3x Sweet Cheese Automatic + 1x AutoMazar

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wietkarper
    Senior Stoner
    Member
    • May 2017
    • 40

    #1

    3x Sweet Cheese Automatic + 1x AutoMazar

    Korting op 420shop
    Yo allemaal,

    Zoals de titel van het topic al zegt ben ik dit jaar voor 3x Cheese Automatic gegaan, heb één gratis zaadje Automazar erbij gekregen. Heb deze topic gemaakt om jullie advies te vragen bij eventuele problemen.

    Heb ze gepland in 4 potten van 11L
    Aarde: Biobizz Lightmix 50L
    Voeding: Plagron Algalijn: algagrow, algabloom, powerroots, vitarace, greensensation.
    Ontkiemd: 12/05/2018
    Gezaaid: 14/05/2018
    Boven grond: 16/05/2018

    Ik had meteen gemerkt na een paar keer water geven en in de zon zetten dat de grond zakte, met als gevolg dat ik te weinig grond heb. Dit met de combinatie van elke dag onweer heeft ervoor gezorgd dat mijn stengels al snel te lang werden. Het probleem is dat de growshop waar ik die Biobizz Lightmix heb gehaald onlangs zijn deuren heeft gesloten. Mijn vraag is of ik een gewone universele potgrond kan gebruiken om de potten te vullen tot aan de rand? En als ik het goed begrepen heb is het geen probleem om de stengel te bedekken tot aan de lobblaadjes? Was ook van plan om dit jaar eens LST te proberen, is dit dan nog mogelijk?

    Grtz,

    Wietkarper
    Attached Files
  • Ess
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 341

    #2
    Hoi,

    Ik heb dat ook wel eens gehad. Gewoon inderdaad aanvullen met universele potgrond tot aan de lobblaadjes kan absoluut geen kwaad, integendeel! Het is nu essentieel om te doen. Wat je met autoflowers absoluut nooit moet doen, is verpotten. Dus gewoon lekker aanvullen. Succes met je kweek!

    groet,
    Essie

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment

    • wietkarper
      Senior Stoner
      Member
      • May 2017
      • 40

      #3
      Heb de potten verder gevuld tot waar het momenteel mogelijk was. Ben sinds eergisteren ook begonnen met kleine hoeveelheden algagrow en powerroots mee te geven, het gaat er goed mee.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment

      • Kweking Eend
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2018
        • 201

        #4
        Leuk, zo’n automazar. Heb er lang over gedacht ook zo een te zetten, heb er veel goede verhalen over gelezen!

        zou wel oppassen met voeding nu al: less = more!

        Staan er verder leuk bij, ik volg.

        Kweking Eend

        Comment

        • nyln
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Jul 2016
          • 305

          #5
          Ze staan er mooi bij. Ik heb ook niks meer dan positieve ervaringen met de automazar. Is deze van Dutch passion?

          De mazar van m'n maatje groeit nu 5cm per dag ongeveer.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment

          • wietkarper
            Senior Stoner
            Member
            • May 2017
            • 40

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kweking Eend
            Leuk, zo’n automazar. Heb er lang over gedacht ook zo een te zetten, heb er veel goede verhalen over gelezen!

            zou wel oppassen met voeding nu al: less = more!

            Staan er verder leuk bij, ik volg.

            Kweking Eend
            Ik geef op dit moment 1/2 wortelstimulator en 1/4 voeding van wat het kweekschema voorschrijft (0.5ml/L wortelsimulator, 1ml/L algagrow). Denk dat ik dit wel kan doen zolang ik er voorzichtig mee ben



            Oorspronkelijk geplaatst door nyln
            Ze staan er mooi bij. Ik heb ook niks meer dan positieve ervaringen met de automazar. Is deze van Dutch passion?

            De mazar van m'n maatje groeit nu 5cm per dag ongeveer.
            Ja deze is van Dutch Passion. Ziet er goed uit

            Comment

            • Lambalski
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • May 2018
              • 166

              #7
              Zoo 5 cm per dag? Weet trouwens niet eens hoeveel die van mij groeit maar het is duidelijk zichtbaar als ik smorgens weer kijk... Is die powerroots echt nodig en helpt het echt merkbaar meer?
              Buitenkweek 2019

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Wortelstimulators zijn niet nodig
            • Lambalski
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • May 2018
              • 166

              #8
              Duidelijk Q! Toch lees je het veel dat mensen het doen
              Buitenkweek 2019

              Comment

              • wietkarper
                Senior Stoner
                Member
                • May 2017
                • 40

                #9
                Zit hier precies toch met wat problemen... Ik kwam thuis en zag dat er wat stukken uit de blaadjes verdwenen zijn, heeft er iemand een idee welk beest dit zou kunnen zijn? Ze staan op een plat dak dus ik denk aan een vogel? Gaat dit voor verdere problemen zorgen bij de plant? Eentje heb ik precies ook per ongeluk verzopen... De andere twee gaan wel mooi :p

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                Comment

                • Ess
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2015
                  • 341

                  #10
                  Ik denk inderdaad dat het een nieuwsgierige vogel is geweest. Volgens mij zie ik het afgepikte stuk blad nog naast de plant liggen. Die plant gaat het in mijn optiek gewoon zonder problemen wel redden. Ruim kippengaas erover heen zetten houdt in ieder geval de vogels weg. Die verzopen plant vind ik een grotere uitdaging. Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft je daar meer over kan vertellen. Succes met je kweek!

                  "We are stardust, we are golden.
                  And we've got to get ourselves back to the garden".

                  Comment

                  • wietkarper
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2017
                    • 40

                    #11
                    Heb er kippengaas rond gehangen, ik hoop dat het plantje er geen verdere problemen van ondervindt. Heb het verzopen plantje weg gedaan, ik ga een nieuwe zetten

                    Comment

                    • nyln
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2016
                      • 305

                      #12
                      Jammer joh, ik heb zwaar verzopen planten nog uit zien groeien tot flinke struiken. Gewoon heel de aarde flink uit laten drogen en dan knappen ze zo weer op. Die andere plantjes gaan het sowieso wel redden

                      Comment

                      • wietkarper
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2017
                        • 40

                        #13
                        Ik wist wel dat ik te veel water had gegeven nadat ik zag dat ik er eentje had verzopen, ik heb ze dan geen water meer gegeven. Het heeft hier wel enkele dagen constant geregend, dan heb ik ze naar binnen gehaald. Toen ik vanmorgen ging kijken trof ik dit aan... Ik heb alles proberen te verwijderen en het leek me alsof de wortels niet getroffen waren, enkel de potgrond die ik gebruikt heb om de stengel mee te begraven. Gaat deze schimmel steeds terugkomen?
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 4 photos.

                        Comment

                        • highflyin
                          Bong Master
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2014
                          • 345

                          #14
                          Als je de grond goed uit laat drogen zal de schimmel niet terug komen.

                          Comment

                          • wietkarper
                            Senior Stoner
                            Member
                            • May 2017
                            • 40

                            #15
                            De schimmel is niet meer teruggekomen. Eentje had beetje beginnende last van bladluizen, heb er een mengsel van uien en look over geneveld, ze waren de volgende dag weg. Voor de rest gaat het wel goed
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 3 photos.

                            Comment

                            Bezig...