Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste guerilla kweek(verslag).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #17
    Update: Vandaag 2 weken later nog eens een kijkje gaan nemen, gaat toch goed volgens mij. Wat denken jullie? Dit zijn de twee Meltdowns. De Fruity Kruger die apart iets verder stond is bijna volledig opgegeten wel!

    Grtz
    Attached Files

    Comment


    • rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Gaat goed inderdaad. Mooie kleur, planten nog helemaal intact

    #18
    Gaat prima inderdaad

    Mooie diepgroene kleuren, prima plantjes. Die komen er wel

    Comment


      #19
      Hoi! Nog eens een update

      Ik ben gisteren de dames nog eens gaan bezoeken. Ik vreesde er een beetje voor dat ze waren omgewaaid omdat er echt 5-6 dagen tot 70 km wind is geweest hier. Ik kwam eerst aan de Fruity Kruger (de opgegeten plant) die intussen al volledig is verdwenen zelfs! :O En op die plek lag nu een dode rat...
      Ben ik meteen doorgelopen naar de Meltdowns en wow die hebben het goed gedaan! Ze zijn nu groter dan 1 m, nog geen bloeiverschijnselen, hoe lang zou dit nog duren? Ik heb nog steeds geen voeding gegeven gewoon water (nu de derde keer). Zolang het me niet nodig lijkt laat ik ze zo geloof ik Vind wel dat ze mooi gecamoufleerd staan hehe ..

      Tot de volgende!

      Edit: Owja die vlekken op de bladeren zijn gewoon wat spatten grond van een regenbui
      Attached Files

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Het is niet te hopen dat die rat dood is gegaan na het eten van de Fruity Kruger... Bloeien schijnen foto's pas te gaan doen nadat het 12/12 is. En dat schijnt op 25 september te zijn. Dus ze worden nog wat groter. Strooi jij trouwens slakkenkorrels? Ze zien er voor de rest goed uit. Ga zo door!
        Last edited by Brandnetel; 29 July 2020, 12:51.

      • Sir Bigby
        Sir Bigby commented
        Editing a comment
        Haha, wiet weet
        Bedankt voor de reactie! Ik ben benieuwd hoeveel ze nog gaan groeien. Slakkenkorrels heb ik niet gestrooid, omdat ik ook nog geen enkele ben tegengekomen eigenlijk. Raad je aan om het toch te doen? Ik heb in het begin wel gedacht om zand te strooien (van het strand) maar ik heb ze uiteindelijk toch zo gelaten.

      #20
      Mooi hoor. Inderdaad gecamoufleerd opgesteld. Ik denk dat ze vanuit de volle grond voldoende voeding hebben.
      De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

      Comment


        #21
        Oorspronkelijk geplaatst door rookpuur View Post
        Mooi hoor. Inderdaad gecamoufleerd opgesteld. Ik denk dat ze vanuit de volle grond voldoende voeding hebben.
        Ja he :-p Ik denk het ook! Zolang ik geen teken zie van tekort aan voeding ga ik ze gewoon lekker laten doen zo. Ik ga nu enkel om de 10 dagen ongeveer kijken endan geef ik ze meestal alleen een beetje water. Ohja, hoe zit het met luchtvochtigheid? Want voor de groei zal dit geen probleem zijn denk ik, maar in de bloei? Ik veronderstel dat ze tijdens de bloei wel iets meer in de mot moeten gehouden worden. Want hier is het makkelijk +60% en snachts vaak nog meer. Dat is mijn enige twijfel eigenlijk..

        Comment


        • rookpuur
          rookpuur commented
          Editing a comment
          Ja, daar moeten we gewoon mee dealen. Het is gewoon hopen op een mooie zomer/nazomer. En aan het eind van de bloei misschien wat vaker kijken om in te kunnen grijpen als er toprot aanwezig is.

        #22
        Dus ik ben nog eens een bezoekje gaan brengen aan de ladies :p

        Ze ​staan er mooi bij vind ik! Diepgroene kleuren en ze groeien heel compact, hebben ook een dikke stam. Deze week is er al veel regen gevallen en het zal de komende dagen ook niet meteen ophouden.Voorlopig geef ik ze dan ook geen water. Maar ben fier op ze hoe ze zijn standgehouden tijdens de onweders hehe. Er zijn ook nog steeds geen bloeiverschijnselen te zien, maar goed. Jullie horen me nog wel binnen enkele weken ofzo voor een nieuwe update.

        Gegroet!
        Attached Files

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          Ja die gaan mooi. Aan de vertakkingen te zien zitten ze niet ver meer van de bloei af. Die zullen spoedig gaan!

          Ik wens je een warme en zonnige september en oktober.

          Succes nog ff, so far so good!

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Die gaan lekker. Zien er mooi groen en gezond uit.

        #23
        Ben ik weer met een update!
        Ik ben vandaag de guerilla nog eens gaan bezoeken. Het is nu echt wel al m'n "secret garden" geworden Het was mooi weer vandaag dus ben rustig een J gaan roken op de spot en rustig de dames gaan bewonderen hehe :p Ik kwam er langs en zag ze al pronken! Heel mooi zijn ze in bloei gegaan, nog steeds intacte perfecte bladeren en een diepgroene kleur. Ik ga nog geen victorie kraaien maar ik vind ze er toch al heerlijk uitzien haha.

        Ik heb dan uiteraard ook enkele fotos genomen. De twee dames samen op de foto, dan eentje van beiden en nog eentje close up van beiden. Ik heb nog steeds geen voeding gegeven, en water al meer dan 1 maand geleden. Qua hoogte, ik heb ze al een tijdje niet meer gemeten maar ik denk tussen 100 en 120 cm. Van mij hoeven ze ook niet te groot worden nu staan ze mooi gelijk met de omringende planten. Ik ben onder de indruk van deze strain wel, eerste keer ooit dat ik deze kweek en ze hebben al heelwat doorstaan op vlak van onweders en sterke wind. Geen enkele plant die ik ooit "buiten" gekweekt heb, op terras of aan het raam is ooit zo mooi geworden als deze dames.. Maarja misschien ligt het er ook wel aan dat ze in volle grond steken

        Gegroet!
        Attached Files

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Dat gaat goed. Blijven doen wat je doet. Of eigenlijk niet doet.... Mooi om te zien hoe die planten zich aanpassen en zich ontwikkelen. Fijn dat je geen last hebt van beestjes, schimmels oid. Gezonde planten dus !! We hopen stiekum op een prachtige nazomer.

        • Krokettenbakkert
          Krokettenbakkert commented
          Editing a comment
          Wat fijn om te zien dat alles in de bloei schiet. Ze zien er prima uit. Ga jij ze uiteindelijk bloeivoeding geven of laat je de natuur het helemaal zelf uitzoeken? Ik zelf twijfel er nog een beetje over om ze een keer een dosis te geven.

        • Sir Bigby
          Sir Bigby commented
          Editing a comment
          Ik ga de natuur gewoon lekker laten doen! Ik ben eergisteren nog langs geweest en de buds waren al mooi aangedikt. Ik had jammer genoeg mijn gsm niet bij om fotos te nemen. Ik ben ze voor het eerst na lange tijd wat water gaan geven want het is hier nu al een week droog, vandaag 30 graden. Ze zagen er niet dorstig uit ofzo, toch maar wat water geven uit voorzorg. Hopelijk blijft het nog ff zo'n lekker weertje hehe

        #24
        Vooral de laatste foto, een mooie diepgroene kleur te zien. Hier worden we blij van
        De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

        Comment


        • Sir Bigby
          Sir Bigby commented
          Editing a comment
          Ja dat is wat we te zien willen krijgen he

        #25
        Dus ik ben net de Meltdown dames nog eens een bezoekje gaan brengen. Het enige dat ik kan zeggen is dat ze er lekker uit zien Ze ruiken ook lekker. Ik heb het voordeel wel dat de geur van de eucaliptus bomen die van de planten overtreft. Dus je moet echt al aan de plant zelf gaan ruiken. Ik denk dat ze nog wel een aantal weken mogen staan? Hangt er vanaf natuurlijk of het plots met bakken gaat regenen, laten we hopen van niet.

        Het enige dat ik gedaan heb is de gele bladeren afgeknakt zodat deze niet aan de plant zouden rotten. Gaat goed zo denk ik, zonder voeding!

        Hier twee fotos van beide, en enkele close up's van de hoofd-buds. Tot binnenkort!
        Attached Files

        Comment


        • wietzaadje
          wietzaadje commented
          Editing a comment
          Nice! gaat echt wel goed, goede grond heb je daar.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Ja, die mogen nog wel enkele weken. Kijk naar de helder/milky/amber trichomen. Gaat lekker daar in Spanje.

        • Sir Bigby
          Sir Bigby commented
          Editing a comment
          Ja volgens mij halen ze lekker alles zelf uit de grond! Ik ben nu alleen een beetje bezorgd omdat luchtvochtigheid plots rond de 85% is buiten.. Gelukkig is het wel wat wisselvallig momenteel dus hopelijk "drogen" ze een beetje van het vocht op de momenten dat ze zon krijgen want wind is er ook plots niet meer. :/ Hopen dat ze er wat tegen kunnen..

        #26
        Ik kon het niet laten om nog een langs te gaan en een paar fotos te delen Vooral omdat ik bezorgd was dat er rot aanwezig zou zijn. Er is de laatste 3-4 dagen wel wat regen gevallen en luchtvochtigheid tot 98% :O ... Deze 2 fotos zijn van de rijpste plant. Er zijn toch al bruine haartjes te zien in de hoofdbud. Volgens mij staat deze voor op de andere (die heeft nog geen bruin haartjes en staat iets dunner). Denk dat deze binnen een dikke week mss wel geoogst kan worden? Ik heb de planten goed nagekeken en voorlopig is er niets rot aan te zien maar ik ga nu toch iets vaker langs gaan om te checken.. Planten zijn op 4 dagen wel goed aangedikt sinds mijn laatste bezoek.

        Gegroet!

        Edit: ik heb nog een foto van beiden toegevoegd, kan je zien dat van de "rijpere" plant de bladeren ook al geel beginnen worden.
        Attached Files
        Last edited by Sir Bigby; 23 September 2020, 10:12.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Wanneer je amber ziet is het goed en kan de plant geoogst worden. Wanneer de andere plant nog niet klaar is, kun je altijd nog ff wachten. Tja, afhankelijk van het weer natuurlijk..

        • Sir Bigby
          Sir Bigby commented
          Editing a comment

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Tja, dat kun je zelf het beste beoordelen. Als de plant daadwerkelijk milky met hier en daar amber is en je echt slecht weer in het vooruitzicht hebt, zou ik het wagen en de plant oogsten. Die andere zou ik nog ff laten staan en aankijken...

        #27
        Ik denk dat je prima hebt gehandeld. Je hebt nu goede wiet en weinig verlies. Dat kan ook snel anders zijn als je nog wacht. Mooi om te zien man!
        De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

        Comment


        • Sir Bigby
          Sir Bigby commented
          Editing a comment
          Jep ik denk het ook wel! Net optijd het rot gezien Beter 1 vogel in de hand he

        • rookpuur
          rookpuur commented
          Editing a comment
          Zo is het maar net. Als je streeft naar perfectie moet je niet guerrilla gaan. Lekker genieten straks

        #28
        Het blijft inderdaad regenen zoals het weerbericht had voorspeld. Ik heb 1 plant dus geoogst, zoals je op de eerste foto kan zien, zo nat stond ze. Op de 2de foto kan je in het midden het rot zien (het grootste deel had ik al weggehaald aan de guerilla). Ik heb alles getrimd en ik heb verder geen meer tegen gekomen, gelukkig! Alles mooi nagekeken en de wiet ziet er mooi uit, met veeel wit op in en rondom de buds. Ligt nu lekker te drogen. Nu ga ik om de 2 dagen de andere plant eens bezoeken (derde foto). Zoals rookpuur zegt, eens er rot is kan het snel kapot gaan dus ik ben blij dat ik zo gehandeld heb en het rot beperkt is gebleven. Ik denk trouwens dat planten in deze omstandigheden ook niet echt veel kunnen aandikken? Kan zijn dat ik binnen enkele dagen de andere ook ga knippen. Tot de volgende!
        Attached Files

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Die middelste foto is toch een mooie top. Jammer van de rot, dat wel.

        #29
        Gefeliciteerd met je eerste guerilla buds!!! Jammer van de rot, maar het is wat het is. Zo gaat dat in de harde natuur, een sjiek binnenwietje zal het nooit worden.

        Maar dat hoeft ook helemaal niet. Je hebt hier volgens mij gewoon een lekker rokertje die je echt wel gaat voelen. Als het weer niet meewerkt dan houdt het op. Kan je alles laten verpieteren, of pakken wat je pakken kan. Dan is de keus snel gemaakt

        Dus gewoon grote klasse

        Altijd fijn wanneer de eerste toppen een zekerheid zijn.

        Comment

        Bezig...
        X