Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp beginnend kweken voor 1 plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp beginnend kweken voor 1 plant

    Korting op 420shop
    Hallo luitjes,

    Ik ben mij al een paar dagen aan het inlezen etc. en zie hier ontzettend veel info wat leuk om te lezen is maar bovenal interessant.
    Nu wil ik ook zelf beginnen met kweken en heb ik toestemming van mijn ouders om een tent/kast op mijn slaapkamer te mogen zetten.
    Zoals de titel ook zegt: 1 plant. Ik ben niet zozeer een wietroker maar mag graag in tuinen werken en zie een wietplant ook als een leuke uitdaging.

    Nou is het zo dat ik niet weet welke tent ik het best aan kan schaffen aangezien ik het geheel geurloos wil hebben.
    Ik weet dat hier ook een filter aan te pas komt maar laten we eerst focussen op de tent. Ik zag verder in het forum ook de vraag naar een tent maar dat waren kleine tentjes.
    De afmetingen waar ik de tent plaatsen kan is tot 80x80 en de hoogte kan prima een meter wezen.

    Iemand tips?

    Als iemand met een complete kweektent komt met alles erop en eraan vind ik dat ook goed.

    #2
    Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

    Misschien moet je ook ff een budget opgeven.
    Een tent van 1meter hoog zul je niet snel vinden denk ik, die zijn meestal hoger. Dan kom je toch uit op zelf iets bouwen. Maar misschien heb je iets gezien wat ik niet ken.
    Als je 1 plant wilt is de vraag of dat een klein autoflowertje mag zijn of een reguliere soort die je de breedte in wilt laten groeien door te toppen en te scroggen (meer opbrengst, beter te belichten, meer uitdaging).
    Dan komt de vraag aan wat voor verlichting je denkt en wat voor vermogen. Gezien de 1 meter hoogte zou ik gaan voor lampen die je vrij dicht op je plantje kunt zetten. HPS valt dan al af denk ik. Je komt dan al snel uit op T-neon of LED.
    Afzuiging en een filter nemen ook wat hoogte in, maar als je 80x80 gaat hou je daarentegen genoeg ruimte over in de hoeken als je maar 1 plant zet.
    Genoeg om over na te denken, aangezien je zelf tijd en moeite steekt in het inlezen kun je genoeg hulp verwachten op dit forum. Lekker bezig!
    Aardige ouders heb je trouwens...
    succes

    Comment


      #3
      Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

      Voor 1 plant zou bijvoorbeeld http://www.urbangardenshop.nl/websho...60x60x120.html groot genoeg kunnen zijn.
      Met een Scrog kun je het oppervlak dan nog best aardig vullen lijkt me.

      80x80 is al redelijk groot voor 1plantje.

      Deze kun je draaien met een hps lamp, bijv: http://www.urbangardenshop.nl/websho...-set-250w.html
      Of tneon http://www.urbangardenshop.nl/websho...groei-55w.html en daar dan ook bloeilampen bij aanschaffen.

      Een hps wordt behoorlijk warm, gezien de beperkte hoogte moet je een degelijke afzuiging hebben, die van mij houdt het al net niet en moet vervangen gaan worden, ondanks dat ie wat meer hoogte heeft. Wellicht is zo een tneon set voor jouw ene plant het leukst.

      Gz

      Comment


        #4
        Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        Misschien moet je ook ff een budget opgeven.
        Een tent van 1meter hoog zul je niet snel vinden denk ik, die zijn meestal hoger. Dan kom je toch uit op zelf iets bouwen. Maar misschien heb je iets gezien wat ik niet ken.
        Als je 1 plant wilt is de vraag of dat een klein autoflowertje mag zijn of een reguliere soort die je de breedte in wilt laten groeien door te toppen en te scroggen (meer opbrengst, beter te belichten, meer uitdaging).
        Dan komt de vraag aan wat voor verlichting je denkt en wat voor vermogen. Gezien de 1 meter hoogte zou ik gaan voor lampen die je vrij dicht op je plantje kunt zetten. HPS valt dan al af denk ik. Je komt dan al snel uit op T-neon of LED.
        Afzuiging en een filter nemen ook wat hoogte in, maar als je 80x80 gaat hou je daarentegen genoeg ruimte over in de hoeken als je maar 1 plant zet.
        Genoeg om over na te denken, aangezien je zelf tijd en moeite steekt in het inlezen kun je genoeg hulp verwachten op dit forum. Lekker bezig!
        Aardige ouders heb je trouwens...
        succes
        Aardige ouders haha dankje, ze weten dat ik interesse heb in tuinieren etc.

        Ja mijn budget is gemiddeld, wil het niet te duur hebben maar ook niet te goedkoop aangezien ik wel geurvrij wil. (slaapkamer)
        Het maakt mij overigens ook niet veel uit wat voor plant het gaat worden aangezien het puur voor de hobby, uitdaging is.
        Die 1 meter hoogte bedoel ik mee dat ik die ruimte heb, kan uiteraard lager maar ook evt. hoger hoor.
        Lampen, ook hierin heb ik mij ingelezen op het forum en was er zelf ook al uitgekomen dat ik beter voor T-neon kan gaan.
        Voor de afzuiging en filter weet ik eenmaal niet genoeg over aangezien ik mij afvraag hoeveel en waar ze de ruimte ingaan nemen.

        Bedankt voor je reactie.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door Maertn View Post
        Voor 1 plant zou bijvoorbeeld http://www.urbangardenshop.nl/websho...60x60x120.html groot genoeg kunnen zijn.
        Met een Scrog kun je het oppervlak dan nog best aardig vullen lijkt me.

        80x80 is al redelijk groot voor 1plantje.

        Deze kun je draaien met een hps lamp, bijv: http://www.urbangardenshop.nl/websho...-set-250w.html
        Of tneon http://www.urbangardenshop.nl/websho...groei-55w.html en daar dan ook bloeilampen bij aanschaffen.

        Een hps wordt behoorlijk warm, gezien de beperkte hoogte moet je een degelijke afzuiging hebben, die van mij houdt het al net niet en moet vervangen gaan worden, ondanks dat ie wat meer hoogte heeft. Wellicht is zo een tneon set voor jouw ene plant het leukst.

        Gz
        Op basis van die tent zijn de afmetingen wel het ideaalst als ik daarin ook de benodigde materiaal in zou kunnen plaatsen. Ook scroggen lijkt mij een vereiste optie voor in de betreffende tent. Ook vraag ik mij af of deze tent geur dicht kan zijn aangezien ik dat niet zie staan. Er staat overigens bij dat er ventilatie inzit waardoor de geur er langs kan gaan, mits ik dit dicht kan krijgen.

        Ook vraag ik mij wel af of het ook uitmaakt wat voor lamp je hangt om te groeien, bloeien en stekken. Voldoet 1 lamp niet gewoon aan deze 3 fases? anders ben ik zo 200+ euro kwijt aan die lampen. Bovendien sluit ik HPS uit aangezien het een warme lamp is inderdaad.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Heren, is deze complete tent wat? hierin zouden zelfs 2 planten kunnen staan dus ik zou eventueel deze aan kunnen schaffen?
        https://www.desjop.nl/en/a/growbox-w...8#.V_4rBPCLS00

        Comment


          #5
          Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

          Als je zelf ni rookt, maar gewoon interesse hebt in tuinieren, waarom dan een wietplant? Kweek dan pepers, of een koffieplant oid. Heb je geen afzuiger of filter nodig. http://www.seedo.nl/ Daar bestel ik mijn zaden.

          Comment


            #6
            Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Als je zelf ni rookt, maar gewoon interesse hebt in tuinieren, waarom dan een wietplant? Kweek dan pepers, of een koffieplant oid. Heb je geen afzuiger of filter nodig. http://www.seedo.nl/ Daar bestel ik mijn zaden.
            Heel geestig..

            Comment


              #7
              Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

              Het idee is dat een afzuiging je tent op onderdruk brengt. Er stroom dan altijd verse lucht naar binnen en deze wordt via een koolstoffilter weer uit je tent geblazen.
              Als je HPS uitsluit kun je kiezen voor LED of t-neon. Van LED weet ik dat je er zowel onder kunt groeien als bloeien, al zal het resultaat met zo'n kantenklare bak als bv. de spectrabox niet fantastisch zijn. T-Neon heb ik nooit gebruikt, maar ik neem aan dat je dan verschillende bulbs moet hebben voor groei en bloei (??).
              Een kant en klaar tentje scheelt een hoop gepuzzel, vind alleen wel dat de opties bij de Sjop erg wazig zijn. Bij veel opties staat alleen +XXeuro, geen idee wat je daar voor krijgt.

              Comment


                #8
                Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

                Daar is trouwens niks geestig aan, ik kweek zelf vanalles buiten wiet onder 3 tl lampen in een zelfgemaakt hokje van 10 euro zonder afzuiger of filter. Geestig is uw opmerking dat je niet zozeer een wietroker bent, maar wel voor de uitdaging binnen een wietplant wilt zetten, low budget. Wiet heeft amper verzorging nodig, daar is geen uitdaging aan. Gewoon veel licht. Is dat nu net wat niet samen gaat met low budet.

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

                  Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                  Het idee is dat een afzuiging je tent op onderdruk brengt. Er stroom dan altijd verse lucht naar binnen en deze wordt via een koolstoffilter weer uit je tent geblazen.
                  Als je HPS uitsluit kun je kiezen voor LED of t-neon. Van LED weet ik dat je er zowel onder kunt groeien als bloeien, al zal het resultaat met zo'n kantenklare bak als bv. de spectrabox niet fantastisch zijn. T-Neon heb ik nooit gebruikt, maar ik neem aan dat je dan verschillende bulbs moet hebben voor groei en bloei (??).
                  Een kant en klaar tentje scheelt een hoop gepuzzel, vind alleen wel dat de opties bij de Sjop erg wazig zijn. Bij veel opties staat alleen +XXeuro, geen idee wat je daar voor krijgt.
                  Ik denk dat LED dan toch de beste keuze is als daaronder groei en bloei prima mee kan. T neon ben ik verder ook niet bekend mee maar zie wel dat er daarin soorten zijn voor groei en bloei.

                  Dan zal ik verder kijken op het web naar een compleet tentje om zo het gepuzzel te voorkomen. Heeft Meglow een voorstel bij een complete tentje?

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

                    Hier een voorstel, geen garantie mijnerzijds : https://desjop.nl/nl/a/kweektent-met...4#.V_48jSTMJW0

                    Je zult ook zelf moeten bepalen welke opties je wilt. Nogmaals, die ledbakjes zijn niet om over naar huis te schrijven. Je zou er ook voor kunnen kiezen om alle componenten zoals benoemd zelf bij elkaar te zoeken en ergens anders een lamp te kopen. Voor LED ben ik zelf begonnen met COB's, die kun je bijvoorbeeld kopen bij todogrowled. Zoek ff op het forum als er meer van wilt weten. Als je er twee van 55W koopt kom je volgens mij een heel eind voor 1 plant. Je zou ook ff kunnen snuffelen bij de tweedehands spullen hier op het forum, ik zie toevallig dat littledwarf zijn oude LED-bak van de hand doet. Je kunt zijn kweekverslag bekijken wat je er van kunt verwachten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

                      Gelijkaardig aan meglow zn link maar ietske meer budget...
                      Deze groei ik in voor.
                      https://desjop.nl/nl/a/kweektent-met...e#.WADUN3NcJnF

                      60x60x140 lijkt me mooi formaat voor 1 plantje.

                      Als ge de optie armatuur 2x55 groei neemt. En dan 2x 55w bloei lampjes extra meebesteld. (Tneon lampen zijn goedkoop)

                      De bromvrij afzuiger met controller En filter optie van +90eur neemt.

                      Het gratis voedingsetje erbij (of korting indien niet nodig)

                      Heb je aan een 320- 350euro zowat alles om te starten denk ik. Doe je wel beter iets met lst of scrog in u tentje. Als je belg bent, het timerklokje past niet goed in belgie. Haal je beter andere ipv adaptor ofzo. Die kost vast zoveel als een passende halen in een doe het zelf.

                      Heb je wat meer budget kan je ook een 75x75 tent kiezen ipv 60x60 maar dan zou ik de 4x55w tneon nemen ipv 2x55w

                      Vergeet eventueel geen ph en ec meter mee te bestellen/kopen als ge die wilt.
                      Betaal je geen 2x verzending.
                      Last edited by ergonaut; 14 October 2016, 14:13.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp beginnend kweken voor 1 plant

                        400w hps in een cool tube, gaat prima.
                        Ik heb een 600W in 1m2 hangen, mooi op 28 graden

                        Comment

                        Bezig...
                        X