Mededeling

Collapse
No announcement yet.

combinatie afzuiger tegenover tentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

combinatie afzuiger tegenover tentje

Korting op 420shop
    Ik heb mij een DP90 tentje gekocht met 4 x 55 w tneon erin, alleen vrees ik dat mijn afzuiger en filter iets te zijn, want mijn tentje trekt helemaal vacuum.

Ik had deze afzuiger en filter gekocht om eventueel later uit te breiden naar hps.

Afzuiger is 400m³ met dimbaar afzuiger en temperatuur insteller en filter is 425m³, is dit erover? Of kan het geen kwaad dat men tentje vacuum trekt?

Of toch beter overschakelen naar andere mindere capaciteit?

Re: combinatie afzuiger tegenover tentje

Dat je tent vacuum trekt is normaal.. heeft te maken met de onderdruk.
    A:Op hoeveel procent heb je je dimmer ingesteld.
    B: Hoe is je lucht toevoer? 1 gat open 2 gaten open?
    C: Waarom heb je niet een DP120 tent gekocht? met oog op uitbreiding HPS en afzuiger :p

Ik heb zelf 350m3 afzuiger op een 1,20 tent met 600W HPS er in en dat werkt. (achteraf gezien had ik beter gelijk 400m3 kunnen pakken maar dat is alleen vanwege lagere toeren kunnen draaien)

Ik weet niet hoeveel warmte die lampen geven maar zal niet veel zijn denk ik.
    trek de temp sensor uit je dimmer. stel je dimmer in op like 50% ofzo?(Niet lager gaan dan 30% anders kan het doorbranden) zodat deze constant op dat vermogen blijft draaien.
    tent zal in dichte staat nog wel vacuum trekken maar een stuk minder hoop ik
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Het vacuüm trekken van je tent is normaal... Aangezien je met neon kweekt heb je minder warmte dus hoef je zoiezo niet veel af te zuigen... Met hps is het noodzaak om harder af te zuigen en overstappen op hps kan je beter meteen doen...😉 een beetje lamp heb je wel nodig... Ik heb zelf ook onderandere een DR90 en bij mij, vanwege het gebruik van led, hoeft er minder afgezogen te worden... Het is puur zuurstof verversen... En als je baby's bloeien moet toch de luchtvochtigheid naar beneden... Kan je um harder laten zuigen en hij zakt waar je bij staat... Let dan nog wel op de temperatuur van je tentje.
      Gr. S1mple

Comment

Je moet de inlaat afstemmen op de capaciteit van je afzuiger. Nu is je inlaat blijkbaar te klein en dan trekt de tent vacuum.

Stelregel is dat de grootte van de inlaat 3 keer de grootte van de uitlaat moet zijn. Al hangt dat uiteraard ook af van de kracht van je afzuiger. Je kunt dus ook gewoon je afzuiger veel minder hard zetten.

400m3 afzuiging op 4x55W T-neon lijkt me wel flink overkill. De helft zou zat moeten zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door PeterS1mple View Post
        Het is puur zuurstof verversen...
        CO2 bedoel je?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thx voor de reactie's

Mijn afzuiger staat gedimd op 40% momenteel en heb deze afzuiger en filter voor een prijsje kunnen kopen van een vriend van mij, dus deze zijn niet nieuw
          Waarom ik nog niet over stap op hps is omdat ik eigenlijk nog nooit binnen heb gekweekt en alleen maar buiten, dus wou netjes klein beginnen om meer ervaring op te doen met wat autoflowers.
          1 flap van de tent is continue open en daarvoor hangt een pc fan die verse lucht zuigt en dit hangt weer richting lampen om de warmte weg te blazen in de tent

max temp is 27° en min temp is 21/22°

Dus wil dit eerst onder de knie krijgen voor ik naar een grotere setup ga gaan met hps, zit met het idee om misschien volgend jaar een DR120 met een 600w hps te kopen, maar dat zijn plannen voor later.

Dus op zich zou dit momenteel geen probleem mogen zijn in mijn DP90 tentje?

Comment

Gaat prima, mooie temperaturen!

Gewoon zo doorgaan!

Greetz
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ik ga op deze manier ook door, al verklaren er mij sommige een beetje crazy met mijn setup en het aantal autoflowers in men kweekverslag dat ik hier begonnen ben
              Kan er alleen maar van leren en bij leren, beetje gek doen kan toch nooit kwaad

Comment

Zou bij hps echter liever tent 120 x 120 cm pakken kun je ook prima met 400 watt in, hou je gewoon aan zijkant wat ruimte, mocht je ooit dan toch 600 watt willen heb je de perfecte tent... gebruik je je huidige tent als voorgroei- of droogtent Niet dat ik wil zeggen dat 400 watt niet op 90 x 90 cm kan!

Succes!
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Als je met een tent werkt kan je 1 van je gaten open laten... En nee... Het is niet alleen CO2 verversen... Das overdag alleen.. in de nacht is het zuurstof verversen...

Goed dat je eerst gaat oefenen met je neon lampen... Als je over wilt op hps... Dan heb je wel te maken met een andere manier van je klimaat onder controle houden... Hps wordt eenmaal knetter heet...

Comment

DR90 is de dark room 90, deze is bedoeld om te drogen.... Ik zou hier ook niet in verder kweken, gezien dat materiaal anders is.

Comment

Volgens mij bedoelt je de DD90, Dark dryer 90. Die is indd bedoeld voor te drogen. DR90 is de Dark Room 90, bedoeld om in te kweken
                      - 1m² Tuin

Comment

Bezig...
                      X