Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

    wietefras. Wat zou je aanraden dan op het gebied van zout? Wat is dan het beste zout om te drogen volgens jouw en waar is dat te koop? Bedankt alvast.

    Comment


      #47
      Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

      Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het voldoende vocht opneemt, maar ik zou denken aan een mengsel van keukenzout met magnesium chloride bijvoorbeeld. Magnesium chloride wil ik sowieso nog een keer hebben om een 2-punts calibratie van mijn hygrometers te kunnen doen. Dat kun je bijvoorbeeld kopen bij de hekserij.

      Hier een lijstje van zouten en hun RH waardes als je ze als verzadigde oplossing in een afgesloten ruimte zet:
      http://www.conservationphysics.org/satslt/satsalt.php

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #48
        Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

        lijkt me opzich wel een strak plan. over 3 maandjes maar is gaan proberen. Maar zou die zoute smaak niet in de wiet gaan zitten. Dat is eigenlijk de enige vraag die overblijft.

        Comment


          #49
          Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

          Je legt de wiet niet in het zout. Het zout/vochtvreters/rijst gebruik je om vocht te onttrekken aan de lucht.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #50
            Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

            Neem gewoon kartonnen doos die absorbeert ook vocht
            God was never on your side..

            Comment


              #51
              Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

              Ontzettend bedankt voor deze topic, was al enorm bang dat ik over een paar maanden een boel geld mocht weggooien voor een speciale droogtent o.i.d. En wat een geweldig idee is dit, zeker handig voor de low-budget mensen onder ons (of de gierige vrekken xD). Thx Rik!
              Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

              Comment


                #52
                Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                Wat een geweldig topic dit.. Waarom weet niet iedereen hiervan ?? Drogen is zo stuk minder lastig!
                - Kweekverslag 2015

                Praten tegen je plant helpt!

                Comment


                  #53
                  Oud topic, maar nog steeds goud waard wat mij betreft. Ik ga er ook eentje in elkaar knutselen!

                  Comment


                    #54
                    hele oude topic k weet t maar hoe groot maken jullie de luchtgaten en waar?

                    Comment


                    • Gam3Aholic
                      Gam3Aholic commented
                      Editing a comment
                      dacht boven en beneden

                    #55
                    Ik ga er ook eentje maken. Ik vraag me af of die luchtgaten noodzakelijk zijn. Ik zou sowieso de doos een keertje per dag openen denk ik.

                    Zijn er hier nog steeds mensen die op deze manier drogen? Is inmiddels misschien het ontwerp nog meer op punt gesteld?

                    Ik hoor het graag

                    Comment


                    • Prspctr
                      Prspctr commented
                      Editing a comment
                      Ik denk dat de luchtgaten dienen voor continu luchtverversing en luchtstroom. Als er meer vocht in de wiet zit kan de lucht toch te vochtig worden in de doos en dan veroorzaak je rot en schimmel. Die gaten verhinderen dat.

                    • Haile Selassie
                      Haile Selassie commented
                      Editing a comment
                      Last edited by Haile Selassie; 27 August 2020, 15:50.

                    #56
                    Heb zelf geprobeerd mijn jack herer toppen op deze manier te drogen, helaas hebben deze nu allemaal stevig toprot en kunnen zo de vuilnisbak in, zonde van da maanden groeien en tijd die er in is gestoken.
                    naar mijn ervaring raadt ik deze manier van drogen sterk af

                    Comment


                    #57
                    waren de inlegkruisjes na 4 weken al een beetje vochtig hehe

                    leuk gevonden

                    groet

                    eeltje

                    Comment


                      #58

                      Comment


                        #59
                        Ik heb even een account gemaakt om hier op te reageren. Elk jaar heb ik 2 of 3 plantjes buiten. Leuk als hobby en voor eigen gebruik. Het eerste jaar hing ik de takjes te drogen op zolder aan touwtjes. Dat ging uiteraard prima. Helaas het 2e jaar stonk het toch wel enorm en roken de buren het zelfs. Waarschijnlijk door kieren van zolder naar de buren. Heel vervelend. Het derde jaar heb ik ook zo'n doos gebruikt. De geur was helaas niet helemaal weg. De doos was luchtdicht maar het kwam er nog flink doorheen. Dat was met White Widow. Wellicht geuren die sterker? Dit jaar wil ik het toch weer proberen. Ik ga meer rijst gebruiken en ik plaats geurvreters.

                        Ik lees echter dat de wiet wel luchttoevoer moet hebben. Met zo'n dichte doos heb je dat niet. Ik lees hierboven dat iemand toch toprot had. Kun je dat voorkomen door elke dag even te luchten of bestaat de kans dat de boel toch verpest wordt? Mijn ervaring is wel dat het de eerste week het heftigst ruikt, daarna wordt het minder. Maar het blijft lastig. In huis wil ik het gewoon niet merken.

                        Comment


                        #60
                        Dank voor de suggestie! Je hebt er verder niets bij nodig? Je stopt dit ding in het stopcontact en het werkt? Geen afvoer naar buiten nodig of iets dergelijks?

                        Comment


                        • Highrider
                          Highrider commented
                          Editing a comment
                          De afvoer moet zeker wel naar buiten.
                          Gat in je doos maken aan de bovenkant -->filter aan de binnenkant, fan aan de buitenkant (zo heb je geen slangen nodig).
                          Wel ook zorgen voor een luchtinlaat natuurlijk en het liefste zelfs licht dicht (dat witte filterdoek is daar ook perfect voor)
                      Bezig...
                      X