Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro met TL of toch HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro met TL of toch HPS

    Korting op 420shop
    Beste mensen, ik ben van plan binnenkort mijn eerste kweek te beginnen, heb verder nog geen kast oid in elkaar geflanst. nou hier mijn eerste dillema:

    Aangezien ik een stevige blower ben en ik er klaar mee ben om door de zeikende regen naar de shop te moeten fietsen. wil ik genoeg opbrengst om dat dus niet meer te hoeven.

    nou heb ik hier 10 120cm/36w TL armaturen liggen.
    wat is het beste plan van aanpak. die 10 armatuurtjes verpatsen en van de opbrengst een 250W hps kopen, of toch onder TL proberen en het HPS idee door de plee spoelen?

    iemand hier ervaring met kweken onder +/- 360W tl?

    vol verwachting klopt mijn hart.....

    #2
    yo bamster
    de hoogst mogelijke opbrengst haal je sowieso met een hps!en dan zou ik ook voor een 400 watt gaan,licht is gewicht he.hps heeft meer diepte straling en is dus beter voor de bloei.een 400 watt hps compleet kost je zon 65 euro.mzzl

    Comment


      #3
      zo een 400 watt hps lamp moogt ge dat meteen in de fitting draaien en zonder tussenstuk in het stopcontact steken???
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

      sigpic

      Comment


        #4
        nee daar moet een vsa tussen!

        Comment


          #5
          hangt er ook van af hoe groot je hok is, je moet rekening houden dat je lamp 1m boven je plant moet hangen.
          en dat die lampen nog redelijk wat warmte afgeven.

          peace

          Comment


            #6
            Kweken met HPS is een stuk duurder dan kweken met TL of spaarlampen.
            Ook is het een stuk moeilijker, op technisch vlak dan.
            Neem het forum eens goed door, bepaal hoeveel je maximum wil uitgeven en hoeveel plantjes je wil grootbrengen.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              Bedankt voor jullie reacties,

              neig zelf toch ook naar de 400 watt hps.
              hoogte kan maximaal 3 meter worden, dus dat moet voldoende zijn
              zat zelf te denken aan een kast 1 x 1 x 2 meter.

              Hoeveel m3 moet de afzuiging dan +/- per uur kunnen afzuigen?

              Zion: bedoel je met technisch vlak de elektronica? want dat is geen probleem ik ben erg thuis in het programmeren van microchips, en kan hier thuis mijn eigen printplaten fabriceren.

              Gr.

              Comment


                #8
                Hoogte van 3 meter is meer dan voldoende.
                Afzuiging zou rond de 450 mogen zijn, hoewel je met een 250 kubieke meter ook genoeg hebt als je aangezogen lucht koel is.
                Als je thuis bent in de electro wereld kan je dat alleen ten goede komen

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #9
                  ok dus de afmetingen worden 1x1x2,en een beetje

                  dacht er aan om er 4 planten in te zetten, lijkt me redelijk toch?

                  ga ik even rondsnuffelen waar ik voor een acceptabele prijs een 400watter en een afzuiging kan vinden.

                  Zo'n vermoeden had ik al, de hoofd computer is al grotendeels geprogrammeerd en gesoldeerd dus tis een kwestie van kasten bouwen, zaadjes en de andere mikmak kopen en groeien maar...

                  wanneer ik alles in huis heb zal ik even een verslagje maken van het hoe en wat.

                  nogmaals bedankt voor de hulp!

                  Gr.
                  Last edited by bamster; 9 December 2008, 23:02. Reden: ach ja, lijpe mensen vergeten wel eens wat

                  Comment


                    #10
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      ok 2,5 meter dus, dan houdt ik +/- 1,20m voor de plantjes over vindt ik persoonlijk wel groot genoeg.

                      ik las trouwens ergens dat onze geliefde plantjes hars aanmaken om zich te beschermen tegen UV straling, als je nou een uv-tl balk erbij hangt zou het plantje dan ook meer hars aan maken of vindt hij dat niet zo sexy en wordt het een glow in the dark plantje?

                      Comment


                        #12
                        als je plaats hebt zou ik je kastje wat breederoflanger maken dat je wat plaats hebt voor ventilator enzote zetten, een 400watt hang je op 40cm van je plantjes, tl op10-5cm.

                        Comment


                          #13
                          ja zoals Vdb het al zeg zal ik je tent of hok ook iets groter maken ik zou hem 1.20x1.20x2.50 maken heb je tenminste gewoon je ruimte die je zeker wel nodig heb

                          zeker als je ga toppen plantjes kunnen best breed worden

                          ben benieuwd wat je ga doen
                          2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                          http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                          Comment


                            #14
                            hoe er ook rekening mee dat de diepte van je licht van een hps veeeeel groter is dan bij tl balken hea dus kleine planten en scrogg is TL grotere planten (meer opbrengst zou ik voor hps gaan eventueel voor 250 watter als je je eigen elektriciteit
                            kost je ongeveer 47euro per kweek

                            Comment


                              #15
                              Darkiess; ik denk dat ik snap wat je probeert te zeggen, maar het is wel een erg lijpe grammatica

                              mjah kast dus nog iets groter, moet de kat van af nu maar buiten scheiten...

                              Comment

                              Bezig...
                              X