Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit resultaat opleveren?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaat dit resultaat opleveren?

    Korting op 420shop
    Ik ben puur nieuwsgierig gewoon. Ik heb nu 1 stekje gekregen van een vriend van mij. Stekje had 4 blaadjes en was ongeveer 8 cm groot. Vanaf dat moment heb ik hem in een pot gezet met gaten onder. Ongeveer 30 cm omvang heeft die pot. Heb gewoon aarde van de hoogvliet erin gegooid. Nu heb ik een 60watt bureaulamp erop staan. Dat heeft hij sowieso de hele dag door bijna zo 20 uur. ook staat hij daarnaast op een vensterbank dus heeft ook voldoende licht overdag. Ik heb de eerste 2 weken biogroei aardevoeding toegepast en ben nu begonnen met terra flores , dat ga ik 3 x per week toedienen. Plant is in 2 weken van 8 cm en 4 blaadjes en 1 tak naar 35 cm , 25 blaadjes en 12takjes en ik zie ook zo haartjes tussen de takjes .

    heeft het zin zo door te gaan en eventueel later nog een soort boost er bij te gooien. of zeggen julie heeft geen zin zo gooi maar weg.

    Ik heb eventueel nog een 350 watt lamp zo een bouwvakkers lamp , maar tegen mij zeiden ze dat dat te veel licht is voor 1 plant.

    gr sven

    #2
    beste sven
    die fout heb ik ook gemaakt met een gloeilamp koop 1of 2 spaarlampen dat geef beter resultaat,en de spaarlampen moeten wel code 827 zijn

    dus mijn advies is spaarlampen en succes met je kweek

    Comment


      #3
      ik zeg; laat moeder natuur haar werk doen!
      Zet deze plant lekker in de zon ipv onder een lamp, je hebt momenteel niet de benodigheden om goed binnen te kweken! Heb je een idee om welke plant het gaat? Wietsoort? Sativa of Indica? Is het een dame of?
      sigpic

      Comment


        #4
        oh ja, de SL! ook een optie,...
        sigpic

        Comment


          #5
          Overigens geef ik mijn planten de eerste 6 weken nooit voeding, de aarde is bemest genoeg! Je kunt ze beter voeden in de bloei.
          sigpic

          Comment


            #6
            oke ik maak even een foto hoe ik het nu opgesteld heb. ben nu in de verbouwing let nie op de troep een hok of aparte kamer moet nog komen maar ik begin met 1 plant. heb ondertussen wel de bouwvakkers lamp op gezet, en kamer tempratuur ligt tussen de 25 en 28 graden . heb een kacheltje met een fannetje erin + timer.

            zometeen komen de foto's

            het is een dame , en heb hem als stekje gekregen, hij kwam uit een professionele kamer vandaan.
            Last edited by superzuan; 25 March 2009, 13:52.

            Comment


              #7
              Hier de foto's

              Ik weet nie precies wat voor plant het is . Wel een vrouwtje denk een powerplant of skunk plant.
              Attached Files

              Comment


                #8
                als ik jou was zal ik gewoon een hok maken alsje die heb en spaar lamopen gebruiken dit vreet zoveel stroom ben er zelf achter gekomen maar die keuze zal je zelf moeten maken

                Comment


                  #9
                  Die bouwlamp heb geen enkel nut gebruikt alleen veel stroom.
                  Beter gebruik je spaarlampen.

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    gewoon spaarlampen die bij de alberthijen liggen? die 60 watt enzo?

                    gr sven

                    en kunnen die in zo een bureau lamp?

                    Comment


                      #11
                      zolang ze code 827 hebben, geen probleem
                      normaal moeten die in een standaardfitting kunnen

                      grtz

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Die bouwvakkerslamp van je kan wel nut hebben als het HPS is en het spectrum goed is voor je plant. Als het een MH lamp is dan zou ik hem enkel voor de groei gebruiken, alle beetjes helpen om je plant groter te krijgen .
                          Je gloeilamp moet je sowieso wegpleuren, zoals reeds voorgesteld zijn spaarlampen de way to go voor je... Tenzij je hps wil gaan gebruiken, die zijn iets zwaarder maar geven wel een heel mooi resultaat als je alles goed doet

                          Comment


                            #14
                            heb net een 120 watt ( osram) spaarlamp aangeschaft

                            kleurcode 827

                            heb nu dus 1 lamp op 1 plant heb een hokje gemaakt van 1 bij 1,5 meter voor verlopig even. heb het hok afgedekt met alu folie, en die kachel met ventilator erin gezet.

                            tempratuur in in het hokje is 27 graden.

                            kan ik hier voorlopig mee verder of nog zo een spaarlamp erbij?

                            Comment


                              #15
                              je heb een plant waarom zo grote hok als je een kleinere hokkie neem wel de hoogte maar de breedte zal hij genoeg hebben aan die lamp nu moet de lamp alles verwarmen en heb je alufolie goed strak gemaak dat maakt iedereen de fout mee

                              succes met je kweek ff geduld word met eventueel met mooie toppies beloond

                              Comment

                              Bezig...
                              X