Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten wiet kweken voor dummies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten wiet kweken voor dummies

    Korting op 420shop
    Buiten wiet kweken voor dummies

    1)maart: aarde voorbereiden
    2)mei: zaadjes ontkiemen en voorgroeien
    3)begin juni: plantjes selecteren en laten harden
    4)eind juni: plantjes buitenplaatsen/ planten in volle grond
    5)Eind September: begin van de oogsttijd
    6)Oktober: oogsttijd


    1) Aarde voorbereiden


    Op bobo's manier: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ing-t1244.htmlmannetjes en vrouwtjesWanneer oogsten


    Dit is zo een beetje mijn persoonlijke samenvatting van de massa's topics die er over bestaan. Ik wilde dit even neerpennen zodat beginners er ook al eens een gedacht van konden krijgen. De specifieke info kunnen ze dan nog verder gaan opzoeken in de toepasselijke topics.

    Ook ik heb nog enkele vraagjes:

    wie kan er mijn goede groei en bloeivoeding aanraden?
    Ben ik dingen vergeten?
    Last edited by Jointjedraaien; 9 March 2010, 21:54.
    sigpic

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door AlwaysStoned View Post
    Buiten wiet kweken voor dummies
    3) Plantjes selecteren en laten harden

    Wanneer de zaadjes ontkiemt zijn, kun je ze laten voorgroeien in een binnenkast/bak/plaats daarna kun je dan de sterkste plantjes
    selecteren om buiten te plaatsen. Ik ga ze ook laten harden. dwz als ik mijn selectie gemaakt heb, ga ik ze vanaf juni al op mooie
    dagen in hun potje buiten zetten, zodanig dat ze de buitenlucht wat gewend worden. In het begin haal ik ze wel 's avonds binnen.
    Eens de zaadjes ontkiemt zijn, kan ik ze dan gewoon binnen op de vensterbank (in het zonnetje) laten voorgroeien of moet je specaal materiaal in huis hebben om resultaat te hebben?

    Comment


      #3
      Vensterbank volstaat, dat doen veel studenten onder ons op kot.
      Een extra is altijd welkom dus wat TL's daarboven zetten kan geen kwaad, maar dan moeten ze weer wennen aan het zonlicht daarna.
      Speciaal materiaal is dus niet nodig (buiten je potjes dan en wat gepaste aarde of een ander medium ).

      Greetzzz
      Jona

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          De zaken waar je naar zoekt als het om voeding gaat is dat ze organisch zijn, dus geen kunststoffen bevatten die je niet in je lijf wilt. NPK (stikstof, fosfor en kalium) zijn de aanduidingen waar je naar op zoek moet gaan omtrent meststoffen (wat voor de plant dan belangrijk is dus). Voor de rest moet je eens wat opzoeken over meststoffen wil je wat specifieke kennis opdoen.
          Je kan ook altijd online bestellen bij verscheidene shops. Je hebt een winkel in West vlaanderen waar je wel terecht kan, ook in Brussel is er een. Misschien van leden die hier af en toe naar Alien gaan kan je een dienst vragen van daar iets te kopen en dan koop je dat gewoon af, heb ik ook nog gedaan...

          Greetzzz

          Comment


            #6
            Re: Buiten wiet kweken voor dummies

            Kan je de plantjes niet direct buiten zetten na het ontkiemen? in een serre waar het dus heeeeel warm in is overdag ...dat komt wel goed denkik
            maar Snachts koelt het af en weet ik niet of ze het zouden overleven of niet .. tzou natuurlijk zonde zijn moesten ze het niet halen :$

            Comment


              #7
              Re: Buiten wiet kweken voor dummies

              gewoon naar buiten kan makkelijk nu,die van mij staan al 3 weken buiten!t zijn toch buitenplanten,geen stress(als t nu stormt of hagelt is wat anders)

              Comment


                #8
                Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                Gisteren slecht weer +veel wind ,vandaag ook al geen zon
                dus ik vrees ervoor maar vorige week was het wel super goed weer..
                Maar als het regent , en de planten in een serre staan ..ondervinden ze dan eigenlijk last aan de regen?'S nachts is het 9graden ! is dit niet te koud voor cannabis?Of hebben echte buitenplanten daar geen last van

                Comment


                  #9
                  Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                  ik heb mijne nu zeker al 2 weken buiten staan, in volle grond, guerilla, en hebben geen problemen ondervonden.
                  2 andere van dezelfde soort staan al 3 weken buiten op terras, ook geen probleem. Ze blijven alleen klein en groeien traag, maar ze groeien.
                  Er staan er nog 4 te wachten op mijn kamer en die hou ik onder tl, deze hebben de groei van de plantjes buiten al bijgebeend, hebben nu evenveel blaadjes als diegene buiten. tl doet zijn ding dus. En het zijn outdoor plantjes, durban poison.

                  grtz
                  Last edited by Smokin' Ace; 13 May 2009, 19:59.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                    Ik moet toegeven, de eerste post is maar een richtlijn,

                    door het uitzonderlijk mooi weer zo vroeg op het jaar, heb ik halfweg april mijn plantjes (20- buiten gezaait ... dus automatisch ook laten harden etc voor eind juni,

                    dit gaat tot zover ook nog goed ... (nog 17 stakkers over)
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                      hoe moet ik zaden kweken?
                      is hier een topic voor ik kan hem niet vinden via de search.

                      alvast bedankt

                      Comment


                        #12
                        Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                        Gewoon je mannetjes laten staan bij je vrouwtjes en alles gaat vanzelf zinkfreak

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                            die motte er ook zijn, en als je slim te werk gaat heb je zaadjes en ja ook rookwaar

                            Comment


                              #15
                              Re: Buiten wiet kweken voor dummies

                              maar vallen de zaden van de plant af want ik wil ze namelijk gewoon zelf hebben.
                              Of moet ik ze afknippen net als toppenknippen.

                              m.v.g.

                              Comment

                              Bezig...
                              X