Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Guerilla 2018

    Korting op 420shop
    Deze white widows gaan rond 15 mei op diverse mooie plekjes de grond in. Wish me luck!

    Geen autoflowers. Als er 1 afbloeit ben ik al zeer tevreden. Tot nu toe gaan ze heerlijk. Dit wordt mijn eerste guerilla avontuur.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Je doet je naam eer aan
    Als je een paar mooie plekken hebt kunnen die wel 2 meter worden.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt QnQ! Ik ga proberen dit topic een beetje bij te houden. Ik plaats nog een foto vlak voor ze de grond in gaan. Ik zal zo weinig mogelijk de plant plekken bezoeken, het wordt echt puur natuur... Ik hoop dat minimaal 1 plant sterk genoeg is om dit te overleven.

      Mocht er een oogst volgen dan komt er zeker een update van een mooie gevulde weckpot!

      Vorig jaar heb ik een toevals kweekje gehad uit vogelzaad, waar nog best een rookbaar wietje af kwam. Dit jaar hopelijk een heerlijke white widow.

      De tijd zal het ons leren!

      Comment


        #4
        Hallo allemaal. Even een update van m'n plantjes:

        filedata/fetch?id=1325627&d=1553681994&type=thumb
        ​​​​​​Zoals jullie kunnen zien groeien ze prachtig. Ik heb alleen 1 vraagje voor de guerilla kwekers met meer ervaring.

        Ze zitten momenteel in potjes van ongeveer een liter. Gewone standaard universele potgrond. Kan ik ze hier in laten staan tot ongeveer 15 mei? Ze groeien echt keihard nu en. Heb nog 8 potten staan van 3 liter. Adviseren jullie om ze lekker in deze kleine potjes te laten staan of toch over een week ongeveer nog een keer overpotten voordat ze rond 15 mei de volle grond in gaan?

        Ik zou het echt jammer vinden om ze verzwakt of in iedergeval met niet optimale voorzorg de deur uit te doen...

        Ik zou veel waarde hechten aan de mening van een veteraan op dit zorgpuntje! Bij voorbaat dank voor eventuele input.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Als je planten op guerilla gaat zetten is een rechte penwortel erg belangrijk. Je wilt dat de plant ten alle tijden aan genoeg water kan komen, zeker als je er maar heel weinig naar toe wilt gaan zoals jij zei. Daarom is het altijd verstandig om ze in een pot voor te groeien die lekker hoog is, breedte maakt wat minder uit.

          Als die 3 liter potten hoger zijn zou ik ze zeker verpotten.

          succes! En ik ga je topic zeker blijven volgen.

          Comment


            #6
            Kijk das een goeie tip!!! Die 3 literpotten zijn helaas ook niet erg hoog. Maar ik ga dit weekend ff sneupen voor mooie hoge potjes. Bedankt voor deze tip!

            Mijn spot is tevens wel omringd door sloten. Door de omstandigheden van de aanwezige vegetatie kan ik ze er ongeveer 2 meter vanaf plaatsen. Grondwater zal dan niet echt diep zitten, met een sloot ernaast. Er groeien ook ontzettend veel brandnetels, dus qua ph enzo zit ik dan redelijk goed geloof ik.

            ​​​Nogmaals bedankt voor je feedback!


            ​​​​​​[edit] Al even wat zitten nadenken hierover en ik heb denk ik al een goede goedkope oplossing. Gewoon een afvoerpijp met mooie diameter op een 60 a 70 cm afzagen, x 8. En hier onderin een klemmend stuk piepschuim om de grond wat vast te houden, uiteraard met gaten voor eventuele afwatering. Zo krijg je een mooi hoge 'pot'.
            Last edited by Vluggejapie; 13 April 2018, 13:07.

            Comment


              #7
              Schuif een stoeltje bij of beter tentje met slaapzak.

              Comment


              • Vluggejapie
                Vluggejapie commented
                Editing a comment
                En daar waren de likes en comments al. Het was een status ding.

              • groot
                groot commented
                Editing a comment
                Ah tuurlijk. Eerst je sporen verdienen

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door groot View Post
              Schuif een stoeltje bij of beter tentje met slaapzak.
              Gezellig! Ik kan nog steeds geen comment geven op een post, zal me de komende dagen eens wat in de technische aspecten van dit forum verdiepen. Sommige topics kan ik reacties wel een like geven andere weer niet... Maargoed vage mensen, vage dingen. Wellicht ligt het aan het feit dat ik nog maar 11 berichten heb gepost.

              Om meteen maar even alles compleet door elkaar te gooien: zeker spannend dit kweekje! Zoals het er nu voor staat gaat er 1 plant naar een maat van me, in een mooi grote pot in zijn achtertuin. Hij gaat verduisteren vanaf begin juli, zodat de plant in september afbloeit. Dus hij krijgt de mooiste plant om er hopelijk een heerlijk budje af te halen. 3 plantjes naar een andere maat, die deze op mooie plekjes gaat zetten met zijn bootje.

              En 4 hou ik zelf om op een paar mooie locaties te zetten. Zo hopen we een paar planten te kunnen oogsten. Aangezien het geen autoflowers zijn (dit probeer ik volgend jaar) zal het helaas pas eind oktober begin november oogsten worden. Ik ga augustus een controle doen, en als er tegen die tijd iets noemenswaardig over is, zal ik eind september nog een keertje kijken om in te schatten wanneer ik zou kunnen oogsten.

              De planten gaan het dus zwaar krijgen, op eigen houtje keihard bikkelen. Puur natuur. Ik heb wel mooie plekjes voor ze uitgezocht, en geef ze van huis uit zoveel mogelijk lessen en wijsheid mee. Ik hoop dat ze op het rechte pad zullen blijven.

              Het liefst zou ik natuurlijk zelf 1 a 2 in mijn achtertuin zetten. Helaas is mijn lieftallige vriendin het hier totaal niet mee eens. Het mag duidelijk zijn wie er de baas is bij ons thuis. Volgend jaar ga ik toch echt pushen om een mooi micro kweekhokje neer te zetten. Maar dan ook echt een mooie, technisch goed en vooral veilig. Om af en toe 1 a 2 plantjes in te laten groeien. Ik rook niet veel, maar vind het kweken echt machtig mooi om te doen. Van het laten ontkiemen tot het zorgvuldig curen, en alles daartussen in.

              Laten we hopen op een zonnige zomer en najaar!

              Comment


                #9
                Ik wil de pret niet bederven maar ik denk dat je je plannen wat aan moet passen om een 'kans' te maken op een fatsoenlijke oogst.

                Punt 1: geloof het of niet.... slakken eten veeeeel liever wiet dan alle andere vegetatie die je tegen gaat komen... zet een plant in een vol gezond brandnetel veld, en alle brandnetels staan nog maar je plant word opgevreten. Ik zou daarom sowieso eens in de 2 weken langs gaan om slakkenkorrels te strooien.

                punt 2: je plant word snel overwoekerd. Als je niet regelmatig even met een heggenschaar de brandnetels rondom je plant laag knipt zul je je plant misschien niet eens meer terug vinden in augustus.

                punt 3: op bijna alle afgelegen plekken in Nederland kom je wild tegen. Mega konijnen, hertjes enz enz. Zet daarom sowieso een stuk gaas om je plant heen.


                puur natuur is leuk, maar de natuur toont geen genade.

                Succes met je kweek, je denkt er in ieder geval goed over na en je hebt een leuk plan om de planten te verdelen!

                Comment


                  #10
                  Je hebt zeker een duidelijk en goed punt. Het is en blijft een grote gok allemaal natuurlijk, wellicht zal ik mijn plannen moeten aanpassen en toch wat vaker langs de planten gaan om wat slakkenkorrels te leggen en een beetje bij te zorgen. Dit is geen grote moeite om te doen, en kan alleen maar zorgen voor meer garanties. Ook wat leuker voor het verslag natuurlijk

                  Helaas kan ik ze pas dinsdag a woensdag gaan overpotten, ik moet dit weekend werken en heb er dan pas even goed de tijd voor. Ik ga dit doen in het rioolbuis idee, mits ik mooie hoge smalle potten voor een leuk prijsje kan vinden in de lokale tuincentra. Dat wordt even een ochtendje leuk winkelen/prutsen.

                  ​​Ondertussen hebben ze net even een heerlijk regenbuitje gehad, want ze stonden echt kurkdroog. Het water liep langs de zijden van de potjes aan de onderkant de potjes uit, en zoog 10 seconden later weer langzaam naar binnen.

                  Ze kunnen er weer even tegenaan,en staan er mooi bij:

                  filedata/fetch?id=1325751&d=1553681994&type=thumb

                  [Edit] Ik zal me voor het shoppen even verdiepen in goeie slakkenkorrels, dan haal ik dat soort dingen meteen maar even in huis. Ik sta er overigens heel nuchter in, en ga eigenlijk uit van 0% opbrengst. Wie weet staan hier wel 6 mannetjes en 2 vrouwtjes te groeien. Het is een opzetje op zeer kleine schaal, als je bijvoorbeeld 200 planten zet verdeeld over 10 a 15 spots kom je ook alweer veel verder wat garanties betreft. Het is vooral erg leuk om te doen allemaal. Mocht ik er een potje rookbare wiet aan overhouden dan is dat mooi meegenomen. Zo niet, heb ik weer een boel ervaring opgedaan voor in mijn uiteindelijke micro kweekkastje. Zodat ik met wat meer kennis kan beginnen.

                  Overigens nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring en kennis, ik stel het erg op prijs!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Vluggejapie; 14 April 2018, 12:04.

                  Comment


                    #11
                    Hallo allemaal,

                    Even een udate van mijn kant. Ik heb vanmorgen de laatste keer overgepot. Geen moment te vroeg, de potjes waren al flink volgeworteld. Gelukkig heb ik gekozen voor reguliere planten om te beginnen dit jaar. Die kunnen wel tegen een stootje en hebben alle tijd om zich te herstellen.

                    Ik heb de tip van nyln opgevolgd en mooi hoge smalle potten gebruikt. Hierin zullen ze nog een week of 3 gaan bivakkeren tot ze naar buiten gaan.

                    Ik heb de potten gemaakt van 125mm rioolbuis, met op het eind een speciedeksel, waar ik gaten in heb geboord. De potten zijn 40cm hoog, de wortels hebben nu nog zo'n 3 weken tijd om naar beneden te groeien.

                    Al weer een hoop geleerd tot nu toe! Zo heb ik voor volgend jaar ook vast mooie kweek spulletjes in huis. Aangezien ik dan van plan ben om al vroeg autoflowers op te laten groeien, zodat deze eind juli/begin augustus al geoogst kunnen worden.

                    Dan kweek ik ze op in kleine bakjes en gaan ze daarna direct de grote diepe potten in.

                    Bij het overpotten in het zonlicht kon je goed zien hoe ongelooflijk donkergroen de plantjes zijn. Ik zal hier vanavond proberen een foto van te plaatsen, dit lukt nu niet vanaf mijn telefoon. (kan niet uploaden vanuit de gallerij.)

                    Verder staan ze er prachtig bij. Vrij kort, en lekkere dikke stevige stengels door de ventilator. Kan niet wachten om ze de volle grond in te zetten. Maar eerst nog even veilig en gecontroleerd bijgroeien onder de lampjes.

                    ​​​​​​​



                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                      #12
                      Zalig !

                      Leuk te zien dat er nog guerilla's zijn
                      die rioolbuis is super maar ik denk dat je issues gaat krijgen als je ze wil overpotten naar de 'spot ' die je wil gebruiken
                      ook zou ik een kuil graven van 1meter diep , en zo breed als je kan , die vullen met wat mestkorrels , cocos , beetje perliet erdoor , en dat eens goed bewateren , en dan je plantjes er in droppen

                      ik heb het enkele jaren gedaan , en zeker de moeite , maar , zeker Ajuin water over je planten doen 1x per 2weken helpt belachelijk goed tegen vele insecten!

                      grt

                      Comment


                      • roller
                        roller commented
                        Editing a comment
                        5liter water maken , 5grote ajuinen erin 48uur laten trekken
                        uien eruit halen , eventueel ph correigeren , en in spray cointainer en afspuiten

                      • Vluggejapie
                        Vluggejapie commented
                        Editing a comment
                        Die ga ik zeker proberen! Mooie tip, bedankt!

                      • roller
                        roller commented
                        Editing a comment
                        graag gedaan man , ik ben ook net terug van weggeweest , maar sommige zaken vergeet je niet

                        ps. check men second coming toppicje , komt ook wat leuks aan

                      #13
                      je bent lekker bezig man en je hebt een juiste instelling...

                      Comment


                      • Vluggejapie
                        Vluggejapie commented
                        Editing a comment
                        Bedankt man! Kijken of ik er wat topjes aan overhou.

                      #14
                      Goedemorgen allemaal,

                      Even een kleine update: plantjes groeien heerlijk door en heb ze zojuist getopt. 1x toppen is genoeg wat mij betreft.

                      Plantjes zullen niet super lang meer binnen blijven. Ze beginnen behoorlijk te ruiken inmiddels. Aangezien ik geen koolstoffilter en afzuiging heb wil ik ze niet al te lang meer binnenhouden.

                      Ik laat ze nog even een weekje bijkomen van het toppen en dan ga ik afscheid van ze nemen.

                      Ze staan er verder hartstikke leuk bij:

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 2 photos.

                      Comment


                        #15
                        Dat staat er lekker bij ja, leuk idee trouwens die hoge 'potten'.

                        alvast een tip die je nodig gaat hebben, het punt waar je de plant topt kan als de plant flink groot is makkelijk scheuren. Je kan daarom beide hoofdstengels vastzetten met een bamboe stok ofzo. Dat doe je wel pas als de planten 1m+ zijn.

                        succes binnenkort met het zetten van de plantjes! Maak je foto's?


                        Ps: een aantal Posts terug zei je dat de kans groot is dat je pas in oktober of misschien zelfs november kan oogsten doordat je regulier zaad hebt en dat je daarom volgend jaar misschien autoflowers wilt proberen.

                        Autoflowers kunnen ERG slecht tegen regen, ochtenddauw enz. Op guerilla worden autoflowers meestal dus afgeraden. Als je je eens goed in leest in welke buitensporten er allemaal zijn zul je nof versteld staan.

                        Typ anders eens voor de Lol guerilla 2017 op Google, kijken wat voor soorten er worden gekweekt in die kweekverslagen. Welke komen er goed uit en welke minder goed.

                        Comment


                        • Vluggejapie
                          Vluggejapie commented
                          Editing a comment
                          Ah ok! Weer wat wijzer. Ik zal me er eens goed in verdiepen voor ik zaadjes aanschaf voor volgend jaar.

                          Bedankt voor de tip, ik ga de plantjes goed in de gaten houden indien ze groot worden. Als het nodig is zal ik ze ondersteuning geven.

                          En foto's ga ik zeker maken! Al zal dit hoofdzakelijk snachts gebeuren. (het planten sowieso)
                      Bezig...
                      X