Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Fast Eddy, 1 x Quick one, 1 x Royal Critical Autoflowers (Royal Queen Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Gister morgen de Quick one verpot in de speciekuip van 65 liter, mijn voorzichtige aanpak heeft vruchten afgeworpen want er is niks van een stilstand te zien en ze groeit rustig verder! Ik heb er toch voor gekozen om ze allebei een eigen kuip te geven. De Royal critical gaat eind deze week ook verpot worden en de 3 Fast eddies zijn over een week of 2 aan de beurt om de volle grond in te gaan.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


    Comment


      #17
      Heeft de Quick One nog een LAN-kabel nodig? Draadloos is de toekomst
      Neem aan om omvallen te voorkomen of heeft het een andere functie?

      Ze zien er goed uit, opstaand blad. Ze zijn wakker.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #18
        Haha ja is inderdaad voor versteviging, ze staat namelijk op een plek met erg veel wind.
        Maarja wat wil je in de polder

        Comment


          #19
          De Quick one laat al tekenen van bloei zien maar ineens verschuilen zich een paar beestjes in wat het begin is van de hoofdtop. Het lijken wel een soort vliegjes.
          Weet iemand wat dit zijn, of het slecht is voor de plant en of ik er iets aan kan doen? Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto's..



          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment

          #20
          Verder gaat het op 2 Fast eddie's na goed met alle plantjes. Ik heb deze tijdens de warme dagen teveel water gegeven, wat ook zeker wel te zien is aan de groei achterstand. Ze hebben al 5 dagen geen water meer gehad maar de pot is nog zwaar dus nog maar een aantal daagjes wachten.



          De Royal critical is inmiddels ook verpot naar d'r kuip en staat nu naast de Quick one.


          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          Last edited by highflyin; 31 May 2017, 10:57.

          Comment


            #21
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #22
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
              Aight, ik heb m'n comment hierboven ge-edit, en de tekst is verdwenen en komt ook niet terug als ik 'm opsla.
              Dan maar even zo ;

              Luizen. Check de helpdesk/beestjes
              Maar als ze zo klein zijn zou ik er geen middeltjes op spuiten.
              Met een wattenstaafje of een sat�stokje (zonder sat�) haal je ze er zo uit.
              Luizen zijn de huisdieren van mieren. Mierenlokdoosje op de grond tussen de potten.
              Thx QnQ! Ik ga me gelijk inlezen.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              Comment


                #23
                Na me eigen te hebben ingelezen over luizenbestrijding heb ik ervoor gekozen om bananenschillen rond de stam te leggen en als dit niet werkt ga ik lieveheersbeestjes op ze los laten. Fingers crossed

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                Comment


                  #24
                  Bananenschillen werkt dus niet, ik heb intussen ontdekt dat mieren onder m'n kuip een kolonie aan het bouwen zijn.
                  Vandaar die bladluizen..
                  Tijd voor een andere aanpak dus.. ik heb rondom de stam en bij de ingangen van het mierenhol koper gelegt en ga straks de planten bespuiten met ijswater. Hopen dat dit wel werkt.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


                  Last edited by highflyin; 23 May 2017, 15:55.

                  Comment


                    #25
                    Waauw ziet er mooi uit ik heb niet zoveel ervaaring met buiten kweeken ik ge deze topic zeter volgen nice man

                    Comment


                      #26
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doodoo
                      Waauw ziet er mooi uit ik heb niet zoveel ervaaring met buiten kweeken ik ge deze topic zeter volgen nice man
                      Dankje Doodoo

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                      Comment


                        #27
                        De koude douche heeft haar goed gedaan, de meeste bladluizen zijn verdwenen gelukkig.
                        Ik zag net wel een eitje zitten en volgens mij is het van een lieveheersbeestje.
                        Kan iemand mij hier meer over vertellen?


                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


                        Last edited by highflyin; 23 May 2017, 15:49.

                        Comment


                          #28
                          Net besloten om nog 2 Quick one zaadjes te ontkiemen.
                          Deze gaan direct in potten van 7,5ltr en 12ltr.

                          Het ongedierte probleem is nu minimaal.
                          De Quick one heeft wel wat vervormde jonge bladeren maar dat trekt hopelijk nog bij.

                          De Royal critical heeft het verpotten wat minder goed opgepakt dan haar buurvrouw.
                          Na 2-3 dagen kwam er pas beweging in, toch ziet ze er gezond uit.

                          En verder doet 1 Fast eddie wat er van haar verwacht wordt maar de andere 2 blijven gigantisch achter.
                          Dit is voornamelijk de reden dat ik er 2 extra te ontkiemen gelegd heb.

                          Nog wat plaatjes van de dames.



                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk



                          Last edited by highflyin; 31 May 2017, 10:59.

                          Comment


                            #29
                            Ik wilde vandaag de fast eddies in de volle grond zetten maar toen zag ik dat het helemaal vol met mieren zat.
                            Nu ga ik dus alles maar in potten kweken..
                            Dit worden twee 11,8ltr potten en een emmer van 10ltr.



                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                            Comment


                              #30
                              Update:

                              Ik heb vandaag de grootste van de Fast eddies verpot van 1,5 naar 11,8 ltr.



                              Een van de Quick one zaadjes is ontkiemt en zit nu in een 7,5 ltr pot.
                              De andere laat ook al haar worteltje zien en gaat morgen in een 12ltr pot.



                              De Quick one zag er wat belabbert uit maar ze is niet verder achteruit gegaan.
                              Ze bloeit rustig verder.




                              De Royal critical doet het hardstikke goed en begint eindelijk flink de hoogte in te gaan.
                              Bloei is ook in zicht, dat duurt geen week meer.



                              De twee kleinere Fast eddies blijven nog een paar dagen bij mij op de vensterbank totdat ze in hun nieuwe pot komen.



                              Al met al is het wel duidelijk te zien dat ze genieten van het warme weer!




                              Last edited by highflyin; 31 May 2017, 15:01.

                              Comment

                              Bezig...
                              X