Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Haha, ik dacht dat ook eerst. Man, wat heb ik me vergist.
Een 400W LEDpaneel wordt even warm als een 400W HPS hoor, alleen is die warmte verspreid over een groter oppervlak. In een hok gaat dit wel dezelfde opwarming van de binnentemperatuur teweeg brengen.
Het interessante in micro-grows van LEDs en spaarlampen is dat ze verkrijgbaar zijn in lage wattages, ik adviseer wel pas vanaf 20Watt. HPS'en vind je pas vanaf 70W, maar is pas echt efficiënt vanaf 250-400W.
"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"
Het is geen kwestie van welke lamp het warmst word.
Het hangt allemaal af van de ruimte die je gebruikt en welke lamp
en hoeveel lampen.
Je wilt een temp van 26 tot 28 graden bereiken om goed te kunnen kweken.
Als je een kleine ruimte hebt. Dan krijg je die met een paar spaarlampen
wel op die temperatuur. Heb je een grote ruimte dan heb je daar weer wat
meer voor nodig.
Mijn ervaring leert me dat TL zeer goed werkt voor voorgroei
voor de bloeiperiode heb ik altijd HPS gerbuikt
inderdaad een probleem van warmte met een 400W in een 80X80X150 ruimte met 250m³ afzuiging hou ik het net binnen de grenzen
alhoewel ik zeer tevreden ben heb ik wel wat last van lawaaihinder door de afzuiging
qua veiligheid ben ik niet zo veilig bezig denk ik, er staat een frigo, microgolf, diepvries en kastje op hetzelfde stopcontact
van de verdeelstekker van de keukentoestellen loopt een verlengdraad van 5m 2,5mm³
das iets van groeikastje 3 Ampere schat ik door 2,5mm³ + frigo 400W 1,8 + diepvries 400W 1,8A + microgolf 1000W 4,4A
maximaal 11 Ampere, volgens het AREI mag er 16A door 2,5² stromen dus dit is wettelijk
en wettelijk is veilig.
Comment