Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis in potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis in potten

    Korting op 420shop
    Cannabis in potten

    Cannabisplanten in potten worden in hun grootte beperkt door de beschikbare hoeveelheid grond en dus meststoffen en water. Gebruik daarom niet te kleine potten en wees niet zuinig met compost. Potgrond is namelijk bedoeld voor langzaam groeiende kamerplanten en bevat maar weinig voedingsstoffen.
    Potgrond is vermalen voedselarme, wat zure veengrond. Als meststof is wat kunstmest toegevoegd die langzaam zijn voedingsstoffen vrijgeeft. Om de grond wat minder zuur te maken is een kalk al Dolocal toegevoegd. Als basis- materiaal is potgrond voor ons doel wel geschikt, maar dan moeten wij er wel wat aan verbeteren. Voor het mengen van de grond kun je het beste spullen gebruiken die specifiek voor dat doel gemaakt zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met een metselkuip; zo'n ding gaat een leven lang mee en kost ongeveer vijventwintig gulden. Je kunt er flink met een schep in tekeer gaan en je maakt iedere keer ongeveer dezelfde hoeveelheid grond en meststoffen in aan. Een betonmolen gaat ook wel maar ja... Een goed recept voor potgrond, zoals ik die zelf maak als ik een kuipje meng, luid bijvoorbeeld: 1/3 potgrond, 1/3 Perliet, 1/3 wormenmestcompost, aangevuld met diverse meststof- fen bijvoorbeeld twee handjes basismest, die handjes maerl en drie handjes beendermeel. Zoals je ziet gaat er nog maar 1/3 potgrond in, maar wel veel wormenmest en compost. Ik haal dan ook 75 gram Sinsemilla uit een potje van 20 centimeter (drie liter) en dan nog verbouwd in een niet al te zonnige achtertuin. Bezuinig nooit op meststoffen! Potten gemaakt van klei ademen te snel hun vocht uit en zijn niet geschikt voor ons doel.
    Gebruik niet te kleine potten! 3-10 liter of groter per plant. Je kunt ook vuilniszakken gebruiken, maar die gaan wel snel stuk als je ze eens moet verplaatsen. Beter kun je dan kweekzakken gebruiken, die zijn gemaakt om er bomen in te kweken en dus vervaardigd van stevig plastic. Plastic containers zijn duurder, maar gaan dan ook jaren mee. Je kunt natuurlijk ook zelf bakken maken van hout en dergelijke, als je maar zorg voor voldoende drainage van overtollig water aan de onderzijde. Ook hier geld weer: hoe groter de pot, hoe groter de plant!
    Als je je planten water gaat geven, bedenk dan wel dat je hiermee het hele seizoen moet doorgaan omdat de plant zijn watergebruik op je hulp afstemt. Geef eerst een beetje water, zodat de potgrondvezels alvast wat kunnen opzwellen, wacht dan tien minuten en geef daarna je planten pas echt water. Je zult merken dat ze op deze wijze veel meer water kunnen opnemen, dan wanneer je direkt een plens water op je uitgedroogde potgrond gooit.
    Omdat tegen de bloeitijd de meeste voedingsstoffen in je pot wel verbruikt zijn, maak ik begin augustus altijd een extra dressing. Dit is een mengsel van wormenmest/compost met wat extra meststoffen erin, die ik boven in de pot als een laagje leg op de verarmde potgrond. De bloeitijd is immers de meest belangrijke periode van de hele teelt.

    Grtz

    #2
    Re: Cannabis in potten

    thx man, weer een hele fijne post. marum, 25 GULDEN voor een metselkuip? het is 2008 he

    Comment


      #3
      Re: Cannabis in potten

      Lol klopt, eccuseer mij, tja wat kost die de dag van vandaag 5 a 10 euro.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Cannabis in potten

        Haha de goede oude guldens

        maar je prijs klopt wel denk ik bobo
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Cannabis in potten

          jah, de prijs klopt wel :p

          Comment


            #6
            Re: Cannabis in potten

            Hoi

            Hier een vraagje van een beetje newbie, maar kan dit ergens anders op het forum niet vinden.....is deze grond ook goed geschikt voor binnen in potten of juist alleen erg goed voor buiten...

            ik zit namelijk voor mijn aanstaande stekjes grond te bedenken wt goed zou zijn zonder dat het al te duur wordt of ik 8 soorten spullen moet kopen

            alvast bedankt !

            Comment


              #7
              Re: Cannabis in potten

              Als je deze grond zou sterliseren in oven of microgolfoven zou dit schitterende grond zijn voor binnenkweek, ik zou eerder voor binnen naar een pre-mix potgrond gaan of gewoon een zak universele potgrond uit de reguliere handel en later beetje bijmesten.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Cannabis in potten

                Hallo,
                Hele mooie uiteenzetting! Wel heb ik enkele vragen over het bewateren van de planten.
                Gebeurd het water geven 1 maal daags?
                Hoeveel water in verhouding tot de pot of plant?
                En gaat het over water geven met zuiver water of met voedingsstoffen?
                vriendelijke groet Stijne!

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis in potten

                  Planten in potten bloeien ook eerder af dan planten in de volle grond

                  Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

                  Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis in potten

                    Ik teel vaak hele zaden runs in 1 1/2 ltr Clematis potten, de mannen blijven dan zelfs in P9.

                    Je verhaal over potgrond (substraat) is ook niet echt (of echt niet) volledig. !!

                    Voor buiten zijn cement kuipen inderdaat het beste, tenzij je een drip systeem gebruikt.

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis in potten

                      Oorspronkelijk geplaatst door stijne View Post
                      Hallo,
                      Hele mooie uiteenzetting! Wel heb ik enkele vragen over het bewateren van de planten.
                      Gebeurd het water geven 1 maal daags?
                      Hoeveel water in verhouding tot de pot of plant?
                      En gaat het over water geven met zuiver water of met voedingsstoffen?
                      vriendelijke groet Stijne!
                      jo stijne,
                      het wateren kan meerdermaal gebeuren per dag, allemaal te zien hoeveel water je geeft en hoeveel maal natuurlijk.
                      ik dacht dat het beste tijdstip is water te geven voor het licht uitgaat is maar dit ben ik niet echt zeker..
                      Een veel voorkomende fout bij beginnende kwekers is teveel water geven. Denk erbij dat even geen water geven de plant zelf stimuleert om wortels aan te maken omdat ze opzoek gaat naar water.
                      Hoe groter de plant hoe meer ze gaat drinken. Een precieze maat kan ik er niet op plakken maar je moet zeker maken dat er geen overtollig water in de pot zit zodat haar wortels niet zouden rotten in water.
                      Als je werkt met potten waarin er gaten zitten aan de onderkant, moet je maken dat er geen water in de schotel eronder overblijft. Dan weet je dat de mogelijke hoeveelheid water is opgenomen.

                      Hier zal het wel over zuiver water gaan sinds de aarde al genoeg bemest is.
                      Je kan werken met voeding die aanwezig in de aarde en/of voeding aan de aarde toevoegen (in vloeiebare vorm zoals bij je water of niet vloeibare vorm zoals buffertabs enz.)
                      Let wel op met overbemesting, het is makkelijker wat voeding toe te voegen bij een tekort dan omgekeer



                      @HMJ Wat bedoel je met in P9? En in welke week van de bloei laat de man stuifmeel vrij? eff off-topic



                      btw, laatste reactie voor vandaag was van april 2008..

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis in potten

                        @SM

                        P9 is een kweek potje 9x9x10 cm. (of 9x9x11)
                        De kerels gaan op een koude plek, en de vrouwen juist warm. Dat zorgt ervoor dat de mannen zo lang mogelijk hun broek ophouden zodat de vrouwen meer bloemen kunnen maken (en later meer zaden natuurlijk)

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment

                        Bezig...
                        X