Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen over me LED grows

    Toevallig een kweekverslagje van bijgehouden?
    Zou graag onder led wat willen proberen maar vind ze behoorlijk prijzig, en ik kan mijn euro helaas ook maar 1 keer uitgeven

    Comment


      Re: Vragen over me LED grows

      @ smokevader

      mocht je willen kweken onder led zou ik alles wat je voor minder dan 300 euro kan kopen negeren. het meeste zal mischien werken voor je peterselie, maar niet voor wiet. tenzij je tevreden bent met 1 autoflowertje van max 30 cm, in dat geval kan zo`n ufo je mischien net helpen

      ik kweek nu zelf voor de 2e x onder led. heb een paneel met 7 kleuren van ongeveer 230 watt. de lamp kost 370 euro,heeft genoeg vermogen om 1 vierkante meter te benutten en zolang je je planten rond de 50 cm hoog houdt dringt het licht goed door tot in alle toppen. het bloeien onder deze led-lamp gaat overigens ook prima. heb nu 3 critical jack autoflowers van ongeveer 40 cm hoogte in de bloei staan voor de 1e week en de toppen komen lekker op gang door de gehele plant.

      wat me overigens is opgevallen is dat pure indica`s meer moeite hebben met led dan planten met wat meer sativa gehalte. waarschijnlijk door de dichtheid van de plant. de critical jacks doen het aanzienlijk beter dan de northern light die ik hiervoor eronder had bloeien.

      de voordelen die ik tot nu toe heb ervaren met deze lamp is:
      minder brandgevaar(na 18 uur licht kan je je hand op de lamp leggen, wordt amper 30 graden)
      minder ventilatie nodig(kan de lv met een paar pc koelertjes verlagen naar 45%, temp blijft stabiel op 25 graden)
      minder energieverbruik(volledige opstelling is minder dan 300 watt)
      lekker ergonomisch, stekker erin en klaar

      helaas kan ik over hps niet meepraten, vindt mn vrouw niet leuk ivm veiligheid en huurhuis:')

      Comment


        Re: Vragen over me LED grows

        Kweken met led gaat prima mits je de juiste kleuren gebruikt die speciaal voor wiet zijn (peterselie heeft een andere behoefte aan kleuren). Met een 90W lamp kun je prima een paar planten kweken (1-3 stuks max). Vaak worden de ufo's als extra vermogen bijgezet als meerdere planten hebt om het licht beter te spreiden. Reken met je LED-vermogen op ongeveer de helft van HPS. Dus 200W LED waar je nu 400W HPS gebruikt. Dat gaat uitstekend zelfs.

        Let op met peperdure aanbieders van LED kweeklampen. Die doen echt niets meer dan voordeligere. Je ziet prijsverschillen van 50% voor dezelfde lampen!

        Comment


          Re: Vragen over me LED grows

          Dat is een volstrekt unieke zienswijze: ik denk dat de meesten van ons benieuwd zijn naar een literatuurverwijzing. Je standpunt strijdt namelijk met alle tot op heden uitgevoerde (en sterk gesubsidieerde) proefprojecten, waarbij toch al snel een paar honderdduizend euro mee gemoeid zijn.
          Ik -en wellicht anderen evenzeer- wachten met smart op je wetenschappelijke onderbouwing en een verifieerbare verwijzing, waaruit blijkt dat je ingenomen standpunt congrueert met de feitelijke omstandigheden.
          Last edited by Xtreme; 6 December 2011, 09:00.

          Comment


            Re: Vragen over me LED grows

            hier btw nog ff wat foto`s van de kweek. excuses voor de baggerkwaliteit foto`s die een samsung chat maakt. heb geen betere camera

            de 230 watt led lamp:



            de 3 critical jacks(autoflowers). hoogte 69 tot 75 cm.







            ---------- Post added at 01:51 ---------- Previous post was at 01:45 ----------

            ps:@Xtreme

            een literatuurverwijzing naar een unieke zienswijze is onmogelijk. als er een literatuurverwijzing naar een unieke zienswijze bestaat is de zienswijze niet langer uniek....

            ---------- Post added at 01:54 ---------- Previous post was at 01:51 ----------

            Comment


              Re: Vragen over me LED grows

              tering wat zijn die planten gestrekt,bijna geen zij takken,daar gaat echt heel weinig vanaf komen.volgende keer gewoon 150 of 250 hps setje kopen,dan heb je wat te roken.wel tof dat je foto,s post.ik heb zelf 1200 watt boven 5 planten,de planten zijn 85 cm gemiddeld,en met veel zij takken,de ruimte is 120 cm bij 2 meter en is helemaal vol.ps heb natuurlijk hps

              Comment


                Re: Vragen over me LED grows

                thnx voor de reactie, maar dat gebrek aan zijtakken, dat is nou juist wat ik bedoel met mijn "vermoeden" dat een gestrekte open plant het beter doet onder led dan een compacte gesloten plant. ik heb deze planten opzettelijk onder veel wind van de zwenkventilator laten groeien zodat ze minder klein en compact zouden blijven. ze zijn nu ongeveer 1,5 week tot 2 week in de bloei en bevatten al meer volume aan toppen dan onderstaande 2 northern lights. dat terwijl de northern lights toch echt een paar flinke knoeperts van planten waren:O

                op een ander forum(zal de naam niet noemen ivm concurrentie) is de lamp die ik heb ook al een paar x uitvoerig getest, daar zijn ook uitgebreide kweekverslagen van. ook daar komen kwekers tot de conclusie dat de led-lamp meer moeite heeft om door het bladerdek heen te dringen tot de onderste toppen dan een hps. ook heb ik daar betere resultaten gezien bij een sativa/indica dan bij een pure indica.
                mischien dat er hier meer led-kwekers zijn die het mischien interresant vinden om te kijken wat het verschil in prestaties onder led is tussen een pure indica, pure sativa, sativa/ruderalis, indica/ruderalis of sativa/indica.

                ook las ik op het niet nader genoemde forum dat de "lollypop-methode" mischien de prestaties van een indica onder led kan verbeteren, maar heb geen idee of dat nou inhoudt dat ik mn indicatjes voortaan moet snoeien als een lolly...




                tips en suggesties om de opbrengst te verbeteren zijn uiteraard welkom. alleen een tip als:"koop een hps" kan ik nix mee. aangezien ik dan meteen vrijgezel ben is het duurder voor me dan een lagere oogst onder led XD

                Comment


                  Re: Vragen over me LED grows

                  Dat je dat zomaar voor het raam hebt staan.
                  In je hokje heb je meer licht, door reflectie toch ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Re: Vragen over me LED grows

                    haha, ja. dat hokje kwam er pas later bij. toen waren die 2 al omgehakt. gaf wel een leuke roze gloed door de hele achtertuin

                    Comment


                      Re: Vragen over me LED grows

                      Hoi !
                      Na dat ik voor de derde keer met hps overvallen was door spint was ik het zat.
                      Ik het daarna nog met TL en spaarlamp geprobeerd maar ik had schijnbaar toch te min licht.
                      Ik ben nu overgestapt op led en moet zeggen! Ik ben er tot nu toe niet ontevreden over.
                      De opbrengst lijkt wat minder als met hps, maar what the fuck voor mij is het mijn eigen wietje.
                      Dus wil mijn meisjes onder de rooie lampjes hier wel eens tonen.

                      Owja.
                      Ruimte 120x120 4 ledbars van 90cm en een led lamp 55x3watt 8band en een kasje voor te groeien.

                      ledje1.jpg
                      Daar ik om de paar weken een plantje wil kappen heb ik een groei en bloei ruimte.
                      Groeien doe ik met panelen van 45 watt.
                      ledje1a.jpg
                      4 meisje onder led een shiva, 2 JHerer en een witte dame.
                      Ledje2.JPG
                      ledje3ww.jpg
                      Mijn witte dame moet nog een week of 4.

                      bonsai.JPG
                      Ha ha geen wietje maar wel mijn bonsai waarvan ik dacht dat hij naar de ewige jachtvelden was.

                      Oordeel niet over mijn schrijf kunsten ! Tijdelijk last van Amnesia

                      Comment


                        Last edited by monty; 3 March 2012, 03:38.

                        Comment


                          Re: Vragen over me LED grows

                          Hey,
                          Ik heb me zonet geregistreerd en zal binnenkort een kweekverslag uitbrengen. Momenteel ben ik nog de zolder aan het inrichten maar dat is zo goed als gedaan.

                          Ik heb 2 tenten van 90cm2 gekocht en 2 "spectra unit special III regular"van 170watt die meer licht zouden moeten geven dan hun vorige generatie van 348 watt.

                          Ik ben benieuwd want die lichtjes kosten geld . Ik vind ook nergens een goede of volledige review terug van die specifieke lampen. Bij deze zal ik uitgebreide info proberen voorzien om een verder idee te geven van de prestaties van growleds anno 2013.

                          Comment


                            Re: Vragen over me LED grows

                            Oorspronkelijk geplaatst door pietweed View Post
                            ben er ook mee bezig,met led
                            En tl.
                            [ATTACH]18716[/ATTACH]
                            [ATTACH]18717[/ATTACH]
                            Als we het dan toch over LEDs hebben......Pietweed...welke heb jij daar hangen? Prijs? Ik wil er missch ook 1 aanschaffen,
                            puur voor de micro kweek 3/4 plantjes eigenlijk.

                            Comment


                              Re: Vragen over me LED grows

                              Heey dokie ik ga binenkort kweekje beginnen **ben van plan om 4 of 5plantjes neer te zetten zat zelf te denke aan super lemon haze en als kit..een sj dr 120x120x200 -LED Spectra unit special III regular of sunfactor 340 welke lijkt jou beter ..buis afzuiger met termostaat fan tent is groot ja voor 1 zo lamp maar dat moet niet uitmaken toch ? Gr wesz

                              Comment


                                Re: Vragen over me LED grows

                                Hallo Dokkie,
                                Ik ben in januari begonnen met kweken onder led als experiment omdat ik het anders te duur vindt qua elektra.
                                Eerst ging alles dood. Heb er toen tl bij gehangen en het ging al beter, miste waarschijnlijk een lichtspectrum.
                                Eerste oogst was zeer lage opbrengst. Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat ik de vegetatieve groei te kort heb gehouden. Direct 8 uur op stek.
                                Nu staan er planten onder met een langere vegetatieve groei en het lijkt iets beter te gaan, maar niet vergelijkbaar met kweken onder 400w bulb.
                                Ik heb 300w led in een kast van 100x80 cm.
                                Mijn conclusie is dat led niet voldoende werkt.
                                Wat kan ik verbeteren om een significant verschil te bereiken?
                                http://www.greatlux.com/goods_Gt3G-1...um_Lights.html
                                is de lamp die ik gebruik
                                plant is pp op potgrond

                                thnx

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Hallo Dokkie,
                                Ik ben in januari begonnen met kweken onder led als experiment omdat ik het anders te duur vindt qua elektra.
                                Eerst ging alles dood. Heb er toen tl bij gehangen en het ging al beter, miste waarschijnlijk een lichtspectrum.
                                Eerste oogst was zeer lage opbrengst. Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat ik de vegetatieve groei te kort heb gehouden. Direct 8 uur op stek.
                                Nu staan er planten onder met een langere vegetatieve groei en het lijkt iets beter te gaan, maar niet vergelijkbaar met kweken onder 400w bulb.
                                Ik heb 300w led in een kast van 100x80 cm.
                                Mijn conclusie is dat led niet voldoende werkt.
                                Wat kan ik verbeteren om een significant verschil te bereiken?
                                http://www.greatlux.com/goods_Gt3G-1...um_Lights.html
                                is de lamp die ik gebruik
                                plant is pp op potgrond

                                thnx

                                Comment

                                Bezig...
                                X