Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandnetel's eerste guerilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Brandnetel's eerste guerilla kweek

    Korting op 420shop
    Beste medewerkers (moet natuurlijk medekwekers zijn, stomme autocorrectie ​​​​​​)

    Mijn ronde autoflowers loopt bijna ten einde. De 4 Critical van Kera seeds (op aanraden van en nogmaals bedankt ganjagast) hebben hun kopjes op 23 maart laten zien en hebben tijdens de groei vooral 's nachts binnen gestaan en tijdens de mooie dagen buiten. Ze staan sinds een anderhalve maand dag en nacht buiten en hebben behoorlijk geprofiteerd van de mooie zonnige dagen. Dat is ook te zien, want de trichomen schitteren je tegemoet. Ik hoop dat ik er zo'n 100 gr. vanaf kan halen , maar ik houd jullie hierover uiteraard op de hoogte. Dit zou voor mij voldoende moeten zijn om zo'n 4-5 maanden in mijn eigen behoefte te kunnen voorzien. Nu ben ik van plan om voor het eerst fotoperiode plantjes te kweken en heb in de buurt een paar mooie guerilla plekjes gevonden. Ik ben bezig met voorbereidingen zoals, kuilen graven, potgrond met lavameel, beendermeel en wormenshit in de kuilen. Alvast wat bewateren, want ik vrees dat we een erg droge zomer gaan krijgen. Oja, de soort gaat Swiss Cheese van Nirvana zijn. Hieronder wat fotootjes. Wanneer de kleine Zwitserse kaasjes wat groter zijn, zijn de voorbereidingen gedaan en kunnen ze naar de guerilla plekjes. Dan is het goodbye criticals, hello Swiss Cheese. Daarna wil ik ze twee keer gaan toppen om 16 toppen te krijgen. Maar zover zijn we nog lang niet. Hier laat Ik het even bij. Erg veel sin an. Ik vind het wel heeeeel erg spannend!!
    Ik zeg
    Toedels
    Attached Files
    Last edited by Brandnetel; 31 May 2020, 16:20.

    #2
    Zo'n prachtige opbrengst zonder reactie ??
    Super joh!
    Veel plezier!!

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ipie

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      We horen het wel,,Succes!!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Thx Ipie

    #3
    Die criticals zien er top uit. En succes met de swiss cheese.

    Comment


    • Krokettenbakkert
      Krokettenbakkert commented
      Editing a comment
      Ik ben nu 1 critical autoflower aan het voorgroeien die ik nog had liggen samen met 4 purple punch auto en een white widow auto. Die mogen als ze wat groter zijn in het bos gaan spelen met de 4 caramels (normale bloeiers).

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Jij gaat ook gorillakweek doen? Ik ben heel benieuwd hoe jouw plantjes het gaan doen in de vrije natoer Krokettenbakkert

    • Krokettenbakkert
      Krokettenbakkert commented
      Editing a comment
      Jazeker en ik ben zelf ook heel benieuwd. Normaal gesproken deed ik het in een heel ander gebied maar ik heb nu voor op het oog een mooie plek gevonden. Het oude gebied was zandgrond en had altijd veel aandacht nodig qua grond bewerking maar was wel lekker open qua zonlicht. Nu ben ik bezig op onwijze voedsel en stikstof rijke grond maar het is een bos dus het zonlicht is wat minder maar het is gelukkig niet helemaal dicht.

    #4
    Het zijn prachtige planten geworden netel, mooi toppen ook voor een buiten kweek Denk dat je het streefgewicht wel zal halen als ik het zo zie

    Wat ik de vorige keer bedoelde mbt verduisteren is dat je dus de eerste drie a vier weken zelf gaat verduisteren, zullen ze eerder gaan bloeien. Zet je er dadelijk nog een paar neer en blijven ze ook veel kleiner, kan je twee keer oogsten en hoef je wellicht geen guerilla plek op te zoeken?

    Ik heb me in ieder geval geabonneerd. Succes met de Zwitserse kaas!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      ganjagast die indica 's zijn een schot in de roos. De spotjes die ik gevonden heb, zijn ook helemaal te gek.....
      Last edited by Brandnetel; 27 October 2020, 13:20.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Volgens mij wil je gewoon de bosjes in duiken eh Als je mooie spotjes kent gewoon optimaal gebruiken, ben benieuwd.
      Last edited by ganjagast; 31 May 2020, 20:29.

    #5
    Mooie bloemtrossen voor de tijd van het jaar zeg
    Dat word blowen en vroeg
    Nice gekweekt netel!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Thx, ben er zelf ook wel tevreden over. Ze glinsteren in het zonlicht.

    #6
    Die zien er goed uit serieuze kastaars,succes met de guerilla
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #7
      Thx Jamzieman. Het is grappig, want de kleinste is 40 cm. maar het dikste van de vier, de grootste is 70 cm.

      Comment


        #8
        Zalige planten.

        Comment


          #9
          Ik had eigenlijk nog wel een vraag aan QnQ Wanneer het zover is dat de Zwitserse kaasjes die freie natoer in mogen, wil ik wel foto's gaan nemen. Nu heb ik in andere topics gelezen dat er aan de hand van je foto's gezien kan worden waar de locatie is. Moet ik me nu zorgen maken, of is dit bangmakerij?

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als je zorgt dat je GPS uit hebt staan als je foto's neemt kun je de locatie niet zien.
            Ja, of je moet iets op de foto zetten dat herkenbaar is he..

          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            Dankje QnQ Dan staat me niets in de weg om mooie foto's te posten. De kaasjes zijn net boven, dus voordat ze naar de gorilla spot gaan, zijn we weer een aantal weken verder.

          #10
          Note to self: Bekertjes ingraven voor bier. Tegen slakken. En wc luchtverfrisser dingetjes ophangen tegen overig wild.

          Comment


            #11
            Weer een guerrilla Altijd leuke verslagen om te volgen
            De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Zoveel actuele guerilla verslagen zijn er toch nog niet? Hooguit een stuk of 4 - 5? Ik hoop dat ik een interessant verslag kan maken en met een goede afloop, uiteraard.

            #12
            Nu heb ik in mijn vrije tijd eens wat guerilla verslagen gelezen en man, man, man..... Wat gaat er een hoop verkeerd. Dit gaat wel heel wat anders zijn als een paar autoflowers kweken in een 15 liter pot. Er is zogezegd niets om bij te sturen, gewoon de natuur zijn gang laten gaan en bij extreme droogte water geven. Aan de ene kant geeft me dit ook wel weer rust....met mijn autoflowers was ik elke dag bezig. Tijdens de guerilla kan ik gewoon lekker thuis chillen en denken...'Hoe zouden de Zwitserse kaasjes het doen?' Ik ga nergens vanuit, maar hoop natuurlijk wel op een beetje kwalitatief goede opbrengst. Insecten, diertjes, rippers, boswachters, etc. ik ga het meemaken. Oja, note to self: Neemolie kopen. Nog nooit gebruikt en eens moet de eerste keer zijn.
            Ik zeg
            Toedels

            Comment


            • Prspctr
              Prspctr commented
              Editing a comment

            • Krokettenbakkert
              Krokettenbakkert commented
              Editing a comment
              Brandnetel je zou even bij een hengelsportzaak kunnen kijken voor een hoofdlampje met rood licht, dan schijn je zelf minder op te vallen dan met een normale hoofdlamp.

            • Vluggejapie
              Vluggejapie commented
              Editing a comment
              Haha zo'n nachtkijker zou wel vet zijn inderdaad.

              Ik heb zelf een hele felle LED zaklamp, daar heb ik toen 2 papieren rondjes voor het glaasje gezet. Gewoon uit a4.

              Zo gaf deze heel zwak en wit licht af. Niet snel zichtbaar van afstand en genoeg om de planten/toppen in alle rust te kunnen inspecteren.

            #13
            https://www.eurotackle.nl/strategy-l...amp115652.html zoiets bedoel ik

            Comment


            #14
            Zo, beste lezer. Alweer een poosje niets van me laten horen. Nu ja, er is ook nog weinig gebeurd in de tussentijd. De criticals zijn nog altijd aan het bloeien en zitten ondertussen in week 12. Nog altijd geen amber trichoompjes te zien... We wachten rustig af. Wel luisjes gespot, maar die zijn niet zo talrijk als tijdens mijn eerste Amnesia af kweek. Deze keer verwijder ik die elke dag handmatig door elk blaadje te bekijken.
            Ondertussen heb ik drie mooie gorilla plekjes gevonden, voor de Zwitserse kaasjes die inmiddels in week 2 zitten. De grond heb ik daar opgewaardeerd met bio meststof, wormenpoep, houtas, beendermeel, lavameel en gewone potgrond. Het zijn mooie plekjes met veel zonlicht. Een open plek, eentje verscholen tussen varens in een bos en nog een ander mooi plekje. Nu ik dit hier schrijf, vraag ik me wel af.... Hoe lang zullen die varens blijven staan. Want stel dat ik de plantjes kan oogsten in, zeg, Oktober en die varens hebben dan allemaal het loodje gelegd.... Ja, dan ben ik natuurlijk gesjost en zwaar de Sjaak.....
            Op aanraden van Krokettenbakkert heb ik zo'n hoofdbandlicht, wat vissers gebruiken, besteld. Retemakkelijk natuurlijk. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
            De caramel zaadjes, die ik besteld heb, zijn nog niet aangekomen. Dat gaat dus krap worden qua tijd. Maar ja, zo houden we het ook spannend terwijl er niets gebeurd. Goed, het is dus allemaal nog niet zo spannend wat hier gebeurt, maar daarvoor zijn andere gorilla topics, van medekwekers die al wat plantjes in het bos hebben staan. Hier laat ik het weer even bij.
            Toedels
            Attached Files
            Last edited by Brandnetel; 10 June 2020, 09:01.

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Het zijn fotoperiode planten. Die gaan het wel redden, denk ik. En zo niet, dan heb ik nog twee goede open plekjes. Fingers crossed....

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Ik heb niks gezegd..
              Ik hoop dat ze daar goed mogen af bloeien.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              #metoo

            #15
            Had 2 plantjes in een boomgaard neergezet, ik kan je vertellen dat het behoorlijk spannend is. Heb uiteindelijk toch maar aan m'n moeder gevraagd of ik een wietplant binnen mocht. Volverbazing mocht het dus gelijk verplaatst. Morgen komen er weer 10 zaadjes binnen, kan er 1 hier binnen kwijt en de rest gaat terug de boomgaard in. Heb opzich wel een mooi plekje.
            Attached Files

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Ziet er ook goed uit. Welk soortje is dat? AF of FP? Heb je ook een eigen topic? Slaap je op de grond?

            • PuberKweker
              PuberKweker commented
              Editing a comment
              Om eerlijk te zijn staat hij daar ook als ik slaap haha. Heb hem al een paar dagen daar staan en raak hem niet in mijn slaap. Toch wel een keertje wakker geschrokken omdat ik dacht dat ie op de grond zou liggen. Weet trouwens niet eens wat voor plant het is maar het krijgt alle liefde en aandacht van me. Topic zal ik vanavond maken
              Last edited by PuberKweker; 10 June 2020, 20:21. Reden: Extra info
          Bezig...
          X