Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green o matic autoflower tuin/polder plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik zit met wat vragen en ik ben hard aan het twijfelen. Graag zou ik jullie mening horen.

    zoals jullie weten staan mijn planten op een guerilla spot waardoor ik hooguit 2x in de week langs ga. Er is de laatste tijd veel regen waardoor de planten nu al meer dan 2 weken onder het afdak staan. Onder het afdak krijgen de planten totaal geen zon, hooguit wat licht dat door het zeil heen komt. De toppen van de grootste plant groeien nog redelijk door en je ziet de haartjes langzaamaan bruin worden. Maar echt heel snel gaat het niet en de toppen zien er ook niet heel compact uit.

    Bij m'n maat in de achtertuin was er gelijk toprot na 1 regenbuitje zonder afdak.... autoflowers...

    nu lijkt het me dat die plantjes gewoon zon MOETEN hebben maar toch ben ik bang om de toppen nat te laten regenen.

    Daarom overweeg ik dus toch om de planten onder het afdak te laten staan en het risico op toprot zoveel mogelijk te vermijden. Is dit mogelijk? Zou ik de planten af kunnen laten bloeien onder het afdak? De grote plant moet nog wel een maandje.

    Hele stomme vragen misschien maar aangezien dit de eerste keer is dat ik daadwerkelijk goeie toppen aan m'n plantjes heb weet ik echt niet wat ik er nu mee aan moet
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Wat dacht je van ander zeil? Doorzichtig. Er zijn goedkopere en duurdere zeilen voor kweekkassen en tunnels op de markt. Bij de action op de klusafdeling ligt bij de verfspullen heel goedkoop zeil. Heel dun.
      Zelf verstevig ik het langs de zijkanten en het midden met duct tape. Op maat snijden en ogen aanbrengen. Of voor een duurdere variant uit een tuincentrum gaan. Kijk even in mijn topic voor de goedkope versie of in dat van Stemma voor een professioneler lichtdoorlatend zeil.
      Is dat een idee?

    #62
    He bedankt voor het meedenken! Een lichtdoorlatend zeil heb ik al over na zitten denken maar ik was bang dat dat licht zou reflecteren van de weg die op een meter of 100 van de plek vandaag ligt. Het staat midden in de bush bush maar als er een auto in de bocht net met z'n lichten op dat doorzichtige zeil schijnt valt dat misschien wel heel erg op. Of zou dat meevallen?

    Hoef je met doorzichtig zeil ook niet bang te zijn voor brand schade op de plant doordat je een vergrootglas effect kan krijgen?

    groetjes!

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Als we het specifiek gaan hebben over een zeil dat gemaakt is om planten onder te plaatsen dan zal het toch aan enkele eisen moeten voldoen.

      Zoals het doorlaten van licht. Niet het weerkaatsen ervan
      Voor brandschade zal je bij een dergelijk zeil zeker niet bang te hoeven. Mits je natuurlijk zorgt voor voldoende ontluchting. Je moet er geen broeikas van maken want dan zal de temperatuur te hoog worden waardoor vocht in de planten te snel zal verdampen. Dus van boven afdekken en van onderen/zijwaarts lekker laten luchten. Alleen alien auto's kunnen dan nog op dat dakje schijnen. Wie weet leren ze nog wat van je planten.

    #63
    Tnx voor het antwoord, ik ga eens kijken of ik wat kan vinden vandaag.

    Comment


      #64
      Weer eens langs geweest en daar aangekomen kwam ik erachter dat t terplekke gebouwde afdak en harde wind niet samen gaan. 1 bevestigings punt was los gegaan waardoor het hele zeil los hing, hierdoor is nummer 2 flink mishandeld.....

      nummer 3 maakt steeds iets dikkere inimini topjes aan

      nummer 1 is al aan het afrijpen denk ik. Deze staat nu 4 weken in bloei en de toppen lijken niet meer groter te worden. Wel is de plant heel sterk gaan ruiken en zijn er erg veel bruine pistils te zien.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


        #65
        Even langs geweest om trichome shots proberen te maken. Wel met een kut app op m'n telefoon gedaan dus het was heel lastig maar heb er toch iets van kunnen maken. Wat trouwens op viel overdags is dat de plant maar heel weinig echte top heeft maar dat t vooral veel sugar leafs zijn .... daarom nu het afdak eraf gehaald.

        Ik dacht op de foto's vooral milky met een klein beertje clear trichomes te zien. Zijn jullie het daar mee eens of zien jullie wat anders?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 7 photos.

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit zo in het volle licht komen ze beter tot hun recht op de foto's. Inderdaad nog even wachten met oogsten.

        #66
        Jaa inderdaad... jammer dat ik voornamelijk snachts naar de spot moet gaan

        nog een foto van een leuke tulp die ik net heb gedraaid.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #67
          Als je de trichomen shot met flits of led lampje van je mobiel hebt gemaakt is de kans groot dat het 'milky' een weerkaatsing van het licht in de trichomen is (op groeischijf) probeer trichomen van de zijkant te vekijken, dan heb je minder kans op weerkaatsing.

          En ga 's nachts niet lopen flitsen, ik zie erg graag foto' s maar niet als jij daardoor kans loopt te worden ontdekt.

          Heb je kweekverslagen bekeken van de green-o-matic? Dan kan je het verschil zien en kijken of jouw top echt achterblijft. Sommige autoflowers hebben gewoon een fluttop.

          Greenspan is geschikt plastic om een afdak te maken, als het maar 'kas zeil' is.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #68
            Hele lap tekst zitten typen en alles is ineens weg... opnieuw dan maar

            de foto's van de trichomen zijn zonder flits gemaakt dus ik denk wel dat ze echt milky zijn. Plant bloeit ook al 5 weken nu. Heb nu een goede zak microscoop besteld en deze komt morgen binnen dus dan even goed (van opzij ) de trichomen bekijken.

            bedankt voor de zorgen maar op de spot zelf is de flits echt niet te zien door andere mensen. En ja dat is moeilijk te geloven maar Tis echt. Vind t wel een beetje eng dat ik hiermee de cyclus wat verstoor...

            om t even heel ingewikkeld te gaan maken, en daarom heb ik het ook nog niet eerder vermeld. De green o matic is eigenlijk een Blueberry auto.... de zaadjes zijn door elkaar gegaan bij t verdelen bij m'n maat thuis en aan het uiterlijk te zien is mijn plant duidelijk een Blueberry en die van m'n maat in de tuin de green o matic. Van de Blueberry auto heb ik veel verslagen gelezen en filmpjes gekeken. Fluffy toppen zijn hierbij vaak als aanmerking te horen. Gelukkig ruikt t gewoon heerlijk en zit alles helemaal vol met trichomen dus het zal vast wel lekker worden.

            wil dit jaar even geen extra aankopen meer doen maar volgend jaar ga ik zeker met Greenspan werken. Lijkt me erg fijn spul!

            Bedankt voor het meedenken en voor de interesse in mijn topic!

            Comment


              #69
              Veel van de trichomen zijn nog milky, maar toch ga ik de plant zo ophalen om te knippen. Afgelopen nacht best veel toprot ontdekt in de moedertop

              foto's van het knippen volgen vandaag nog wel!

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Jammer van de rot , goede beslissing om haar te oogsten.

              #70
              Weinig van overgebleven helaas... denk een 5-10 grammetjes droog Maarja dat hoort bij guerilla en er is iets te roken vanaf gekomen. Plant 3 ook geoogst en daar kan ook wel een jointje van gedraaid worden Haha..... nummer 2 staat nog maar daar kijk ik niet te veel meer naar om.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Ik duim voor je!

              #71
              Terug na het drogen.

              14,4G ofzo bracht de Blueberry op, toch nog beter dan verwacht en het ruikt ook best prima. Zo eentje roken samen met m'n kweekmaat maar de rest allemaal een tijd laten curen. Structuur is om te janken Maarja dat boeit me niet echt.

              en de chocolope.... die bracht 0,55G op Haha daar gaan we samen een L van roken dus.

              plant 2 ga ik aankomende week denk ik weer eens langs.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


                #72
                De Blueberry rookt best lekker, een beetje scherp nog en de smaak moet nog goed opkomen maar je wordt er wel duidelijk vaag van. Stijgt echt naar je hoofd en je zakt wel een stukje verder in je stoel....

                ik zal na een paar weken curen nog eens een rookverslagje plaatsen want dit is rechtstreeks uit de droog doos.

                Comment


                  #73
                  Hoe staat nummer twee er nu bij? Is ze wat hersteld van het klappende afdak?

                  Gefeliciteerd met de oogst!
                  Plant-plannen voor volgend jaar?
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #74
                    Nummer twee ben ik sinds het knippen van nummer 1 en 3 niet meer geweest. Ga daar van de week even langs om te checken.

                    voor volgend jaar grootse plannen

                    Comment


                      #75
                      Ben benieuwd!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      Bezig...
                      X