Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek autoflowers.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek autoflowers.

    Korting op 420shop
    Veel kwekers kunnen -begrijpelijk overigens- nauwelijks wachten met het opstarten van een buitenkweekje in het vroege voorjaar. Alvorens de planten naar buiten te verplaatsen wordt er vaak al met het ontkiemen in februari of maart aangevangen, gevolgd door een voorgroei op de vensterbank. Ik vraag me af of dat wel zo wijs is. Inderdaad zijn er inmiddels (Deense) soorten die zelfs een lichte nachtvorst kunnen verdragen. Echter, we moeten 2 dingen niet vergeten: ten eerste is cannabis een zonminnende plant. De beste groei omstandigheden zijn veel zon en voldoende warmte. Ten tweede autoflowers hebben een beperkte levenscyclus, zeg maar zo'n 14 weken hooguit.
    Als je ergens in februari of maart op de vensterbank begint met voorgroeien dan zal de plant een behoorlijk aantal weken worden gekweekt onder lichtarme omstandigheden. Deze weken moet je dus aftrekken van de totale levenscyclus. Slechts de resterende weken, waarin de planten buiten staan kunnen ze genieten van volop licht en hogere temperaturen. Als je bulkt in het zaad kun je je wellicht een niet optimaal kweekje veroorloven. Echter, als je krap bij kas zit is het naar mijn oordeel beter om te profiteren van optimale omstandigheden. Een autoflower, die kort na het ontkiemen ergens in begin mei buiten wordt gezet, zal meer opleveren dan een autoflower, die 4 of meer weken op de vensterbank heeft staan verpieteren.
    Last edited by Xtreme; 12 March 2011, 16:06.

    #2
    Re: Buitenkweek autoflowers.

    Vorig jaar en jaar er voor heb ik dat ook onder vonden dat de plant waar je heel vroeg mee begin minder is dan de plant waar je mee later begin
    Deze planten houden van warmte en zon en hoe warmer hoe beter de oogst.
    Ik vind het echt een mega verschil of je start in maart /april of Mei die van mei word veel beter en mooier
    Daar naast kan je met autoflower ook heel lang door kweken aan gezien het hier altijd heel lang warm is .

    groetjes Bella
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek autoflowers.

      Nuttige informatie Xtreme thanks,
      ik ga dit jaar ook buiten kweken, heb alleen binnen kweken gedaan,
      dus ik zou ongeveer begin mei me cannabis zaad moeten ontkiemen en een weekje voor het raam zetten en dan naar buiten ermee?
      of gelijk naar buiten?

      Greetz
      Long time ago, Back on track.

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek autoflowers.

        Het kan gewoon beide.
        Succes

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek autoflowers.

          Het kan zeker beide, en als je zaad genoeg hebt kun je nu al wel beginnen.
          Logischer wijs zal je een betere oogst hebben als je in de zomermaanden kweekt.
          Overigens kan cannabis prima lichte vorst hebben, niet alleen deense soorten.

          Ik zal eens experiment doen en morgen wat zaaien buiten (LR2 en santa maria) eens kijken ..!

          Goed weekend,
          B.

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek autoflowers.

            ik ben ook aant experimenteren ik ben nu een zaadje (earlybud) aan het ontkiemen en dan gaat die buite , ik weet niet hoe het in nl is maar hier was het 22 graden vandaag en snachts rond 5 graden en zo zou het blijven :p ik ben benieuwt

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek autoflowers.

              Voor wie buiten wil experimenteren heb ik voor nop Red Escape zaden.

              Die kwamen vorig voorjaar vanzelf op in mijn tuin waar het jaar daarvoor Biddy Mary, paarse pheno Mata Hari en een Rooie Marie man heeft gestaan.
              Deze zaden hebben dus de hele winter op de grond gelegen, en kwamen op in maart.

              Het resultaat (waar ik de zaden van gewonnen heb) is een forse rood/paars bloeiende plant, die in de geur en effect duidelijk de Santa Maria voorouder laat zien.

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek autoflowers.

                hey levi,

                In welk land woon je dan?
                Woon zelf in duitsland en ben net begonnen met het ontkiemen!

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek autoflowers.

                  Ik ga nog even wachtten met zaden ontkiemen. Dat nederlandse weer is wisselvallig dus het kan snel weer alleen maar gaan regenen. Het is alleen zeer verleidelijk om nu niet te gaan beginnen, met dit lekkere weer de laatste tijd.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek autoflowers.

                    Ik heb nu zelf ook 1 zaadje ontkiemt, de fast bud autoflower van sweetseeds. Ben benieuwd hoe deze gaat als ik hem over een tijdje buiten zet, zal updates geven.
                    Last edited by Hey apple; 8 May 2011, 23:08.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Hey kwekers,

                        Ik ga dit jaar voor het eerst beginnen met een buitenkweekje. Ik wil graag een autoflower (Auto BlueBerry) gebruiken vanwege de moeilijkheidsgraad en hoogte van de plant. Ik vroeg me af wanneer ik het beste kan beginnen. Nu? Of wat later. Als ik later begin heb ik meer zon en warmte en dus ook een hogere opbrengst?


                        Sent from my Desire HD using Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Last edited by DoobeyDoobey; 18 May 2011, 13:42. Reden: Vergat een klein vraagje erbij

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenkweek autoflowers.

                            Dat lijkt me eigenlijk wel thijs.

                            Volgens mij omdat de bloei automatisch ingezet word heeft de plant maar een bepaalde levensduur. Beter die tijd nuttigen in de meest optimale situatie mogelijk dan lijkt me.

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenkweek autoflowers.

                              ik heb ook 3 autoflowers gekocht bij paradise seeds Pandora genaamd, wordt 1,20 meter hoog en schijnt een van de betere te zijn op dit moment maar hopen dat het wat wordt.....
                              Wou vragen hoe ik nou het beste te werk kan gaan ik ga ze deze week ontkiemen in watjes denk ik en kan ik ze dan al gelijk buiten zetten of moeten ze niet in de hete zon voorgroeien heb geen tl licht of iets...... de zon of niks is het eigenlijk, kan ze ook gelijk in mn pot laten ontkiemen als ik dat doe moeten ze dan eerst in een klein potje of kunnen ze ook gelijk in mn grote pot...? gr tim

                              Comment

                              Bezig...
                              X