Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste zaadjes ontkiemt, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste zaadjes ontkiemt, wat nu?

    Korting op 420shop
    5B3487EF-895D-41E8-9A5D-F7B5F42671FE.jpeghallo iedereen,

    mijn allereerste zaadjes staan sinds zondag op cocospads en ze zien er nu uit zoals op de foto.

    Mag ik nu die mini plantjes met cocospads en alles in mijn potgrond steken? Of moet ik nog wachten?

    Zijn die witte haartjes op de stengels schimmel?

    Alvast bedankt!

    Grtz


    #2
    Die mogen de grond in inderdaad.
    Voorzichtig helemaal ingraven (niet rechtbuigen) tot ze een centimeter boven de grond steken.
    Dat witte is namelijk geen schimmel maar zijn wortels.

    En dan goed licht erop want dat hebben ze tot nu tekort gehad, daarom zijn ze zo slungelig
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Thx QNQ! Ze stonden in een donkere berging en gisteren was er nog niet veel te zien. Vandaag na het werk stonden ze al zo ...

    #3
    Nee, geen schimmel maar waarom
    niet even lezen hier rechtsboven??
    Daar is een zoekfunctie boven...............

    Eh, denk dat je dat gemist heb toch?
    Moet je echt doen, denk dat het
    lezen een probleem is maar niet erg
    hoor!

    Ps. verwacht hier niet teveel van................

    Succes!!!

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Goh, lezen is niet echt een probleem

      Ik gebruik de zoekfunctie regelmatig maar soms heb ik niet de juiste trefwoorden ...

      Mag ik vragen wat je bedoelt met “verwacht hier niet te veel van”? Indien je opbrengst bedoelt, dan verwacht ik eigenlijk niks ttz, het is de allereerste keer dus hoop ik op niets en als er dan toch iets afkomt zal ik al euforisch zijn ...

      Grtz

    #4
    Die waar nog een zaadhoesje, of vliesje omheen zit mag je best even nat spuiten als ze in de pot staan.
    Het plantje bedoel ik, want die moeten er binnen 24u wel vanaf zijn, anders zul je ze misschien moeten gaan helpen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Thx! Ik ga ze nu in hun definitieve potten zetten en doen zoals je zegt!

    #5
    D02E7B90-AC5D-4136-A001-889C3EDA70BE.jpeg
    Attached Files

    Comment


      #6
      18/6 kan ook prima hoor, scheelt weer in de stroomkosten en hebben ze toch wat slaap
      2e
      3e

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Gebruikelijk 20/4 of 22/2, bij 24 doen ze het ook prima.
        18/6 raad ik af, daar doen ze het minder op......

      #7
      Wow, dat ze niet uit die potten vallen ?
      Prima gevuld en geplant.
      Probeer met water geven een cirkel van 5cm om het plantje vrij te houden waar je geen water giet.
      Zo blijven de wortels niet recht onder de plant maar gaan ze wat meer zoeken door de hele pot.

      Zou het licht inderdaad op 24/0 of 22/2 houden.
      Veel en lang licht is nodig om het strekken te stoppen.
      Eventueel kun je over 2-3 weken als ze 4-5 nodes hebben naar 20/4 licht.

      (ja 18/6 kan ook, en 16/8 en 12/12 kan zelfs, maar 22/2 of 20/4 is beter
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #8
        Allemaal reeds hartelijk bedankt! Ondertussen al 2 van de 3 helmpjes kunnen verwijderen. Het andere is te gesloten dus nog wachten tot vanavond.
        Volgende keer maak ik wel een verslag maar deze keer wegens allereerste keer (lees faalangst ) nog niet.

        Dit topic mag eventueel afgesloten worden.

        Nogmaals bedankt en bij vragen, (die komen zeker nog) waar ikzelf niet direct een antwoord kan vinden via de zoekfunctie, horen jullie het wel!

        Grtz

        Comment


          #9
          Boehoe, wij willen een verslag zien ! Je hoeft je niet te schamen, we gaan je niet uitlachen hoor Ik pruts zelf ook maar wat aan :p
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #10


            Dit topic afsluiten? Neee, niet doen hoor. Lees mijn topic ook maar eens. Ik ben net zo'n beginner als jij. Enne, het is toch fijn dat je vragen kan stellen wanneer het fout dreigt te gaan? En leuk om later je eerste verslag nog eens door te nemen.

            Comment


              #11
              inderdaad, kweekverslagjes van eerste kweekjes zijn net zo waardevol als die van de profs. Juist omdat er iets mis dreigt te gaan of omdat er soms ongebruikelijke oplossingen aan het licht komen.
              2e
              3e

              Comment


                #12
                Zijn er regels ivm het posten van een kweekverslag? Want ik ga misschien niet dagelijks kunnen posten maar wel enkele keren per week ....

                En inderdaad, het lijkt me handig, zoals enkel mensen hierboven schreven, om via een kweekverslagje hulp te krijgen van de ervaren mensen.

                Indien er geen regels zijn wil ik dit wel verderzetten op de correcte plaats (kweekverslagen ipv hulp). Kan ik dit zelf verzetten of begin ik een nieuw topic bij de kweekverslagen?

                Grtz!

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Woehoo, laat maar komen dat verslag

                #13
                Leuk dat je je bedacht hebt. Ik lees namelijk graag eerste kweek verslagen. Juist omdat ik ook een nieuweling ben op dit gebied. Enne ... succes met de kweek !

                Comment


                • Tsjara
                  Tsjara commented
                  Editing a comment
                  Thx!

                #14
                Gewoon doorgaan hoor, misschien wat negatief van mij in
                het begin, ben ook maar mens, iedereen heeft zo gestaan in de het begin...
                I​​​​​k blijf je volgen en hoop op een leuk rokertje voor je...................................

                Comment


                • Tsjara
                  Tsjara commented
                  Editing a comment
                  Thx! Goh, ik begrijp de ietwat afwachtende houding tov nieuwe leden. Ik volg het forum al geruime tijd dus interesse genoeg!

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Helemaal super en nogmaals succes!!!

                #15
                Zal deze topic verzet worden of start ik een nieuw bij de kweekverslagen? QNQ?

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Zeg het maar.
                  Ik kan deze ook naar het kweekverslagenforum verplaatsen, no problem.
              Bezig...
              X