Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 5x autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek 5x autoflower

    Korting op 420shop
    Beste smokers,

    Ik ben NieuweTeelt en hier plaats ik mijn kweekverslag voor het jaar 2017. Dit is mijn allereerste kweek dus dit zal voornamelijk een leerkweek worden.

    De opzet is als volgt. Ik heb een dakterras tot mijn beschikking en hier zal ik 5 autoflowers planten in potten aarde.

    Dus het zijn deze, om verschillende redenen, geworden:
    - 2x Gorilla Glue Auto
    - 1x Auto White Widow
    - 1x Haze XXL Auto
    - 1x Auto Jack 47

    Mocht alles goedgaan/tegenzitten heb ik nog 3x Auto Super Skunk voor een tweede ronde.

    Mijn plan is om in een klein potje te beginnen met Plagron Growmix Perliet en als ze sterk genoeg zijn over te gaan naar een 12L pot met zo'n 4L Growmix en 8L Plagron Batmix. Om hierna verder niet meer bij te voeden enkel regenwater en de natuur zo veel mogelijk z'n gang laten gaan.

    Of dit gaat werken zo weet ik dus niet, daar kom ik snel genoeg achter.

    Qua vooral de overburen wil ik de planten relatief laag houden. De naaste buren zijn of slapen overdag/dronken snachts en die andere komen ook wel eens dampen vandaan.

    Voor tips hoor ik dat graag!

    Binnenkort meer...
    Last edited by NieuweTeelt; 28 April 2017, 15:53.

    #2
    Autoflowers hebben over het algemeen niet veel voeding nodig dus dat zit wel goed, ik zou wel iets achter de hand houden voor in de bloeifase. 14L potten zijn ook zeker groot genoeg voor auto's lijkt me. Je zal zien t plantje groeit wel maar om er een goede oogst af te halen is de kunst.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


    Edit: Je kan de plantjes met een touwtje ombuigen als ze te groot worden.

    Comment


      #3
      Welke zaadboer vult jouw potten?

      Op een leerzaam seizoen.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #4
        auto's overpotten zijn ze zelf geen fan van, ze hebben al een relatief korte groeifase, wil je niet nog eens verstoren met onderbreking voor wortelgroei, kan je beter meteen in de grote pot zetten dus

        Succes!

        Comment


          #5
          zoals de reactie hierboven is het beter dat je ze niet verpot maar direct in volle grond of in hun pot waar ze van begin tot het einde zullen inzitten.
          door hun korte levensduur kunnen ze niet voldoende herstellen en hebben ze die korte tijd ndg om te groeien en te bloeien zonder stress van overpotten

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door highflyin
            ik zou wel iets achter de hand houden voor in de bloeifase.
            Dat lijkt mij een goed idee. Heeft er iemand goede ervaringen met bepaalde bloei voeding?


            Oorspronkelijk geplaatst door ongeldig
            Welke zaadboer vult jouw potten?
            Gorilla Glue Auto = Fastbuds
            Auto White Widow = Dutch Passion
            Haze XXL Auto = Dinafem
            Auto Jack 47 = Sweet Seeds

            De Super Skunk zijn denk ik een huismerk van wietzaadjes.nl die kreeg ik er gratis bij.

            Dit heeft ook nog invloed op de eventuele opbrengst begrijp ik?

            Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant
            Auto's overpotten zijn ze zelf geen fan van
            Thnx dan plant ik hem direct in de 12L


            Ik heb ook even een rondje gereden in mn auto en ik heb in een straal van zo'n 400m ook 3 leuke guerilla plekken gezien dus waarschijnlijk plant ik daar ook nog wat autoflowers lol, alleen dit zal wel wat later in het seizoen zijn.

            Tot wanneer is het verstandig om autoflowers te planten?

            Comment


              #7
              Juli - Augustus kan nog wel. Als je soortjes plant die redelijk rot bestendig zijn kan je er nog een fatsoenlijke oogst vanaf halen lijkt me

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              Comment


                #8
                Als je op wietzaadjes gratis zaad krijgt is dit inderdaad altijd van het huismerk. In dit geval zal de herkomst en de manier van verkrijgen niet uitmaken voor de opbrengst.
                De kwaliteit van het huismerk bij wietzaadjes.nl is prima.

                Wat bedoel je precies met?
                Oorspronkelijk geplaatst door NieuweTeelt View Post

                Dit heeft ook nog invloed op de eventuele opbrengst begrijp ik?

                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post

                  Wat bedoel je precies met?
                  Nou aangezien het meeste toch van de opbrengst afhangt, ging ik er meer vanuit dat bepaalde zaadbanken een 'sterkere' soort ontwikkelen. Ook omdat er verschillende zaadbanken met dezelfde soorten en types zaadjes zijn....

                  Ik was eigenlijk ook meer benieuwd waarom je om de zaadbanken vroeg

                  Comment


                    #10
                    Gewoon nieuwsgierig.
                    Mijn ervaring met zaadbanken is dat als de leverancier/site betrouwbaar oogt het zaad ook kwalitatief goed is.
                    Ga je op een schimmige site het goedkoopste zaad uitzoeken dan heeft dit mogelijk invloed op je opbrengst in de vorm van veel herma planten. Of landbouw hennep. Of helemaal geen opkomst. Zijn meerder mogelijkheden.

                    Wat die zaadbanken doen is niks meer als kruisingen maken. En als een kruising goed werkt dan gaan andere zaadmakers die kruising ook proberen na te maken. Het liefst onder een andere naam. Alsiof ze een nieuwe soort uitgevonden hebben. Met oudere wietsoorten weet je wat je kunt verwachten, de soorten die al jaren in de running zijn. Met nieuwere kruisingen is dat onzekerder, er is minder informatie beschikbaar.
                    AF-jes worden bv in een steriele omgeving geproduceerd, daarom krijgen die bijna altijd last van schimmel en infecties als ze niet in een clean room groeien.
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #11
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Als je moet kiezen tussen achter het raam of onder een led lamp is de led zeker de betere keuze.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Onder led voorgroeien.. Dan moet je erop rekenen dat ze 2 weken in de schaduw moeten staan om aan echt zonlicht te wennen.
                          Gewoon buiten zetten, de tijd is rijp.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Oh ik wou eigenlijk nog eventjes wachten ermee. Aangezien ik nul ervaring hiermee heb en jullie bijelkaar minimaal wel 5 jaar? Ja minimaal 5 ga ik sowieso wel vanuit, ga ik 3 zaadjes leggen voor het kiemen om ze vervolgens direct buiten te zetten. En dan die andere 2 doe ik gewoon voorgroeien onder die lamp zodra ik hem heb. Het leek mij iig wel een goed idee en eigenwijs dat ik soms ben moet ik er zelf achterkomen dat het niet werkt met zoiets

                            Als het in de soep loopt heb ik die andere 3 zaadjes nog.

                            EDIT: Begonnen dan maar, foto's toegevoegd.

                            Attached Files
                            Last edited by NieuweTeelt; 6 May 2017, 22:08.

                            Comment


                              #15
                              Mn zaadjes zijn gekiemd. Eentje ging wat sneller dan de rest. Ik had het eerst ietje te vochtig staan denk ik en nog gelezen dat de wortel op zoek moet gaan naar water, dus ik had het vocht uit de watten gedrukt en een dag later zijn ze dus zoals op de foto.

                              Nu heb ik ze direct in de 11L potten gedaan en staan ze op het dak. Het wachten is op het bovenkomen.

                              Ik heb de onderste laag batmix gister minimaal doorgespoeld en daarbovenop heb ik de growmix gedaan zonder nog water erbij. Is het aan te raden om na het planten van het zaadje ook direct water erbij te doen? De batmix was nog wel wat vochtig maar niet overdreven nat ofzo.

                              I'm growing
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X