Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower - spaarlamp. Ben ik op de goeie weg ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower - spaarlamp. Ben ik op de goeie weg ?

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Ik heb een tentje van 40 bij 40 en 80 cm hoog. Mijn plantje is een AK auto. Net 2 weken oud sinds ik het zaadje heb geplant. Een autoflower dus. Ik heb er nu een spaarlamp van 40 watt op staan maar dat is tijdelijk. Ik ga over 10 dagen een 400 watt lamp halen. Ik heb ook pokon hydrokorrels erbij in de pot. Heb er nu een fles overheen voor de luchtvochtigheid en moet nog een ventilatortje kopen maar dat doe ik ook over 10 dagen. Ik wil vragen of ik op de goede weg ben? Er komt nog een 2e bij ook een autoflower. Alvast bedankt voor de reacties ze zullen sowieso van waarde zijn. Ik haal bijna al mijn informatie van dit forum en ben blij dat dit bestaat heb al veel geleerd.
    Attached Files

    #2
    ik zie strek dus te weinig licht of lamp te hoog dus bij overpotten tot aan de lobblaadjes in de grond planten
    en als die 400 watt een hps word dan is dat wel te zwaar want die moet 40cm boven uw plant hangen en in tentje van 80 word dat wel krap

    Comment


      #3
      Bedankt voor de info ik zal de plant tot de lobblaadjes ingraven. Gaat alleen de stengel niet rotten als ik hem in graaf?

      Comment


        #4
        Autoflower wietsoorten hebben een versneld groeipatroon dat je beter niet kunt onderbreken. Hun penwortels stoppen niet met groeien tot ze daar geen ruimte meer voor hebben. Het wortelsysteem wordt bij autoflower wietplanten heel snel opgebouwd en ''verpotten'' zorgt voor een schok. Bij alle planten.

        Gewone wietsoorten kunnen van de schok van het verpotten bekomen doordat de kweker ze gewoon langer in de groeifase laat. Bij autoflowers heb je alleen ''''niet'''' de luxe om ze door de schok van het verpotten heen te helpen. De verpotschok vreet kostbare tijd van de beperkte levenscyclus van een autoflower. Dit soort planten is voorgeprogrammeerd om in een razendsnel tempo te groeien, maar net als bij andere planten zal verpotten die groei dramatisch vertragen.

        Buiten dat is de luchtvochtigheid het laatste waar je aan moet denken, eerst voldoende licht en dat laat hier sterk de wensen over.....

        Maar sterkte gewenst!!

        Comment


          #5
          Yep, die lamp die je er nu boven hebt is het probleem.
          Je kunt ze wel ingraven, maar als je er niet veel meer licht boven hangt los je het probleem niet op, dan strekken ze verder.
          Die fles kan er ook beter af, de luchtvochtigheid is veel minder belangrijk dan het licht.

          40x40x80 heh....zou daar toch minstens een TNeon van 2x55W in hangen denk ik.
          -herstel..ik kijk het net na, maar die past er niet in.
          - pft...tja, led dan....een Ufo past er wel in of een ander modelletje
          Last edited by QnQ; 11 April 2018, 15:02.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Op de marktplaats van het forum staat een lampje te koop die er in past
            Last edited by QnQ; 12 April 2018, 11:13. Reden: sry voor het aanpassen, koop/verkoop via de marktplaats aub, thanks.

            Comment


              #7
              Misschien is dit iets voor je, kijk maar even door zijn goede resultaten mee geboekt voor weinig geld.....

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ww-autoflower

              https://www.budgetlight.nl/philips-t...w-827-e27.html

              Succes.........

              Comment


                #8
                Hallo Kushcoma,

                Aangezien t-neon niet past, en je tentje voor een hps lamp te laag is, blijft de optie led over... Of goede spaarlampen. Met led verlichting heb ik geen ervaring, een goede led lamp zal je echter wel een aardige duit kosten. (zelf ook al genoeg lopen sneupen ​​​​​​) Van de tornado spaarlampen die hierboven worden aanbevolen kan ik wel uit eigen ervaring bevestigen dat die ook heel goed werken.

                Ik gebruik er momenteel 6 van 23watt, kleurcode 865 (6500k) voor groei (zeer wit licht). Voor je autoflower zou je goed 6 stuks van kleurcode 827 (2700k) kunnen gebruiken, deze zijn geschikt voor bloei. Met 6 stuks blijf je onder de 150 watt grens.

                Ik heb vorig jaar een girlscout cookies plantje af laten bloeien onder 6 tornado lampen van 2700k, deze stond eerst buiten maar dat werd te koud. (veel te laat opgekweekt) Dus naar binnen gehaald en onder de lampjes gezet en daar is nog een heerlijk wietje vanaf gekomen.

                Het voordeel van spaarlampen is dat je ze ongeveer 7-10 cm van je plantje af kan hangen zonder dat het allemaal te heet wordt. Er komt wel een beetje warmte vanaf maar verwaarloosbaar in vergelijking met een hps lamp. Het is eigenlijk een miniatuur t-neon.

                ​​Je zou een frame kunnen maken met wat (kunststof) latjes, en kapjes gemaakt van bijvoorbeeld blikjes. Zo kun je voor een klein budget zelf iets moois knutselen wat perfect is voor jouw tentje. En de hoogte optimaal benutten.

                Zelf heb ik een oude TL lichtbak gesloopt, en daar het aluminium reflectie frame van gebruikt. (zie foto's)

                Zoals je ziet groeien de plantjes er lekker onder en strekken ze niet overmatig. Deze zijn 2 april als zaadje de grond in gegaan en nu dus krap 2 weken oud.

                Als je van plan bent veel te gaan kweken is een degelijke ledlamp zeker een goede investering. Ik wou je alleen op de hoogte stellen dat je met de juiste spaarlampen ook zeker leuke kweekjes kunt zetten.

                Heel veel succes met je kweek!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Perfecte lampen, ik kweek er al vele jaren mee!! Succes!!

                • Vluggejapie
                  Vluggejapie commented
                  Editing a comment
                  Bedankt! Ja zijn super. En als er eens 1 stuk gaat bestel je gewoon paar nieuwe. Gebruik jij ook verschillende kleurcodes voor de groei / bloeifase?

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Voor groei en bloei, geen enkel probleem......

                #9
                2018-08-03 02.04.55.jpg
                LED lampen zijn wellicht ook een optie ipv spaarlampen, toevallig vandaag 4 lampen gehaald van 4Watt met 400lumen per lamp as ik de doos mag geloven, 2200K
                Ik ga ze gebruiken in combinatie met een 2x36W Tneon en die zijn geloof ik 4800lumen dus dat brengt het totaal voor mij op 6400lumen an 88watt in een ruimte slechts iets groter dan die van jou.
                Attached Files
                Last edited by Cleargreen; 3 August 2018, 02:31.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment

                Bezig...
                X