Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over me LED grows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Vragen over me LED grows

    ik heb 2 stuks van die van 120W

    http://www.easygrowled.com/ProductDe...5/Default.aspx

    het groeien gaat blijkbaar lekker, heel veel vertakkingen, weinig hoogte

    ik zal vanavond een aantal fotoos proberen te posten
    Last edited by warp; 17 December 2009, 12:26. Reden: link vergeten

    Comment


      #32
      Re: Vragen over me LED grows

      die stuurlicht leds, is zo eentje voldoende zoals dutchgreengrow hun tentjes verkopen, of geld hier ook de regel 'meer is beter'

      bvb in elk hoekje bovenaan in de tent, of individueel per plant?

      heb me serieus moeten inhouden om ze te kopen, het is moeilijk te geloven aangezien de 12 uur donker toch heilig is in de bloei...

      Comment


        #33
        Re: Vragen over me LED grows

        Elke 2de lamp ofzow, ligt der een beetje aan. t gaat om een gloed die door d ehele kast glijd. dus plaats m in ene schuine hoek gericht door kast ,over je planten. dan onstaat er al met 1 spot een blauwe gloed in je hokkie. de IR zorgt ervoor dat (simpel gezegt)de bloei hormomen eerder actief worden, of zelfs, (ligt er aan hoe klein de fluctuatie tussen dag en nacht temperatuur is) niet meer inactief worden. je kan dan met 14uur licht bloeien, het blauwe licht heeft geen effect op de bloeicyclus, maar stimuleerd nog steeds de photosynthese.
        De IR is kleurloos en heeft dus geen effecten op de plantprocessen. IR is gewoon warmte straling. Zelf heb ik nog niet met de blue in de nacht gegrowed maar volgens dutchgreengrowlights zijn ze getest en werkt t prima, en zelfs Ed rosenthal heb t er al eens over gehad in 1 van ze artiekelen in softsecrets.

        Zodra ik r eentje heb, combineer ik m met de fotomorfogenese spot die is ech vet , het Fotomorfogenese proces leidt tot de uiteindelijk vorm ,smaak, geur, kleur en bloei van de plant. fotomorfogenese wordt vooral gestuurd door UV-a. De uiteindelijk vorm en gene expression is natuurlijk genetisch vastgelegd, maar wordt door licht getriggerd en gestimmuleerd. De fotomorfogenese spots zijn dus bloeistimulators. die orange en de UV-a. mmmmm

        kan nie wachte tot die auto's klaar zijn
        Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:38.

        Comment


          #34
          Re: Vragen over me LED grows

          @warp, Je 400wat hps zou ik gewoon lekke rlaten hangen als je der gene last van heb, dikke shit toch. hoe mee rlicht hoe beter. Maar omdat in de LEDlampen waaronder je growed alleen red en blue zit, kun je beter de fotomorvogenese spot ophangen. dan is je spectrum net breed genoeg om onder af te bloeien. Die UV-a hebbie echt nodig. Liefst ook orange. Voor als je ooit toch van je hps afwillen
          Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:38.

          Comment


            #35
            Re: Vragen over me LED grows

            ok dit is mijn plantje onder de combi echt bijna klaar

            Comment


              #36
              Re: Vragen over me LED grows

              Ga nu toch wel weer twijfelen... was er eigenlijk net over uit een paar nieuwe evsa's te gaan aanschaffen maar .... misschien toch ook maar eens in de led trein stappen... moeilijk moeilijk..

              Comment


                #37
                Re: Vragen over me LED grows

                heb der geen verstand van, maar zonder verdere uitleg of echte verklaring zeg ik... blijf nog ff bij de hps
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment


                  #38
                  Re: Vragen over me LED grows

                  Das nou net het probleem Mr. de theorie bevat ik wel, en heb ook wel vertrouwen dat de mogelijkheden zeker te vinden zijn met betrekking tot het "tunen" van de kleuren om optimaal de groei en bloei te kunnen bevorderen... , ik kan er ook nog inkomen dat de manier van kweken anders in elkaar steekt, of in iedergeval dat daar ook de nodige aanpassingen noodzakelijk zijn..

                  ga toch zeker eens kijken of ik mijzelf kan overtuigen ... tis gewoon wel jammer dat het nog zo prijzig is... en de berichtgeving zo ongelofelijk tegenstrijdig...

                  Comment


                    #39
                    Re: Vragen over me LED grows

                    Wat ik begrepen heb uit de topics die ik voorbij heb zien komen, is er nog geen direct bruikbare lamp uit de schappen die volledig inzetbaar is over de complete periode.

                    Het is natuurlijk mogelijk om andere kleuren op een paar extra plekken te hangen of zelfs een kleine hps erbij hangen als ondersteuning voor je juiste spectrum. Maar het lijkt mij nog teveel gokwerk om zeker te zijn wat je doet...
                    Wat het makkelijker maakt, is als je zelf je panelen gaat solderen en per ronde daar aanpassingen op kan maken door een x-aantal ledjes te vervangen door "new-and-improved-leds" die beter op je vraag afstemmen, MAAR...

                    Zou het geweldig vinden als je ondanks alles toch kiest voor leds en misschien zelfs het heilige licht ontdekt
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #40
                      Re: Vragen over me LED grows

                      Oorspronkelijk geplaatst door dutchwings View Post
                      ok dit is mijn plantje onder de combi echt bijna klaar


                      Ziet er relaxed uit, man, kbn bebieuwd hoe je de straks vind smaken


                      ----------------
                      je leest 't in...
                      Regular magazine
                      je vindt het bij...
                      www.cannawiki.nl
                      Last edited by dokkie; 17 March 2011, 10:48.

                      Comment


                        #41
                        Re: Vragen over me LED grows

                        hey dokkie,
                        hopelijk kan jij me effen verder helpen.
                        welke leds (nm) heb je nodig voor de groei?
                        klopt het dat blauw en rood gemengd wordt voor de groei?
                        en hoe zit het met IR, planten hebben dat toch ook nodig of vergis ik me nu?

                        Comment


                          #42
                          Re: Vragen over me LED grows

                          Dit heb je allemaal nodig

                          UV A---------320-400--- Fotomorfogenese
                          Blauw --400-500--- Fotomorfogenese en fotosynthese
                          Rood-----600-700-- Fotomorfogenese, fotosynthese, chlorofylsynthese en fotoperiodisme.
                          ver rood---700-800- Fotomorfogenese en fotoperiodisme
                          NIR----700-3.000- Wordt voornamelijk omgezet in warmte
                          FIR------3.000-100.000- warmtestraling

                          Ook orange en warmwitte LEDs zijn toegevoegd aan het spectrum. De NIR en FIR, is toegevoegd om de warmte die nodig is te krijgen, dat is natuurlijk wel realtief aan omstandigheden. exacte nm van de toegepaste LEDs in de led spectra unit mag ik niet publiseren

                          Alle kleuren in het spectrum worden op bepaalde afstand van de lamp gemixed, In me grows, bleek naderhand, lamp-plant afstand tussen de 35 en 60 cm, met als +/-50cm ideale afstand.
                          Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 14:38.

                          Comment


                            #43
                            Re: Vragen over me LED grows

                            thx
                            weeral iets wijzer geworden

                            Comment


                              #44
                              Re: Vragen over me LED grows

                              om even verder te gaan op de uv leds.
                              er zit normaal toch een glasplaat tussen de leds en de planten?
                              glas laat namelijk geen uv door, is dus nutteloos.
                              of is het een speciaal soort glas ofzo?

                              Comment


                                #45
                                Re: Vragen over me LED grows

                                Glas laat volgens mij wel UV door hoor, want je hebt speciaal glas met een beschermende UV filter dat schijnt zo groen,paars achtig. Gewoon glas laat alle UV door volgens mij.

                                Comment

                                Bezig...
                                X