Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led ?

Korting op 420shop
    Is het beter om met led te kweken?
    Zo ja, hoeveel watt moeten ze zijn?
    Mvg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Re: Led ?

Beter dan wat ?
    Beter dan zonder lamp ? Ja.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Beter of een gewone lamp?

Comment

Ik zou zeggen ,rol een dikke joint en begin te lezen. De sticky's hier zijn zeer leerzaam!

Succes

Comment

Uiteindelijk is elke watt LED natuurlijk veel zuiniger dan bij ieder andere (kweek)lamp, die momenteel op de markt is.

En bij LED kweken is de vuistregel dat, elke plant minimaal 136,5 watt gedeeld door het aantal vierkantemeters, ter beschikking moet hebben.

You do the maths.

Oorspronkelijk geplaatst door Splendid View Post
          Ik zou zeggen ,rol een dikke joint en begin te lezen. De sticky's hier zijn zeer leerzaam!
          Verder ...
          Last edited by Faach Viechuur; 4 September 2015, 23:07.

Comment

Het gros van de leds is een stuk minder zuinig dan HPS hoor.

Meestal zijn die led armaturen zelfs nauwelijks zuiniger dan TL, T-neon of MH lampen.

136,5 watt is ook wel extreem weinig. Ik heb 400W aan leds op een vierkante meter. Dat zijn leds die ook echt efficiënter zijn dan HPS.

Of bedoel je misschien PAR Watts?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Jullie maken die jongen helemaal in de war.
              Die heeft geen flauw benul wat hij aan het doen is, denkt ik moet veel watts hebben dus heeft de lamp van zolder uit de fitting gedraaid en wil er mee gaan kweken.

Zo leren de meeste mensen ook autorijden.
              Fuck de theorie en fuck de praktijk.
              Stap gewoon in die auto, starten en rijden maar.
              Zo moeilijk kan het niet zijn, je hebt immers al duizenden auto's zien rijden.

Even een paar links voor je Jari...(de rest van je nick kan ik niet onthouden)
              Ik neem maar aan dat je 18 jaar of ouder bent, want je hebt jezelf nog niet voorgesteld hier.

Wiet kweken algemeen

Binnen wiet kweken

Als je daar nou eens klikt en begint met lezen ?
              Ja en dan heb je al miljoenen dingen gelezen, en iedereen zegt wat anders natuurlijk en je snapt er niks meer van.
              Tja, welkom in het echte leven kerel. Zo werkt dat, dat zul je nog wel vaker tegen komen, iedereen is anders en iedereen heeft z'n eigen oplossingen en de een is nou eenmaal wat inventiever dan de ander.
              Er is altijd ook een beetje eigen inzet en initiatief nodig, heb je daar niet zoveel van of kun je niks verzinnen, kijk dan op een forum hoe ze het daar doen.
              Lees wat je nodig hebt, en ga ermee aan de slag, er is niet één zaligmakende manier, er zijn wel 100 manieren om wiet te kweken.

De basis is de lamp, logisch, buiten is dat de zon, zoek uit welke lampen precies geschikt zijn, dat kun je vinden in bovenstaande afdelingen van het forum. Daarna bouw je de rest er omheen.
              Als je een fijne kelder hebt zoals ik, kom eens kijken in mijn topics en bouw het precies na zou ik zeggen.
              Helaas is het niet zo simpel, de situatie is bij iedereen anders en wij kennen de jouwe niet dus kijk zelf wat er gebruikt wordt, LED, spaarlampen, TL, HPS.
              Check wat je nodig hebt en wat bij jou past, en check de kweekverslagen van personen vóór je klakkeloos tips van iemand opvolgt, dan weet je of het werkt.
              De zaadjes ga je pas kopen als de kweekruimte helemaal klaar is en dan rook je gewoon je eigen goeie wiet, een maand of vier later.

Het is zo simpel nu, alles is al eens gedaan, het is alleen een kwestie van zoeken wat bij jou past.
              Vroegâh heh, toen was er geen internetz, toen zat je na school hele middagen in de bibliotheek om dingen uit te zoeken. (en stripboeken te lezen)
              Vragen over wiet kweken ? Dat kon je nergens...je moest het zelf uit zoeken, de hippie van verderop in de straat vragen om een zaadje, en als je dat niet durfde pakte je gewoon zaadjes uit het duivenvoer.

Nieuwe kwekers komen bij mij soms zo hulpeloos over, net van die kleine gele kuikentjes...
              En dan huppelen ze wat rond en dan komt reallife aanvliegen en pakt ze bij de nek en vreet ze op ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Jullie maken die jongen helemaal in de war.
                Dat was ook mijn bedoeling. Ik dacht dat ik complete onzin aan het vertellen was.

Zodat hij misschien geprikkeld werd om zelf te gaan lezen
                Last edited by Faach Viechuur; 5 September 2015, 09:40.

Comment

Ik heb helemaal geen idee wat ik doe maar hoe zijn jullie begonnen meteen als pro's??? Als je in een auto stapt kan je het ook niet meteen en alles wat je niet snapt vraag je gewoon aan iemand anders die het wel kent
                  Maar blijkbaar zijn jullie een beetje egoïstisch het is spijtig dat jullie niet gewoon op de vraag kunnen andwoord dat ik vroeg....

Mvg

Comment

We hebben ook allemaal onze theorie moeten halen, jij wil gelijk auto rijden zonder tijd in de rest te steken
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Als je een handleiding kon maken, was die er al, en waren forums als dit niet nodig

Dus niemand kan je vertellen hoe je moet gaan kweken. Dat hangt van verschillende factoren af.

En de vraag die je stelt, daar valt geen kant-en-klaar antwoord op te geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yaridikkn View Post
                        Maar blijkbaar zijn jullie een beetje egoïstisch het is spijtig dat jullie niet gewoon op de vraag kunnen andwoord dat ik vroeg....

Mvg

Uw vraag luidt dan ook: is een led beter dan een gewone lamp? Ga morgen even naar de gamma en vraag daar eens achter een gewone lamp. Geen led, een gewone. Zo eentje die licht geeft. Zie dan wat er gebeurt en waarom er op uw vraag geen antwoord komt. Gaan zeggen dat we dan egoistisch zijn, tsja.

Ik ben begonnen met een boek te lezen. En hier op het forum met een kweekverslag van iemand die dezelfde soort als ik zette.

Comment

Egoïstisch ?
                          Ik heb een half uur van m'n leven aan je gewijd door dat bericht te typen.

Comment

Lol, normaal zou ik me inhouden maar hij doet me precies aan de jonge gasten bij mij op het werk denken, ze kommen net binnen en willen na een paar weken vast contract en een top salaris, lukt het niet, dan roepen ze dat het leven niet eerlijk is en dat de rest heeft mazzel gehad. Kerel doe wat moeite zeg.. anders ga je toch naar een coffeeshop als je lui bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yaridikkn View Post
                              Is het beter om met led te kweken?
                              Zo ja, hoeveel watt moeten ze zijn?
                              Mvg.

Vraag 1at licht er maar net aan.
                              Vraag 2: Dat ligt dan weer aan het licht.

Ik heb het topic eens even doorgenomen en vind eigenlijk de post van qnq heel netjes en zeer informatief, uitgebreid en onderbouwd, in tegenstelling tot de vraag. Deze was niet zo informatief onderbouwd of voorzien van enige randinformatie. Verwacht je nu echt dat hier serieus op wordt beantwoordt¿ QnQ leverd een hele inspanning om je een beetje de goede kant in de duwen en jij hebt het over disrespect¿ komaan zeg, zo maak je hier geen vrinden.

Suces verder ik haak nu al af.

Grtz Flint.

Comment

Bezig...
                              X