Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandnetel's eerste guerilla kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

**Update**

​​​​​​Alles is kurkdroog buiten en er komt nog een httegolf aan. Maar de Zwitserse madammen groeien er lüßtig op loß. Die groeien danig de hoogte in en zien er, naar mijn idee, gezond uit. Ik heb ze nog geen water gegeven, maar ik ben benieuwd of ik dat de komende week wel moet doen.
    De onderstaande foto's zijn 2 Swiss Cheese fem. - foto op één van mijn plekjes.
    De Caramello's groeien ook letterlijk hun pot uit, want overal zie ik wortels. Die moeten dus ook hoognodig naar hun nieuwe plek. Ik twijfel alleen of ik ze tijdens de hittegolf, buiten los zou laten....

Toedels
    9
    Attached Files

Comment

• Krokettenbakkert
      Krokettenbakkert commented
      Editing a comment
      Het mooiste zou zijn als er een sloot in de buurt is. Dan kan je met een emmer na een tijd meer dan genoeg water geven en hoef je je ook geen breuk te sjouwen. Dat probleem had ik in 2018.

• Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Gewoon alles in het wild gooien en ff water meegeven eerste keer. Gaat lekker

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Krokettenbakkert Jammer genoeg is er geen slootje in de omgeving. Dat wordt dus zeulen met 5 liter flessen water. Zucht...
      Maniac Ja, ze zien er goed uit

**Newsflash**
    Afgelopen dagen weer 2 caramello's buiten los gelaten. Dat was echt nodig, want de wortels kwamen onder de pot vandaan.
    De snikhete zon is teveel geweest voor de laatste twee caramello's. De foto's spreken voor zich...
    De stek en het nakomertje hebben er geen last van. Integendeel zelfs... Die groeien als kool
    Het heeft hier eindelijk een beetje geregend. Tijd voor een rondedansje
    Attached Files
    Last edited by Brandnetel; 9 August 2020, 15:38.

Comment

• Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Beetje verbrande fanleaves, daar stoten ze wel doorheen. Zien er goed uit! Die groeispurt vlak voor de goddelijke bloei zal wel niet lang meer op zich laten wachten. De dagen worden al korter!

**Update **

We zitten midden in een hittegolf en het kwik is de afgelopen dagen niet onder de 30°C. geweest. De planten heb ik geen water gegeven en toch leven ze allemaal nog. Geen last meer van slakken en ander ongedierte. Ik strooi nog wel regelmatig slakkenkorrels. Ondertussen heb ik weer 2 caramello's losgelaten en die doen het ook goed, ondanks of dankzij de hitte. Vanavond wil ik de laatste 2 caramello's loslaten. Dan staan er in totaal 3 Swiss Cheese en 4 Caramels op twee plekjes. En dan maar hopen op een goede afloop.

Toedels
    Attached Files
    Last edited by Brandnetel; 13 August 2020, 09:14.

Comment

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Maniac Daar hoop ik wel stilletjes op. Ze geven regen op, dus ik heb goede hoop.

Kunichika Die kokers zijn ongeveer 50cm, waarvan ongeveer 10 cm ingegraven. Misschien lijken ze groter op de foto. De grootste plant is nu ongeveer 90 cm.
      Last edited by Brandnetel; 13 August 2020, 09:16.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja dan duurt het dus eerst 40cm voordat hij verder word dan je koker, is hetzelfde als ze die Japanse meisjes de voeten doen zwachtelen zodat ze niet groter worden haha, lkkr bezig

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ouch...

Lekker man die gaan goed zeg! Gelukkig hebben ze niet veel last van de hitte, eerder het tegenovergestelde

Comment

• Krokettenbakkert
      Editing a comment
      Er is daarvoor veel regen gevallen heh dus ik denk dat er diep in de grond nog genoeg vocht zit

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Krokettenbakkert Ik woon niet in Nederland maar in België. Hier is de situatie toch iets anders. Eindelijk is er een beetje regen gevallen, afgelopen dagen. De planten levennog steeds b. t. w.

• Krokettenbakkert
      Editing a comment
      Brandnetel aaaah op die fiets. (Ik weet niet eens hoe het weer hier in een andere provincie is)(oke behalve limburg want dat stond vorige week onder water en daar werd je mee dood gegooid op het halve wereld wijde web)

Mooie planten man! Leuk om te zien dat het zo goed gaat en zonder heel veel moeite te doen Gewoon de volle grond in genieten Zo te zien groeien ze als onkruid ^^ Autoflowers daarentegen blijken het minder goed te doen in guerilla kweek.. Succes nog verder en kweek ze!

Comment

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ik ben gisteren nog eens langs geweest bij mijn guerilla planten en ze groeien nog steeds. Met autoflowers in het wild heb ik minder goede ervaringen. Dat ga ik ook niet meer doen. Veel te gevoelig. Nee, voor buiten is een goede ziekte- en schimmelbestendige fotoperiode plant de beste keuze.

• Krokettenbakkert
      Editing a comment
      Dat is precies de reden waarom ik foto periode planten heb gekozen deze keer. Ik viel toch terug om er een paar autoflowers bij te zetten maar die hebben er nog geen maand gestaan. Ik heb ze waarschijnlijk wel wat te vroeg buiten gezet maar dat was met het idee dat ze sowieso al niet zo van overpotten etc houden.

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Krokettenbakkert Ik weet niet of je een autoflower te vroeg kan buiten zetten. Ik heb die van mij bij een week of 4-6 buiten gezet en die hebben het ook niet gehaald. Autoflower is leuk voor in een 25 liter pot en veel aandacht van het baasje. Is ook wel logisch, ergens. De biologische tijdklok tikt door en er is weinig marge voor mishandeling..... Een foto plant daarentegen is gewend met tegenslagen om te gaan.

**Newsflash**

Het nakomertje Caramel en Frankenstein Swiss Cheese zijn allebei nog in goede gezondheid. Voor mij is dit 'extra' en ik doe dan ook niet echt moeite, behalve water en voeding geven.
    De laatste der mohikanen, de Critical auto, gewonnen hier van de lotto, blaakt ook van gezondheid en meet nu 90cm. Een zaadje was niet opgekomen, het ander heeft het bos niet overleefd.

Toedels
    Attached Files

Comment

• Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Dit wordt wel wat lekkers in potentie..

** Update **

Nou, de hittegolf is voorbij en we hebben eindelijk een beetje regen gehad. Dat is ook goed te zien aan de planten, want ze staan er, naar mijn idee, gezond bij. Aangezien dit gefem. fotoperiode planten zijn, hebben ze nog ongeveer een maandje totdat de bloei begint. Ze zijn nog niet zo groot, maar dat vind ik niet zo erg; zo vallen ze niet zo op.... Hoop ik.
    Hieronder de 7 planten, waarvan ik een boven- en zijaanzicht van heb gemaakt. Helaas lukt het me nog niet om de foto's op volgorde te ordenen, maar jullie begrijpen de bedoeling wel... So far, so good, dus ik zeg weer

Toedels
    Attached Files

Comment

• Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Gaat goed! Komt nog meer regen!

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Meer regen en een mooie nazomer graag.

Gaat goed hier!

Comment

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Geen klagen

IMG_20200901_234858.jpg Critical autoflower by night...

Comment

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Thx Greyvol

• Sir Bigby
      Sir Bigby commented
      Editing a comment
      Vette foto Gaat lekker jou kweek!

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Thx sir Bigby

Mooie maan he de afgelopen dagen. Ik vind het ook altijd mooi om het silhouet te zien tegen de nachtelijke lucht
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

Comment

**Newsflash**

9e groeiweek en de Critical af begint eindelijk heel voorzichtig voorbloei te laten zien. Ik begin me af te vragen of dit wel een autoflower is. Afijn, we zien wel wat ervan komt. Voorlopig is ze nu 1.10m.hoog en heeft echt een dikke stam. Het leuke is dat de Swiss Cheese Foto, het stekje dat ik bij wijze van experiment en voor de grap heb gemaakt, ook vroege voorbloei vertoont. Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig hoe het met de Swiss Cheeses in het bos, gaat. Let de good times roll. Yihaaa!!
      Attached Files
      Last edited by Brandnetel; 5 September 2020, 18:11.

Comment

• Krokettenbakkert
        Editing a comment
        Nu ben ik gelijk weer in staat om ook weer te gaan kijken of er al bloeiverschijnselen zijn xD. Maar ik check ze aan het einde van de maand wel weer ergens.

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Het fijne van guerilla is dat je de planten om een paar weken ziet en je ze dus met sprongen ziet veranderen. Ik heb er nog drie staan in een pot, daar kijk ik elke dag weer tegenaan. Bij de buitenplanten is het altijd weer de vraag of ze groter zijn geworden, er nog gezond bij staan of dat ze er überhaupt nog staan. De laatste keer dat ik keek, stonden ze er nog gezond bij. Ik kan dan alleen nog maar hopen op een mooie nazomer en herfst.

• Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Ben heel benieuwd!

Gaat de goede kant op! Duurt lang voor een af idd. Het loopt wel erg paralel met de lichtcyclus...

Comment

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Yup. Dit is volgens mij geen autoflower, maar een gefem. fotoperiode plant. Ach, die drie plantjes die ik nu in potten heb staan, waren eigenlijk opgegeven, dus extra. Het gaat hier natuurlijk hoofdzakelijk om de planten in het bos. En die gaan gelukkig goed!!

**Newsflash**

De kogel is eindelijk door de kerk en Brandnetel heeft bubble bags gekocht van Bubble Bag Dude. Altijd al zelf hash willen maken en daar ik nog 75 gr. knipafval had van de laatste ronde Critical autoflowers, de stoute schoenen aangetrokken, heel veel ijsklontjes gemaakt en aan de slag gegaan. Nou, dat viel me al met al niet tegen. In totaal 8 gr. hash 6 gr. mindere kwaliteit (lichter van kleur) en 2 gr. beste kwaliteit ( donkerder kleur) Dit is zeker voor herhaling vatbaar en ga ik zeker vaker doen. Yihaaa!
      Attached Files
      Last edited by Brandnetel; 7 September 2020, 18:24.

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Mooi zeg! Moet dat ook maar eens doen als ik dit zie! Goed bezig

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Maniac Ik had geen verfmengding voor in de accuboormachine, dus ik dacht... Zo zal het ook wel gaan. Maar zo ging het ook
        Greyvol Moet je echt doen. Makkelijk om zo hash te maken. En die zakken zijn ook zo weer schoon. Ideaal. Echt een aanrader.
        Last edited by Brandnetel; 7 September 2020, 20:08.

• Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        ​​​​​​​haha

Goed zeg! Beetje hash erbij is altijd fijn

Comment

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ik kan je verzekeren dat het een aanwinst is

Comment

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        ja

• Cammadorgrows
        Cammadorgrows commented
        Editing a comment
        Flink gebruik maken als het kan, leuke bezigheids therapie.

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ja, lekkah spul. Aanrader. Zo vind je ze niet meer in de coffeeshops... En dat met gewoon wat knipafval
    Bezig...
    X