Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 4x +speed autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Nice

    Comment


      #62
      Dit lees ik net op deze website: https://www.royalqueenseeds.nl/conte...-om-te-oogsten

      "Een voordeel van het eerder (ongeveer een week voor de oogst) verwijderen van de grote bladeren is dat de laagste buds aan je plant, die veel kleiner zullen zijn dan de bovenste buds, omdat ze minder zijn blootgesteld aan het licht, in de laatste week nu wat in grootte kunnen toenemen en voller kunnen groeien door de plotselinge lichttoename. Door de planten nat te snoeien, kun je ze korter en netter snoeien dan wanneer de buds droog zijn, waardoor de buds er op hun best uitzien."

      In mijn geval is dit misschien ook een optie aangezien de toppen onderin mijn plant nog echt in de begin fase zitten, ze zijn nog erg klein en de haren zijn allemaal nog wit ipv bruin. Deze toppen lopen ver achter op de rest van de toppen bovenin de plant. Ik vraag me nu af of ik alle grote bladeren moet snoeien zodat die kleinere toppen ook kunnen ontwikkelen OF dat ik gewoon straks de toppen moeten knippen die al klaar zijn en de rest laten staan. Wat daar wel het risico van is, is dat de plant dan open wonden krijgt waardoor de plant ongezond kan worden..
      Wat raden jullie aan?


      Comment


        #63
        Nog een nadeel is dat de fotosynthese met meer dan de helft afneemt.
        De grote toppen die nu voordeel van dat grote blad hebben zullen niet veel meer groeien.
        Ik denk dat het 'overall' niet veel uitmaakt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #64
          Zelf probeer ik voor de bloei al te dieven (diefjes en kleine takjes weghalen onder het bladerdek die geen licht gaan krijgen )
          zodat er eigenlijk bijna niks meer onder het bladerdek groeit en heb je ook dat kleine spul niet meer.

          Comment


            #65
            Zojuist teruggekomen van mijn weekendje weg, donderdag tot en met gisteren avond hebben de planten buiten gestaan, het waait hier altijd flink en de weersvoorspellingen waren redelijk prima voor ik weg ging dus had ze maar buiten gelaten, nu zie ik in elk plantje wel een paar rotte topjes, heb zojuist alle rotte toppen weg gesneden, was aardig veel (en pijnlijk).
            Is het wel verstandig dat ze buiten blijven of moet ik ze binnen zetten of onder een afkapje tot ze klaar zijn? ik gok nog een weekje, heb ze met een microscoopje bekeken net maar het is nog steeds een mix van heldere, troebele en heel soms hier en daar amber kleurige trichomes. denk dat als ik nu oogst dat ik zeker wel 40/50% van de toppen kan weggooien omdat ze te vroeg zijn!

            Comment


              #66
              Lastige keuze, ik zou ze nu omhalen. Beter heldere trichomen dan rotte trichomen.
              In heldere trichomen is de THC al aktief en tijdens het drogen kleuren de trichomen nog iets door.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #67
                Ik heb de 2 planten die naar mijn mening het verste waren qua rijping omgehaald. Alle rotte toppen royaal weggesneden en vervolgens alle grote bladeren weggeknipt en daarna de toppen mooi getrimd. Behoorlijk wat weg moeten gooien. Het trimafval heb ik bewaard en ligt nu tussen 2 kranten vellen te drogen. Voor de takjes met de toppen heb ik een droogruimte gemaakt van een kartonnen doos. paar gaten in geprikt. dus met de deksels dicht is een mooie licht dichte ruimte. Moet nu alleen nog een plek vinden waar ik deze doos neerzet.. Moet dit perse ergens zijn waar het tocht ofso? voor de circulatie? of zijn de gaten meer dan genoeg? De andere 2 planten die nog buiten staan ga ik dagelijks checken op rot en hopelijk overleven ze het tot en met volgende week zondag en dan haal ik die ook om, ook ga ik ze snachts binnen halen en overdag met regen onder een afkapje zetten. hierbij wat foto's:




                Comment


                  #68
                  Zorg voor enige ventilatie in de doos, als dat kan met een klein pc fannetje of door regelmatig luchten. Soms gaat schimmel door tijdens het droogproces.

                  Wel zonde hoor!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Zorg voor enige ventilatie in de doos, als dat kan met een klein pc fannetje of door regelmatig luchten. Soms gaat schimmel door tijdens het droogproces.

                    Wel zonde hoor!
                    Ik heb helaas geen beschikking tot een computer fan. Is het voldoende om paar keer per dag even de kleppen open te doen voor enkele minuten?
                    En hoe zit het precies met licht eigenlijk, als de doos paar keer per dag open staat voor frisse lucht, heeft de licht toch niet direct negatieve invloed op de wiet??

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Ik denk dat verse lucht in deze veel belangrijker is dan enkele malen licht. In het donker drogen heeft de voorkeur, maar een een uur licht op een dag moet wel kunnen, ik neem aan dat de doos niet in het felle licht staat. Je zou de doos ook 'snachts open kunnen zetten als thuis het licht uit is.

                    #70
                    Autobedrijf Bert Wieten
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Jij ziet ook echt alles Q

                    • Chronic89
                      Chronic89 commented
                      Editing a comment
                      Hahaha scherp!

                    #71
                    De doos 's nachts openlaten is een optie ja, dat ga ik dan ook doen vanaf nu. De doos staat momenteel met de kleppen dicht op zolder onder een open zolderraampje, er is dus voldoende circulatie van frisse lucht op zolder. De temperatuur zal rond de 21 - 22 liggen denk ik.

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Dat klinkt goed, maar zorg wel dat het niet kan inregenen!

                    #72
                    Kijk eens aan, daar ga je gewoon heerlijk van genieten. Ik heb mijn plantje helaas door de toprot 2 weken eerder moeten oogsten! Had verwacht dat ik er als dagelijkse amnesia roker dan ook niet veel van zou gaan voelen maar werd er toch echt al flink stoned van!

                    gefeliciteerd met de oogst!

                    Comment


                      #73
                      Oorspronkelijk geplaatst door nyln View Post
                      Kijk eens aan, daar ga je gewoon heerlijk van genieten. Ik heb mijn plantje helaas door de toprot 2 weken eerder moeten oogsten! Had verwacht dat ik er als dagelijkse amnesia roker dan ook niet veel van zou gaan voelen maar werd er toch echt al flink stoned van!

                      gefeliciteerd met de oogst!
                      Dankjewel! Toprot is inderdaad een killer heb ik gemerkt. Heb nog anderhalve plant staan, hopelijk overleven ze het tot volgende week zondag zonder toprot, het weer ziet er wel wat beter uit dan afgelopen weken.
                      Ben zelf ook erg benieuwd hoe de wiet gaat smaken. Nu eerst nog even het droog en cure proces zo goed mogelijk uitvoeren

                      Comment


                        #74
                        de opbrengst van de twee planten van zondag hangen nog steeds te drogen, ik vond net wel helaas een klein stukje beginnend rot, heb het hele topje gelijk weggeknipt.
                        Ik had nog twee planten die ik tot aankomende zondag wilde laten staan waarvan eentje heel goed gaat, erg gezond plantje en waarvan de andere al een hele helft mist door toprot. Toen ik gisteren avond goed keek vond ik weer rot op diezelfde plant, heb maar besloten om hem direct om te halen ook. Dit was dus de 3e plant en de opbrengst was echt minimaal.
                        Heb ze net opgehangen in dezelfde doos als de boompjes van vorige week. Kan dit kwaad? 2 verschillende oogsten bij elkaar, de toppen van vorige week zijn al behoorlijk droog. De 4e plant, tevens ook de meest gezonde en volle plant laat ik nog staan tot en met zondag.

                        Ik heb net ook een mini topje van de knipafval van vorige week in een pijpje uitgeprobeerd, de smaak is nog niet helemaal top maar ik ben er wel een beetje high van xD. Erg benieuwd hoe ze worden na het curen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X