Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van lAmnesial

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek van lAmnesial

    Dit waren mijn omgebouwde keukenkastje en het ontkiemen van de 2 zaadjes. Jupiler is de WW, Tauro de Easy Ryder. Show goes on:










    De volgende foto's tonen aan waarom mijn bladpuntjes lichtjes verbrand zijn:





    Na anderhalve week:





    Na 2 weken:

















    Zo dat was het voor vandaag. Deze foto's zijn van vorige week. Normaalgezien zijn er nu minstens 2 internoden bij ofwel zijn ze dood, dat zie ik wel als ik terugkom op kot. Wat vinden jullie ervan? Zelf vind ik dat ze niet al te snel gaan na vergelijking met anderen, maar ik vind ze wel zeer compact vooral de Easy. Ik heb eens gebeld naar IKEA en hun lampen zijn blijkbaar 2100 kelvin, wie weet komt het daardoor Achja, de WW moet toch nog 3 maand groeien. De easy ryder ga ik nog ff binnenhouden en de laatste maand bloei krijgt ze in volle grond. Is dit een goed idee of moet het vroeger? ik heb geen keuze, ze moet zoiezo wel buiten 2 weken voor de oogst. De WW laat ik ook nog een maandje hier staan en misschien al een toppen binnenkort.
    Last edited by lamnesial; 9 May 2010, 10:16.

    Comment


      #17
      Last edited by sprinterke2; 9 May 2010, 04:36.

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek van lAmnesial

        Ik weet je ook wonen
        Was het eerst niet zeker, maar google hielp me een handje
        Niet dat er veel kans is dat ze je hierdoor gaan vinden, maar beter voorkomen dan...

        Later

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek van lAmnesial

          Ach, je moet al ne straffe zijn om plantjes te kunnen stelen. Misschien dat het lukt met een helikopter ofzo :p Staan 3 verdiepen hoog dusja. En die 2 plantjes zijn gedoogd want tot nu toe nog geen vrouwtje bij en volgende week of week erna gaan ze weg. Heb de foto dan toch maar verwijderd

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek van lAmnesial

            is voor je eigen goed man

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek van lAmnesial

              Ja bedankt, je zal ongetwijfeld wel gelijk hebben hoor.

              Plantjes na 2 weken en 5 dagen:





















              Als iemand weet waarom mijn WW er zo slecht aan toe is...? Ik geef geen voeding maar heb wel potgrond bijgevuld tot aan de lobblaadjes een week geleden waarin vrij veel koemest zat. Zelfde geld voor de Ryder, maar die ziet er perfect gezond uit. Buiten dan 2 blaadjes die iets lichter zijn en wat lichtjes naar beneden krullen. Warmte lijkt me ook zo raar aangezien de nieuwste blaadjes toch gezond groeien.
              Last edited by lamnesial; 9 May 2010, 23:48.

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek van lAmnesial

                vanwaar de jupiler bierdoppen
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek van lAmnesial

                  Hehe zodat ik niet kon vergeten welk zaadje wat was :p nu is dat gewoon nog decoratie eigenlijk

                  Het zal RIP WW worden vrees ik. Alsof ie nog niet genoeg aan het lijden was is er vandenacht een lamp op gevallen. Ze heeft wel nog veel groene blaadjes, het is vooral de stengel die verdord is, kheb ze dus buitengezet en wie weet leeft ze nog. Waarschijnlijk word die toch herma met alles wat ze al heeft meegemaakt.

                  Zou ik de gezonde zijvertakkingen van de WW eigenlijk kunnen afknippen en als kloon gebruiken? Heb wel geen stekpoeder maar das geen must he. Gewoon vraagje uit nieuwsgierigheid.

                  Kot geurt wel lekker naar wiet door die verbrande WW!

                  Edit: 2 onderste blaadjes van de Easy Ryder worden ook licht geel aan de topjes en hangen wat. Ik heb eens wat meer water gegeven want ze stonden vrij droog. Ik ga ze waarschijnlijk vrijdag in de grond zetten zodat moeder natuur mijn foutjes kan oplossen. Volgende kweek zal ik best toch de benodigde ph en ec meters, en de juiste potgrond en voeding kopen zodat ik toch een schema kan volgen. En wie weet een kleine hps.
                  Last edited by lamnesial; 10 May 2010, 15:39.

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek van lAmnesial

                    3 weken en enkele dagen:







                    Blad 2e node:



                    Blad onderste (1e) node:



                    Ik vind persoonlijk wel dat ze er fantastisch mooi groen en compact uit zien voor met enkele spaarlampen te werken. Maar zoals jullie kunnen zien begint nu ook de top van het blad van de 2e node lichtjes te vergelen en naar onder te krullen. Ik moet zeggen dat de situatie bij de onderste blaadjes niet veel meer verergerd is. Ik weet nog steeds niet goed wat er aan de hand is, ik heb de koemestkorrels eruit gehaald zodat het water de voeding niet kan meenemen naar de wortels. Maar ik dacht dat bij overvoeding de blaadjes naar boven krulden niet naar beneden. Ik geef 50 ml water per dag en grond staat licht vochtig, vandaag geef ik 100 ml omdat ze nu weer 3 dagen alleen staan.

                    En oja, vergeten zeggen: Ze staat ondertussen in bloei, maar de kwaliteit van de fotos is niet goed genoeg om haartjes te zien.
                    Ondertussen groeien uit alle oksels ook zijvertakkingen van al enkele cm lang dus het ziet ernaar uit dat ik meerdere takjes kan oogsten
                    Last edited by lamnesial; 13 May 2010, 15:11.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek van lAmnesial

                      Dat blad heeft waarschijnlijk als het nog iets kleiner was je plantje, in de aarde gehangen bij het water geven. Is een van de oudste bladeren dus geen zorgen.

                      Foto-QTJDZPLH.jpg zie je je fout , het blad van de rechter plant hangt in de aarde. Is bij deze plant ook gebeurt.

                      grtz
                      Last edited by bobo; 14 May 2010, 10:44.

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek van lAmnesial

                        Na exact 1 maand:











                        Euhm jah, valt niet veel over te zeggen deze keer. Ze groeit gestaag, in het weekend heb ik er de lamp wat verder moeten afzetten wat heeft geleid tot een iets minder compact plantje.
                        De schoonheidsfoutjes zijn wel duidelijk maar vrijdag in volle grond en vanaf daar zal alles wel goed gaan. Ondertussen staat ze gewoon op 20/4 en elke dag 50 ml water me een zeer weinig voeding voor vensterbankplanten. Ik hoop toch op minstens 5 gram, daarmee heb ik mijn aankopen al vergoed en heb ik nog zaadjes over.

                        De White Widow van weleer leeft nog Ik heb een soort van fim uitgevoerd boven de verschrompelde lobblaadjes (al de rest was verbrand) en nu groeien er vertakkingen uit de oksels
                        Ze staat gewoon dag en nacht buiten, deels onder een straatverlichting enzo, enfin die word wrs herma, zoniet moet ik er zeker stekjes van nemen want ze is toch wel sterk moet ik zeggen.


                        Edit; bij nader inzien hangen de blaadjes toch wat te veel, dit zou kunnen komen door teveel zouten rond de wortels door het teveel aan voeding van vorige week. Tot nu toe zie ik wel maar 1 blaadje dat aan overbemesting leid. Morgen geef ik wat water met citroenzuur om van de zouten verlost te zijn.
                        Last edited by lamnesial; 18 May 2010, 23:16.

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek van lAmnesial

                          Kan je eens een close up van dat blad maken waar je het over had in de chat met dat witachtige tussen de nerven ?

                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek van lAmnesial

                            Update voor Bobo:

                            Ik heb foto's gemaakt van blad beneden tot naar omhoog.
                            Eerst vermelden dit is ook met de 1ste blaadjes gebeurd en die heb ik er gewoon afgehaald dan.

                            Blad dat ik je toonde vorige keer:


                            Volgende hoger blad:


                            En je ziet al dat het bij het nog hoger blad het ook gaat gebeuren:


                            Plant algemeen:

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek van lAmnesial

                              Magnesium tekort

                              Magnesium in de plant is mobiel. Bij een gebrek worden de bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) afgebroken en wordt magnesium naar de jonge delen getransporteerd. Deze afbraak van het bladgroen uit zich dan in roestbruine vlekjes en/of vage, wolkachtige gele vlekken (chlorose) tussen de nerven. Uit de oudste bladeren kan magnesium moeilijker onttrokken worden: het zit kennelijk te vast ingebouwd in de organische stof. Een licht magnesiumtekort heeft weinig effect op de bloei, ondanks dat de vruchtvorming de magnesium gebreksymptomen verergert.

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...gnesium-tekort .

                              Grtz

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweek van lAmnesial

                                Thx bobo. Ze staan nu in de vrije natuur en hopelijk bevat de grond daar wel wat magnesium Ik was daarstraks zelfs bijna dood, tot aan mijn heupen in een moeras gezakt, maar kon me gelukkig optrekken aan een tak Nu ben ik er extra zeker van dat niemand ze vind ^^ Ik zal de laatste update straks geven ivm het guerillaplanten en daarna word het niks meer tot +- 18 juni, dan ga ik eens kijken of ze nog leven en hoe lang de easyryder nog moet. Normaalgezien tegen begin juli is die klaar. De white widow eind oktober. Als ik zie dat de easyryder het overleeft en een mooie plant vormt ga ik waarschijnlijk wat vroege buitensoortjes kopen voor deze zomer nog te planten.

                                Comment

                                Bezig...
                                X