Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag autoflowers buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag autoflowers buiten

Korting op 420shop

Zet hem op! Een mooi moment om buiten te starten lijkt me, zijn ze eind augustus klaar en pak je de meeste zonuren.
    als een zaailing bovenkomt, is het handig als de boel een beetje vochtig is zodat zij het zaadomhulsel kan afwerpen. Als het droog is dan wil die nog weleens aan de lobblaadjes vast blijven zitten. Die fles zou ik weghalen zo gauw ze dus boven zijn en de eerste blaadjes (lobblaadjes) zich ontvouwen hebben. Weten ze daarna ook gelijk waar ze aan toe zijn en krijg je planten die tegen een stootje kunnen.
    Ik neem toch aan dat je de zaadjes precies in het midden van de pot hebt geplant? Dan kun je die fles toch zo positioneren dat die er precies boven staat?

Comment

Succes ben benieuwd naar de foto's.
      Neem aan dat je fles zo geplaatst hebt dat voor je gevoel het zaadje in het centrum ligt? Dan zal het wel goed komen, hier zijn de kopjes netjes in het midden van de fles naar boven gekomen. Kan wel zijn dat aarde in de fles een klont vormt en bij verwijderen fles die klont toplaag mee komt. Inclusief zaadje kweekling. Die moet je er dan misschien even uitkloppen.
      Het nut dat de fles nu heeft is dat je voorkomt dat vogels het zaadje uit de grond pikken op zoek naar wormen. En je voorkomt ook gravende katten. Het is geen noodzaak.
      Denk dat je de potten gerust al in de volle zon kan zetten. Zaad kiemt het beste bij kamertemperatuur. En slechter onder koude omstandigheden. Iedere dag even met een vinger testen hoe vochtig de aarde is. Want het zaad mag niet uitdrogen. Maar dat gebeurt niet in een dag zon op de pot.
      Ik vind dat er gewoon vijf van de vijf op moeten komen, tenminste wel als je net als ik minimaal 6,95 per zaadje hebt betaald.

Veel (leer)plezier met je kweek.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Leuke soortjes, ik volg je

Comment

Pineapple punch by far het lekkerste wietje dat ik ooit gerookt heb, en ik heb er al heel wat gerookt.

Wel rotgevoelig omdat ie zo mega compact is, en wit van de thc....

succes!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

• Appleton
            Appleton commented
            Editing a comment
            Leuk om te lezen, mooie plant!
            Benieuwd naar de smaak..

De flessen heb ik alvast verwijdert, ik was nl niet zeker of ik ze wel allemaal goed had geplaatst tov zaadje.
          Mijn spot is onbereikbaar voor katten en ik denk ook niet dat vogels daar gemakkelijk geraken, dus heb maar het zekere voor het onzekere genomen

De overige zaadjes heb ik uiteindelijk toch ook gewoon gezaaid

ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Goed bezig. Je zou een rand kopertape om je potten heen kunnen doen tegen de slakken. Kost 7 euro voor een rolletje bij de hornbach

Comment

Comment

• itsme5285
                itsme5285 commented
                Editing a comment
                Heb je ze zo gewoon in de grond gestoken? Want ik doe het zaadje in een glas water, dan een 12 uur wachten ofzo. Eens het zaadje gezonken is leg ik dit tussen nat keukenpapier in een afgesloten doosje. Vervolgens kijk ik elke 24 uur eens, en eens het zaadje een worteltje heeft, dan pas stop ik het in de grond zoals jij doet.

• Appleton
                Appleton commented
                Editing a comment
                Ja idd, heb ze (net zoals bij mijn test in april en zoals in de natuur) direct in de potgrond gestoken.
                Voor ik hieraan begon twijfelde ik tussen de verschillende methodes en werd me op het forum aangeraden om ze gewoon direct in de grond te steken en ze daar te laten ontkiemen.
                Dit bleek goed te lukken met mijn testplantje vorige maand maar dat was toen binnen en in een klein potje, nu liggen de zaadjes in grote potten buiten, waar de toplaag steeds vrij snel droger wordt maar ook nog niet superdroog en er relatief grote temperatuurschommelingen zijn
                Voorlopig spuit ik af en toe een klein beetje, gelukkig blijft de zaaigrond in het kuiltje wel een beetje vochtiger (of zo lijkt het toch)

Jouw methode overweegde ik ook maar uiteindelijk niet gedaan vanwege de mogelijke risico’s door beginnersfouten

Attached Files

Comment

het lijkt inderdaad wel of ik hier en daar heel fijn spinrag zie op die rechterfoto...? Ik hoop dat dit van een spin is zonder 't' op het einde.

Comment

• Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  als je verder geen schade ziet in de vorm van witte puntjes, dan denk ik dat het een wat grotere spin is.

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Dat is spin zonder T.
                  Die vangen andere beestjes.

• Appleton
                  Appleton commented
                  Editing a comment
                  Oke bedankt! Ik hoef me dus nog geen zorgen te maken...

Zouden deze jonge dames er volgens jullie nog goed kunnen door komen of zijn ze ten dode opgeschreven en begin ik beter alvast nieuwe zaden te bestellen voor het te laat is om nog te starten...?

Ik hoop dat iemand me een tip kan geven of mij kan zeggen of dit waarschijnlijk wel nog, of niet meer, goed komt...

hoopvolle groeten,
                Appleton
                Attached Files
                Last edited by Appleton; 6 June 2018, 20:22. Reden: Een aantal foto’s verwijderd, er stond steeds wat lmeer dan de pot op

Comment

Ze zijn een beetje natgeregend, dan gaan ze niet meteen dood eh ...
                  Komende 3-4-5 dagen uit de regen houden (niet uit het licht!) en geen water geven.

-- ze stonden bij je vorige update, twee dagen geleden ook al te nat.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Appleton
                    Appleton commented
                    Editing a comment
                    Bedankt voor je reactie Q!
                    Toch een kleine geruststelling dan!

Op de foto’s van mijn vorige update zag alles er inderdaad nat uit, want ik had net voor het nemen van de foto’s wat bevochtigd
                    Ik heb nog maar 1x water gegeven met gieter sinds ze boven zijn, en dat was minder dan 200ml per pot, na een heel warme en droge dag. Voor de rest gaf ik enkel water met de waterspuit (1l vernevelde ik elke ochtend boven de 15 potten dus 1l water op 150l aarde), dacht dat ik op die manier zeker niet te veel gaf
                    Integendeel, ik vroeg me af of ze eigenlijk wel genoeg water kregen zo want ze staan op een heel zonnige plaats... ja dus.. :p

Ik hoor net van mijn buurman dat er vannacht heel erg onverwachtte wateroverlast was, na een dik uur regen stond zijn garage al onder water
                  Ze hebben het niet getroffen de dames

Comment

Ja, ik ben daar niet zo voor, voor dat vernevelen, maar er zijn andere kwekers die er prima mee kweken dus ik wilde daar niet teveel op ingaan.

Voorlopig hebben ze water genoeg.
                    Heb je al een bierval tegen slakken staan, of iets anders ?
                    Die vinden dit weer ook erg fijn en kun je maar beter voor zijn.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                    X