Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Caramel guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Caramel guerilla

    Korting op 420shop
    Welkom op mijn guerilla verslag.
    Ik heb vorige week een 5-tal caramel zaden ontkiemt waarvan er 4 zijn uitgekomen, de laatste had er echt geen zin in helaas. Nu staan er 4 mooie kleine plantjes onder de led-lamp voor te groeien en doen het prima. Mijn plan van aanpak is als volgt:

    -zaden bestellen (check)
    -spots uitzoeken en voorbereiden (check)
    -de spots zichzelf laten herstellen (de overige begroeiing)
    -plantjes ongeveer 2-3 weken voorgroeien (ze zijn lekker bezig)
    -plantjes in de grond stoppen
    -na een week even kijken hoe het gaat
    -om de 3 weken kijken hoe het met de dames gaat
    -(hopelijk) oogsten ergens eind september

    De spots liggen in een bosrijk gebied naast een paar weilanden en zijn prima te bereiken per auto of brommer.
    Als hulpmiddel dat het niet al te raar is dat ik door de bosjes loop te struinen neem ik een metaaldetector mee, het voordeel daar van is dat ik ongegeneerd met een schep het bos in kan gaan.
    Attached Files

    #2
    Wat voor strain is dat precies ?

    Ahja, met de metaaldetector, da's wel een goeie oplossing.
    Met je hengel door het bos wandelen valt dan weer op
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    #3
    Dat ziet er goed uit! Ik volg je even

    Hou er rekening mee dat eind september wel vroeg is, eerder eind oktober/ begin november dat ze echt rijp zijn.

    Maar je kunt altijd wat vroeger oogsten als dat nodig blijkt, dan haal je misschien niet de volle potentie eruit maar nog steeds wel een rookbaar wietje waar je echt wel stoned van gaat worden.

    Slim bedacht met die metaal detector! En heel veel succes gewenst dit seizoen.

    Comment


    • Krokettenbakkert
      Krokettenbakkert commented
      Editing a comment
      Zolang het weer niet te slecht wordt laat ik ze lekker staan

    #4
    Kleine foto update tussendoor
    Attached Files

    Comment


      #5
      Zo ik heb net eindelijk de eerste 2 plantjes weggebracht. De temperatuur vooruitzichten zijn eindelijk stabiel en het onkruid is lekker doorgegroeid. Ik heb vanavond de volgende en laatste 2 plantjes in de planning om weg te brengen maar dat is nog niet helemaal zeker. Ik heb aan de bebossing echt geen (recente) menselijke activiteit kunnen ontdekken. Alleen een leeg bierblikje en die zag eruit alsof die uit de tijd kwam dat de kratten nog geel waren.

      zo ziet de omgeving eruit


      F54DA8FF-7AE8-4529-BBCB-00E8DD760322.jpeg
      plantje 1 5322D991-C3DF-433C-861C-E77DBC5C2DBB.jpeg
      plantje 28FAC45BB-9C08-44AC-8981-54F0CE1502BB.jpeg

      Comment


      • Vluggejapie
        Vluggejapie commented
        Editing a comment
        Prachtig man! Succes!

      #6
      Gisteravond ook de laatste 2 plantjes naar hun plek gebracht. Zoals je kan zien zijn bij 2 plantjes de onderste bladeren geel geworden, waar zou dit op kunnen duiden? Ze zijn in een kledingkast voorgegroeit onder een 150 watt led lamp voorgegroeit in licht bemeste potgrond. Er heeft constant een ventilator aan gestaan. Als ik het forum doorspit dan zie ik door de bomen het bos niet meer dus hoop ik stiekem op een direct antwoord.

      12675819-68F0-455C-8487-54E66E809D41.jpeg 8E19AC85-6DA5-4B80-9B7F-147182606A92.jpeg

      Comment


        #7
        Het onderste eerst gevormde blad wat een beetje vergeeld; ik denk wat stikstof tekort. Maar dat zal zichzelf wel oplossen nu ze in de volle grond staan. Ze hebben dat onderste blad nu toch al niet meer nodig.

        Je plantjes zullen straks nog wel meer dingetjes gaan krijgen. Gaatjes/vraat door ongedierte, verbrande blaadjes door het zonlicht, vergeeld/verkleurd blad her en der, wat strek wellicht in een donkere week...

        Geeft allemaal niets. Het is tenslotte buiten in de bikkelharde omstandigheden. Zolang ze blijven groeien komt dat helemaal goed.

        Ik heb nog een topic, guerilla 2018, daar kun je mooi zien hoe ongelooflijk veel mishandeling die krengen aankunnen en dan alsnog 2 meter hoog worden.

        Fotogenieke planten kweek je binnen, bikkelharde monsterplanten buiten

        Ze staan er prachtig bij, ik wens je een boel dikke toppen toe!

        Comment


        #8
        Vandaag even na een week (6 dagen de rest van de week kan ik helaas niet) wezen buurten om te kijken of ze goed aanslaan. Ik was zeer verbaasd moet ik eerlijk zijn. Ze waren flink gestrekt maar de stammen waren mooi dik geworden door de harde noordwester wind afgelopen dagen. Ik heb ook veel eikenprocessierupsen gezien en aan de rand van het bos waren ook waarschuwingslinten maar in het bos zelf gelukkig niet. Ik hoop dat de linten er lekker blijven hangen zodat niemand bedenkt om even een kijkje te gaan nemen. Ik post uiteraard ook wat foto’s.

        2CEC5BDD-7894-46FB-85F8-0C2FAE8CF8F8.jpeg
        Deze stond er prachtig bij, nog even wat slakkenkorrels gestrooid en verder met rust gelaten.

        image_363007.jpg

        Bij deze zat er iets van slijm op een aantal plekjes en was er 1 blad een beetje verschrompeld.


        8D7096C1-DA8B-4809-9BD7-61E3CC609B8E.jpeg
        Ze stond lekker van het zonnetje te genieten en aan de korrels te zijn was hier geen slak te vinden afgelopen week.

        116B730E-5E89-474B-AB43-F43A321DDFB8.jpeg
        Bij deze hadden de slakkenkorrels duidelijk hun werk gedaan. Ik denk ook dat hierboven een vogel woont aan de stront op de bladeren te zien.

        25B36C93-C47D-4581-BB44-36DCBEA39349.jpeg
        Zo te zien woont hier ook een vos die zich tegoed heeft gedaan aan een kraai maar ook een mooie dienst kan zijn tegen konijnen/hazen.

        69F9A14A-69A0-4DAA-B468-F163CCB70563.jpeg
        kijk ze zitten dan, de eikenprocessieratten.
        Attached Files

        Comment


          #9
          394B5C34-208A-4F95-B682-EB332E57EF00.jpegIk heb stiekem ook nog wat autoflowerzaden besteld

          Comment


            #10
            Die gaan lekker, mooie fel groene bladkernen bovenin al, dat beloofd wat voor later en is naar mijn mening een goed teken, de wortels vinden wat ze nodig hebben voor het blad.

            Strekken doen ze vaak wel in de natuur (tenminste, is mijn ervaring) vooral in de weken met minder zon, maar dat geeft niks. Je kan ze altijd nog toppen wat later in de groei, dan worden het echte struiken gewoon.

            Mooie guerilla al. Ik vind het zelf altijd machtig om er langs te gaan, toch een soort spannend en als het er goed bij staat is het een soort aangenaam cadeautje

            Succes en leuke update

            Comment


            • Krokettenbakkert
              Krokettenbakkert commented
              Editing a comment
              Ik heb er nu 2 getopt en de andere 2 laat ik voorlopige even zo. En het strekken was ik door de overige plantengroei al zeker van uit gegaan aangezien ze als kleine plantjes ineens tussen de hoge brandnetels en bramenstruiken stonden. Ik heb nu pas in de planning om langs te gaan als de auto’s die ik besteld heb klaar zijn om buiten te gaan spelen. De weersvoorspelling ziet er prima uit om de natuur zijn gang te laten gaan.

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Helemaal prima toch, ja in de natuur is strek ook helemaal niet verkeerd. Hoe hoger ze worden hoe meer licht ze vaak pakken.

              Er komt inderdaad heerlijk weer aan deze week. Prima voor goeie groei!

              Vorig jaar ben ik maar 2x langs de planten gegaan terwijl ze stonden te groeien, ze redden zich prima alleen.

              Blijven toch best taaie basterds die zich tussen de inheemse begroeiing prima staande houden.

            #11
            Een kleine vraag voor een binnenkweek maar wil hier niet een heel nieuw topic voor openen. Ik heb een kast tot nu toe tot voorgroeikast omgetoverd maar wil hier nu een plant in af laten bloeien. Nu heb ik al een ledlampje en een ventilatortje erin hangen/staan en mis alleen nog een fatsoenlijke koolstoffilter. Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de woningbouw het waarschijnlijk niet heel grappig gaan vinden als ik gaten in de muur of in de deur ga rammen om de afgezogen lucht in af te voeren, nu is mijn vraag: is het mogelijke als ik een buisafzuiger installeer en de afgezogen lucht gewoon terug de kweekruimte in blaas?

            Comment


            • Krokettenbakkert
              Krokettenbakkert commented
              Editing a comment
              Dan moet ik hier nog even over na gaan denken

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat gaat erg vochtig worden. Je zult de ruimte 24/7 moeten ventileren anders krijg je schimmel op de muren.

            • Krokettenbakkert
              Krokettenbakkert commented
              Editing a comment
              Dan ben ik blij dat ik het niet gewoon gedaan heb voordat er eventueel gevaar ontstaat door kortsluiting of voor gezondheid. Ik dacht dat ik dit ooit ergens gelezen had maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb ​​​​​​​

            #12
            De purple punch autoflower zaden binnen gekregen en gelijk in het water gekieperd. Ik bewaar er 1 voor later voor een binnen kweek als de kast klaar is.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #13
              Korte update. Ik kwam in de albert heijn tijmplantjes tegen en ik lees regelmatig dat die geweldig werken tegen slakken. Voor die €1.30 vond ik het het proberen zeker waard en heb net naast ieder plantje een tijmplantje gezet.
              E4CFEDD3-E1D6-4A05-B95E-745DF94D999D.jpeg
              E664C65E-4CEA-4782-9388-6875A3A1E417.jpeg
              C2AA9B71-8E5C-453F-8FA2-A7C8D798EE01.jpeg
              CE478C60-B19A-4CD1-B548-D6AADDD495DE.jpeg

              Comment


              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Dat wordt een gekruid wietje.

              • Krokettenbakkert
                Krokettenbakkert commented
                Editing a comment
                Hahaha provinciaalse kruidige wiet

              #14
              Ben benieuwd of de tijm inderdaad werkt tegen de slakken. Goodluck ik volg.

              Comment


                #15
                Ik las op dit forum dat een ingegraven bekertje met bier ook helpt. Slakken schijnen van bier te houden...​​​​​​

                Comment


                • Krokettenbakkert
                  Krokettenbakkert commented
                  Editing a comment
                  Ik heb begrepen dat het bier ze in eerste instantie lokt en dat ze daarna in het bekertje vallen en verzuipen. Dat is opzich mooi maar als het bier op is of het bekertje vol dan gaan ze daarna weer hun gang.

                • Brandnetel
                  Brandnetel commented
                  Editing a comment
                  Tja, daar zit ook wat in... Maar ik ga dat principe proberen tijdens mijn gorilla kweek. Een dronkeman in het bos met een half Liter blik bier in zijn handen valt niet zo op.....

                • Krokettenbakkert
                  Krokettenbakkert commented
                  Editing a comment
                  Hahahah ja dat is zeker waar. Alles is het proberen waard natuurlijk. Ben erg benieuwd en ik ben een trouwe volger.
              Bezig...
              X