Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blijven deze plantjes zo klein of doe ik iets fout?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blijven deze plantjes zo klein of doe ik iets fout?

    Korting op 420shop
    filedata/fetch?id=1308408&d=1554052952&type=thumb
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by EGSilver; 28 October 2017, 01:58.
    Fem#1 - 2020

    #2
    Attached Files

    Comment


      #3
      Wauw, dat is toch wel wat anders als bij mij..
      Ik gebruik een Mars Hydro 400w het is niet veel maar ik heb in andere kweekverslagen gezien dat sommige er toch wel deftig hun plantje mee kweken.
      hij hangt ongeveer op 60cm boven de dames.
      Er staan inderdaad bloeihaartjes op de planten.
      dan doe ik toch een aantal dingen fout.
      Mijn planten zijn ondertussen toch ook al een week of 5 oud, ik heb tot hiertoe ook nog niet echt voeding gegeven behalve dan mijn aquarium water.
      Last edited by EGSilver; 27 October 2017, 01:37.
      Fem#1 - 2020

      Comment


        #4
        600W HPS of 400W Mars da's natuurlijk ook een flink verschil qua licht.

        Als je kweekverslagen gezien hebt met die lamp kun je zelf vergelijken wat je anders hebt gedaan, toch ?
        Bij autoflowers zijn juist die eerste 3-4 weken erg belangrijk voor de verdere ontwikkeling.
        Ze gaan nog wel wat groeien, maar 1m50 gaan ze niet worden. Met die lamp ben je beter af met gewone planten, geen autoflowers.
        Dan kun je ze net zo lang laten groeien als je zelf wil.
        Verder zien ze er goed uit, voor zover ik kan zien met dat licht.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          En daarnaast zijn er autoflowers die 10 cm hoog worden en die met gemak 100 cm hoog worden. Welke soortjes heb je gezet?

          Til je potten eens op en voel hoe zwaar ze zijn, ik vermoed dat je teveel water geeft?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Oei, zo'n watergifte per dag is toch om problemen vragen.... mijn principe is : beter te droog dan te nat. (in kleine potjes toch max 150 ml per dag, soms een dag niks...)
            Hou er ook rekening mee dat de eerste 3 weken van de bloei de plant nog makkelijk kan verdriedubbelen in hoogte. Die bloei-spurt is werkelijk fenomenaal...wacht maar...

            Je Led mag volgens mij ook gerust lager, leg er een thermometer onder en meet...
            Bij mij hangt de Led tijdens de groeiperiode toch op 30 cm...wel constante controle natuurlijk. (min-max thermometer) en goeie LV tijdens eerste weken.

            Comment


              #7
              heb je geen groene vingers en verzuip je de boel dan altijd wegen met digi weegschaal echt appeltje eitje,pas geven als je ziet dat ze echt minder wegen
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Ik moet nog even melden dat ze in 22l smartpots zitten. Dus ik twijfel echt of ik teveel aan water geef...
                ik las net dat ik zei dat ik elke dag watergeef en dat klopt ook niet helemaal het moest zijn om de 3 dagen. Wanneer de aarde weer droog is, en mijn meter op 'Dry' staat.
                ik had duidelijk al 1tje teveel op als ik dit topic aanmaakte.

                ik heb mijn lamp lager gehangen ze hangt nu op 40cm en hou de temperatuur in de gaten.

                Heb me nu een ec & ph meter besteld ik vermoed dat mijn probleem hier ergens mee te maken heeft.

                Het zou echt geweldig zijn moesten ze nog een bloei-spurt maken Ikaros5959 maar ik heb er niet echt de hoop in. Ze staan nu zeker al 4 dagen stil. En dat is gebeurd na een waterbeurt daarvoor groeide ze mooi 2 nieuwe bladen per dag.

                Er staat trouwens
                - 2x Amnesia Auto (huismerk)
                - 1x Black Gold - Cream of the Crop
                - 1x Purple Kush (huismerk)
                Last edited by EGSilver; 28 October 2017, 01:59.
                Fem#1 - 2020

                Comment


                  #9
                  Ik heb even wat kweekverslagen en foto's opgezocht met google en dat zijn volgens mij allemaal soortjes die niet zo groot worden.
                  Het ligt niet aan jou dus, je hebt gewoon kleine soortjes gezaaid.
                  Gewoon doorgaan met wat je deed.

                  al 4 dagen stil....lol
                  Als ze 4 weken stil staan moet je pas panikeren.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Hey mensen,

                    Net mijn pH meter gekalibreerd en getest op mijn water.
                    Het water van de regenton gaf een pH van 10.5 dit had ik helemaal niet verwacht!
                    Het leiding water heeft een pH van 7.5.

                    Sinds gisteren begint 1 van mijn plantjes aan zijn jonge blaadjes en die van de node eronder lichtgroene randen te krijgen.
                    ik vermoed dat het ofwel een blokkade is van toch teveel water, of een tekort vanwege het slechte pH van het water.
                    Fem#1 - 2020

                    Comment


                      #11
                      Mijn gezondste plant Amnesia is nu toch wel goed in de bloei geschoten maar nog steeds even klein. nu merk ik sinds gisteren dat deze toch ook wel lichter van kleur begint te worden.
                      Zou het kunnen dat deze achter wat voeding vraagt?
                      ik heb hiervoor nooit voeding toegediend alleen aquarium water.

                      hier even een foto, zonder bordeel licht.
                      Attached Files
                      Last edited by EGSilver; 3 November 2017, 00:47.
                      Fem#1 - 2020

                      Comment


                      • vaperke
                        vaperke commented
                        Editing a comment
                        aquarium water?

                      #12
                      Mag ik vragen waarom er led strips in die potten liggen? En heb je iets van fans die op plantjes blaast?

                      Comment


                        #13
                        Hoe gaat het met je planten?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          Hoe gaat het met je planten?
                          Veel fouten gemaakt en veel geleerd! Ik kan van 1 plant waarschijnlijk wel iets roken.
                          Mijn Purple Kush heb ik gestopt perongeluk met water te geven met een veel te hoge ph waarde. Deze is ondertussen weer op gang gekomen en wordt mijn grootste plant tot nu toe.

                          De Back Gold dat ik had staan heb ik moeten weggooien, veel te veel water was hier de oorzaak. Ondertussen is deze vervangen door een nieuw zaadje.
                          Ik heb dit geplant in mijn 22l smartpot gevuld met royalmix met in het midden een goeie portie lightmix om een goede start te geven aan deze dame.

                          Waarschijnlijk zal het niet veel worden deze eerste keer maar we leren door te doen.
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.
                          Last edited by EGSilver; 26 November 2017, 16:16.
                          Fem#1 - 2020

                          Comment


                            #15
                            Het aroma in de tent is geweldig zoet echt een typisch amnesia geurtje.
                            Ik ga de plantjes beginnen flushen want ik zie al wat amber hier en daar.
                            Nu nog uitzoeken hoe ik ze het beste kan drogen.
                            Fem#1 - 2020

                            Comment

                            Bezig...
                            X