Totale belgische beginner !

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• jeuntje
    replied
    Re: Totale belgische beginner !

Hey,

Sorry dit topic heb ik helemaal uit het oog verloren ..

In totaal hadden we dus een 90 gram. We moesten de planten te vroeg afdoen ( Door schimmels en omdat de maïs in de wei werd afgedaan )
    Het knippen trok op niets bij ons. Redelijk snel gedaan en we rookten meer knipafval op dan knop

De smaak van de wiet viel wel mee. Een licht fruitig smaakje maar je werd er enkel wat high van . Je voelde dat je onder invloed was ( licht in je hoofd & aan je ogen )
    Maar je werd dus totaal niet lekker lam.. Dat miste ik er wel aan ! Maar we hebben dus echt wel veel te vroeg moeten oogsten Dit jaar beter!

Leave a comment:

• mdb666
    replied

hoeveel had je uiteindelijk droog ?

Leave a comment:

• monty
    replied

Krijgen we nog een rookverslagje¿

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

Aangezien er meerdere toppen last kregen van schimmel & toprot ben ik van drooglocatie veranderd, met positieve resultaten!
    de toppen zijn nu veel droger & hebben geen last meer van schimmels edl.

Een van de dagen zullen ze droog genoeg zijn om te roken !

Even een bedankje aan iedereen die geholpen heeft met mijn vragen of gewoon een reactie zette in dit topic.
    Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij !

Greetzz ! Now we can finally smoke our plant

Leave a comment:

• El Renato
    replied

Jammer van je hoofdtop... Als de weersomstandigheden optimaal zijn voor botrytis kan het zich vliegensvlug verspreiden. Daardoor heb ik al één van mijn hoofdtoppen preventief geoogst. Ik heb wel een antischimmel product gekocht maar toch zou ik mijn planten zo biologisch mogelijk willen houden.

Fungicide is één van de giftigste stoffen in de tuinbouw en het gedacht dat ik daar restproducten zou van oproken maakt me een beetje paranoide.

Morgen ga ik al mijn spots eens bekijken. Hopelijk stuit ik dan ook niet op onaangename verrassingen...

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

Ben vandaag nog eens langs gegaan en heb een slechte ontdekking gedaan, aan de hoofdtop was een stuk toprot weggehaald, nu is heel de bovenste top beschimmeld (zo lijkt het toch, een beetje spinnewebachtig) . Ik hoop dat ik niet meer van die slechte ontdekkingen doe !

heb ook de indruk dat te knoppen heel vochtig aanvoelen, wel heel plakkerig.

Leave a comment:

• El Renato
    replied

Mooie oogst! Jammer van de toprot... Zo te zien heb je een aardig voorraadje! Nu kun je wel even verder. Geniet ervan!

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

Wegens de slechte weersvoorspellingen en omdat de maïs is geoogst, heb ik mijn plantjes ook moeten afdoen.
    Ik heb de grootste blaadjes van de takken geknipt, en de takjes opgehangen met een touwtje in een kleine donkere kamer.
    Eén van de planten had wel toprot, de rotte knopjes heb ik eveneens eraf gedaan.
    Dit is het resultaat:
    IMG_0455.jpgIMG_0459.jpgIMG_0460.jpgIMG_0456.jpgIMG_0457.jpgIMG_0458.jpg

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

Even een foto van een zeer klein knopje dat aan de onderste takken hing. De bolletjes van de trichomes zijn precies wel melkachtig niet ?

TOP-1.jpg

Leave a comment:

• El Renato
    replied

Jajaja! Juist hetzelfde als bij mij! Duimen voor een lange nazomer en we komen er wel! Ik zou me niet teveel zorgen maken om de verlepte bladeren. Ik heb de vergeelde en verdorde bladeren er gewoon afgetrokken. Dat is het beste want het is op deze bladeren dat grauwe schimmel of botrytis zich graag vestigt om van daar uit de plant voort te infecteren.

Als je de bladeren verwijdert gooi ze dan weg op een een plaats die redelijk ver is van je dames. Zo beperk je ook het gevaar op schimmels.

Veel succes collega!

Leave a comment:

• Modest
    replied

ben jaloers op je, doen het veel beter dan de mijne!!!
    volg zeker nog op

Leave a comment:

• Xtreme
    replied

Die bladverkleuring is niets bijzonders. De planten naderen het einde van hun levenscyclus. Ga nu maar eens tomaten of appels plukken: het loof ziet er lang zo fris niet meer uit als in het voorjaar.

Leave a comment:

• member16666
    replied

te zure grond misschien

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

De mannelijke plant is verwijderd. De andere 2 planten staan mooi in de bloei! Kijk zelf maar
    Ik ondervind wel dat er heel veel bladeren afvallen + diegene die er nog aanhangen hebben last van bruine vlekken, waardoor komt dit?

IMG_0444.jpgIMG_0449.jpgIMG_0450.jpgIMG_0451.jpgIMG_0445.jpgIMG_0446.jpgIMG_0447.jpgIMG_0448.jpg

Leave a comment:

• jeuntje
    replied

is er nog kans om zaad te oogsten?

Leave a comment:

Bezig...