Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van lAmnesial

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste kweek van lAmnesial

    Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
    Ik was daarstraks zelfs bijna dood, tot aan mijn heupen in een moeras gezakt, maar kon me gelukkig optrekken aan een tak
    heb je nog geluk gehad
    Greetz,
    L00n3y

    Comment


      #32
      Re: Eerste kweek van lAmnesial

      Bijna dood is misschien net iets overdreven maar ik was bijna mijn broek en botten kwijt en ik ben een stuk gewandeld naar de guerillaspot dus dan zou ik mij fameus belachelijk hebben gemaakt.

      Allright, laatste update tot 18/06 waarschijnlijk.

      Enkele weken geleden ben ik al eens naar de spot geweest en toen heb ik een verdelger gebruikt die via het blad wordt opgenomen en het wortelstelsel etc dood om zo een mooi plekje te krijgen omringd door brandnetels.
      Volgens de gebruiksaanwijzing mag je na een week al opnieuw planten, maar ik heb toch 3 weken gewacht voor de zekerheid.

      Het heeft me een uurtje gekost voor ik de spot terugvond (ik had voorheen een fles in een boom gehangen zodat ik ze rapper terugvond, deze is natuurlijk nu verwijderd) en er bevond zich een mooie opening van enkele vierkante meters. Het product heeft dus duidelijk zijn werk gedaan!



      De grond op de spot bestaat uit dikke grijze vochtige klei en het was toch vrij moeilijk graven dus ik hoop dat de worteltjes hun weg vinden. Normaalgezien moet dit geen probleem zijn want overal staan brandnetels.
      Boven de plantjes een vrij open bladerdek, dus niet altyd in de zon maar toch genoeg hoop ik.
      2 gaten gegraven van ongeveer 15 liter, gevuld met potgrond en een handvol koemestkorrels en wat gemengd met de klei. Rond de stammen liggen wite kalkkorrels en daarrond blauwe slakkekorrels. De plantjes zijn preventief bestoven met anti-bladluis (werkt ook voor spint etc) en ook de brandnetels die erond staan lichtjes bestoven. (vond dat er namelijk zeer veel vliegen waren, waarschijnlijk door de dode planten, en in brandnetels waren ook al paar gaatjes.) De WW is niet te zien die is nog te klein
      Een omheining errond vond ik niet nodig want ben geen beestjes tegengekomen en ze kunnen evengoed die brandnetels opeten.












      Volgende maand ga ik een kijkje nemen en als ik zie dat de kleigrond en het klimaat geschikt is dan ga ik in dat bos nog zo'n eilanden aanleggen en 2 extra easyryders planten en nog wat buitenzaad bestellen.
      (Holland's hope ofzo)

      Comment


        #33
        Re: Eerste kweek van lAmnesial

        haha leuke leuk
        ik hoop voor je dat deze spot een beetje onbekend blijft bij het publiek
        ik kijk dan ook uit naar de volgende update
        Greetz,
        L00n3y

        Comment


          #34
          Re: Eerste kweek van lAmnesial

          Hmm lekker veel gif..

          Comment


            #35
            Re: Eerste kweek van lAmnesial

            Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
            Hmm lekker veel gif..
            hij zei toch? volgens de gebruiksaanwijzing kon hij alweer planten na een week...toch heeft hij 3 weken gewacht...en dat in de natuur, dat spul is zo weg
            Greetz,
            L00n3y

            Comment


              #36
              Re: Eerste kweek van lAmnesial

              @Buizerd:
              Mja ok, milieuvriendelijk ben ik niet echt geweest, maar het was een zeer kleine oppervlakte en veel biodiversiteit was er niet aanwezig (enkel brandnetel). En ik plant er zeldzamere plantjes in de plaats zelfs ^^.
              Trouwens het gif word enkel opgenomen door blad en is na een week dus al onschadelijk. En dode bladluizen ga ik mijn slaap ook niet voor laten... Die spray is trouwens eenmalig waarschijnlijk. Verder heb ik alle afval enzo opgeruimd dus ik denk niet dat de natuur veel schade zal ondervinden. In de grond zaten trouwens nog veel wormpjes en dergelijke dus enkel de brandnetel is doodgegaan op die plek

              @Moderator:
              Mag verplaatst worden naar buitenkweek eigenlijk. Sorry, was niet het plan in het begin.

              @Rest:
              Als mijn zomerkweek erop zit ga ik eens werk maken om dat kastje te vervormen naar een echte growbox.

              Assimilation Light System 70 w hps Complete € 69,00
              2x CFL 20 watt 2100k Gratis
              B'cuzz Bio Aarde € 10,20
              Canna Terra Flores 1 liter € 11,00
              Wit-Zwart Folie 1 x 8 m € 5,50
              Weerstation Gratis
              PH meter Gratis
              2 pc fans Gratis

              Ik ga 2 bakken zetten van elk 20x40x? om de ruimte optimaal te benutten. Dan zal ik de SCROG-methode toepassen om mijn lampen maximaal te gebruiken, indien het lukt ga ik zelfs proberen een dubbele scrog te maken door 2 maal te toppen, de onderste scrog word dan later geoogst. Het doel is 30 gram droog te halen op een dikke 2 maand (voorkiemen en eerste blaadjes niet meegerekend, dat kan ergens anders ook wel), optimistisch maar realistisch denk ik... Ondertussen ff 100 euro sparen
              Last edited by lamnesial; 24 May 2010, 22:57.

              Comment


                #37
                Re: Eerste kweek van lAmnesial

                Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post

                @Moderator:
                Mag verplaatst worden naar buitenkweek eigenlijk. Sorry, was niet het plan in het begin.
                Done, grtz

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste kweek van lAmnesial

                  Ik kon het niet laten om toch even stiekem naar de guerillaplek te gaan kijken. Het testplantje doet het goed. Aan de lichtgroene nieuwe bladeren te zien denk ik dat ze even tijd heeft nodig gehad om te wennen maar de laatste week dus toch nog een groeispurt heeft ingezet. Het plantje is nu zo'n 30 cm. Veel oogst zal ik dus niet hebben aangezien ze binnen anderhalve maand al klaar is. Maar dat is geen erg, als ik 5 gram haal zijn de kosten van mijn 4 zaadjes al vergoed en heb ik er nog 2 over. Plus ik heb de waardevolle informatie dat de grond op die plek dus geschikt is en er genoeg zonlicht aanwezig is. Als ik dus kan oogsten binnenkort zet ik op die plek wat vroege bloeiers. De WW is er definitief aan, die is gewoon verrot omdat ik kapotte blaadjes had verwijderd en de schil van de stengel er mee is afgegleden.

                  Genoeg gepraat, hier wat (slechte) foto's.















                  Even verder vond ik een open plek waar 3 plantjes in het midden stonden. Vond dit een beetje raar want ze waren precies aangeplant. Weet iemand wat dit is? Waarschijnlijk is het gewoon toeval.



                  Iemand commentaar op mijn plantje? Vind het allesinds een leuke test.

                  PS: Als je slakkenkorrels legt, doe het dan in een vlootje ofzo want bij mij zijn ze gewoon gaan schimmelen. Weer iets bijgeleerd! Al vind ik een botervlotje wat opvallen in de natuur.

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste kweek van lAmnesial

                    jammer van die WW...
                    vind de lichtgroene/gele kleur toch wat vreemd, maar voor de restziet het plantje er goed uit!
                    op naar een lekkere oogst!

                    Comment


                      #40
                      Re: Eerste kweek van lAmnesial

                      Nee hoor betekent gewoon dat ze nu lekker aant groeien is en nog geen tijd heeft gehad om chlorofyl aan te maken in de bladeren. Je bedoelt waarschijnlijk lekker KLEINE oogst ^^ Nuja kvind het een mooie test, veel geleerd ook. Alles eigenlijk

                      Comment


                        #41
                        Re: Eerste kweek van lAmnesial

                        welja, elke oogst is lekker toch?!!
                        tis dan ook een autoflower... mijn lr's zijn ook maar tussen de 25 en de 40cm hoor. Ik verwacht dan ook geen grote oogsten. 5gr per plant ben ik zeker blij mee!
                        als ik een grotere oogst wou zette ik ook wel wat gewone planten, maar daar moet je zo lang op wachten... mss wel als ze geoogst zijn toch ook nog een 20tal lr's ergens guerilla planten, heb toch nog zaad genoeg! vind autoflower plantjes wel leuk

                        Comment


                          #42
                          Re: Eerste kweek van lAmnesial

                          Ooh maar er zijn snellere planten hoor. Green O matic is een van de snelste autoflowers, en als je voor de gewone wilt gaan NLX of powerplant ofzo. De commerciele dus eigenlijk Maar denk dat dat ook de oogst benadeeld. Kheb er allesinds mijn plezier mee momenteel Veel succes toegewenst alvast. Het forum hier is echt fantastisch en kan mijn eerste kweek nu al geslaagd noemen, niet omwille van oogst maar omwille van de kennis. Vanaf september ga ik hele jaar door kweken en deze zomer ga ik iets grootschaligere guerilla plaatsen Veel succes nog met je examens en met de kweek! Hou mij nog op de hoogte ervan als je wat tijd vind, vind het zeker interessant hoe een andere kotstudent voor eigen wiet zorgt.

                          Comment


                            #43
                            Re: Eerste kweek van lAmnesial

                            Heb net je verslag eens bekeken. Ziet er goed uit en spannend. Zou ook wel eens een low ryder willen proberen!

                            Grtz ulrike
                            Last edited by ulrike; 21 June 2010, 17:07.

                            Comment


                              #44
                              Re: Eerste kweek van lAmnesial

                              Oorspronkelijk geplaatst door ulrike View Post
                              Heb net je verslag eens bekeken. Ziet er goed uit en spannend. Zou ook wel eens een low ryders willen proberen!

                              Grtz ulrike

                              Ja, je kan veel leren uit mijn fouten! Maar goed, dit was pas een testje nu weet ik al wat meer. Mijn volgende kweekje zal interessanter worden Ik zou zo zeggen, ga ervoor!

                              Comment


                                #45
                                Re: Eerste kweek van lAmnesial

                                Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
                                Ja, je kan veel leren uit mijn fouten! Maar goed, dit was pas een testje nu weet ik al wat meer. Mijn volgende kweekje zal interessanter worden Ik zou zo zeggen, ga ervoor!
                                dan wachten we ook met smart op je volgende kweek
                                hahaha
                                laat het me weten, dan volg ik je zeker weer
                                Greetz,
                                L00n3y

                                Comment

                                Bezig...
                                X