Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het ontkiemen van Cannabis zaden

    Korting op 420shop
    Het ontkiemen van Cannabis zaden

    -Cannabis zaden kan je best in het donker ontkiemen, licht is slecht voor de wortel(s)
    - Wietzaden ontkiemen

    Aantal manieren:

    1-2-Ontkiemen tussen keukenrol.
    Leg op een schaaltje (bord) 1 vochtig laagje(velletje) keukenrol en leg de zaden op het vochtig laagje keukenrol. Leg een vochtig laagje keukenrol over de zaden en plaats hier terug een schaaltje over.




    3- Zaden Rechtstreeks in de aarde planten.
    Maak de aarde nat (Niet kletsnat) en duw het zaad 0.5 - 1 cm diep.

    Tip: Span wat versheidsfolie over de pot zodat het lekker vochtig word,
    vergeet er wel geen gaatjes in te maken.

    Last edited by Jointjedraaien; 9 July 2010, 20:22.

    #2
    mooi uitgelegd dit is heel usefull information..
    aleen wat is nou de beste manier?

    Comment


      #3
      Daar zullen de meningen altijd verdeeld over blijven. Ik zou gaan voor manier 2;
      Schaaltje, met enorm nat keukenpapier erop, seeds erop, iets minder nat keukenpapier eroverheen. Folie (met gaatjes) eroverheen spannen (strak), en dan op een donkere plek.

      Ipv folie & een donkere plek zou een schoteltje beide taken vervullen (zorgen dat 't vochtig blijft & donker is). Oja; en op een warme plek!
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        zit met probleempje mijn nexus zaden ontkiemen goed op de 2 de manier. Nu heb ik freebies gekregen Sour jack en deze willen zo maar niet ontkiemen. weet iemand raad.
        Heb de indruk dat ze rot worden.

        Comment


          #5
          een vraagje: als je ze laat ontkiemen, hoe lang moet dat worteltje zijn dat eruitkomt?
          Moet het 1mm, 2 mm zijn of gewoon een grote barst in het omhulsel?

          Comment


            #6
            Ik ben een groot voorstander van ontkiemen in de aarde scheelt weer 1 keer verpoten en dus minder stress.

            Grtz.

            Comment


              #7
              @ Yipz; na zo'n 5 mm kun je ze in de grond stoppen.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                wow, maar is er dan geen gevaar voor het afbreken van dat worteltje door een lompe persoon ( = ik )

                Comment


                  #9
                  Afbreken? Die worteltjes zijn redelijk flexibel (maar probeer het maar niet na, vinden ze vast niet fijn.. Heb 't geprobeerd bij m'n kempzaad). Gewoon met worteltje naar beneden in de grond steken / leggen, wat losse grond eroverheen en alles moet goed komen.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    okidoki, ik zal die raad vermoedelijk overmorgen/woensdag nodig hebben bij het in de grond steken van mijn zaadjes. ( 10 * show white )

                    Comment


                      #11
                      Komt vast wel goed, kan niet veel aan fout gaan bij het poten van het zaadje
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        owkidoki, morgen snel naar de GAMMA om een zak potgrond en dan hopen dat het goedkomt

                        Comment


                          #13
                          ik doe ze tussen watjes goed vochtig meestal in een plastic gesloten doosje dat zonlicht door kan laten zodat het binnen lekker vochtig warm wordt

                          Comment


                            #14
                            zonlicht?? bij het ontkiemen van zaadjes?? lijkt me niet verstandig, dat moet toch in het donker?

                            groet

                            Comment


                              #15
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                              Ik ben mijn Spliff: Super skunk zaadjes aan het ontkiemen dmv schoteltjes onder en boven maar dan met vochtige watten ipv keukenrol. 3 zijn de wortels er al van uit, 2 hebben nog wat moeite (liggen er pas 50 uur in).

                              Ze liggen per 2 per schoteltje.

                              Grt

                              Comment

                              Bezig...
                              X