Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    25 juli

    Natgeregend, rond 20.40 u

    P1020343.jpgP1020349.jpg
    P1020330.jpgP1020332.jpg
    P1020335.jpg .P1020336.jpg

    MWay Tevreden ? Tips ?

    Tot de volgende update bonjour17.gif
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      OHo volgens mij heb je rupsjes kijk die gaten in de bladeren van die ene plant ... hmmm hebben de rupsen toch een voor keur anders zat het op al je bladeren..
      Zien er goed uit hoor.... Oww ze hebben het wel allemaal stemma ga zoeken rupsen
      God was never on your side..

      Comment


        31 juli

        Overzicht 20 juli en 31 juli
        totaal 1.jpgtotaal2.jpg

        Op 28 juli de neemoplossing gemaakt door 25 ml neemolie te mengen met 5 ml castorolie en daarna 500 ml water toe te voegen.
        Ging eigenlijk veel makkelijker dan de andere neem met zeepoplossing die ik maakte.Zo'n drukpompflacon is ideaal, je zet hem vast en spuit achter elkaar de fles leeg.
        Alles goed ingespoten 's avonds, iets te goed naar mijn zin omdat aan alle bladeren witte vloeistof bleef hangen gelukkig kwam er een regenbuitje vlak daarna.
        En die geur..., ooit ben ik in een toko geweest waar ongeveer dezelfde geur hing of was het toch de Pasar Malam?

        P1020355.jpgP1020356.jpg
        na neem 1.jpgna neem 2.jpg
        Enfin ik ben daarna geen rupsen meer tegengekomen, ik juich niet te vroeg want ze zijn er nog wel volgens mij maar schuilen zich op als ze mij aan horen komen
        Volgende keer maar 3/5 deel aan maken van de vloeistof.

        De White Rihanna's beginnen toch geslachtskenmerken te tonen
        De WR 1 mmm.... twijfel, pretty sure...., mannetje!
        wr 1a.jpgimage_293875.jpg
        wr1 c.jpgwr1 d.jpg
        En zo kan WR6 op de vrijgekomen plaats komen, overzichtje White Rihanna voor de "ontmanning"
        wr1 e.jpgimage_293874.jpg

        Dan de andere afjes in dit topic Pineapple Express AF
        pin totaal.jpg
        De bloei zet in en hoera! mijn vriendje is er ook weer
        pin 1.jpgpin2.jpg

        Ik heb na de korect bladvoeding geen meeldauw meer aangetroffen bij de SM 4, kan toeval zijn?
        smaria.jpgsm3 boven.jpg
        Nog steeds rossig nieuw blad bij de SM, maar onderop is het een wirwar door het reveggen een eldorado voor schimmels
        heb dit na de foto's uitgedund en bijna alle plastic bekers opgeruimd.
        sm3 beneden.jpg

        De overige dames gaan ook lekker, wel hebben alle planten veel schade opgelopen door rupsen
        Erdpurt
        erdpurt.jpgrupsenvraat erdpurt.jpg
        Killer Bee Honey
        P1020464.jpg

        Cheese Fast Version
        cheese.jpg

        MacPurple
        macpurple.jpg

        Toverbonen , nog genderneutraal.
        toverbonen.jpg

        En in het tuincentrum kwam ik een sering tegen die doorbloeit tot in oktober ,
        heb er gelijk 2 gekocht en ze geuren heerlijk !
        P1020462.jpg

        Tot de volgende keer

        Bewaren
        Bewaren
        Bewaren
        Bewaren
        Bewaren
        Attached Files
        Last edited by Stemma; 31 July 2017, 21:11. Reden: Gekloot om foto's te plaatse.....:-(
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Gaat niet echt lekker met zoveel foto's, ik splits mijn updates voortaan wel op.

          Bewaren
          Last edited by Stemma; 31 July 2017, 21:07.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Ik zie de foto's wel gewoon hoor. En op de overzichts foto is wel te zien dat het heel lekker gaat daar!

            Comment


              Mooie updates Stemma!

              Leuke vliegenvanger heb je. Hopelijk zie je hem opgroeien en dik worden

              Heb je die neemoplossing ook over de bloeiende toppen gespoten of alleen het blad? Meestal staat er bij dat soort middeltjes in de gebruiksaanwijzing iets van niet spuiten tijdens/voor een regenbui? Omdat het er dan direct afspoelt en de werking dus minimaal is. Rupsen zijn moeilijk te spotten vind ik. Zitten vaak verstopt en dan die schutskleur.

              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Logisch het is biologische bestrijding. Ik zat in mijn hoofd met de gebruiksaanwijzing van een chemische onkruidbestrijder. Dat is appels met peren vergelijken.

              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Zo gek is dat niet hoor Ongeldig, pyretherum (als ik het goed schrijf) is ook een biologisch middel tegen insecten en rupsen maar wel een contactmiddel en schadelijk voor bijen.

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                De wet en de mazen.
                Eigenlijk zouden ze de eisen aan moeten scherpen voor zogenaamde biologische bestrijdingsmiddelen als ik het goed begrijp.
                Iedereen zou er zo bewust mee om moeten gaan als jij. Vooral de industrie.

              Leuk verslag Stemma.
              Hopelijk ben je nu van die beestjes af.
              Ik blijf het effe volgen.

              sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

              Comment


                3 augustus

                Ik heb de boel anders ingedeeld buiten.
                De pallets weggehaald en de planten iets anders ingedeeld voor een betere "zonverdeling" en om de planten iets makkelijker te fotograferen zonder planten te moeten verslepen.

                De neemolieoplossing schijnt wel effectief te zijn geweest, tijdens de verplaatssessie heb ik alle planten goed geinspecteerd en ik kwam maar 1 dikke groene rups tegen op zijkant van een root pouch.
                Denk wel dat ik de volgende keer de oplossing iets minder sterk moet maken want zowel de WhiteRihanna als de Toverbonen hebben er toch wat verkleuring in het blad aan over gehouden ondanks de regen na de behandeling.

                P1020502.jpg

                En ik heb wat lensjes gekocht bij mijn camera, ik hoop zo straks wat mooie foto's van de toppen te kunnen maken. Ik moet de "sweet spot" nog vinden, het is iets meer werk dan het normale point en shoot werk.
                Ik heb een Raynox DCM 150 4,8 vergroting gekocht (39mm op mijn 52 mm, vandaar een vignet als ik niet inzoom) en een polarisatiefilter. En voor de fun een starfilter om te kijken of ik glimmende trichomen straks extra kan laten "shinen"

                Hier probeersels van de vergrootlens (met crop) en nu bah..al een haar in minitopje pineapple af..
                P1020525.jpgP1020526.jpg
                P1020506.jpgP1020512.jpg

                De zaadjes zijn opgekomen op de Shaman x Shaman nr 3 na , ik verwacht niet meer dat hij opkomt.
                Hier zie ik wel het verschil met polarisatiefilter
                P1020501.jpgP1020564.jpg

                Dan de nieuwe indeling, de Pineapple komen niet goed tot hun recht hier, ze staan naast de Erdpurt en voor de Cheese.

                P1020535.jpg

                Santa's
                P1020543.jpg

                Killer Bee Honey
                P1020544.jpg

                Erdpurt
                P1020545.jpg

                Cheese Fast Version
                P1020548.jpg

                White Rihanna#3 (ik vermoed dat de WR4 ook een man is, zie zoomfoto waarop een meerlobbig " iets" is te zien)
                P1020552.jpg

                De Pineapple Express AF
                P1020550.jpg

                McPurple, omdat de foto die ik met mijn "armen omhoog"heb gemaakt een vertekend beeld geeft,
                alle planten nog maar apart op de foto gezet. De MP 2 is duidelijk ander phenotype dan MP1 en MP 3
                P1020558.jpgP1020559.jpg
                P1020560.jpgP1020561.jpg

                En de Toverbonen, die ik nog steeds moet overpotten,
                ook hier is het aangedane blad duidelijk zichtbaar, de planten doen het desondanks toch wel goed.
                P1020556.jpg

                En omdat het hanggeranium seizoen al voorbij is, heb ik mijn hangpotten nu maar gevuld met portulakroosjes.
                De bloemetjes gaan open als de zon erop schijnt, ben benieuwd tot wanneer de bloei blijft aanhouden.
                P1020562.jpg
                Tot de volgende update
                Bewaren
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Gezellig
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Wat ben je toch weer lekker aan het hobbyen is serieuze proporties.
                    Ik ben blij dat je ons ook dit jaar weer gezelschap houdt met een kweekverslag Stemma. Zoals je weet leer ik hier graag wat bij.
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Leuk om te horen Ongeldig! Ik heb (voor 95%) door dit forum het kweken geleerd en heb dus ervaren hoeveel je kan leren van kweekverslagen.
                      Ik probeer zoveel mogelijk in beeld te brengen zodat ieder zijn/haar eigen conclusie kan vormen. Overigens leer ik ook nog steeds bij, ook uit jouw kweekverslagen

                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Paying it forward.
                      De kwalitatief goede verslagen springen er ook dit jaar met kop en schouders bovenuit.
                      Voor een mens als ik dan.
                      Geinig dat je bij mij ook nog nieuws ontdekt. Doel bereikt.
                      Hou de lat daar waar je hem neer hebt gelegd Stemma. Want mijn verwachtingen zijn hoog bij jouw updates

                    Mooie opstelling. Ziet er een stuk praktischer uit. Keep up the good work
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                    Comment


                      6 augustus

                      Kleine update tussendoor, pistels are coming...

                      Gisteren (voor) bloei gespot bij de Erdpurt, Cheese Fast Version en de White Rihanna#3 (bij de langste van het stel lijk ik mannelijke voorbloei te spotten )

                      Vanmorgen bij het fotograferen kon ik de bloeiende calyx van de Erdpurt niet meer terugvinden en liet de White Rihanna zich lastig fotograferen.
                      Maar enfin, hier de foto's Edit Hieronder heb ik per ongeluk verkeerde sjabloons gebruikt het is de WR 3-3 en de Cheese 1
                      Verklein nu deze foto's tot icon om verwarring te voorkomen.

                      P1020609.jpgP1020598.jpg

                      En de rest leeft ook nog

                      P1020613.jpgP1020576.jpg

                      Tot de volgende update

                      Bewaren
                      Last edited by Stemma; 6 August 2017, 13:24. Reden: Verkeerde sjabloons gebruikt!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        OK, Dus ehm die okselpistel/calyx/haardraad duidt op voorbloei? Even domme vragen stellen.
                        Enne wat is er dan te zien in de top van de plant aan voorbloei? De zogenoemde pruik-vorming?

                        Ik probeer te determineren of mijn PC's ook al de voortekenen van bloei vertonen. Ik denk het wel.

                        De kiemplantjes trekken allemaal lekker naar horizontaal naar de zon bij jou. Zal wel een momentopname zijn.
                        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                        Comment


                          Ik zal zo even de bijbehorende toppen voor je fotograferen.

                          a147687b46f4ce0b57b60a86a85a9def--growing-weed-cannabis-growing.jpg
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Dat is tof van je Stemma.
                            Bovenstaande tekening bevestigd dat mijn Pineapple Chunks inderdaad met voor-bloei begonnen zijn.

                            Die foto van de toppen is dan mooi voor de vergelijking/extra bevestiging.

                          6 augustus

                          Op verzoek van Ongeldig nogmaals voorbloei en de bijbehorende toppen, nu met juiste sjabloon!

                          Erdpurt 2, nu wel een ontluikende pistel gevonden, het is er nog maar 1 maar ik heb wel de indruk dat het vrouwelijke voorbloei is.
                          P1020680.jpgP1020672.jpg

                          White Rihanna 4, voor 95% ben ik zeker dat dit een mannetje is meerlobbige balvorming en "sprieterige top"
                          In de top lijken ook pistels te zitten maar dit zijn gewoon heel lichtgroene sprietjes, bij een vergroting zie je dat de
                          "haartjes" die op een pistel zitten ontbreken op deze sprietjes.
                          (haartjes op een haartje, sorry als het onduidelijker wordt, ik zal eens opzoeken hoe ze daadwerkelijk heten waarschijnlijk weet LR2 dat wel)
                          P1020667.jpgP1020658.jpg

                          White Rihanna 3, vrouwelijke voorbloei pistel is nu zichtbaar (statief werkt!)
                          P1020625.jpgP1020636.jpg

                          En de vrouwelijke voorbloei bij de Cheese Fast Version 1
                          P1020621.jpg P1020624.jpg
                          Tot de volgende update
                          Bewaren
                          Attached Files
                          Last edited by Stemma; 6 August 2017, 14:05.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                          • Ongeldig
                            Ongeldig commented
                            Editing a comment
                            Bedankt voor de mega duidelijke foto's. Ik kan het nu goed zien en herkennen. Ook bij mijn eigen planten!

                            Dank Stemma. Hier word ik vrolijk van. En ik was al zo vrolijk vandaag.

                            Kan ook goed het verschil zien met die WR4 en dat balletje wat erin hangt.
                        Bezig...
                        X