Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green o matic autoflower tuin/polder plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Green o matic autoflower tuin/polder plant.

    Korting op 420shop
    Hoi hoi, ben ik weer. Deze keer met m'n eigen plantje...... het is een green o matic autoflower die de eerste 2 weken in de achtertuin komt te staan om vervolgens op een guerrilla plek geplaatst te worden.

    De opstelling:

    aarde: canna terra professional (dat zou een light mix moeten zijn)

    pot: 12 liter

    voeding: moet nog gekozen worden.



    plan van aanpak

    Het zaadje heb ik laten ontkiemen op nat wc papier, na 2 dagen stak er een klein worteltje van zo'n 2mm uit het zaadje. Ik heb mijn pot gepakt en gevuld met een laagje hydro korrels en die opgevuld met de canna terra aarde. Met mijn schone gewassen handen een klein gaatje van een halve cm diep gemaakt en daar het zaadje in gelegd. Een klein beetje aarde erover en vervolgens met een sproeier goed nat gesproeid. Dit heb ik gisteren gedaan en vandaag heeft het zaadje zich nog niet laten zien.

    Nu komt gelijk mijn eerste vraag: ik heb gelezen dat de aarde een temperatuur rond de 20 graden moet hebben om de wortel goed te laten groeien, kan ik mijn pot met nog niet boven de aarde gekomen zaadje dan s'nachts wel buiten laten staan? Vannacht wordt het 10 graden en met dan een vochtige boven laag op de aarde lijkt me dat niet erg aangenaam voor het zaadje.... meningen?

    gr Nyln en foto's volgen als het plantje zich laat zien.

    #2
    Kan je hem niet op je kamer neerzetten totdat hij boven komt? Lijkt me erg makkelijk te verbergen toch?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


    Comment


      #3
      Ben een tijdje alleen thuis dus dat moet wel kunnen ja. Heb alleen slechte ervaring met de plant verplaatsen van binnen naar buiten dus dacht lekker buiten laten staan zodat ie ook gelijk aan de zon en de wind kan wennen.

      Bedoelde je trouwens continue op m'n kamer tot dat ie boven is of alleen 's nachts?

      Comment


        #4
        Het plantje heeft pas zonlicht en wind nodig zodra er blaadjes aanzitten, tot die tijd kan je ze gewoon binnen laten staan.

        Comment


          #5
          Haha dat snap ik uiteraard, mijn gedachte was alleen dat het plantje gelijk als die boven komt zonlicht nodig heeft om de verhoudingen in stofjes die zonlicht opvangen goed te regelen. Leek me zonde als ik een dagje weg ben en het plantje de hele dag binnen staat op het moment dat ie uitkomt.

          We kijken het gewoon nog even aan

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door nyln
            Haha dat snap ik uiteraard, mijn gedachte was alleen dat het plantje gelijk als die boven komt zonlicht nodig heeft om de verhoudingen in stofjes die zonlicht opvangen goed te regelen. Leek me zonde als ik een dagje weg ben en het plantje de hele dag binnen staat op het moment dat ie uitkomt.

            We kijken het gewoon nog even aan
            Zorgen dat je de komende 2 dagen thuis bent dan :p

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Kijk eens aan:


              Het plantje is boven gekomen en de blaadjes zullen morgen wel open vouwen gok ik zo.

              Nu ben ik in de canna lijn aan het zoeken naar voeding voor de groei en bloei fase aangezien de grond die ik gebruik als het goed is erg voeding ARM is.

              Ik dacht zelf aan de stikstof voeding omdat ik weet dat dit tijdens de groei erg belangrijk is. Toen ik verder keek kwam ik ook een aantal completere voedingsoorten tegen zoals canna terra vega voor de groei en canna terra Flores voor de bloei.
              Dit wordt de eerste keer dat ik voeding ga gebruiken en ik heb er dan ook de ballen verstand van, als iemand mij hiermee verder zou kunnen helpen zou dat erg gewaardeerd worden!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Last edited by nyln; 25 May 2017, 17:35.

              Comment


                #8
                Ik heb een pdf'je gevonden van canna zelf met een advies over voeding bij het kweken van cannabis, gelukkig kwam daar de canna terra Flores en canna terra vega ook weer naar voren. Er stond nog een hele berg aan extra voeding bij zoals verschillende wortelstimulators maar dat lijkt mij overbodig. Pk boost voor de bloei komt er wel bij.

                vanaf het moment dat de lob blaadjes geel worden zou ik voeding moeten kunnen geven dus dan begin ik met de terra vega. In de bloei wordt dan terra Flores en een pk boost van canna gebruikt.

                De zaad huls is er nu helemaal vanaf dus de eerste echte zonnestralen worden opgevangen

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Het plantje lijkt sinds het boven de grond komen niks meer te doen. Kan iemand mij vertellen of het begin er wel gezond uit ziet?

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    Het ziet er gezond uit, maar de eerste dagen zijn altijd wat zwaar; de wortel is een weg naar beneden aan het zoeken, het liefst zo diep mogelijk zodat er nooit een watergebrek komt als ze de hoogte in schiet.
                    Ik zou d'r voor de zekerheid in de schaduw zetten zodat de grond niet te snel uitdroogt, en niet teveel water geven. De bodem lijkt nu erg nat. Dat bemoeilijkt de groei soms ook een beetje.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Heel erg bedankt voor je reactie! Heb de pot vandaag inderdaad in de schaduw staan omdat het nu wel absurd warm is.

                      Aarde lijkt heel vochtig maar dat is denk ik omdat ik met zo'n sproei ding alleen de oppervlakte nat heb gemaakt. Slim? Of beter juist het water wat dieper laten raken zodat de wortels meer gaan zoeken?

                      Ik ben in ieder geval erg blij dat te horen dat het allemaal nog prima is!

                      Heb jij toevallig ervaring met de voeding van canna? In mijn vorige bericht heb ik daar wat vragen over gesteld.

                      Comment


                        #12
                        Update:

                        lobblaadjes worden geen blaadjes.

                        mijn eigen zaadje is 3 dagen geleden boven de grond gekomen maar sinds dien is er te weinig veranderd. De 2 helften van het zaadje die in lobblaadjes hadden moeten veranderen zijn geel en hard gebleven ipv groen en zacht. Ik zie wel duidelijk dat de eerste 2 echt blaadjes er uit komen.

                        Het zaadje van een maat van me die ik ook hier te ontkiemen had gelegd is gisteravond boven de grond gekomen en zag er gelijk al 10 keer beter uit. (Foto's voor verschil plaatst ik onderaan)

                        ik ben bang dat bij mij de harde gele stukken de nieuwe blaadjes in de weg gaan zitten want ik weet bijna zeker dat dat gele spul verbrand is en niet meer naar een lobblaadje gaat veranderen.

                        is hier iets aan te veranderen of is dat dikke pech?

                        nogmaals, t minst mooie plantje is 3 dagen boven de grond en de mooie 1 dag......
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                          #13
                          Heb dit nog niet gezien maar ze ziet er niet gezond uit. Kijk het even aan

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Nieuwe zaadjes zijn al besteld....

                            Comment


                              #15
                              De plannen zijn een beetje veranderd.... we gaan verder met alsnog een green o matic, die al ontkiemt is en er mooi bij staat . Verder komt er nog een auto Blueberry en een auto chocolope van het huismerk van wietzaadjes.nl bij.

                              Hier een mooie foto van de green o matic die naar het laagstaande ochtend zonnetje aan het zoeken was:

                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X