Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 5x autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oh ja nouja het waren ook niet de meest beste of grote bladeren maar meer de lage binnenin alsof ze nog onderin de plant zaten ofzo.

    Ijswater is inderdaad ook wel een goeie. Ik had gezocht op spint bestrijden en kwam op dat knoflookwater uit, hopen dat het een beetje wegblijft al is het vaak niet helemaal te bestrijden maar gewoon binnen proporties houden las ik. Nou dat wordt serieus bijhouden dan, vind ik opzich niet erg, alleen die spint is wat minder!

    Comment


      #32
      HELP!!

      EDIT: Ik heb dus begrepen dat het cylaxen zijn dus eigenlijk een vervolgstap in de bloeiperiode, pffoeeehhh lucht dat even op

      Volgens mij heb ik een herma ertussen, de Gorilla Glue geeft zowel witte draadjes en bloemen als ballen.... kan iemand dit bevestigen/ontkrachten??

      2017-06-20 20.34.50.jpg

      2017-06-20 20.35.20.jpg
      Last edited by NieuweTeelt; 20 June 2017, 20:53.

      Comment


        #33
        Als er een haartje uit het balletje komt is het volgens mij vrouwelijk

        Comment


          #34
          Ik zie geen herma.
          Da's inderdaad niet zo handig, al dat blad verwijderen.
          Daarmee maak je wonden aan de plant.
          Bladeren zorgen ook voor energie, die de plant nu minder krijgt.

          Je had ze er ook met je vinger vanaf kunnen wrijven, ze bijten niet

          Spint houdt ook van munt. Witte vlieg ook.
          Andere plantjes naast je wiet kan altijd, maar heeft vaak ook gevolgen voor de beestjes-populatie ter plaatse.
          Dat kan je ook gebruiken.

          Dat rode spinnetje wat je vermoord hebt was ook niet zo'n handige zet.
          Dat is waarschijnlijk een fluweelmijt geweest. Een lesje Fluweelmijt op wikipedia: <linkje>
          ((de larven kunnen wel vervelend zijn trouwens maar ik heb dat nog nooit meegemaakt))
          Een gewone spin doet ook alleen maar goed.
          Mits hij geen web door je toppen maakt straks, maar meestal blijven die niet zolang in je plant wonen.

          Buiten kweken is een samenspel met de natuur.
          Last edited by QnQ; 23 June 2017, 07:07.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Elke dag water geven? Ik geef 1 keer per week!

              Comment


                #37
                Ja nouja ik geef eigenlijk water zodra de pot licht is. En dat is dan ongeveer elke dag maar kan ook een dag of 2 dagen tussenzitten afhankelijk hoe zwaar de pot is. Ik geef dan zo'n 100-150ml water.

                Ik heb niet het idee dat ie te nat staat ofzo want de pot voelt best 'leeg' van water om het zo maar even te noemen.

                Het heeft nu ook weer geregend en de potten voelen nu weer vol aan. Ik kijk wel hoe ze daar op reageerd met de bladeren en zal aan de hand daarvan wel wat gaan proberen

                En ik heb nog steeds die irritante spint..... ijswater gewoon sproeien onder en boven op het blad en klaar of moet ik er nog wat speciaals bij doen?

                Comment


                  #38
                  Mag ik vragen hoe de Jack 47 tot nu toe bevalt qua groei etc? (in de shop haal ik vaak 2,5 Jack en 2,5 AK47, een plant die beide in 1 heeft vind ik zeker interessant)

                  Comment


                    #39
                    Als je elke keer maar een klein beetje geeft kan het natuurlijk gewoon.
                    Any how, uiteindelijk was ik na ongeveer 5 dagen gestopt met spuiten en een week later zat het weer helemaal vol met spint EN bladluis.
                    Toen heb ik larven van lieveheersbeestjes besteld en uitgezet.
                    Zeker 90-95% van het ongedierte is nu foetsie. Echt een aanrader.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


                    Comment


                      #40
                      De planten zien er nu na de regenbui wel wat beter uit, minder gelig en het hele gele blad onderin van de Jack 47 trekt ook wat bij. Dus ik denk dat ik wat meer water mag geven.

                      De reden dat ik zo water geef is dat ik in het begin net goed water had gegeven en dezelfde 2 dagen erna heeft het lopen plenzen. Dus toen stond alles te nat en ik heb geen afdakje of iets. En ik heb ook nog iets gelezen dat het uiteindelijk ook beter voor de plant is gewoon meerdere keren minder water geven dan veel ineens... maar dat kan natuurlijk ook plant en gebruikservaring afhankelijk zijn.

                      Larven uitzetten is misschien een optie. Ik heb het nu elke dag op 1 topje incl omliggende blaadjes daar zit dan van dat plakweb op. Het is er allemaal af te wrijven en de eitjes wrijf ik ook zoveel mogelijk weg, als het echt erg wordt dat echt alles eronder komt dan zal ik wat anders moeten bedenken...

                      BackYardPlant ja man die gaat zeker lekker met volgens mij veel topvorming. De groei is qua grootte en breedte ook zeer acceptabel denk ik voor een 11L pot. Verder ook geen gekke dingen tot nu toe eigenlijk. Ik zet de aantal dagen boven bij de foto's dus dan kan je het ook zelf beoordelen.

                      Jack 47 ( 43 dagen ) gaat lekker, veel topvorming;

                      IMG_20170625_101716.jpg

                      IMG_20170625_101801.jpg

                      IMG_20170625_102045.jpg
                      IMG_20170625_101828.jpg


                      White Widow ( 40 dagen ) gaat ook lekker;

                      IMG_20170625_101912.jpg

                      IMG_20170625_101940.jpg

                      Haze XXL ( 33 dagen ) heeft nu 2 dingetjes gehad, te droog staan en spint. Maar gaat volgens mij redelijk nu. Wordt denk ik niet super groot. Heeft al voorbloei;

                      IMG_20170625_102131.jpg

                      Gorilla Glue ( 40 dagen ) komt er toch nog een beetje schot in? Heeft last van spint. Krijgt een paarsig topje;

                      IMG_20170625_102200.jpg

                      IMG_20170625_102223.jpg
                      Last edited by NieuweTeelt; 25 June 2017, 10:12.

                      Comment


                        #41
                        Ik was niet helemaal tevreden met die bladeren van de Jack 47 voor de toppen, dus ik ben ff met touw bezig geweest om de boel wat opener te krijgen. Ben er opzich wel tevreden over.

                        Ik had de optie aan stenen vast te maken maar ik heb ervoor gekozen om inkepingen te maken in de plastic pot en het touw daar aan vast te maken.

                        Het resultaat;

                        Voor:

                        IMG_20170625_101801.jpg

                        Na:

                        IMG_20170625_154129.jpg

                        Comment


                          #42
                          Plantjes zien er mooi uit
                          Guerilla Glue en Jack 47 lijken me trouwens wel wat geel, en aan de vroege kant voor de bloei om al geel te worden (kan aan mij liggen hoor!) geef je genoeg voeding?
                          zou ik mogen aanraden het touw los er overheen te hangen ipv aan de takken vast te binden? als de takken later dik worden en dat touw ze afknelt beperk je de plant enorm met die knoop, door gewoon een stuk touw over de tak heen te leggen en beide uiteindes ergens aan vast te maken voorkom je dat

                          Comment


                            #43
                            Last edited by NieuweTeelt; 27 June 2017, 20:10.

                            Comment


                              #44
                              IMG_20170630_161933.jpg

                              IMG_20170630_162118.jpg

                              IMG_20170630_162155.jpg

                              Comment


                                #45
                                Update:

                                De zon begon aardig te schijnen dus ik wou weer van het afdakje af
                                ​​​​

                                Blijkt dat mijn vorige upgrade een onbewuste mega upgrade is geweest lol. Ik heb de stokjes zo geplaatst en het plastic zo vastgemaakt, dat ik de boel in/uit kan schuiven en het plastic kan oprollen en vastzetten. Super handig voor de regen en ze kunnen gewoon in de volle zon staan


                                De planten houden blijkbaar van een redelijk zware pot vol water want ze staan er op hun mooist bij allemaal. Als de potten weer licht zijn ga ik per liter water 0,5ml green sensation toevoegen voor de bloei.


                                En ik kwam op het briljante idee om knetterhigh gewoon even wat foto's te maken


                                Jack 47 // 49dagen
                                White Widow // 46 dagen
                                Gorilla Glue // 46 dagen
                                Haze XXL // 39 dagen
                                Super Skunk // 3dagen


                                Heeft er trouwens iemand aanmerkingen? Ik hoor het graag!

                                ;;



                                IMG_20170701_172755.jpg

                                Afdakje opgerold = maximaal zon!

                                IMG_20170701_172850.jpg

                                IMG_20170701_173014.jpg

                                Gorilla Glue ;

                                IMG_20170701_173050.jpg


                                IMG_20170701_173351.jpg

                                IMG_20170701_173331.jpg

                                Haze XXL, groeit ineens super hard!;

                                IMG_20170701_173137.jpg

                                IMG_20170701_173413.jpg

                                White Widow;

                                IMG_20170701_173050.jpg

                                IMG_20170701_173432.jpg

                                Jack 47;

                                IMG_20170701_173304.jpg

                                IMG_20170701_173452.jpg

                                IMG_20170701_173524.jpg

                                TOPPEN!

                                IMG_20170701_173618.jpg

                                IMG_20170701_173701.jpg

                                GEHEEL;

                                IMG_20170701_173553.jpg
                                Attached Files
                                Last edited by NieuweTeelt; 1 July 2017, 18:05.

                                Comment

                                Bezig...
                                X