Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The doctor’s backyard 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Waarom die palm zonder bladeren?
    God was never on your side..

    Comment


    • Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Ik wil proberen een kale stam van een meter te halen zoals een kleine palmboom. Waarom? Omdat ik er zin in had.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ghehehe, mooi man

    #32
    Royal Gorilla heeft nog wat spatzand aan der billen hangen. Of is het luis, nee toch?
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Idd spatzand van de stormen van de laatste dagen

    #33
    Iemand die mij kan helpen deze kleine wormpjes te identificeren. Ik wou zeggen maden maar dar zijn ze net iets te licht voor. Ze bevinden zich op de bodem van mijn eerste batch think differents die op tuinaarde stond voor te groeien. Net 40 potjes onderzocht. Enkel die op tuinaarde hebben er last van.


    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


    • Vluggejapie
      Vluggejapie commented
      Editing a comment
      Volgens mij zijn dat gewoon maden, jonge maden zijn vaak fel wit/heel licht geel.

    #34
    Ik d8 ook aan maden. Heeft de "stompe" kant 2 stipjes?
    Zo ja zijn het maden.
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #35
      De royal gorilla is vandaag 2 noden teruggetopt en aan de lst gegaan.
      D837058A-20EB-4E69-8C69-259F47A3140E.jpeg 5CCF5FC1-FE8D-4C8C-BCE0-8C637D01C240.jpeg

      Je had toch niet verwacht dat ik dit jaar kertsbomen ging kweken?




      Enemy of the state is dan toch tot in de tuin geraakt. 21/4 begonnen met ontkiemen.
      Nieuwe schoenen! 140l met wat beender-bloed-lavameel en nog wat bat guano
      769ACD6C-D6BC-4A67-BBF4-4908E5516C4B.jpeg

      0196A82A-478F-4321-9CC0-D8C762076286.jpeg

      Attached Files
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

      Comment


        #36
        Tijd voor een update terwijl ik geniet van spaanse tangielope.




        C167F640-F2B4-4446-917E-88ECCC647495.jpeg








        oh ja update!




        Gisteren heb ik dus nog wat plaatjes geschoten om jullie te entertainen terwijl ik weg ben.




        De amnesia die bloeit lekker verder.

        beetje licht van kleur, is ze altijd geweest.

        Ze krijgt geregeld bloeivoeding mee.

        PNG-afbeelding 10.png PNG-afbeelding 9.png





        De quick one gaat als een tierelier! Ze tikt de meter al aan.
        PNG-afbeelding 11.png PNG-afbeelding 8.png


        De gorilla is aan de ketting gegaan voor ik vertrok. Kijk zelf maar.
        6B920F88-86EC-4046-95F0-634F3F8AEFE9.jpeg 62C5E6F7-60D4-438E-BAA9-AFE197353F9A.jpeg D5F35092-2620-4382-AAE8-15D3AECD5E8A.jpeg 6F4EF544-725E-4ECC-B82E-5110AFF4B559.jpeg ​​​​​​​ B3FB631E-4A65-4C41-94FD-57542D41844B.jpeg


        Ondertussen ben ik al 45 minuten aan het typen en aan de afghan purple kush begonnen. Die is heel zoet. Beetje blueberry.. of zelfs heel veel. Ik krijg niet het gevoel dat de medewerkers veel kennis bezitten. Maar de sfeer is dan weer superrelaxed.
        Attached Files
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Geniet ervan!
          Laat je de wond open? Dat wil dit jaar ook gaan proberen.

        • Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Yes niks aan gedaan, lekker natuurlijk

        #37
        Net terug van vakantie, uiteraard is er iets vreemd opgedoken in de tuin terwijl ik weg was

        51300BF8-5943-4870-8FFE-6C189502A806.jpeg 68B6ADE7-9A01-4AB2-8DD4-7D5597A732FD.jpeg FEFDDEAA-1B33-4A31-BD9F-38C81CF5D61A.jpeg

        iemand enig idee? Het lijkt wel alsof er een calyx of eenbal groeit vanuit de fanleaves
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Foto's zijn niet echt scherp, hopelijk lees ik zo het antwoord

        #38
        Ogod das een ei een superize eitje of een baby plantje of der zit iets in een tarantula zoom is in mischien even opereren doe IETS
        God was never on your side..

        Comment


          #39
          Even LR2 aan zijn staart trekken
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #40
            LR2 jij een idee?

            heb het uit voorzorg al verwijderd en de rest van de plant gecontroleerd
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Jonge je had het moeten opereren enz nu weet we nog niet wat het is flappie toch

            • Thedoctor
              Thedoctor commented
              Editing a comment
              Verwijderd niet weggegooit. Kan het nog altijd volledig ontleden voor jou

            #41
            Schijnt een mutatie te zijn waardoor je topjes ktijgt op de bladeren. Kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn. Je kunt deze bladeren het best verwijderen, omdat je plant er energie en voedingstoffen heen stuurt die ze normaal in de toppen steekt.

            Wel grappig, is best zeldzaam schijnt.

            Google maar eens op 'buds on leaf cannabis'.

            Comment


              #42
              Het is inderdaad een top op een steeltje. Dat is echter geen mutatie. Maar eerder een lokaal foutje. Mutaties liggen vast in het DNA, dan zou de hele plant het moeten hebben.
              Dit is eerder een soort van copy+paste error: de plant geeft opdracht aan klompjes cellen om een bepaalde functie te vervullen. Dit klompje heeft twee functies doorgekregen: maak een top, en maak een blad. Het blad heeft gewonnen, maar de instructie is niet vergeten.

              Het is zeldzaam, dat is zeker! De energie die een klein topje als dat vraagt, is vergelijkbaar met die van een okselcalyx; verwaarloosbaar op een hele plant. Misschien dat er 20 seconden aan zonlicht-opwekking aan besteed wordt, per dag. Komt er een keer een wolkje voorbij, dan ben je even veel energie kwijt.

              Dan nu het minder leuke: het lijkt, vooralsnog, op een mannelijk bloemdeel. Ik zou het sowieso weghalen en eens open snijden met een vergrootglas er bij. Als er banaantjes in zitten dan weet je het zeker. Maar omdat de 'druppel' lijkt te bestaan uit flapjes (of sectoren als je wilt) geeft dat wel een hint naar mannelijke bloei.
              Ik zou voor de zekerheid alle toppen en vooral de oksels van de plant nakijken. Het is mogelijk dat dit gewoon een kleine afwijking is, maar het kan ook een voorbode zijn.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Thedoctor
                Thedoctor commented
                Editing a comment
                Dit heb ik ondertussen al gedaan en inderdaad het ging om banaantjes. Voorlopig is nergens anders iets te zien maar ik blijf het dagelijks controleren.

                Thanks voor de info!

              #43
              Gaat het om die quick one, en is die van RQS?
              Zo ja, dan zou ik inderdaad een dagelijkse controle doen. Zo niet, dan zou ik graag horen wat het wel is, en of het femzaad is.
              Mocht je later herma-bloei tegenkomen, kun je mij dan even taggen?

              Er begint wat te kronkelen in mijn hersens, er beginnen radertjes te draaien over een oude theorie: Dat wiet geen XX (vrouw) of XY (man) kent zoals mensen, maar eerder een XXY, XYX, YYX etc. of zelfs een viertal XXXX, XYXX, XXYY, etc. Dat is interessant om bijvoorbeeld te kunnen beargumenteren (nog niet meten en weten helaas) hoe groot een herma-kans kan zijn.
              Jouw bevindingen kunnen daar aan bijdragen. Ik weet niet meer hoe ik het precies onderbouwd had, maar dit is wel zo'n stukje informatie wat er mee kan helpen. Opnieuw voor de lezers, dat heeft niets te maken met ploidy (aantal celkernen), maar met chromosoomaantallen in normale planten die geslacht bepalen.

              Als deze plant niet herma wordt, dan zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat je te maken hebt met een XXY (onderdrukt mannelijk deel dat enkel lokaal tot uiting komt) of een XXXY (idem). Als er wel herma-bloei ontstaat, dan is alles nog mogelijk; er is niet per see sprake van een onderdrukking van een geslacht.

              Als je daar geen fuck van begrijpt, dan is dat helemaal niet erg. Zolang ik het niet hard kan maken, dan heeft het toch geen zin om er over na te denken
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Thedoctor
                Thedoctor commented
                Editing a comment
                Het gaat inderdaad om de quick one..

                Over de rest van je uitleg ga ik me morgen buigen.

                Superintressant! Dat is net de materie waar ik meer over wil weten en leren!

                Momenteel zit ik al op het terras en wil ik het wat gezellig houden voor de mensen rondom me

              #44
              LR2

              om ff terug te komen op wat je gisteren zei. Intressante theorie waar ik wel een logica in zie.
              ik zat zelf ook te denken wat als een plant een chromosoon of een gedeelte ervan mist? Waardoor ze zich anders gaan gedragen of gaat dit enkel invloed hebben in het feit dat ze dingen gaan ontbreken?

              Als ze inderdaad herma blijkt te zijn gaat er spijtig genoeg de bijl in gaan of ik moest nog ergens een plekje ver weg vinden.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Alle chromosomen komen in setjes van minstens 2. Dus als er eentje een deel mist, dan wordt er gewoon een deel van de ander gebruikt. Ze gaan dan compenseren door dat stukje DNA (een chromosoom is een lange slinger DNA) vaker te activeren, of door gewoon een tweede kopie te maken. Planten zijn daar overigens veeeeel beter in dan dieren.

              • Thedoctor
                Thedoctor commented
                Editing a comment

              #45
              keuzes... hier blijft maar eentje van over
              DF68DE94-7640-4308-AA6E-B4A8C0BA68A9.jpeg

              precies zoals ik ze wou. 1x toppen=4 nieuwe hoofdtoppen (royal gorilla)

              29F34135-DD57-4982-AE64-4645FB3BBA41.jpeg

              amesia auto
              45C1581F-6E70-480F-A5C5-9D901861AD08.jpeg 0BE61726-3D46-4236-80F9-8741D4DB17DC.jpeg 01E9BFEB-7974-4F0E-9822-103D157C174A.jpeg

              Enemy of the state. Eindelijk vertrokken. Begonnen met ontkiemen om 21/4..

              63A3FFE1-7304-4B18-9003-DB9743E4D992.jpeg 12A33B40-C92B-4D17-8C01-36E01804F29E.jpeg

              quick one/herma? Zou zonde zijn. 97cm en mooi breed

              C5A41DA9-4FB5-4A9C-8314-C3622BE46CD6.jpeg 155D8B50-63CD-444C-9A1B-9EA815ED1250.jpeg
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

              Comment

              Bezig...
              X