Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vragen over me LED grows

    hi Fashim,

    ja ik ken de lamp binnenste buiten , die hier in deze topic staat, zolder grow, is een 600Watt LED spectra unit, van dutch green grow lights. Full spectrum, inclusief UV-a en IR.
    Er staat geen kachel bij, de IR is speciaal toegevoegd aan het spectrum om de graden die we miste aan te vullen. de lamp is helemaal niet te koud ofzo. maar nog steeds, vooral niet te heet
    Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:37.

    Comment


      #17
      Re: Vragen over me LED grows

      hoeveel oppervlakte word er optimaal belicht met zo een 600watt led lamp
      (verbruikt die ook effectief 600 waat of is dat gewoon indicatie om aan te geven waarmee je kan vergelijken met hps ? )
      Ganja is my medication , ganja is my cure ;
      smoking marihuana for sure !!!

      Comment


        #18
        Re: Vragen over me LED grows

        hmm, op dit zoldertje is t al 4,5 vierkante meter. Maar daar weet ik de eindresultaten no gniet van, ik ben de grensen aan het zoeken in me grows, maar de 600watter bereikt makkelijk 2 vierkante meter.

        er zitten 576LEDs, dus is t eigenlijk 576watt, in de lamp waar ik nu onder grow.
        maar er is er al een spectra unit met 3wat LEDs dus bij die unit is het weer een andere verhouding.

        de 300Watt Spectra unit is al vergelijkbaar met een 600watt HPS, al zeg ik liever 400Watt
        600Watt LED in vergelijking met 600watt HPS< hmmm dan raakt denk de verhouding teveel uit verband.
        Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:37.

        Comment


          #19
          Re: Vragen over me LED grows

          Hoi Dokkie

          Nog meer vragen

          - Op welke hoogte moet je een LED van 300/600 watt hangen
          - Mijn effectieve oppervlakte is 1,20x1,20. Is een 300 watter sterk genoeg, of kan je beter, ihkv meer licht is meer opbrengst, toch een 600 watter ophangen?
          - nog even over die temp: Aangezien ik in de winter lucht aanzuig van binnen is de temp van mijn hok altijd rond de 18 graden. Begrijp ik het goed dat ik in combo met een LED lamp niet nodig is om extra te gaan verwarmen ?

          Thnx

          Fashim

          Comment


            #20
            Re: Vragen over me LED grows

            +/- 35 cm een 90w,dan.
            Zelf denk ik 300w/600w ook +/- 35 cm
            boven de meiden
            Gzz

            Comment


              #21
              Re: Vragen over me LED grows

              inderdaad ik had ze in me tent op, 300Watt minimaal 35cm, toen alles flink in d ebloei stond heb ik de lamp hoger gehangen , 50cm. Maar ze kunne wel hoger hangen, bij een maatje van me hangt de 300Watt al op 65cm, en ze bloeien vet. De 600Watter kan ook aan het plavond hangen, en een tent van 2 bij 2 verlichten. Maar na de 35cm beginnen de verschillende kleuren LEDs in elkaar over te lopen waardoor er 1 spectrum ontstaat.
              Dit kun je makkelijk zien als je je hand eronderhoud... Maar daarintegen kunnen de planten tot wel 5cm bij de lamp groeien zonder enige hitte schade.

              in een 300 of 600watt LED lamp, zitten dezelfde LEDs, ze kunnen dus eigenlijk even hoog. daarintegen is de 600Watter een stuk groter waardoor je direct een veel groter bereik hebt.

              de planten mogen niet te dicht bij de lamp zijn, om dat ze dan niet een goede mix van de verschillende LED kleuren krijgen.
              Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:37.

              Comment


                #22
                Re: Vragen over me LED grows

                mijn plantjes gaan nog steeds super op me units

                en zou me 300 watters voor geen goud willen missen

                Comment


                  #23
                  Re: Vragen over me LED grows

                  lekker man

                  hoe hoog heb jij ze hangen dutchwings?
                  Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:37.

                  Comment


                    #24
                    Re: Vragen over me LED grows

                    iets van 60cm denk misschien wel meer
                    40cm minimaal van me hoogste plant
                    zodat het licht lekker spreid en mixed voor het de cannopy raakt

                    Comment


                      #25
                      Re: Vragen over me LED grows

                      we gaan dit hier nauwlettend bespieden lol ,ben wel benieuwd naar kennis en ervaring met jou leds suxes grt l@tin
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                      Comment


                        #26
                        Re: Vragen over me LED grows

                        Welke generatie LEDs heb je in je armatuur?

                        Toelichting:

                        De 'oude' generaties hebben een hoek van 30 graden en werken met Nm's/modules zoals je vroeger bij een kristalscanner frequentiekristallen moest toevoegen om de politie af te kunnen luisteren.

                        De nieuwe generatie heeft een stralingshoek van 120graden en zijn multicolor (inregelbaar), 3 watt (efficient).
                        Daarom werken we met de nieuwste generatie LEDs niet meer met nanometers NM's maar met het kleurenspectrum, graden Kelvin aanduiding.

                        Kun je diverse kleurenspectrums instellen met die van jou?
                        Last edited by Willempie; 15 December 2009, 01:24.

                        Comment


                          #27
                          Re: Vragen over me LED grows

                          wat heb jij dan
                          voor lamp eogextreme,.supernova?

                          http://www.hidhut.com/catalog/led-su...um-p-1758.html

                          hier staat wel wat op leuks op..
                          Gzz

                          Comment


                            #28
                            Re: Vragen over me LED grows

                            Oorspronkelijk geplaatst door eogextreme View Post
                            Welke generatie LEDs heb je in je armatuur?

                            Toelichting:

                            De 'oude' generaties hebben een hoek van 30 graden en werken met Nm's/modules zoals je vroeger bij een kristalscanner frequentiekristallen moest toevoegen om de politie af te kunnen luisteren.

                            De nieuwe generatie heeft een stralingshoek van 120graden en zijn multicolor (inregelbaar), 3 watt (efficient).
                            Daarom werken we met de nieuwste generatie LEDs niet meer met nanometers NM's maar met het kleurenspectrum, graden Kelvin aanduiding.

                            Kun je diverse kleurenspectrums instellen met die van jou?

                            de 600Watt spectra unit waar ik nu onder draai is , 8maanden geleden ontwikkeld, dus euh, de 5de of 6de generatie ofzow . de nieuwe generatie 3watt LED-lampen liggen ook bij de winkel,dutch green grow lights, maar deze doet t prima.
                            laat eens zien wat voor een buds jij der onder growed want als ze dikker zijn dan die ik oogste hang ik meteen ook de nieuwe generatie boven me meiden.. diverse kleurenspectra instellen? nee gelukkig niet, weet jij dan welke spectra er ingesteld zou moeten worden voor cannabis? Lijkt me dat iedereen dan eerst een ''effect van licht op plant proces'' cursus moet doen.

                            daarbij heb ik ook een vraagje: zit er IR en UV is die nieuwe LED lampen van jouw?, dat moet wel natuurlijk want je kan ze instellen. gekke shit. dan blijft wel de vraag hoeveel IR en UV-a je dan moet instellen.

                            vertel is wat over het spectrum voor cannabis, hoe stel je dat dan af?
                            Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:38.

                            Comment


                              #29
                              Re: Vragen over me LED grows

                              ik ben ook bezig met leds, als beginner -dat komt er dan nog bij-

                              ik heb oorspronkelijk het artikel in highlife gelezen, maar had toen al leds elders besteld (dus niet van dutchgrowlights)

                              heb er een HPS van 400W bijgehangen in geval het nodig blijkt te zijn in de bloei

                              ik ben zeer geintresseerd in die stuurlichtleds die dag/nacht mogen blijven branden
                              Last edited by monty; 17 December 2009, 11:57.

                              Comment


                                #30
                                Re: Vragen over me LED grows

                                Hi warp, cool dat je ook onder LED growed, wat voor je LED lamp is t dan, want onder de mijne kan ik gewoon afbloeien. Nu is er nix mis met een comby draai. De stuurlicht spots voor de nacht zijn waus ja. Blue en IR, kun je 14uur je gewone licht draaien vanwege de IR. En blue in de nacht stimuleerd de photsynthese terwijl de bloei cyclus niet wordt beinvloed. Na me 600Watt LED grow, zet ik een stuurlicht hokkie op.
                                Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:38.

                                Comment

                                Bezig...
                                X