Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

El Renato's Guerilla

Korting op 420shop
    Met deze start ik mijn kweekverslag. Ik heb 10x Special Kush #1, 8 Special Queen #1 en 5 Ice. Van het hele pakket zaden dat ik gekocht heb in Sluis (Heksenketel) zijn er maar 2 Special Queens niet ontkiemd. Daarbuiten heb ik nog 10 bagseeds laten ontkiemen waarvan er 8 uitgekomen zijn.

Ik heb mijn zaden ontkiemd op volgende manier: voor elke soort een koffiefilterdekseltje met 3 wc-papiertjes erop, dan lekker nat maken met een verstuiver op een manier dat het nat is maar dat er geen water uitloopt. Zaden er op leggen, dan nog eens 3 wc-papiervelletjes erop en ook nat spuiten. Dan deed ik ieder schaaltje in een diepvrieszakje, mooi toeplooien zodat de vochtigheid niet weg kan en dan de schaaltjes in een sigarenkistje en vervolgens de hele boel in mijn tuinhuis waar het overdag tussen de 20 en 30 graden is.

In 2 dagen tijd is alles uitgekomen en geplant (17 april - 19 april): Ze komen allemaal mooi op dus dat is al iets. Op 24 april zet ik mijn bagseed plantjes uit die er al staan van 13 april . Ik weet dat het vroeg is maar ik denk niet dat we nog nachtvorst zullen hebben. Het kan maar het is een berekende gok.

Ik weet niet welke soort mijn bagseeds zijn en ze zijn logischerwijze ook niet gefeminiseerd zoals de rest van mijn gamma planten dus die hou ik alleen maar om op te experimenteren. Als ik die kwijt zou zijn zou het lullig zijn maar niet zo erg.

Mijn gefeminiseerde planten doe ik enkel vanaf 15 mei naar buiten. You never know...
    Vandaag heb ik het in ieder geval druk gehad: plantgaten uitgraven in pure klei. de gaten vul ik op met bosgrond die betrouwbaar is. Geen gemakkelijk werk als je alles alleen doet en enkel een fiets ter beschikking hebt. Ik bijt door! Net zoals Browndirtwarrior (youtube) geloof ik in de goede zaak en laat me niet doen! Morgen opnieuw zeulen met kilo's aarde, me laten bijten door ongedierte, geneteld worden en blaren op mijn handen van te spitten maar ik geloof in wietkarma: wat je ervoor doet krijg je terug! AMEN.

Re: El Renato's Guerilla

ahaa, weer een adept van de guerilla-religie, een priester der vette toppen, een voorganger in het groen ! Gaat henen en plant uw wiet, in het zweet uwens aanschijns zodat uw planten straks ook zullen zweten (thc wel te verstaan).

kleigrond is trouwens super om op de kweken... bosgrond kan nog weleens te zuur en te arm zijn > maar dat wist je vast al anders noemde je het niet "betrouwbare bosgrond". Als trouwens er zoiets zou bestaan als onbetrouwbare verklikkergrond teken ik daar meteen voor > zo'n bordje wat eruit gestoken wordt als er iets mist ofzo ... lol

mijn wiet heeft helaas haar eigen karma (en ik vermoed dat het niet al te goed is als je bedenkt dat linksom of rechtsom er maar één of hooguit 2 zijn die seks gaan meemaken en de rest smachtend ten onder zal gaan in een geurige rookwolk).
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

De rest van van mijn zaden zijn ondertussen uitgekomen en opgekomen in hun potjes. Al mijn zaden zijn uiteindelijk ontkiemd. Alles staat nu in een primitieve propagator: een grote emmer met op de bodem gras dat ik natspuit met een verstuiver en dan 8 potjes erin en afdekken met doorzichtige plastic folie. Dat zet ik allemaal op mijn terras even uit de felle zon.

Ik maak elke dag dat ze genoeg water hebben door de bovenste laag aarde kort nat te spuiten met mijn verstuiver. Water geven in het zaailingstadium is delicaat. De manier waarop ik het doe lijkt zijn vruchten af te werpen want ze krijgen elke dag grotere blaadjes terwijl ze niet strekken of verschroeid worden.

Mijn experimentele plantjes had ik in de felle zon gezet als ze 4 echte blaadjes hadden en 2 plantjes vertoonden lichte schroeiplekjes. Ik moet opletten van de zon dus ik zet alles in de schaduw als de zon op zijn hoogste punt staat. Rond een uur of drie zet ik alles weer in de zon. Zo zou ik de schroeiplekjes moeten kunnen vermijden.

Ondertussen staan mijn experimentele plantjes op de uitgekozen locatie. Gelukkig had ik kippengaas want ik zag 1 konijn en 1 haas die naar me huppelden om me gade te slaan. ze waren niet erg schuw maar bleven toch op een afstand. Ook zag ik allerlei soorten vogels. Er komt blijkbaar niemand. Ik ben er de laatste tijd vaak geweest en heb niemand gezien, geen sporen gevonden en geen afval gevonden. Dus dat zit al goed.

Rond de spot heb ik takken en dode netels gezet op een manier dat als er iemand zou passeren, die persoon het totaal niet kan zien. Zelfs vanaf 3 meter. Ik moet zeggen dat het erg veel moeite en tijd kost om alles er zo natuurlijk mogelijk te laten uitzien maar het is me gelukt. Nadat ik mijn experimentele plantjes uigezet had had ik wel een tegenvaller: band plat. Ik zat 10km van huis en was vermoeid van te werken maar ik kon niet anders dan te voet teruggaan. het eerste wat ik deed als ik thuiskwam was mijn fiets herstellen. Nu neem ik altijd een fietspomp mee. Het is typisch als je aan alles denkt dat er toch nog iets kan fout lopen.

Niet ver van mijn patch heb ik ook een klein vijvertje (4m² en 50 cm diep) uitgegraven om water on site te krijgen. Nu nog wachten op de regen en het is in orde. het ligt in een schaduwrijke plek dus het water zal niet zo snel verdampen als in de zon.

Nu ga ik me concentreren op voeding indien nodig. Ik ga organische meststof maken met netels die ik laat weken in water. Zo zal ik stikstofrijk water maken om in de groeifase te geven aan mijn schatjes.

Buy the ticket, take the ride

Comment

Gisteren ben ik eens gaan kijken naar mijn experimentele patch. Alles stond er nog maar toch waren 2 plantjes lichtjes aangevreten door slakken. Ik was domweg mijn slakkenkorrels vergeten toen ik de eerste lading plantjes uitzette. Vandaag zal ik dat probleempje oplossen. Voor de rest is alles ok: mijn andere plantjes doen het goed.

Nu iets anders: een maand geleden was ik mijn huis aan het schoonmaken en toen vond ik tussen de vloerplanken een cannabiszaadje. Ik ontkiemde het en het kwam uit. Dat vond ik onverwacht want het moet er al een tijdje gezeten hebben. Ik heb erover gelopen, gestofzuigd, gedweild... Ik plantte het en het kwam op. Mijn vriendin heeft er intussen voor gezorgd en dit is het resultaat:

Picture0134.jpgPicture0132.jpg

Deze foto's zijn genomen met mijn webcam omdat ik momenteel zonder fototoestel zit. Volgende week is ook dat probleem opgelost.

Ondertussen heb ik deze plant verpot in een veel grotere pot. Jammergenoeg zijn er op 2 vingers van 1 blad bruine plekken. Ik heb het enkele dagen in het oog gehouden en ze verspreiden zich niet naar andere blaadjes maar de eerste plek wordt langzaam groter. Het duurde zeker drie dagen voor de plek significant groter werd. Ik weet niet wat het is want het kan vanalles zijn: shock van te verplanten, te vochtig, voedseltekort, verbrand plekje door waterdruppels enz...

Ik ga gewoon afwachten, alles goed in het oog houden en mijn intuïtie volgen. Als het probleem verergert is het een voedselprobleem. Ondertussen ga ik me hier in verdiepen zodat ik het probleem kan identificeren en oplossen.

No guts, no glory
        Last edited by El Renato; 5 May 2011, 17:25.

Comment

Wat een fantastisch weer hebben we de laatste tijd toch! De gedroomde start van een guerillakweek. Mijn plantjes doen het nog altijd heel goed. Ze zijn ongeveer 10 cm met minimum 4 blaadjes + 2 lobblaadjes. Vorig weekend heb ik weer vanalles gehaald in het tuincentrum. Ze beginnen me daar al te kennen.

Ik heb een doos stikstof, magnesium, kalk en kalium gehaald. Voor alles heb ik 20 € betaald en in iedere doos zit 5 kilo. De bosgrond en klei die ik gebruik op mijn experimentele spot doen het echt goed maar ik wil toch mogelijke tekorten kunnen opvangen. Er zijn 3 plantjes die 10 cm groot zijn met grote blaadjes, 5 die een klein beetje achterkomen en 1 die serieus aangevreten is door de slakken. De andere plant die bezoek van meneer slak kreeg heeft geen bijkomende schade gekregen. Vorige zondag heb ik slakkenkorrels gestrooid en tussen mijn planten een beetje gebruikt koffiegruis.

Mijn plant van mijn vorig bericht doet het erg goed: de bruine plek breidde niet uit en er komen uit iedere internode scheuten. Ondertussen is de plant ook zeker 3 cm gegroeid. Volgende week ga ik mijn andere spots afwerken want vanaf 14-15 mei gaat alles definitief naar buiten.
          Last edited by El Renato; 3 May 2011, 19:21. Reden: typfout

Comment

Leuk kweekje ik blijf je volgen
            Groetjes Bella
            God was never on your side..

Comment

Dank je Bella voor de interesse! Bij deze post ik een foto van het plantje van de vorige foto's:

weedt.jpg

Comment

Deze week ben ik heel druk bezig geweest met het uitzetten van mijn plantjes. Het was een zware week want ik moest nog enkele plantgaten graven. Er waren meevallers en tegenslagen: mijn eerste locatie was erg moeilijk toegankelijk. Ik moest over een omheining klimmen en ik kon er maar van 4u30 tot 8u opzitten omdat er 1 huis is waarvan de ramen uitzicht op mij geven. Ik moest dan een weide oversteken en liep meer dan 10 minuten in het zicht van dat huis. Ik ben 2 dagen bezig geweest om 6 plantgaten uit te graven en vol te storten met potgrond. Toen alles klaar was keerde ik terug en klom over de omheining. Op dat moment kon de omheining mijn gewicht niet meer dragen en zakte volledig door. Ik weet dat die mensen het niet zullen appreciëren dat ik hun hek verneukt heb.

Ik heb er over nagedacht en ik zal die locatie afschrijven want dat hek was de enige in - en uitgang en ik heb geen zin om gepakt te worden. Het is wel lullig dat ik zoiets tegenkom als alles klaar is. Het voordeel is wel dat ik niet meer zo vroeg hoef op te staan. Ondertussen heb ik al een nieuwe locatie gevonden die beter is dan de eerste.

Ik heb er al 16 uitgeplant en nu moet ik er nog 15 planten (er is een plantje gesneuveld door mijn onoplettendheid). Het is zwaarder dan ik dacht maar ik blijf me concentreren op mijn doel: lekkere wiet kweken en er iets aan verdienen. De droogte blijft aanhouden maar dat is niet erg want ieder plantgat is nog nat en de uitgezette plantjes doen het erg goed. Morgen ga ik alvast de rest buiten zetten.

Mijn ander plantje van de foto's doet het nog steeds erg goed maar ik kan het geslacht nog niet vaststellen. Nog enkele weken en het is zover. Als het een mannetje zou zijn hou ik de plant gewoon als decoratief stuk. Zo gaat die niet verloren.

If you can't do the time, don't do the crime

Comment

Vandaag gingen er alweer 5 plantjes de deur uit. Ik heb ze gezet op een fantastische plaats: altijd zon, geen kans op mensen en water op 10 meter. Ik hoop dat deze spot gaat opbrengen. Morgen ga ik naar mijn vierde locatie om er nog 7 uit te zetten. Dan heb ik nog drie planten over. Voor de laatste drie heb ik ook al een plaats gevonden met veel netels en hier en daar wat braambessenstruiken.
                  Vandaag heb ik ook iedere plek bezocht en bewaterd.

Op mijn ene locatie vertoont één plantje gaatjes in het blad door insecten. Ik weet dat het een gevleugeld insect is want ik heb toen ik mijn planten voorgroeide bezoek gekregen van een oranje-achtig vliegend insect dat exact hetzelfde deed. Ik weet niet hoe ik dat moet tegenhouden. Misschien een netje over zetten. Ik zal de boel in het oog houden en nadenken over een oplossing.
                  Last edited by El Renato; 18 May 2011, 03:53.

Comment

Vandaag heb ik iets te vieren: alles staat nu buiten. Ik ben de trotse bezitter van 4 locaties met samen 32 plantjes. Alles doet het uitstekend en alles verloopt volgens plan. Het bos heeft een flinke groeischeut gekregen: alle onkruiden zijn in een paar dagen tijd zeker 10 cm gegroeid wat fantastisch is. Zo worden mijn (geringe) sporen door de natuur een beetje gecamoufleerd.

Nu moet ik het weerbericht in het oog houden want ik vrees voor zwaar onweer. Alles kan dan in 1 nacht verwoest worden. Hopelijk valt het wel mee. De vorige keer dat er zo'n lange droogte was heeft het gehageld met hagelbollen de grootte van een knikker. Brrrrr....

A day is eternity's seed, and we are it's gardeners

Comment

Vandaag ben ik water gaan geven aan 2 locaties. Gisteren (zondag) heb ik de vorige 2 gedaan. Vrijdag en zaterdag moest ik naar een trouwfeest en normaal gezien zou ik zaterdagmiddag terug thuis zijn. Door de tweede trouw die er vlak achterkwam was ik pas zondag thuis en had ik enkel tijd om de eerste twee locaties te bewateren.

Toen ik vandaag op de laatst aangeplante locatie kwam zag ik dat er 5 plantjes volledig kapot waren: 2 Ice, 1 Kush en 2 Queens. Ze waren volledig verdord en verdroogd. De plantgaten waren zo droog dat het stof ervan kwam. Toen ik ze vorige donderdag aanplantte had ik niet zoveel water meer over toen ze geplant waren en ik had geen tijd meer om nieuw water te halen.

Vrijdagochtend moest ik vroeg in de stad zijn waar mijn vriendin woont dus kon ik niet meer bijwateren. De droogte bleef aanhouden en er waaide een erg krachtige droge wind (5 beaufort). Als ik zaterdagmiddag water had gegeven hadden ze het overleeft. De andere 5 planten die er staan zagen er erg dorstig uit. Die zal ik nog kunnen redden (hoop ik).

Dit had niet moeten gebeuren! Mijn vriendin haar stiefbroer trouwde de dag na de eerste trouw (haar neef) en dat wist ik nog maar twee weken. Ik moest er ook bij zijn volgens haar. Ik had dit mee ingepland maar door de weersomstandigheden en het feit dat ik niet overal tegelijkertijd kan zijn is het verkeerd gelopen. Ze zei dat ik er zeker om 13u moest zijn maar ik was een uur te laat. Uiteindelijk moest ik maar om 18u30 op dat feest zijn. Dat had ze me niet verteld. Anders zou ik om 16u vertrokken zijn nadat ik alles bijgewaterd zou hebben. Kapitale fout!

Jammer genoeg was de eerste en de tweede trouw niet leuk anders zou ik er nog mee kunnen leven dat ik 5 planten kwijt ben. Op de eerste trouw was mijn vriendin zo dronken dat ze aanpapte met een kelner en gelukkig zag de kelner niks in haar want hij was niet gediend met haar overdreven geflirt (maar ik moet haar zogezegd het voordeel van de twijfel geven omdat ze zegt dat ze zogezegd "niks" meer weet, yeah right...) en op de tweede trouw ging ze weg omdat ze naar haar beste vriendin moest voor een tupperware-avond. Beleefd is anders...

Moest ik niet geweest zijn wat ik eigenlijk wilde in de eerste plaats maar niet deed om haar een plezier te doen zou ik mijn planten niet kwijt zijn en zou ik niet al die miserie moeten doorstaan hebben. Nu moet ze met NIETS meer afkomen want het is genoeg geweest dat ze mijn plannen (die geld opleveren) dwarsboomt. Ik ben echt woedend!!!!

Nu heb ik nog 27 planten over. Donderdag zou het volgens de weerberichten zwaar onweren. Het is echt een triestig vooruitzicht: ipv zacht gedruppel is de kans heel groot dat het zal stormen en erg hard zal regenen en/of hagelen. Dan kan het zijn dat heel mijn boeltje naar de kloten gaat. Ik kan ook geen "bescherming" plaatsen zoals bijvoorbeeld een soort hutje erover te bouwen zoals ik op één van mijn plekjes gedaan heb. Als mijn bescherming niet goed is kan diezelfde bescherming mijn planten kapot maken door erop te vallen. De wind kan lokaal erg krachtig zijn. Momenteel ben ik iets aan het uitdenken om dat probleem op te lossen.

Ik weet dat guerilla het nadeel geeft dat je in zekere zin een groot deel moet overlaten aan de natuur maar het is niet gemakkelijk om te beseffen dat ik die vijf planten had kunnen redden. Morgen ga ik opnieuw water geven en mijn vriendin moet nu maar enkele dagen wachten tot ze me weer ziet. En dan mag ze haar gedrag eens uitleggen én kan ze me geen duidelijke antwoorden geven op mijn vragen, dan is het gedaan. Mijn groene schatjes komen op de eerste plaats!!!

Ik heb wel een noodplan: alle plantgaten die zo vrijkomen ga ik vervangen met autoflowers. Zo kan ik de "opbrenstschade" nog enigzins beperken. Ik denk dat ik tussen nu en begin oktober nog kans heb om twee keer autoflowers te kweken én te oogsten.
                      We zullen wel zien....
                      Last edited by El Renato; 24 May 2011, 02:09.

Comment

ik lees mee

Comment

Gisteren ben ik water gaan geven op twee locaties. Onder andere op de locatie waar er vijf plantjes zijn kapotgegaan. De vijf overgebleven planten doen het nog goed maar ze lijken niet echt te groeien. Misschien omdat ze buiten staan en het iedere nacht onder de 10 graden gaat terwijl het overdag zeker 25 graden is. Hopelijk worden die planten het vlug gewend want het omringende onkruid is wel serieus opgeschoten.

Mijn andere plant die ik binnen kweek doet het heel erg goed: ze (sinds deze week toont ze haar geslacht) is al een meter hoog met veel vertakkingen. Vandaag zal ik ze eens verpotten want ze begint voedingstekort te tonen. Gelukkig heb ik meststof mee (organische korrels) dus dat is geen probleem.

Comment

heel leuk verslagje heb het er maar druk mee gaa zo door en de wietgoden zullen met u zijn.

Comment

Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden om de meeste gevleugelde vraatzuchtige insecten weg te houden van mijn planten: motteballen. Ik weet het: het is gevaarlijk voor het milieu en zo maar voor ieder probleem is er een oplossing.

Mijn uitvinding: men neme een coladop (met alcoholstift zwart of groen gekleurd) en met een priem maken we allemaal gaatjes langs de rand. Dan slaan we langs de bovenkant een lange nagel door de dop en laten die nagel zitten. Dan pletten we de mottenbal in grove splinters en vullen we de dop ermee. Dan neem je fijn ijzerdraad en steek je de draad door de gaatjes langs de rand zodat de mottenballenschilfers er niet uit kunnen vallen. Er wordt een netje gespannen onder de schilfers. En klaar is de constructie! Door de dop is de inhoud regenbestendig en niet mileuvervuilend omdat er geen schilfers op de grond kunnen vallen.

Als je 2 zulke dingen bij iedere plant (op een halve meter of zo) zet, denk ik dat er niet veel insecten en dieren meer in de buurt zullen komen + de geur van de wiet wordt gemaskeerd. Als de planten bloeien zou ik het verder van de plant plaatsen (2m). Ik zou niet graag toppen roken met motteballensmaak. Ik hoop dat dit een goed idee is...
                              Last edited by El Renato; 26 May 2011, 00:58.

Comment

Bezig...
                              X