Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag autoflowers buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tegen de slakken heb ik kopertape voorzien.
    Ze staan nu momenteel recht met satéprikker als ondersteuning. Daarover opnieuw een zeil serrezeil gespannen, morgen nog regen, daarna weer veel beter dus hopelijk drogen de potten snel op!

Aan sommige blaadjes hangt er wel aarde door de storm maar durfde er eigenlijk nog niet aankomen dus heb het maar zo gelaten momenteel

bedankt voor de hulp!
    Last edited by Appleton; 1 June 2018, 20:54.

Comment

groeien allemaal weer min of meer recht, dus das al goed

Zoals elke ochtend neem ik foto’s van de plantjes zodat ik die op de de trein op mijn gemak kan bekijken. Was toch niet zo mooi als gehoopt

De cheese af, die ondertussen 8,5 weken oud is, had nog wat meer vlekjes, maar nog erger: gaatjes in de blaadjes boven
      Deze ochtend vond ik niets meer dan een vliegje op de plant, maar had niet zo veel tijd. Op de trein zag ik opeens een soort worm of rups van onder het blad komen?? Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Het is niet zo duidelijk op de foto, ik probeer vanavond nog een controle te doen

de kleintjes zien er op een 2-3 na die het perfect doen, stuk voor stuk vervormd uit, hebben scheurtjes in bladeren en sommigen ook lichte verkleuringen en vlekjes... Waarschijnlijk zal de enorme regenval van een paar dagen geleden hier wel een beetje de oorzaak zijn, maar er is precies ook van gegeten, en dat lijkt niet het werk van een slak?

Dat ene zaadje wat de blaadjes maar niet loslaat blijft volharden in de boosheid, benieuwd hoe dat verder loopt, misschien dat de blaadjes toch nog winnen want die blijven groeien
      Attached Files

Comment

ik gok dat je vermoeden over de vele regenval klopt. 1 rups is niet zo'n probleem, maar check ff of er niet meer zitten. Als ik het me goed herinner zijn er ook rupsjes die rag spinnen ter bescherming, wat mij doet vermoeden dat je er meer dan 1 hebt rondbanjeren.

Comment

Gisterenavond gecontroleerd op beestjes, na 1 minuut zoeken vond ik een +- 1 cm lang wit dun wormachtig iets die op 10cm boven de stam was gewikkeld.. na veel prutsen heb ik het er af gekregen maar daarna viel het op de grond en niet meer terug gevonden
          Ik heb al veel opgezocht wat het zou kunnen zijn en het enigste wat qua uiterlijk ermee zou kunnen overeenkomen zijn aaltjes, kan dat?

Daarna heb ik er geen meer gevonden op de plant maar ze kunnen zich goed verstoppen denk ik, ze gaan goed op in de haartjes die uit de beginnende toppen komen..

Goed nieuws is er ook, geen rupsen gezien

Daarnet de kleintjes gecontroleerd en deze zagen er weer iets minder goed uit
          - zwarte puntjes
          - scheuren in midden van sommige blaadjes
          - rare verkleuringen op sommigen
          - wit/gele vlekes
          - lijkt alsof er nog meer van gegeten is
          - aan zo goed als elk plantje vind ik een webje, maar heb begrepen dat niet alleen spint en spinnen dat maken.
          Ik vond op geen enkel plantje zichtbare beestjes, maar natuurlijk wel de gevolgen ervan

De lowryder auto ziet er wel heel slecht uit, en toen ik er even naar staarde zag ik opeens een heel klein spinnetje die maken. Ik heb er een redelijk goede foto van kunnen nemen, wat zou dit kunnen zijn? Laat ik het beter zitten tegen de andere beestjes of niet? Vond het wel opvallend dat ik net op t plantje die het het slechtst doet die spin vond incl redelijk wat draadjes
          Op de andere plantjes ook draadjes, maar geen spin

Ik heb zowat alle symptomen opgezocht en uiteindelijk ben ik bijna alle veelvoorkomende insecten tegengekomen als mogelijke veroorzakers

Ik weet dat ze buiten nu eenmaal zijn overgeleverd aan de natuur, en een paar vlekjes zijn dan ook niet erg maar weet alleen niet wat hier aan de hand is en of ik moet ingrijpen, want ze zijn nog klein en al geen gemakkelijke jeugd gehad met de storm...
          Valt dit onder de categorie normale buitenschade of niet? Met mijn cheese af de eerste 6 weken geen enkel probleem gehad, maar was toen wel vroeger in het seizoen..

Over het plantje dat nog steeds met haar zaadje verwikkeld is: heb er een mooie foto van, weet niet of dit regelmatig voorvalt maar vind het wel een mooi zicht zo, wat een sterk plantje toch want ze heeft haar lobblaadjes nooit ten volle kunnen benutten lijkt me. Het is 1 van de 3 cropical fruit AF’s die ik heb gezaaid, en toevallig zag 1 van de 3 zaadjes er ook vreemd uit bij aankomst, heel bleek
          Benieuwd hoe dat afloopt

Attached Files

Comment

Spinnen vangen andere beestjes, ze eten geen plant

Als je op beestjes controleert is een vergrootglas handig.
            Spint is kleiner dan een speldenkop, dus wat moeilijker te zien.
            Spint gaat pas webben maken als ze al een tijdje in je plant zitten met een hele familie, dat gaat niet van de een-op-andere dag buiten.
            Spintsporen op je blad zien er uit als puntjes, gele speldeprikjes.

Thrips is ook klein, 1-2mm maar langwerpig en veel beweeglijker dan spint.
            De sporen zijn kleine gele streepjes, spoortjes op het blad.
            Ze wonen aan de onderkant van het blad, net als spint.

Aaltjes kruipen niet in je plant en zijn kleiner.
            Het zal wel een rups geweest zijn denk ik, die zijn er in allerlei kleuren en uitvoeringen.
            In de maten 1mm tot 5cm en zelfs nog groter.

Het Cicaden seizoen begint ook weer. Ik zag er al wat op de auto zitten
            Als die voltallig aanwezig zijn is het ook weer tijd voor sprinkhanen ...
            Heerlijk dat buitenkweken eh
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Ik word HELEMAAL GEK van de sprinkhanen.

Dankjewel QnQ, over spint en thrips moet ik me dus nog geen zorgen maken, als ik het goed begrijp.
            Heb je enig idee waarom er zwarte stipjes en vlekjes zijn en witte/lichtgroene streepjes en vlekjes? Of is dat normaal buiten?

Heb vandaag een kleine hoeveelheid lavameel verstuifd boven de plantjes want las hier alleen maar positieve dingen over

Het was hier vandaag na een paar bewolkte dagen perfect weer voor de plantjes, ze waren er echt van aan het genieten

De potten wegen nog vrij zwaar, ondanks ze niet meer in de regen hebben gestaan.. maar ze hebben de voorbije dagen natuurlijk ook niet veel zon gehad

Comment

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ik bedoelde te zeggen, als je spint ziet webben dan heb je je plantjes al een tijdje verwaarloosd.
              Zwarte stipjes zijn meestal poep. Witte/gelige spoortjes van beestjes.

• Appleton
              Appleton commented
              Editing a comment
              Wat bedoel je met verwaarloosd, Q?

Dacht dat je hier preventief niets kon tegen doen? (Buiten roofmijten inzetten)

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als ze webben, dan zitten ze al langer dan een week in je planten. Dat bedoel ik.
              Neemolie werkt ook preventief.

Kleine update

Ze hebben de voorbije dagen van het mooie weer kunnen genieten en doen het goed denk ik

Heb geen/weinig verdere bladschade in de vorm van vlekjes of gaten gezien, enkel een paar draadjes maar ik wacht nog een beetje af hoe dat verder evolueert

Het plantje waarvan de zaadhoes maar niet wou loskomen is er ook goed doorgekomen, de cheese af die al tijdje staat doet het ook heel goed in de bloei naar mijn inziens

meer foto’s volgen later!
            Attached Files

Comment

Ondertussen alweer een week verder en er zijn wat dingen veranderd.
              Een deel van de plantjes hebben een nieuwe thuis gekregen omdat ik het er toch wat teveel vond zijn in 1x eens ze goed begonnen groeien.
              Ik heb er 4 gehouden:
              - Cropical fruit auto
              - White dwarf auto
              - Pineapple punch auto
              - Auto Pounder

Het was niet gemakkelijk om ze zo vroeg te laten gaan..
              Maar ik vind het nu echt wel beter zo, minder zorgen over geur, zichtbaarheid..
              Nu kan ik ook steeds even kijken naar elk individueel plantje terwijl dat ervoor moeilijk was

Goed, ze doen het dus alle 4 heel goed en groeien vrij snel, ik heb de niet-ontkiemde zaadjes 17 mei in de potten gestoken. Ze zijn nog maar kleine 4 weken boven
              Ik doe mijn best er eens een wat mooiere foto van te nemen

De cheese af die sinds half april boven is staat mooi in bloei. Ik vind het in elk geval fantastisch om naar te kijken en aan te ruiken

Wel grappig, mijn intentie was in april nooit om daar een wietplant uit te krijgen, ik had dat zaadje nog liggen en wou een ontkiemmethode testen in een klein potje omdat ik nog nooit had gekweekt.
              Het werkte allemaal en ze groeide maar verder dus toch maar overgeplant in een 5l pot met universele potgrond.
              Ik heb zo slecht overgepot dat nog maar de helft vd aarde van uit het potje meekwam. Verder nooit veel aandacht aan gegeven, gewoon kraanwater en soms een scheut DCM groenten en kruiden meststof bij het water.
              Ze vertoont wel allerlei voedingstekorten (denk ik) op de bladeren maar in 5l pot en nooit aandacht lijkt me dat wel normaal.

Eergisteren wel een dikke witte rups van af gehaald die al mooi had gegeten

ook liep er nog een ander klein beestje op een tak naar een dood blad, heb haar gezocht maar niet meer gevonden. Heb er een onscherpe foto van kunnen nemen

Mijn nieuwe plantjes krijgen natuurlijk wel meer zorg en voorbereiding nu

O ja, de gelukkigen die de plantjes mochten meenemen hebben me wat fem buitenzaden geregeld, ik heb die onmiddellijk (eergisteren) in kleine potjes met aarde gestoken. Volgende week ga ik op zoek naar een paar guerilla spots waar ik ze in de grond kan steken.

Een guerillakweekje was totaal niet de bedoeling in mijn eerste kweekzomer maar goed, kon het toch niet laten. Heb alvast guerilla tabs gekocht want ik heb de bodem natuurlijk niet kunnen voorbewerken. Meer nog, ik moet er nog naar op zoek!

Het is al laat maar maakt niet uit, blijft gewoon leuk

het zijn vroegbloeiers dus hopelijk komt er van minstens 1 vd plantjes nog iets lekkers af

Als ik goeie spots vind en de plantjes daar kwijt kan komt er zeker ook een kweekverslagje over

Attached Files

Comment

Het testplantje (cheese af van de Heksenketel) is nu 12 weken boven. De Heksenketel zegt op haar website 80 dagen, dus dat is nu al een aantal dagen geleden gepasseerd.

Ik weet dat de aangegeven tijd bijna nooit klopt maar wou toch even vragen of ze nog even mag blijven staan want de toppen evolueren snel, en het is de eerste bloeiende af die ik in mijn leven zie dus heb geen idee..

een microscoopje is besteld maar ik vrees dat die pas na het weekend zal geleverd worden...

Attached Files

Comment

gewoon wachten tot je microscoopje er is, zonde als je te vroeg oogst... is toch aardig goed gegaan bij je ondanks je fuckup met die regen. En die cheese heeft leuke dikke toppen voor een buitenwietje, niet verkeerd!

Comment

• Appleton
                    Appleton commented
                    Editing a comment
                    Inderdaad! Die andere 4 doen het echt enorm goed, ondertussen +- een maand na de ravage zijn het al mooie stevige dames geworden
                    Ik zal morgen eens een goeie foto van hen proberen plaatsen.

En die cheese blijft me verbazen, gewoon in universele potgrond in 5 liter pot en ook nog eens heel slecht overgepot...

Leuk om te horen dat je het ‘leuke dikke toppen voor een buitenwietje’ noemt, want ik had eigenlijk geen idee of het iets voorstelde

Geduldig wachten op de microscoop dus, ik heb geduld genoeg, wou alleen niet het risico lopen om te laat te oogsten

Ze werden wat hoog voor mijn lage omheining dus moesten ze wat naar beneden getrokken worden

Ze hadden al een relatief brede stam vind ik maar na een kleine massage werden die wel weer wat flexibeler

Ik had het gevoel dat ik ze nog meer naar beneden kon trekken maar wou de grenzen niet teveel aftasten aangezien het de eerste keer is
                  En zo’n KNAK in de stam zou ik toch niet leuk vinden

al bij al redelijk goed gegaan

het vergde wel een beetje creativiteit want had geen gaatjes in de potten voorzien om het touw aan te bevestigen
                  Op een van de foto’s is te zien hoe ik het heb proberen oplossen

Benieuwd of jullie dit als een echte LST beschouwen of niet, want ik dacht dat daarbij ook de zijtakken naar beneden moesten getrokken worden, maar heb ik voorlopig maar zo gelaten...

op de foto’s staan:
                  - Cropical fruit af
                  - Pineapple punch af
                  - Autopounder
                  - White Dwarf af (die even hoog was als de rest dus een echte dwarf is het niet)
                  Attached Files

Comment

Ik heb het microscoopje eindelijk ontvangen dus ik kon de trichomes checken

Ze lijken me voornamelijk milky met nog af en toe een clear hoedje tussen

Je hebt wel een heel goeie vaste hand nodig heb ik nu ontdekt voor zo’’n microscoopje
                    In de handleiding staat er bij stap 1: “”leg het voorwerp op een vlak oppervlak””, dat gaat dus niet in ons geval voor zover ik weet haha
                    Maar foto’’s maken ervan lukte al helemaal niet, al had ik gehoopt van wel zodat ik jullie de beelden kon laten zien

Ik denk dat ik de plant morgen/overmorgen ga oogsten, want ben niet 100% zeker of er nog geen amber in zit..

Ze ruikt heerlijk en toppen zien er goed uit, ik zie geen witte haren meer (buiten een mini beetje op de onderste kleine topjes soms)

de andere af’s waarop ik een klein beetje lst heb toegepast doen het goed en groeien weer mooi naar boven, denk dat ik over een paar dagen al een nieuw touwtje mag spannen
                    Ze zijn nu 5,5 weken oud als ik me niet vergis en zouden zonder lst nu al ver boven een meter hoog uitkomen, het strafste van al is dat de Dwarf nog het grootste is van allemaal!

wat gewone foto’s van de cheese gaan wel natuurlijk

Attached Files

Comment

Het is ook lastig, ik ken mensen die het gewoonweg niet lukt. Eigenlijk moet je de top vastpakken om goed te kunnen kijken, maar doe dat wel voorzichtig.
                      Verschil tussen clear en milky is soms lastig te zien. Daarom probeer ik zelf te sturen op ca. 20% amber, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik moet oogsten i.v.m. het achteruit gaan van de kwaliteit.

Comment

Kijk je wel vanaf de zijkant naar de Trichomen ? Als je van boven af kijkt, zijn ze altijd milky.
                        Lets not criticize but legalize

Comment

• Bluntpiloot
                          Bluntpiloot commented
                          Editing a comment
                          Oh, dan moet ik dat ook maar eens doen XD

Bedankt voor de reacties, daardoor beslist om toch nog minstens een paar dagen te wachten

De weersvooruitzichten zijn goed dus dat zit alvast mee, die cheese heeft echt zeer veel geluk gehad met het weer in haar bloeiperiode

Comment

Bezig...
                        X