Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vvragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vvragen

    Korting op 420shop
    he
    door interesse over het onderwerp en wat zoekwerk op de pc kwam ik hier terecht
    ikheb al heel wat gelezen en zit volgoede moet om een plantje groot te brengen
    ik heg geen computer en kan enkel soms gebruik maken vn de pc vn men broer dus een boek zou wel ideaal zijn ik dacht aan mariuhanna binnenteelt van philippe adams goedboek?(ivm kweken scroggen tekjes droggen schoonmaken) en zou je dit gewoon in de boekhandel kunnen bestelen of zou dit er over gaan
    ik zou een goedkoop boxje willen maken met tl/spaarlampen/led
    welk licht raden jullie aan kleurcodes vr 4plantjes hoeveelheid licht.wat kost dit aan energie hoe groot moet zo'n boxje zijn vr 4plantjes?hoogte max 1.60m hoeveel gw uit 1 plantje

    #2
    Veel vragen, je hebt duidelijk nog niet echt rondgekeken op het forum

    - Vragen over boeken kan ik helaas niet beantwoorden.

    Deze zou je even moeten lezen, je kunt hier informatie vinden over de bouw van een kastje

    Voor informatie over de spaarlamp
    Voor informatie over TL Buizen

    Ook wel handig; vergelijking tussen TL / spaarlamp


    De kosten:
    Groei
    18 Watt is dus 0,018 KwH.
    0,018 x 18(uren in de groeifase) = 0,324 KwH per dag (in de groei).
    0,324 x aantal dagen in de groei = ????
    ???? x Kosten van 1 KwH = €??,?? tijdens de groei


    Bloei
    18 Watt is dus 0,018 KwH
    0,018 x 12 (uren in de bloeifase) = 0,216 KwH per dag (in de bloei).
    0,216 x aantal dagen in de bloei = ????
    ???? x Kosten van 1 KwH = €??,?? tijdens de bloei

    Kosten groei + bloei optellen = Stroomkosten totale cyclus.


    Stel 1 KwH = €0,18:
    Groei = 6 weken = €2,449 (€2,50)
    Bloei = 9 weken = €2,449 (€2,50)

    Lol, da's toevallig
    (Afwijkend wattage kun je zelf invullen, mocht je hulp nodig hebben hoor ik het wel)


    Kleurcode:
    33 - neutraal - matig
    82(7) - extra warm wit - goed
    83(0) - warm wit - goed
    84(0) - koelwit - goed
    865 - daglicht - zeer goed
    93(0) - warm wit - zeer goed
    94(0) - koelwit - zeer goed
    95(0) - daglicht - zeer goed
    96(5) - daglicht - zeer goed
    Bij groei is vooral 'Koel wit / cool white' nodig, bij bloei meer 'warm wit / warm white'.
    Je kunt ze natuurlijk ook afwisselen; 2x 827 (=warm wit) en 2x840 (= koel wit) bijvoorbeeld.
    Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 14:17.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      dank je
      ik heb wel nog 1 vraagje
      welk plantje raden jullie aan voor een beginner(dacht eerst aan afghaan omdat ik deze wel lekker vind)
      moet geschikt zijn voor beginners,liefst eentje waar je lekker stoned van word.goede opbrengst.en weinig geurhinder of toch niet zo herkenbaar als je er niet al te veel van kent.en moet in een kistje van 1.60max kunnen gekweekt worden?

      Comment


        #4
        wat ik jouw zou aanraden is om te beginnen met een klein indica soortje
        wat mijn 1e echte goeie micro kweek was om te beginnen met lowryder #2 of #1
        ze zijn heel makkelijk om te kweken , ze worden niet groot +- 45 -50 cm
        maar het enigste wat een nadeel is dat ze behoorlijk kunnen ruiken
        maar met een beetje improvisatie dan lukt dat ook wel

        Comment


          #5
          of top 44 is ook een goede
          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

          sigpic

          Comment


            #6
            nou ik heb 2 top44's staan en die moet je toppen, anders worden ze te groot.

            omdat top44 1 grote top moet worden is het jammer om te toppen vind ik dan

            ik ben ook nog maar een beginner maar mijn white widow doet het wel heel goed onder de spaarlampen, goed kort te houden en word een lekker volle plant

            bekijk mijn eerste kweekje maar eens

            groet
            Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 14:17.

            Comment


              #7
              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

              sigpic

              Comment


                #8
                Top44 wordt groooot!

                Comment


                  #9
                  dat hangt helemaal van je zelf af hoe groot top 44 word ligt er helemaal aan hoelang je hem voor laat groeien

                  je kan ook top44 gaan dwarfen dus gelijk als je een spruit heb op 12/12 zetten

                  Comment


                    #10
                    dank
                    denk dat ik maar een top44 ga kweken

                    hobbyist nice man echt
                    hoop dat ik ookziets in een zal kunnen zetten+damn! mooie plantjes
                    heb in een lokaal tuincentrum potten van30cmx30cm gezien ruim genoeg?

                    Comment


                      #11
                      ik denk dat 7 liter potten wel genoeg zijn of 6 dfat moet voldoende zijn

                      Comment


                        #12
                        hey dank je darkiess
                        nu ik heb al over spaarlampen gehoord maar zijn gloei ook ok
                        ik heb er namelijk nog 10liggen 60watt.710lummen/lp
                        en moeten deze horinzontaal of is het ook mogelijh om ze veticaal te hangen het is voor een proefkweekje van 2 plantjes
                        bij een volgend kweekje zou ik graag een tentje en een goede lampen aanschaffen iemand een idee welke merken vals zijn en welke kwaliteit
                        welke site raden jullie aan voor top44 zaadjes?

                        Comment


                          #13
                          Hey rilo,
                          gloeilampen zijn niet goed. Verkeerd lichtspectrum en geven bovendien veel te veel warmte af.
                          Deze niet kopen: Silverbox mylar tent. Hier komen PVC chloorgederiveerde gassen vrij die je planten in no time de nek omdraaien.
                          Voor zaadjes moet je hier maar effe zoeken.

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                            dat hangt helemaal van je zelf af hoe groot top 44 word ligt er helemaal aan hoelang je hem voor laat groeien

                            je kan ook top44 gaan dwarfen dus gelijk als je een spruit heb op 12/12 zetten
                            nou ik he dus de white widow een week op 18/6 laten groeien en de top44,s allebei vanaf dag 1 op 12/12 gezet en de white whidow is +- 90 cm met pot 8L

                            en de (gedwarfde) top44's zit de hofdtop heel iets tegen het plafond 1m20 en de ander is op 30cm van boven omgebogen/geknakt en hangt horizontaal langs de lampen en die is minstens 1m50
                            t word en super dikke plant in een 2m hoog kweektentje met hps maar t is nou niet echt micro ,

                            ik zou de white widow pakken, tenminste daar zet ik er de volgende keer zowiezo wat van bij een prachtige plant om te zien, alle topjes aan de onderkant groeien goed naar het licht toe, zeer goed kort te houden, mooie volle plant en ze ruikt me toch fijnssssss


                            groet

                            Comment


                              #15
                              wow ik verschiet dervan dat uwen top44 zo groot is geworden .

                              dat was mijn eerste plant die ik ooit geweekt had . ook een week laten voorgroeien . en die is 1meter en nen klets groots geworden
                              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X