Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze spullen goed voor een microkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Deze ook geluidsstil op luchtstroom na geen brom dus
    Attached Files

    Comment


      #32
      LR2 ik houd het eerst even bij een simpel kweekje hehe al is het natuurlijk wel super tof als je een volledig gesloten systeem hebt over het algemeen is idd wel aan de website wel te zien of de shop een serieus ook is of een flop is.

      like a lion die kunnen dan alleen op 100% aanzuigen? Het moet sowieso ook dimbaar zijn zonder brom...

      Edit: Begrijp wat ik wil like a lion
      Last edited by NieuweTeelt; 31 May 2017, 21:06.

      Comment


        #33
        boveste zit controler en tempratuur censor ingebouwt komt niet boven 50 decibel uit

        http://www.kweekpro.nl/FanLine-Fanco...=fancontroller bij de onderste gluidstil

        kan t ook bij online topgarden hale zijn makkelijker te berijken
        Last edited by like a lion; 31 May 2017, 21:48.

        Comment


          #34
          Ja ik ben nu dit op het spoor: http://www.ventilation-system.com/cat/tt-silent-m/

          Dat zit dus rond de 28db met automatische snelheid en temperatuur.

          Als ik mijn berekening maak voor mijn tent hoeveel afzuiging ik nodig ben, zit ik dan juist met de volgende berekening?

          0.6 x 0.6 x 1.5 = 0.54m3
          0.54 x 5 x 60 = 163m3 { 5x p/m afzuigen }
          163 + 20% = ~ 200m3 incl weerstand koolstoffilter

          Oftewel ik heb in principe genoeg aan een afzuiging van 200m3 icm een filter van 200-250m3

          Klopt dit?
          Last edited by NieuweTeelt; 31 May 2017, 22:28.

          Comment


            #35
            Van die staan er ook vergelijkingsfilmpjes op youtube.
            Ik vind ze niet zo stil, zeker geen 200 euro stiller.

            Zet het van je af. In je slaapkamer hoor je zo'n ding gewoon, anders is het niet.
            De eerste 2 nachten hoor je 'm, en daarna ben je eraan gewend.
            Ik heb ook weleens met een 1000m3 slak aan het voeteneind geslapen.
            Dat went vanzelf.

            Je zuigt lucht af om de warmte kwijt te raken. Da's de enige reden.
            Die berekeningen van zoveel-keer je ruimte verversen is poep.
            Klimaatbeheersing is waar het in eerste instantie om draait.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Van die staan er ook vergelijkingsfilmpjes op youtube.
              Ik vind ze niet zo stil, zeker geen 200 euro stiller.

              Zet het van je af. In je slaapkamer hoor je zo'n ding gewoon, anders is het niet.
              De eerste 2 nachten hoor je 'm, en daarna ben je eraan gewend.
              Ik heb ook weleens met een 1000m3 slak aan het voeteneind geslapen.
              Dat went vanzelf.

              Je zuigt lucht af om de warmte kwijt te raken. Da's de enige reden.
              Die berekeningen van zoveel-keer je ruimte verversen is poep.
              Klimaatbeheersing is waar het in eerste instantie om draait.
              niet alleen voor de warmte ook voor zuustof en co2 anders gaan je planten dood



              ps afzuigen van 2oom3 en filtewr van 250 m3 isgoed

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                LR2 haalde al aan dat dat niet nodig is. Je planten maken zuurstof, en CO2 maak je zelf door een geiser op te hangen of flessen neer te zetten.
                Dan kweek je met een gesloten systeem, dat wordt best veel gedaan trouwens.

              #37
              oke maar wat is voordeel van gesloten systeem tegenover gewoon ventilatie? want is dat niet meer iets voor als je co2 generator hebt hangen? en heb e dan ook niet zon co2 controller nodig? want snachts draait t proces om en heeft de plant zuurstof nodig als die dan te veel co2 in de lucht heb stikken de planten ook. darom mag je nooit snachts co2 toevoegen. want opzich co2v toevoegen of zelf genereren is niet moeilijjk idd.
              en met een gesloten systeem heb je dan wel koolstof filter nodig? want lucht gaat niet weg. en met je inrichting moet ook rekening houden want co2 zakt naar de grond dus toevoegen moet je wel zorgen dat het genoeg rondgeblazen wort er is in dit geval geloof ik niet heel veel ruimete voor een extra ventilator en emmers of flessen op de grond aangezien het een tent van 60x60x150 is
              daarbij heb je dan ook niet een cool element nodig ergens is het systeem?
              Last edited by like a lion; 1 June 2017, 10:34.

              Comment


                #38
                QnQ Ja helemaal 100% stil is niet haalbaar dat begrijp ik. Die S-vent is wel voor zo'n 140-150 verkrijgbaar, een softbox icm trafo kost me zo'n 250-270. Of misschien tweedehands op de kop tikken voor een 125-150eu

                Wat is in jouw ogen stiller dan? Een softbox met bijv een uniteck 5 stappen dimmer, of zo'n S-vent tt silent m?

                Opzich als ik hem via youtube opzoek is die toch behoorlijk stil met de slangen erop....

                Weet je uiteindelijk heb ik gewoon 2/3 opties. Die 2 buisfans proberen als het toch teveel geluid maakt terug sturen of een softbox met zo'n trafo dimmer, daar lees ik goede verhalen over alleen zo'n buisfan scheelt natuurlijk ruimte, stroom en niet geheel onbelangrijk het is dan ook goedkoper

                En het afzuigen doe je toch ook voornamelijk voor de geur? Want ik ga het sowieso met LED doen, dus daar komt dan wel veel minder warmte bij vrij dan bijv HPS


                Comment


                  #39
                  Het hele idee van closed circuit is dat er geen lucht in- of uit gaat. Het voordeel is dat je geen geluid hebt, geen geurhinder en geen lekkende warmte. Zo ongeveer alles waar wietkwekers mee gevonden worden..

                  Planten naast een composthoop, of in een dennenbos, stikken ook niet 's nachts. De bladeren zitten immers boven de grond, en gassen mengen van nature door warmteverschillen en concentratieverschillen. Een plant produceert om en nabij evenveel CO2 als O2 in een 24 uurs cyclus, dus in de nachten zou dat geen probleem op moeten leveren. De zuurstof kan immers niet weg uit een closed circuit, dus er is voldoende aanwezig om de nacht door te komen; die zuurstof hebben ze overdag aangemaakt. CO2 toevoegen kun je dan beter niet doen, maar als je een natuurlijke bron gebruikt (bijvoorbeeld een composthoop) dan kun je er op rekenen dat die trager gaat werken als er weinig zuurstof beschikbaar is, dan kan er dus ook weinig CO2 ontstaan. Daar is zuurstof voor nodig. Echter, zal er altijd een overschot blijven, dat kan de plant gebruiken om suikers mee te bouwen.
                  Er zijn legio voorbeelden van gesloten systemen die al jaren draaien zonder ook maar een grammetje lucht toegevoegd te krijgen.
                  42 jaar en counting.. https://www.youtube.com/watch?v=VPog7W7J5ps

                  Met LED is de temperatuur enigszins te controleren, zwenventilatoren en verdamping (zeer onderschat koel-element) doen de rest.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #40
                    oke maar de kosten van climaat control verwarming of cool element enz. in vergelijking tegen over een simpele koolstof filter met in en uitlaat en de moeite voor n beginnent kweker is t niet echt waart nog denk.
                    en stel je krijgt grote planten in een klijne ruimte kan t al binne aantal uur stikken. had pas een doos stek voor iemand in bewaring die hebbe t geen dag uitgehouden. en met verse buitenlucht heb je zoiezo geen kans op dit probleem. zoiezo bij autoflower is het in 24 uur niet even veel en de lucht schijd juist door dichtheids verschil co2 is zwaarder dan zuurstof dus heb zoiezo een venmtilator nodig of een afzuigsysteem in open of gesloten circuit want lucht moet blijven bewegen.

                    ps

                    filmpje is een ander soort plant andere behoeftes enz. een water plant heeft ook niet zoveel gassen nodig een plant hoog in de bergen bijna geen co2 of zuurstof (groeien ook nooit zo snel en groot als in t regenwoud) en volges mij gaat t meer om t vocht dat een plant even veel dampt als drinkt dat klopt als die niet te veel groeit.... maar denk als je wiet in een glaze pot stopt dat t binne een week dood is (heeft hooge behoeftes). en daarbij zit t 40 jaar aude plante niet heel groot uit als mij plant zo aut is mag t wel een gigantische boom zijn en niet in een glaze potje passen.....
                    Last edited by like a lion; 2 June 2017, 08:43.

                    Comment

                    Bezig...
                    X