Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

    Top idee! Thanxs.

    Hoe groot zijn de ventilatie gaten die je gemaakt hebt?
    Kan ik de plant ook in zijn geheel op deze manier drogen, of is het beter om het per top te laten drogen

    Comment


      #32
      Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

      Haha wat een top id!!
      tis al een wat ouder onderwerp maar wou toch ff wat vragen!
      ik ben zelf ook voor het eerst begonnen met een kweekje! En ben bijna klaar voor de oogst! Vandaar ook dat ik bij dit onderwerp terecht kom want moet natuurlijk alles opzoeken!
      zelf zit ik er aan te denken om een vergelijkbare box te maken, alleen met een luchtinlaat die ik aansluit op mn kweekten zelf, dan heb ik ook gelijk ventilatie, en geen stank in mn kamer! Goed id? Droogt het dan sneller? En heb ik dan alsnog rijst nodig? Alvast bedankt voor het reageren!

      grtz,

      Comment


        #33
        Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

        Rik is al lang niet meer online geweest.. Maar dat doorlussen van je lucht moet prima kunnen. Alleen moet je wel de uitlaat van je droogdoos op je inlaat van je kastje zetten. Anders pompt je kastje de geur van de toppen naar buiten. Dat wil je net niet hebben natuurlijk. Je hebt dan in principe geen rijst nodig.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #34
          Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

          Vocht en zout werkt als een tierelier
          God was never on your side..

          Comment


            #35
            Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

            HAndig en leuk onderwerp. Heb er zelf ook eentje staan en vroeger gebruikt, met kettingen en geen spelden maar alles verbonden met touwtjes. Kartonnen omhulsel in mijn doos gemaakt en daar rijst in gelegd, kan ik t er ook weer makkelijk uithalen..
            Werkte toen super, nooit ergens last van gehad.. En altijd prima weedje na 4/5 weken.
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


              #36
              Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

              In vochtvreters zit calciumchloride.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #37
                Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                Al eens gevraagd maar hoe groot moeten de luchtgaten zijn en hoeveel?

                Comment


                  #38
                  Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                  geniaal idee! ik heb hetzelfde probleem ivm drogen, en ga het denk ik ook aanpakken op die manier! thanks!

                  Comment


                    #39
                    Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                    Ik had een mod verzocht om deze te verplaatsen, bij deze: bedankt mod!
                    Blijft ieder jaar weer relevant dit topic. Als ik het me zo herinner waren Rik's ventilatiegaten ongeveer 0mm. Want het idee was: geen lucht naar buiten = geen geur naar buiten. En dat werkte.
                    Rik89 is inmiddels een jaar (of anderhalf?) geleden gestopt met blowen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #40
                      Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                      Zeer slim. dit is precies waar ik naar op zoek was i.v.m geen droogplek

                      dit ga ik gewoon namaken en boven op zolder zetten, en zodra mijn plantjes klaar zijn er gebruik van maken.

                      bedankt!

                      Comment


                        #41
                        Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                        Lekker ideetje! Ik was reeds lang aan het denken hoe ik het zou klaren om mn weedje geurloos te drogen en heb me ook zo'n doos aangeschaft. Volledig dezelfde opstelling gemaakt. Enkel ng geen zilverpapier. Kan ik er ook gewoon een deken over leggen?

                        Comment


                          #42
                          Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                          Zolang het geen licht doorlaat

                          Comment


                            #43
                            Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                            Top dat deze topic weer langs kwam en onder mijn andacht is gekomen. Ik zat ook met het probleem waar ik moest gaan drogen. Maar in een doos met vochtopname, fantastisch!!! Bedankt hiervoor.

                            Comment


                              #44
                              Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                              Ik ga het ook zeker gebruiken. Ik ga voor de combi met rijst en zout in een doos en er voor de luiheid ook gewoon een deken overheen doen. Top!

                              Comment


                                #45
                                Re: Rik's culinaire droogdoos (zonder ventilatoren)

                                Als je het juiste mengsel van zouten gebruikt kun je zelfs vrij precies een bepaalde luchtvochtigheid vasthouden.

                                Alleen keukenzout in een verzadigde oplossing geeft bijvoorbeeld een luchtvochtigheid van 75%, maar magnesium chloride slechts 33%. Iets daar tussenin zou er ook wel moeten zijn. of je moet mengen.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X