Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Guerilla kweek 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Guerilla kweek 2016

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik ben begonnen aan mij allereerste guerilla kweek ooit!
    Al enige tijd had ik het idee om zelf mijn eigen wiet te verbouwen. Aangezien mijn ouders niet echt fan zijn van wiet, leek het mij verstandig om dit niet thuis in de achtertuin te doen.
    Daarom was guerilla de perfecte oplossing voor mij. Ik heb het idee voor guerilla kweek voorgesteld aan een goede vriend van mij en vroeg hem of hij dit samen met mij wil doen. Het leek hem een leuk en goed idee!
    Een tijdje geleden zijn we daarom gaan kijken naar een plek die voor ons goed te bereiken is(korte rijafstand maar toch goed beschut tegen de buitenwereld). We kwamen uit bij een plek die ons perfect leek voor onze eerste guerilla kweek.

    Zaden
    We hebben gekozen voor 5 Gold Rush Outdoor zaden van Spliffseeds.nl
    Link naar de zaden http://www.spliffseeds.nl/gold-rush-...bis-seeds.html

    De spot
    Omdat dit de eerste keer is willen we het niet gelijk groot aanpakken en daarom klein beginnen en we willen kijken of de plek een geschikte plek is. Het is een begroeide plek met in het midden een open ruimte waar veel brandnetel groeit. We willen uiteindelijk 3 planten kweken dit jaar en hebben dus 3 kuilen gegraven.
    IMG_5764.jpgIMG_5768.jpgIMG_5770.jpg


    Guerilla kweek
    Aangezien dit onze eerste kweek ooit is zijn tips van harte welkom!

    Groeten, TannPanda!

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Momenteel is het wachten op de zaden van Spliffseeds.nl en de planning is om deze zaden zsm te ontkiemen. Nu is alleen onze vraag hoe we dit het beste kunnen doen.
    Zaden direct in de grond?
    Moet de grond nog verbeterd worden? plek is een brandnetelrijke plek dus is dit noodzakelijk?
    Last edited by TannPanda; 10 May 2016, 13:14.

    #2
    Re: Eerste Guerilla kweek 2016

    Hoi tannpanda!
    Ik heb zelf nog geen ervaring met guerrilla kweken dus kan je ook geen antwoord geven.
    Maar lijkt me leuk om je te volgen, succes met je kweek!
    Groene vingers

    Comment


      #3
      Re: Eerste Guerilla kweek 2016

      Dag TannPanda. Je hebt twee opties: ofwel ontkiem je de zaden en plant je ze onmiddellijk, ofwel groei je ze voor en plant je ze pas na een maand. Let er wel op dat jonge plantjes heel erg fragiel zijn. Als je er dus voor kiest om de ontkiemde zaden meteen in de grond te steken, dan kan je er de eerste twee een stuk van een fles bovenop zetten om ze te beschermen. Qua grond zou ik gaan voor een mix tussen de natuurlijke grond en wat gekochte potgrond.
      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Eerste Guerilla kweek 2016

        Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
        Hoi tannpanda!
        Ik heb zelf nog geen ervaring met guerrilla kweken dus kan je ook geen antwoord geven.
        Maar lijkt me leuk om je te volgen, succes met je kweek!
        Super! Leuk dat je mijn kweekverslag wil volgen!

        Oorspronkelijk geplaatst door SensiMeditation View Post
        Dag TannPanda. Je hebt twee opties: ofwel ontkiem je de zaden en plant je ze onmiddellijk, ofwel groei je ze voor en plant je ze pas na een maand. Let er wel op dat jonge plantjes heel erg fragiel zijn. Als je er dus voor kiest om de ontkiemde zaden meteen in de grond te steken, dan kan je er de eerste twee een stuk van een fles bovenop zetten om ze te beschermen. Qua grond zou ik gaan voor een mix tussen de natuurlijke grond en wat gekochte potgrond.
        Grtz
        Heb zojuist de zaden binnen gekregen en ben van plan om ze eerst 2 weken voor te groeien voor het raam. welke grond kan ik het beste gebruiken om in deze bakjes te stoppen en wat is de makkelijkste manier om ze later de grond in te krijgen? Zijn er ook nog punten waarop ik moet letten bij potgrond bijv. geen bemeste grond? Bedankt voor je reactie!

        Comment


          #5
          -De Perfecte Guerilla Kweek
          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

          Comment


            #6
            Re: Eerste Guerilla kweek 2016

            Wat begin grow zegt i.v.m. cocosblokken en perliet.
            Voor bemesting, maak het gerust jezelf wat makkelijker, koop een zak kippenmest (kost bijna niets) en heeft alle voedingstoffen die nodig zijn en zorgt voor langdurige voeding waarop begin grow wees (belangerijk).
            PS die cocos is onbemest en is per 10l samengeperst tot een blok van baksteen formaat (dus bijzonder handig en geen zakken potgrond of zand sleuren en zelfs goedkoper dan potgrond)

            Comment


              #7
              Re: Eerste Guerilla kweek 2016

              Perliet is niet nodig denk ik, als ik zo eens naar de grond kijk op foto 3 zit er al een groot deel zand in.
              Dan kun je er wat kokos door spitten, let wel, door spitten, dus niet een gat vol kokos maken, want da's ook weer niet goed.
              Het moet wel goed gemengd worden met de bestaande grond.
              Als je dan ook nog 1 kopje droge kippenmest (of konijnen/cavia/hamster/geitenmest etc etc) per plantgat toevoegt (en ook mengt door de hele kuil) dan kun je beginnen.

              Hopelijk is er water in de buurt, want voor die cocosbricks heb je wel veel water nodig
              Anders kun je net zo goed twee zakken cocosgrond aanschaffen.
              Da's wel duurder, maar of je nu 100L water naar je spot moet zeulen of een zak cocos, da's ook verschil

              Het blijft guerilla, dus je plek valt niet op, en moet straks ook niet opvallen, dus geen pad er naartoe maken, niet teveel planten/bomen weghalen en de plantgaten die je gemaakt hebt weer afdekken met mos ofzo.
              Haal een doos slakkenkorrels en verspreid eens in de 1-2 weken, als je toch gaat kijken, een handje korrels rondom je plek.
              Een klein handje korrels is genoeg voor +/- 9 m2 Breedwerpig, verspreiden dus, niet een bergje om je plant leggen.

              Je gaat alle planten op 1 plek zetten ?
              Dan ben je wel heel zeker dat het niet ontdekt wordt, anders heb je meteen helemaal niks meer.

              Tipje: tips voor guerilla farming
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                @Qnq

                Als je de blokken gewoon in de kuil zou leggen?
                Even buienradar in de gaten houden en dan met een regendag erin leggen?
                Zou dat werken? En daarna mixen natuurlijk.

                Maar onthoud, des de groter de gaten, des te groter de wortels en des te groter de plant en opbrengst.
                En als je het te veel werk vind. Probeer het eens met 2 planten en kijk naar het verschil. Weet je gelijk of je het volgend jaar
                nog eens moet doen.
                -De Perfecte Guerilla Kweek
                -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                  Ben benieuwd naar je verslag�� Zou even wachten met ze buiten tot er weer een warme periode aanbreekt.
                  Als je het leuk vind kan je mijn verslag ook volgen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                    Bedankt allemaal voor de geweldige tips!

                    Ik ben even langs de lokale growshop gereden maar de eigenaar was van buitenlandse afkomst en sprak zeer gebrekkig Nederlands.
                    Hij adviseerde mij Janeco-Light-Mix als potgrond wat een pH waarde van 6 heeft. het is zeer luchtige grond en op dit forum had ik er positieve verhalen over gehoord. heb de zaadjes op vingernageldikte in de grond gedrukt en ongeveer een halve liter water over 5 bakken verdeeld (niet alles over de plek waar het zaadje lag gegoten maar over de hele bak verdeeld). Vervolgens hier vershoudfolie overheen gespannen met 4 kleine gaatjes erin voor ontluchting.

                    IMG_5789.jpgIMG_5790.jpgIMG_5793.jpgIMG_5796.jpg

                    Nu heb ik de vraag, kan ik de 5 bakken vandaag met dit mooie weer buiten zetten of is het beter om ze in de schuur te laten staan totdat er een klein plantje boven de grond uit komt?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                      Zou ze lekker buiten zetten maar niet in de zon op 't heetst van de dag, zwarte potten kunnen erg (te) warm worden in de zon.
                      Die grond is niks mis mee volgens mij. Ik ben sowieso fan van Lightmix, omdat je dan wat meer zelf kunt sturen vwb voeding.

                      * misschien een idee om de verpakking even in dit topic van LR2 te posten ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                        Zaadjes zitten sinds woensdag om 17:00 in de grond, maar ik zie nog niks boven de grond komen, begin me wel zorgen te maken. Iemand enig idee hoe dit kan of moet ik gewoon nog even gedult hebben? Redenen waardoor dit komt of tips worden erg gewaardeerd.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                          Dat is per soortje wel verschillend denk ik.

                          Ik heb automazar, en dat duurt 36 uur of 48 uur met het ontkiemen en daarna doe ik ze met wortelje de grond in en duurt het 4 a 5 dagen tot ik wat zie

                          Dus zou nog rustig even geduld hebben
                          Groene vingers

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                            Bij mij duurde het een paar dagen voordat er wat bovenkwam. Ongeveer 4.
                            Je had ze beter in potjes kunnen laten ontkiemen denk ik.
                            -De Perfecte Guerilla Kweek
                            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste Guerilla kweek 2016

                              Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
                              Dat is per soortje wel verschillend denk ik.

                              Ik heb automazar, en dat duurt 36 uur of 48 uur met het ontkiemen en daarna doe ik ze met wortelje de grond in en duurt het 4 a 5 dagen tot ik wat zie

                              Dus zou nog rustig even geduld hebben
                              Je had helemaal gelijk! Toen ik vandaag wakker werd en een kijkje ging nemen kwam bij 2/5 bakken een klein sprietje naar boven!

                              Oorspronkelijk geplaatst door BeginGrow View Post
                              Bij mij duurde het een paar dagen voordat er wat bovenkwam. Ongeveer 4.
                              Je had ze beter in potjes kunnen laten ontkiemen denk ik.
                              Ik heb ze gelijk in potten laten ontkiemen? of bedoel je wat anders?

                              Comment

                              Bezig...
                              X