Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Nickus en ga voor de eerste keer een plantje PROBEREN groot te brengen in een zelf gebouwd kweek kastje van piepschuim!
    Met dit kweek verslag hoop ik een beetje hulp te krijgen. Mijn zaadje van Vision Seeds WW autoflower ligt op dit moment tussen 2 watjes te ontkiemen en het worteltje is er al uit gekomen

    Eerst zal ik het e.e.a. over mijn kastje vertellen en wat foto's plaatsen.

    Kast;
    -Binnenmaat lxbxh 45x45x95cm
    -Materiaal, piepschuim platen en een houten plaat als plafond.
    -Binnenzijde volledig voorzien van radiatorfolie.

    Ventilatie;
    -Inlaat is een gat van rond 90mm, links onderin de kast.
    -Afzuiging is rond 100 verloop naar 125 en aangesloten op het ventilatiesysteem van mijn woning, rechts boven in de kast.
    -Computer fan op de afzuiging omdat de huisventilator niet de hele dag volop draait. (draait continu op stand 1, als ik ga douchen gaat hij op stand 3)
    -Computer fan rond 80 die lucht op mijn (toekomstig) plantje blaast.

    Verlichting;
    -1x Philips Tornado 23W spaarlamp.
    -Reflectiekap van een metalen schaal gemaakt.
    -In hoogte verstelbaar d.m.v. kettingen.



    Mochten jullie al op of aanmerkingen hebben, of meer willen weten dan hoor ik het graag. Ik zal proberen zo vaak mogelijke een update te geven over het groei/bloei proces.
    Attached Files
    Last edited by Nickus; 21 October 2012, 20:07.

    #2
    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

    Ben benieuwd hoe dit gaat lopen ik zou zoiezo 2 of nog beter 3 32 watts gebruiken...licht = gewicht
    Wat ik gisteren toevallig bij heb geleerd ook : voor de bloei voldoet de tornado niet zo goed, dan kun je beter een teeltlamp gebruiken.
    Ik heb zelf deze gevonden die ik waarschijnlijk ga gebruiken : http://www.ledflower.nl/Webwinkel-Ca...K-E27-65W.html
    Daar heb jij er dan met zon kleine kast maar 1 van nodig.

    Dat is iig voor gewone planten dus geen AF, bij AF kun je niet echt regelen wanneer ze in bloei gaan dus geen idee of dat voor die planten ook geld.
    Je hebt natuurlijk maar een klein kastje, ga je scroggen of iets of normaal groeien?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

      met 95 hoog zou je wel moeten scroggen !
      ik zou zeggen lees eens wat micro kweek verslagen door dan heb je een idee
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

        Bedankt voor je tip van de lampen, ik was al een beetje aan het rond kijken maar kon niet echt iets vinden. Dit ziet er wel goed uit.

        Heeft iemand enig idee of het bij een AF zin heeft om een eerst een groeilamp en als hij in bloei gaat een bloeilamp te gebruiken?

        Als het goed is zou de plant tussen de 50 en 60cm hoog worden, dus dat zou ik net moeten redden. Zo niet... dan maar kijken of ik kan scroggen.

        Ik heb trouwens zojuist mijn zaadje in de grond gestopt, ze was mooi ontkiemd.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

          Hallo,

          Inmiddels is mijn plantje boven de grond gekomen, zie de foto's van dag 1 t/m 3! Ik zie net dat ze een beetje scheef groeit... heeft iemand enig idee wat het probleem is? Aangezien de luchtvochtigheid in mijn kastje erg laag is heb ik een opengeknipte fles over d'r heen gezet... zou ik die juist weg moeten halen?

          Alvast bedankt voor de reacties!DSCN1473.jpgDSCN1477.jpgDSCN1493.jpg

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

            hey nick,

            die fles kun je best weghalen en zet gewoon wat bakjes met water rond het plantje, dat moet al redelijk helpen.
            Is de LV buiten je kist dan ook erg laag ofzo? want 1 zon tornado is ook niet zo warm of iets.

            Voor het scheefgroeien: staat hij niet recht onder de lamp? kun je een foto posten die iets verder uitgezoomd is zodat we de rest ook kunnen zien wat er om het plantje heen gebeurd.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

              Ze is aan het strekken, dus moet de lamp zakken.
              Scroggen is sowieso het beste, omdat je een heel beperkte dieptestraling hebt uit die lampjes.
              Het liefst heb je de plant maximaal 10cm van de lamp af. Alles wat verder weg zit krijgt onvoldoende licht.
              Een LV van rond de 50% is zat voor een zaailing.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                scroggen zou ik vergeten, dat gaat niet lukken omdat het autoflowers zijn en als je ze op 18-6 of 20-4 belicht gaan ze ook niet echt lengte maken. als je in het vervolg wil gaan scroggen kan dat wel maar zou ik overstappen op gewoone planten en niet op autoflowers.

                zorg wel dat de lampen goed dicht bij je planten staan anders gaan ze wel strekken en wordt je dieptestraling voor de onderste dekken te zwak
                zoals duderanch al zei, kun je een foto maken om het totaal plaatje te overzien vooral hoe ver de lamp van je plantjes af hangt.
                Ronde 2 voor Critical auto flower
                Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

                Comment


                  #9
                  DSCN1644.jpgDSCN1656.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                    He succes met je kweek.
                    voor een beginners ben je goed begonnen.
                    2de post met foto's die plant de scheef staat.
                    Zie ik daar dat je je plant nat maakt.(slecht voor haar gezondheid)

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zenne View Post
                      He succes met je kweek.
                      voor een beginners ben je goed begonnen.
                      2de post met foto's die plant de scheef staat.
                      Zie ik daar dat je je plant nat maakt.(slecht voor haar gezondheid)
                      Bedankt!

                      Nee, ik heb haar niet nat gemaakt, dat was omdat er een fles overheen stond en het erg vochtig werd daar binnen!

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                        ziet er nu al beter uit
                        afstand tot de lamp lijkt me nu wel in orde, let wel op dat je ventilator alleen naar je plantje blaast als hij op de lamp blaast word die niet warm genoeg en geeft hij ook niet zn volledige licht opbrengst.
                        zoals die ventilator nu staat (omlaag gericht) lijkt me wel goed zo

                        ps ik hoor net dat scroggen met een autoflower wel mogelijk is, moet je maar even kijken of je plant daar flexibel genoeg voor wordt, die van mij heeft daar nu iig een te dikke steel voor.

                        succes
                        Ronde 2 voor Critical auto flower
                        Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                          plantje ziet er al beter uit lamp moest inderdaad dichter.. ik denk wel dat 1 tornado te weinig is ^^ ik heb er zelf 2 genomen en dat ging wel goed maar niet optimaal dus met 1 zeker al niet

                          voor scrog met autoflowers is het idd moeilijk omdat je totaal geen controle hebt wanneer ze gaat bloeien, als je net getopt hebt en je was eigelijk al 3 dagen in bloei geschoten dan loopt dit ook niet zo goed af.. High Stress en Low Stres Training doe je enkel in de groeifase.

                          wel al veel succes, goed luisteren naar de mensen en alles komt wel goed je kan altijd naar mijn topic 'ns kijken als je interesse hebt
                          1e microkweek 1x Super Lemon Haze

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                            Update;

                            Inmiddels heb ik nog een Tornado 32W (warm white) en twee 23W Tornado's (cool white) aangeschaft. Hiervoor zal ik (waarschijnlijk morgen) een nieuwe kap gaan maken. De 32W zal ik bovenaan hangen en de 2 23W (cool white) schuin er naast. Op het moment dat ik haar in bloei zie gaan zal ik de cool white's voor warm white vervangen. Als ik de nieuwe kap af heb zal ik er een foto van plaatsen.

                            Gisteren raakte ik haar per ongeluk met de lampenkap aan en toen viel ze zomaar om. Ik heb de grond wat aangedrukt en er nog een laagje bovenop gelegd. Volgens mij is het allemaal goed gegaan.

                            Inmiddels staat ze er zo bij...DSCN1667.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                              Je moet blij zijn dat het nog geen echte plant was.Heb dat me gemaakt 3planten gedood

                              Probeer met die 5l flessen die zijn ook heel goed.gebruik geen dop.

                              Comment

                              Bezig...
                              X