Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ricky gaat naar buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

29-04

Goededag mensen,

Ze strekken aardig! Zal nu wel remmen omdat ze meer bladoppervlakte hebben... gelukkig heb ik een rand overgelaten om aan te vullen!

Water op gevoel ong 200ml per stuk om de dag, gewoon kraanwater.

Eerst even het weer...
    20260429_144558.jpg foto rechterkant
    20260429_144404.jpg

Foto van de linkerkant, 1 van de 3 critical blue is boven het maaiveld
    20260429_144410.jpg
    Hier de cb
    20260429_144418.jpg
    En toch maar even een ventilator aangezien ze buiten ook wel aardig wat moeten kunnen hebben...
    20260429_144426.jpg

Dat was em weer even...
    groetjes,
    Ricky

Comment

Ik zouw je adviseren die cheese binnen te laten en dan met name tijdens de bloei.

Comment

• Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Ben niet zo snel bang, neem aan dat je de geur bedoelde?

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Absoluut de geur,cheese is echt een extreme stinkerd dat erg ver ruikt en heel sterk.

30-04

Even de potten gevuld met almixx,
      20260430_111130.jpg 20260430_111135.jpg de critical blue die op is blijkt niets te doen? Die andere 2 zijn nog steeds niet boven... is het weer zover? Achja blij zijn met wat je wel hebt...

De cb
      20260430_111138.jpg
      Dit was em even,
      Groetjes,
      Ricky

Comment

• Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        @rreppellsteeltjam de potten zijn ingewaterd hoor! Zijn alleen een beetje sneller drooggeterokken als dat ik doorhad..

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En nu geef je om de dag 200 ml.

Zet die potten in een bak water voor 15 minuten en hou ze dan maar een paar dagen in de gaten.

De penwortel kan in 6 dagen helemaal onderin zitten maar als er niet genoeg water is.......

• Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Zal ik ook even doen wel kut werk... met die stokken maarja... die laat ik er ook even uit tot ze buiten staan

02-05

Op aanraden van @rreppellsteeltjam toch nog maar eens de potten van onderen bewaterd.

Helaas zijn de 2 van de 3 critical blue nog steeds niet boven... kon het niet laten cheezer van huismerk besteld... kan weer een paar jaar voort...

de cb die stilstaat? Achja... heb nog veel zaad en het seizoen is vroeg.

20260502_180724.jpg
      En nog even de rest erop 20260502_180716.jpg 20260502_180720.jpg
      Groetjes,
      Ricky

Comment

Okee... cb eruit bb erin... ik blijf bij huismerk dat gaat tenminste vaak goed...
        20260502_182113.jpg

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ah yesh sry . Gaat mooi worden de variatie

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          En nou wachten tot ze weer licht zijn en dan herhaal je de behandeling.

Er bestaat trouwens ook kaneel water tegen vrm, potje kaneel in 3 liter water half uurtje koken, afkoelen en dagje laten staan dat alles bezinkt en dan met spuit haal ik het heldere deel er af.

Iemand anders gebruikte een filter voor frituurolie.

• Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Reppel nog geen last van gehad gelukkig, ik dacht er eerst een gezien te hebben... niets, en anders ze gaan naar buiten dusja ongedierte is een garantie! Op een of andere manier heb ik altijd gel@l met auto zaad, binnen 100% opkomst... (fem zaad)

04-05

Daar zijn we weer... vandaag besloten om 3x blue berry te planten..

Wat heb ik nou staan?
        5x ww
        1x banana punch
        1x cheese
        1x critical blue
        3x blue berry

De blue berry zijn in 2 dagen uitgekomen, ik heb het idee dat ik telkens naast de pot pies betreft het zaaf, vermoeden dat wietzaadjes het zaad niet goed bewaard... en aangezien ik telkens apparte soortjes heb misschien wat ouder zaad?

De 3 bb
        20260504_150101.jpg 20260504_151820.jpg 20260504_151823.jpg 20260504_151826.jpg ik laat het hier weer even bij, vanaf ik denk aanstaande woensdag gaan ze naar buiten...

Groetjes,
        Ricky

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Alles wat in aarde ontkiemd houd ik zeiknat en onder plastic.

• Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Wesley pipes, Ze kiemen inderdaad gewoon niet... achja als ik er 10 overhoud ben ik tevreden!

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          En het vervoer op warme dagen soms ook, als ze uit de koelkast komen, 4 graden , soms 2 dagen onderweg door toestanden of 4 weekend, dus tja naar 18 graden ? Terug naar 4 , ofwel ineens zaaien zou dat vervoer niet erg mogen zijn en is het idd slecht of te lang bewaard? Ik had es redhair gekocht en k2 omdat ik de oude toer wou opgaan, wietzaadjes had ze , maar ze waren niet opgekomen, en gratis nagezonden, andere, want niet meer voorradig, was denk ik 1op 2 opgekomen of 2 op 3, dat waren dan weer gekendere zaden of denk ik constante vernieuwing. Ik denk ook dat huismerk mss oude, verlopen verpakkingen van breeders openkraakt en ze in zakjes stopt zonder meer? Is maar n gedacht.. . Breeders kunnen traceren welke batch het was, zij niet? Ach ja we kunnen maar speculeren hoe het er echt aan toe gaat..

06-05

Notitie voor mijzelf, plantjes staan buiten in de schaduw.
        Screenshot_20260506_135139_Samsung Internet.jpg
        Morgen en komende dagen overwegend bewolkt, kunnen ze mooi wennen!

Groetjes,
        Ricky

Comment

Even wat foto's, want wat is een topic zonder pics?

20260506_163539.jpg 20260506_163543.jpg ook de blue berry komen op!
          20260506_163558.jpg 20260506_163604.jpg 20260506_163547.jpg
          Groetjes,
          Ricky

Comment

• Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Highrider als je goed kijkt zit er een plantje heheh

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Jaa we zijn buiten! Ik zat er al op te wachten. Ik steek er eentje voor je aan Ricky! op een mooi seizoen. Succes!

• Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Nederhigh dankjewel!! Ik hoop het ook, ik heb zo vaak ongeluk gehad... buiten een kat erop en weet ik het... binnen herma's.. nu eens een goed jaar! Fingers crossed...
        Bezig...
        X