Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is 23watt spaarlamp 120 watt gloeilamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    is 23watt spaarlamp 120 watt gloeilamp

    Korting op 420shop
    ik heb een spaarlamp gekocht van merk Osram. er staat op de doos 23 watt is 120 watt spaarlamp.

    nu heb ik 1 zo een lamp in een hok van Lengte = 70cm , hoogte 120cm, breedte 60cm.

    moet ik nu nog meer lampen nemen? zo ja wat raden julie mij aan. ik wil het liefst niks aansluiten of prutsen met kabels. er staat al een kacheltje achter het hok dat de tempratuur rond de 25 graden is , en het fannetje van de kachel blaast warme lucht in de doos ( beetje maar ).

    wat zeggen julie nog 1 lamp er bij ? of 2?

    heb me spaarlamp in zo een bureau lamp zitten en boven in het hok monteert

    #2
    uhm wat ik je kan zeggen uit eigen ervaring is dat je gerust er zo 3 spaarlampen bij kan zetten , 4x 20 = 80 watt en licht is gewicht, maar ook door die 4 heb je een mooie temp in je kastje, ik zat met de mijne altijd rond de 25 graden
    als het te warm word dan kan je eventueel een afzuigertje erin doen(pcfan)
    maar kachel is denk ik een beetje onnodig dan, verbruikt veel stroom, en stroom kost geld

    Comment


      #3
      Ik had wel gelijk dus, het is een 23 watt spaarlamp, met het evenveel licht als een gloeilamp van 120 watt.

      Als je de formule hebt licht = gewicht, dan zou je ook uit moeten gaan van 23 watt en niet 120 watt. Stel je haalt 0,5 gram / watt = 11,5 gram.. (al zul je dat niet redden met alleen 1x 23 watt wss).
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        hang er maar een paar bij!!
        kan nooit geen kwaad
        mijn kast is kleiner en ik heb er 4x20W in hangen
        Etiam inter vepres rosae nascuntur

        Comment


          #5
          toch vind ik dit raar. me plantje groeit beter op de venster bank met een gloeilamp van 60watt erbij en dan echt 3 cm erboven hangen, dan dat hij in ze hok staat met dei spaarlamp er bij. in de woonkamer op de vensterbank ( temperatuur woonkamer ligt tussen de 22 en 27 graden ook.

          Comment


            #6
            ik denk dat dat dan wel goed zit, tis pas om m in bloei te zetten dat je dan naar de kast moet.. ivm 12/12 en zo..
            ik kan niet zeggen dat het zonlicht slecht is zo op de vensterbank, maar, mss is het wel zo, het moment dat je naar 12/12 onder SL gaat, dat ie die overgang niet goed verteerd.
            Ik kan het niet staven, het is eerder een gevoel.
            Hier is vast wel iemand die weet of dit al dan niet klopt; ik vraag het me nu ook af trouwens.
            Succes in ieder geval!
            Etiam inter vepres rosae nascuntur

            Comment


              #7
              ik heb net 2x 23 watt spaarlampen op gezet. en 1 x20 watt

              tempratuur is 24 graden en luchtvochtigheid is 38%

              Comment


                #8
                Wat moeten we verstaan onder 'groeit beter'?

                Groter worden kan ook nadelig zijn, mening plant zal nu gaan stretchen voor het raam (waardoor ze lange internodes krijgen, en is het plantje niet meer compact).
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  ja kan kloppen weedy, het plantje groeit naar het licht toe, dus die gaat onwijs strekken.... die paar lummen die die krijgt die wilt ie pakken dus gaat ie hard groeien...

                  grofe fout is dat

                  spaarlampen hangen en dan ongeveer op 5 cm van de plant afhouden

                  Comment


                    #10
                    me fan werkt nie op oplader. heb witte zwarte draad bij oplader,en rood zwart bij oplader. als ik zwart , zwart verbind en wit met rood, dan beweegt me fan 000,01 sec en dan niks meer.heb ouwe nokia lader die dikke

                    Comment


                      #11
                      op je vensterbank haal je toch nooit je 18/6?
                      en als je naar je hok gaat met 12/12 raakt je plantje toch vet de weg kwijt lijkt mij.
                      ik heb dezelfde afm.kast met 4x 26 watt sp. lampen

                      Comment


                        #12
                        heb nu 4 x 21 watt sp lampen hangen er dicht op nu

                        wat is de afstand ongeveer? heb nu 10 cm

                        Comment


                          #13
                          Net als anders, 3-5 cm.
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            ok bedankt k zie dat ze nu wel hard gaan,

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door superzuan View Post
                              me fan werkt nie op oplader. heb witte zwarte draad bij oplader,en rood zwart bij oplader. als ik zwart , zwart verbind en wit met rood, dan beweegt me fan 000,01 sec en dan niks meer.heb ouwe nokia lader die dikke
                              wat voor oplader hebn je gebruikt , je moet er wel 1 hebben die op 12 volt werkt hea

                              Comment

                              Bezig...
                              X