Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen over me LED grows

    Gram per watt lees ik steeds. Dat zal wel, dat red ik ook met Led, die rendement berekening klopt vast. Maar welke oppervlakte heb je dan nodig? Ik wil graag 500 grm per m2. Lukt dat? Mij dus niet, enkele malen geprobeerd met ledlampen van de BTT. Ik kwam niet verder dan 160grm per m2 per led. Dat vind ik niet voldoende. Is daar een oplossing voor?
    No-nonsens kweker

    Comment


      Re: Vragen over me LED grows

      High Harry
      Wat voor een LED lampen zijn dat?


      ----------------
      je leest 't in...
      Regular magazine
      je vindt het bij...
      www.cannawiki.nl
      Last edited by dokkie; 17 March 2011, 10:41.

      Comment


        Re: Vragen over me LED grows

        Dokkie,

        Heb je of ga je ooit eens een test doen met inductie?
        Ben wel benieuwd naar de ervaringen, het zou het zelfde rendement qua wattage moeten leveren als de leds die jij hebt getest en toch bijna de helft van de prijs...

        Comment


          Re: Vragen over me LED grows

          Met een balast hangt er ook een prijskaartje aan en het gewicht gaat richting 15 kg.

          lampinductie.jpg

          Trouwens..Waarom zijn er op de forums altijd dezelfde die het voor de "kudde"het moeten uitzoeken...
          Blijkbaar is men steeds zoekende om voor weinig of gebrek aan pieken op zoek te gaan naar een andere Wereld..
          Last edited by Prestin; 19 October 2010, 18:52.

          Comment


            Re: Vragen over me LED grows

            Oorspronkelijk geplaatst door LazyAssGrower View Post
            hee mensen,
            ik zou graag willen berekenen wat een 90 Watt UFO LED Grow Light verbruikt in euro's.
            kan iemand mij misschien vertellen hoe je dit kan berekenen ?
            alvast bedankt, Groetjes
            Stroomkosten kun je zelf berekenen. E = P maal T.
            Met P = power in watt en T is tijd in sec. Zo bereken je E = energie in joule.

            de uitkomst E deel je dan door 3600000 en dan weet je hoeveel KWH je hebt verbruikt. Een KWH kost gemiddeld 0,22 euro. je vermenigvuldigt je aantal KWH met o,22 en schrik niet want dit is dan het bedrag dat je moet betalen.

            Nu is het tijd voor een voorbeeld:

            90 watt verbruikt je ledlamp. Nu hebben we de P al bepaald dit is 90.

            Nu de T nog, dit moet in seconden.

            voor de gemakkelijkheid reken ik nu enkel even de bloeifase voor en ga uit van een 65 dagen bloei op 12/12 dit is: 65 maal 12 maal 60 maal 60 = 2808000 seconden

            Nu vermedigvuldigen we de 90 watt met 2808000 seconden en dan komen we uit op 252720000 joule.

            Die 252720000 joule delen we nu door 3600000 = 70,2 KWH

            Om de uiteindelijke kosten te berekenen moeten we de 70.2 KWH vermenigvuldigen met 0,22 = 15,44 euro voor de bloeifase

            voor de groeifase geld het zelfde sommetje maar dan met 18 uur licht. ff rekenen dus.

            Om nog nauwkeuriger te kunnen weken kun je beter je energie nota erbij pakken en kijken wat de prijs is voor 1 KWH en je piek en daltarief en van wanneer tot wanneer dit is.

            Comment


              Re: Vragen over me LED grows

              kom maar op met dat verslagvonden ze je kast niet te klein?heb ook wel eens plantjes gehad van 60 gram droog,en die hadden toch wel wat ruimte nodig

              Comment


                Re: Vragen over me LED grows

                kast is niet zo diep, wel breed dus kan precies 3/4 planten neerzetten in grote potten naast elkaar. die lamp is rechthoekig en dekt alles. ik vind die kast zelf ook redelijk klein dus daarom vond ik het een beetje overdone om er een 250 watt in te hangen. kan nu nog wat spaarlampen laten bungelen en/of aan de zijkant monteren

                Comment


                  Comment


                    Re: Vragen over me LED grows

                    Re: Vragen over me LED grows

                    Comment


                      Re: Vragen over me LED grows

                      okey, ik heb mijn onderzoek gedaan de afgelopen maand en heb een led lamp bij hydrophonics hut besteld. hij is nu onder weg uit de vs. zit een beetje zo met LED. en pls correct me if iam wrong want er zijn een aantal gasten hier op forum al lange tijd led aan het kweken.

                      de led lamp zijn redelijk duur op dit moment en de winst haal kwa zuinigheid haal je niet per se uit de verhouding LED/ HPS lamp. 600 watt led is ongeveer zelfde als 600 watt hps. even veel verbruik daar dus. LED daarin tegen geeft mits je een goede lamp koopt een beter spectrum waar de planten beter van kunnen groeien dan HPS doet. Hiermee verandered de vraag naar voeding van planten. De planten hebben VEEL minder voeding nodig onder LED dan onder HPS. bepaalde problemen zoals schimmels en rot komen ook in mindere maten voor omdat het makkelijker is om LV te controleren door de mindere warmte van de lamp. De lamp geeft wel warmte af, eigenlijk net zo veel als een HPS lamp maar deze warmte wordt niet als stralings warmte uitgedrukt. komt dus gewoon boven uit je LED bak zodat je kweek ruimte een bruikbare temperatuur heeft. Er zijn ook LED lampen met een veranderbaar spectrum. zo kan je van een groei naar een bloei spectrum overgaan gedurende je kweek en wordt iedere watt optimaal benut door je plant, www.hydroponicshut.com.

                      De mindere warmte van LED zorgt voor mindere behoefte aan koeling, circulatie en afzuiging( deze zijn nog wel steeds noodzakelijk) waardoor je toch weer goedkoper met je energie verbruik bent. Je heb verder ook geen voorschakel apparatuur nodig dus geen gevaarlijke electronica, gewoon stekker erin en gaan.

                      omdat het kweek proces eigenlijk is versimpeld worden er met LED nu al grote opbrengsten gehaald. zo zijn er kweek verslagen op internationale sites en magazines met resultaten boven de 1,2 gramm per watt.
                      Last edited by klots; 17 November 2010, 14:46.

                      Comment


                        Re: Vragen over me LED grows

                        dus je heb een duure lamp besteld en nu?maak een verslag is veel leuker dan reclame zooi.

                        Comment


                          Re: Vragen over me LED grows

                          Oorspronkelijk geplaatst door Formedcargo View Post
                          Re: Vragen over me LED grows

                          ohja, dat LED geen of weinig warmte afgeeft is voor mij geen voordeel aangezien ik nu al mijn tentje moet bij verwarmen...
                          Dat led geen warmte geeft dat kan kloppen, maar dat heb je kerstverlichtingleds.

                          Zie de warmte in mijn tent 120 x120
                          en een DR60

                          warmte.jpg warmte1.jpg

                          @borklots

                          Ik denk dat je de grammen die je in gedachten hebt met die lampen niet haalt.

                          Comment


                            Re: Vragen over me LED grows

                            @borklots: benieuwd naar een verslag!!!

                            Comment


                              Re: Vragen over me LED grows

                              @ tumble

                              sorry voor het feit dat ik nog niet ben begonnen met een verslag en dat ik ondanks dat het even duurd om een pakketje uit de vs te krijgen ik toch enthousiast ben over LED

                              Comment


                                Re: Vragen over me LED grows

                                en het gaat mij ook niet om die grammen, is alleen een indicatie dat er weldegelijk onwijs goede resultaten worden behaald met LED

                                Comment

                                Bezig...
                                X