Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten spelen met Terra Aquatica systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buiten spelen met Terra Aquatica systeem

Korting op 420shop
    Lang geleden toen Terra Aquatica nog GHE heette heb ik dit display systeem gekocht om klanten kennis te laten maken met de drie verschillende systemen. Het is er eigenlijk nooit van gekomen en in een hoek beland. Nu afgestoft en opgesteld. Het is helaas niet helemaal compleet meer. Ik moet nog even 5 slangetjes met sproeiers bestellen en de korrels bijvullen. Komt zsm wel goed.

ik wil er graag deze zomer wat groeten in gaan kweken. Ik weet nog niet wat precies maar sowieso pepers en punt paprika’s.

nog suggesties wat ik er nog meer in kan zetten? Wel iets wat op mijn bord terecht kan komen. 😉

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

Sperziebonen, snoep komkommers, tomaatje, radijs, meloen?
    Ik vond zelf de snoep komkommer erg makkelijk te onderhouden en ze bleef maar geven de hele zomer door.

Succes alvast!

Comment

Het is belangrijk dat de vruchten vrij van de grond zijn bij Aardbeien voor schimmel en rot

Comment

Pepers en paprika zijn geen groenten maar nachtschadegezwellen.
        Broccoli kun je meerdere keren oogsten en gaat makkelijk bio succes
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Nachtschade dus. Sla kun je blijven knippen.

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hahaha
            Nachtschade it is!

Bedankt voor de tips! Ik heb de slangetjes besteld, moeten vanuit Terra Aquatica vanuit Frankrijk komen. Zal over een weekje wel hier zijn. Tijd genoeg dus nog wel.
          Nu nog even zaad gaan kopen en bepalen wat ik in welk systeem ga zetten.

Ik zal zo nu en dan een fotootje plaatsen!

Comment

Het systeem is inmiddels weer compleet. We hebben gekozen voor Aardbeien, puntpaprika's, kleine komkommertjes en munt (voor vrouwlief want die drinkt graag muntthee)

Ik liep laatst in de Lidl en zag daar kleine propagators liggen. Er daar 4 van meegenomen zodat ik voor elk soort een propagator heb. Ik had natuurlijk makkelijk een propagator uit de stelling kunnen halen maar vond het makkelijk dat ik de 4 soorten apart heb. Alles is gezaaid in de growing discs die erbij zaten.

Comment

25-4 gezaaid.

van links naar rechts: Munt - aardbei - komkommer - punt paprika

Alleen bij de aardbei nog niets te zien. Vooral de komkommer heeft er zin in. 🤩

Comment

We zijn nu precies een maand na inzaaien. Het linkersysteem wat Terra Aquatica nu de Growstream noemt is nog even buiten werking. Ik had daar de aardbeien in willen zetten maar die gaan niet zo snel en het lijkt erop dat ze niet allemaal ontkiemt zijn.
                In de middelste rij in de voorste potten bevinden zich de mini komkommers. In de achterste 2 puntpaprika's En een verdwaalde zonnebloem. Aan de rechterkant ook puntpaprika's
                Vandaag voor de tweede keer voeding gegeven. Ik gebruik de tri part van Terra Aquatica. Ik hou het kweekschema aan en gebruik verder geen meters.
                Even gekeken maar de wortels komen al flink uit het netcupje. Ze hebben er al echt zin in

Het valt me alles mee wat voor geluid het systeem maakt, je hoort de pomp en het stromende water wel maar is niet storend. Als de potten vol wortels zitten zal het geluid van het stromend water minder worden.

Tot de volgende update!!
                Attached Files
                Last edited by roy; 25 May 2025, 20:14.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ph en ec meet je toch wel?

• roy
                  roy commented
                  Editing a comment
                  Euhh nee niet echt, zou ik wel moeten doen. Ik adviseer het altijd wel bij mijn klanten.

Het is net als wiet , je moet je inlezen Roy ! 🫣

IMG_3745.png

Dek de zaden nauwelijks af met grond, omdat ze licht nodig hebben om te kiemen
                succes 😉

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Editing a comment
                  Goh, combinatie van peperplanten (15/20 dagen), en kiemgroente (sprouts en cresses) waarvan sommige ook licht nodig zijn.

Het is net als wiet , je moet je inlezen Roy ! 🫣
                Tsja in al mijn luiheid niet gedaan!

Comment

Foto update, we zijn weer een weekje verder!
                  This gallery has 2 photos.

Comment

​​​IMG_4596.png
                    Deze foto is van 14 juni, 2 dagen voordat we op vakantie gingen. Ik had er toen al een constructie van 2 pallets achter gezet zodat de komkommers omhoog konden groeien. Ik heb toen al geprobeerd om er plant jojo's eraan te maken maar die waren op dat moment te sterk en trokken ze de plant letterlijk uit de pot.

Gisteren teruggekomen van vakantie trof ik het zo aan:

IMG_4654.png

​De komkommers hebben een aantal paprika planten compleet overwoekerd. De planten drinken op het moment veel water en er zal ook ongetwijfeld veel verdampen. Mijn dochter heeft tijdens onze vakantie een paar keer de bak met water moeten bijvullen. Op zich had ze natuurijk dan voeding moeten toevoegen maar ik wilde dat haar niet vragen. De fout die ik dus gemaakt heb is door teveel planten in een pot heb gezet. Vooral de komkommers natuurlijk. Voor mijn vakantie heb ik nog wel wat paprika planten verplaatst van de rechtste potten naar de Growstream (links op de foto) om ze wat meer ruimte te geven en om het Growstream gedeelte ook te gebruikten.

IMG_4661.png

Om de paprika's wat meer ruimte te geven en om de komkommers te begeleiden naar boven heb ik nu wel de Plant Jojo's ( nie-co-roll ) gebruikt. Ik had een plekje over en heb er toen een zonnebloem in gezet. Die is echt hard gegaan, boven de pot maar ook zeker eronder.

IMG_4658.pngIMG_4660.png

Ik heb de zonnebloem eruit moeten halen omdat hij het afvoerpijpje van de pot had losgetrokken en om ruimte te creëren voor de paprika's. Ik heb 'm in de tuin gezet bij de rest van de zonnebloemen. Wel vet om het verschil te zien.

IMG_4655.png

Ik heb al we de eerste 2 komkommers geoogst. Op het moment zijn er echt veel onderweg, heel leuk om te zien!!

De conclusie die ik nu al kan trekken is dat ik veel te veel planten heb gezet in de aero potten.

Tot de volgende update!!

Comment

• roy
                      roy commented
                      Editing a comment
                      Ja klopt ook wel inderdaad, maar ik wilde gewoon kijken of het ging lukken en wilde geen plantjes wegooien.
                      Ik meet inderdaad nog steeds niet. Het vat is 80 liter ik geef minder voeding dan voorgeschreven door TA

• Rreppellsteeltjam
                      Editing a comment
                      Ik zit op grond, 1 paprika waardeert het wel, de rest is 1 ml al teveel.

Wortels kan je rustig een stuk af halen hoor, moeten ze maar geen verstoppertje spelen.

• roy
                      roy commented
                      Editing a comment
                      Het was vooral de zonnebloem die veel meer wortels hadden dan de rest. Het was ook wel duidelijk dat die niet stabiel omhoog zou blijven staan. Mede daarom heb ik 'm verhuist naar de voortuin.

Vandaag gemerkt dat bij 2 aeropotten de afvoer niet goed werkte waardoor de hele pot onder water stond. Het afvoerpijpje er even uitgehaald waardoor het water meteen terug het vat inliep. Vervolgens het pijpje weer teruggeplaatst. Ik denk dat dit is gebeurd door de enorme hoeveelheid wortels in de pot. Even een nadeeltje ervan ondervonden.

Het voordeel er wel van is dat je nu geen water meer hoort sproeien en lopen. Het systeem is nu praktisch geluidloos. Wat het wel interessant maakt voor indoor gebruik.

Comment

Op het moment oogst ik dagelijks wel een paar komkommers.
                      JPEG-afbeelding.jpg

Het gaat dus best wel lekker. De eerste tekenen dat de paprika’s eraan komen zijn er intussen ook.

De planten drinken veel water op het moment. Ik kan niet meer 1 week met een vol vat van 80 liter doen. Om de paar dagen vul ik wat water bij.
                      JPEG-afbeelding.jpg
                      Attached Files
                      This gallery has 2 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                        Editing a comment
                        Er bestaan bevruchting apparaten in de tomatenteelt.

Vibrators.

Geen grap.

• roy
                        roy commented
                        Editing a comment
                        Daar is het nog wel te vroeg voor, er komt wel echt veel aan.

• Rreppellsteeltjam
                        Editing a comment
                        Dat spul gaat ook door hangen hè, scrog gaas is geen gek idee.
                    Bezig...
                    X