Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.

    Korting op 420shop
    Welkom op mijn kweekverslag.

    Ik wil zelf CBD olie gaan maken en ben daarom voor het eerst sinds 10 jaar weer gestart met plantjes. Vroeger voor wiet, nu voor CBD olie.

    Ik heb wat plaats gemaakt op mijn balkon op het oosten, niet ideaal, maar we hebben geen andere mogenlijkheden. De planten mogen niet te groot worden, want ik wil geen aandacht trekken, dus ik had in gedachten max 1m20.

    Ik heb gekozen voor Dinamed CBD Autoflowering (Dinafem) Feminized, deze zou 0,3-0,8% THC en 14% CBD moeten geven. THC is dus verwaarloosbaar klein en hopelijk word ik daar niet (licht) stoned van, want dat is niet de bedoeling. Ik had ook voor vezel hennep kunnen kiezen, maar dat worden van die bomen en dat kan ik echt niet hebben op mijn balkon.

    Omdat ik toch in de verleiding kwam heb ik ook Critical+ Auto CBD (Dinafem) erbij genomen, deze doet 5% THC en 10 CBD. Deels voor olie te maken en ook om wat van te roken. Eens kijken hoe dat me bevalt.

    Verder kreeg ik gratis zaadjes bij mijn bestelling, 1 x Jack Herer Automatic (Zamnesia Seeds) en 2 x Gnomo Auto (Kannabia Seeds). Ik had al 2 grote potten voor de eerste 2 soorten, dus een klein potje er naast voor Jack Herer Automatic. Deze was bijna gesneuveld, maar daarover straks meer. Daarom staat er in deze pot nu de Gnomo.

    De opstelling is nu dus zo:
    25l pot met Dinamed CBD Autoflowering
    25l pot met Critical+ Auto CBD
    6,5l pot met Gnomo
    4l pot met Jack Herer

    De 25l potten zijn gevuld met Batmix met in het midden een kolom met stekgrond, om lief te zijn voor de worteltjes.
    In de 6,5l pot zit het restant Batmix vermengd met potgrond met een klein kuiltje stekgrond.
    De 4l pot bevat alleen maar potgrond, want de Batmix was op.

    IMG_4265.JPG IMG_4266.JPG IMG_4270.JPG

    Op 27 april heb ik de Dinamed en de Critical gezaaid in de 25l potten en Jack in de 6,5l pot. Dat is mischien wat vroeg buiten voor een autoflower, maar het moest wel, anders kom ik niet uit met mijn vakantie.

    Na 4 dagen was de Critical ontkiemt.
    Na 5 dage was de Dinamed ontkiemt.

    Jack had wat problemen met het hoesje wat niet los wilde komen. Ik ben heel voorzichtig bezig geweest, maar uiteindelijk na meerdere pogingen kwam het hoesje los en waren de kiemblaadjes beschadigd. Na 8 dagen stond er alleen nog maar een steeltje en heb ik het opgegeven.
    De bak die vrijkwam door de gesneuvelde Jack heb ik toen gebruikt om de Gnomo in te zaaien. Ik liet wel het steeltje van Jack staan.
    Weer 4 dagen later komt Gnomo op en nu komt het lollige, Jack is blijkbaar toch niet helemaal dood. Daarom heb ik besloten om hem in (een veel te kleine) andere pot te zetten, de 4l pot.

    IMG_4380.JPG IMG_4410.JPG

    Nu ik een aantal weken verder ben moet ik vaststellen dat na een trage start de Critical best goed begint te groeien, maar de Dinamed blijft erg achter. De gnomo gaat ook aardig en heeft de Dinamed inmiddels ingehaald, ook al is Gnomo 8 dagen later gezaaid. Mijn leukste plant is toch wel Jack (we noemen hem ook wel Jesus Jack), na een schijn dood is deze toch nog gaan groeien en blad gaan ontwikkelen. Het zal nooit heel veel worden, na de tegenslag en te kleine pot, maar het is een taaie en ik ben benieuwd naar deze soort.

    De lengte is nu zo:
    25l pot met Dinamed 14cm

    25l pot met Critical 39cm
    6,5l pot met Gnomo 16cm
    4l pot met Jack 10cm

    Wel ironisch dat de plant waar het me in eerste instantie allemaal om te doen is, de Dinamed, nu zo achter blijft. Dat is natuurlijk het risico van 1 zaadje per soort zaaien. Als het zo blijft, wat ik wel verwacht, dan ga ik na mijn vakantie nog een ronde doen met Dinamed, om zo toch aan mijn CBD olie te komen.

    Er komen nog meer foto's, maar ik heb nu even geen geschikte foto's klaar staan en de battarij van mijn camera is net leeg. Even geduld dus.....

    kabouter



    ...


    ...

    Attached Files

    #2
    Wat denk je van de geur op een balkon heb je leuke buren??
    God was never on your side..

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Tja, dat kan wel eens lastig worden. Ik heb heel veel buren, zitten leuke tussen en waarschijnlijk ook wel zeurpieten.

    #3
    Mooie wezens die lazy beings. Wel hele makkelijke prooien voor jagende (en klimmende) carnivoren. Zo bedreigen ze zichzelf met uitsterven.
    Reuze-grond luiaard.
    reuze-grondluiaard.jpg


    In mijn ervaring is de Jack Herer Autoflower een zeer leuk soortje. Kan best groot worden (150 cm) omdat hij mogelijk wat langer doorgroeit voor hij in bloei (150 gram) schiet.
    Dat was mijn ervaring twee jaar geleden en daarom heb ik haar dit jaar ook weer een staan. Kreeg wel wat last van meeldauw op het eind, maar elke autoflower buiten krijgt wel rot of schimmel.

    Succes met je balkonkweek!
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #4
      Oei, ik hoop maar dat ik daar dan geen last van krijg, van rot of schimmel. Ik wist niet dat auto's daar gevoeliger voor waren. En bedankt voor je toelichting op mijn nickname, ik had het zelf niet beter gekunt

      Hier wat foto's zoals het er nu bij staat:

      De Dinamed, blijft duidelijk achter met zijn 14cm.
      IMG_4480.JPG

      De Crtical doet het nu goed, 39cm.
      IMG_4478.JPG IMG_4479.JPG

      links Jack Herer 10cm en rechts Gnomo 16cm. Jack is het toch nog leuk gaan doen en Gnomo gaat ook aardig, deze is 8 dagen jonger.
      IMG_4481.JPG

      Jack heeft na haar bijna dood ervaring toch mini blaadjes ontwikkeld en daarna een zijtak doorontwikkeld.
      IMG_4482.JPG

      Hier een foto van het bankje dat ik gemaakt heb voor de dames, zodat ik deze steeds iets lager kan zetten naarmate ze groeien. Dan kunnen ze steed net over mijn afscherming naar de zon kijken.
      IMG_4483.JPG

      ps, ik heb geprobeerd om de foto's te draaien, maar als ik ze dan opsla en probeer te uploaden gaat er iets mis, geen idee waarom. het wordt dus even hoofd draaien en nee de planten steen in het echt niet horizontaal.
      ...

      Attached Files

      Comment


      • Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Mooi bankje hoor!

      #5
      Wel gaaf om te zien dat jij de AF variant hebt staan van de Dinamed. Flinke pot hoor 25L. Ik doe de reguliere fem variant in een 12L gamma airpot en volg je!
      Succes met de kweek en leuk dat Jack still alive is.

      "We are stardust, we are golden.
      And we've got to get ourselves back to the garden".

      Comment


        #6
        Zoek de overeenkomst tussen deze luiaard en de grond rond jouw plantje...

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik denk dat ze hetzelfde ruiken, of bedoel je dat er planten op groeien, want volgens mij is dat groene alg
          Wel een goed idee, misschien volgend jaar eens proberen met slothmix ipv batmix.

        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door Ess View Post
        Wel gaaf om te zien dat jij de AF variant hebt staan van de Dinamed. Flinke pot hoor 25L. Ik doe de reguliere fem variant in een 12L gamma airpot en volg je!
        Succes met de kweek en leuk dat Jack still alive is.
        Klopt, ik heb voor relatief grote potten gekozen. Ik hoop dat ik nu zonder bijvoeden af kan. Ik snap best dat ik daardoor niet de maximale opbrengst ga halen, maar dat vind ik opzich niet zo'n probleem, als het maar lekker is.
        ...

        Comment


          #8
          Je aarde is te at ahja er alg op groei wiet houd van droog
          God was never on your side..

          Comment


            #9
            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Je aarde is te at ahja er alg op groei wiet houd van droog
            Nee ik bedoel dat er wiet planten op mijn aarde groeien en algen op de luiaard

            Maar eigenlijk heb je wel gelijk, mijn aarde is (was) te nat, maar zonder opzet. Het komt door die regenstorm van vorige week. Ik had die dag 2 slaapkamers met een plas water op de vloer, dat heb ik nog nooit gehad en zo ook waren mijn planten verzopen. Ik heb de boel toen naar binnen gehaald, maar in de korte tijd dat ze in die regenstorm hebben gestaan zijn die bakken volledig verzadigd geraakt, niet normaal. Ik heb sindsdien nog geen water gegeven.
            Ik vind het wel moeilijk om nu in te schatten waneer ik weer water ga geven.
            ...

            Comment


              #10
              Echt droog laten zoveel water hebben ze niet nodig. Til je pot op een voel het gewicht
              God was never on your side..

              Comment


                #11
                IMG_4488.JPG
                IMG_4490.JPG
                ...

                Attached Files

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  ps.
                  Dat zwarte is aarde, maar op de website kan je dat minder goed zien dan op mijn computer op ware groote.

                #12
                De mindervlieg z'n larven die onder en in de bladeren zitten. Deze voeden zich bij mijn weten aan de bladcellen. Je kan ertegen sproeien, als het er weinig zijn kan je ze ook pletten. Dat laatste heb ik zelf gedaan maar na een paar weken toch eens op blad gesproeid omdat er toch redelijk wat larven begonnen te komen onderaan het blad.
                mooi kweekte verder.
                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ja idd, als ik daar op google (het wordt verbeterd in mineervlieg), dan zie ik allemaal blad met dezelfde spoortjes en het zelfde larfje. Bedankt voor de tip en compliment!
                  Ik heb de beestjes geplet en ik denk dat ik ze allemaal nu heb. Het waren maar 6 bladeren die de spoortjes hadden op 1 plant. Nu even afwachten hoe het verder gaat

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Aan het eind van zo'n gangetje zit (als hij er nog zit) inderdaad de larve van de mineervlieg. Je kunt hem ook gemakkelijk met de punt van een tandenstokertje zo uitwippen. Pletten doe ik dan tussen de vingers. Ik plet ze nooit als ze nog in de bladeren zitten omdat je dan ook meer kans hebt op meer bladschade dan wat je hebt bij het er uit wippen.

                #13
                Ja, autocorrect.. ik hoor ook dat je ze dan wat minder vochtig kan houden, die vliegen zouden vochtige aarde zoeken en/of een laagje zand bovenop de aarde doen.
                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                  #14
                  mmm, tegenslag, Cat Attack

                  Mijn kat had al eerder van Critical gegeten, niet zo veel en dat is gelukig de grootste plant. Daarna heeft ze een balkon verbod gekregen.

                  Van het weekend heb ik wat andere plantjes gekocht, waaronder ook kattenkruid. Ik heb een kat wel eens aardig gek zien doen na het ruiken en rollen door kattenkruid, nou mijn kat niet! Ze weet wel beter, Cannabis, veel lekkerder Alleen jammer dat ze deze keer Jack te pakken heeft gehad. Deze had toch al zo'n moeilijke start achter de rug en begon er net een beetje boven op te komen. Nu heeft mijn kat ongeveer de helft van al het blad opgegeten, dat gaat het plantje wel (nog een) klap geven.

                  Kat heeft weer balkon verbod, stoute kat, foei!
                  ...

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Misschien kan je ze voor de zekerheid achter een hekje zetten, stukje kippengaas over de pot heen.
                    Eens zien of en hoe Jack er nu weer van herstelt. Mijn Jack heeft een kaarsje opgestoken voor jouw Jack.

                  #15
                  Critical gaat nog steeds lekker, staat al aardig in bloei

                  IMG_4502.JPG IMG_4503.JPG

                  Dinamed blijft achter, hoewel het niet helemaal mislukt denk ik
                  IMG_4505.JPG

                  Gnomo gaat ook wel goed, deze is natuurlijk nog wat jonger
                  IMG_4507.JPG

                  En arme Jack, leeft nog steeds, maar heeft het zwaar te verduren. Eerst kiemblaadjes verloren bij ontkiemen, daarna cat attack en helft van het blad opgegeten, maar toch, ze blijft doorgaan.
                  IMG_4513.JPG
                  ...

                  Attached Files

                  Comment


                  • menos
                    menos commented
                    Editing a comment
                    Hey Slome, hoe oud is je Dinamed CBD auto op deze foto?

                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Ik vind hem er niet slecht uit zien hoor slome, die Dinamed. Lekker bossig en mooi groen. Ik gok dat hij een week of 7 oud is op de laatste foto. Kou en weinig zon zorgt er wel voor dat de boel stagneert. Heb ik ook last van met mijn CBD+critical. Straks na wat warme weken ga je er toch nog een lekker rokertje vanaf halen.

                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Dinamed is op deze foto net zo oud als Critical, 50 dagen, dus theoretisch nog 20 dagen voor de oogst. Ik ben blij dat ik wat eerder gestart ben, want het loopt volgens mij uit en dan had het rottig uitgekomen i.v.m. vakantie.
                    Dinamed gaat niet slecht, maar in vergelijking met Critical is die een stuk kleiner en veel minder in bloei. Ik ga kijken of ik vandaag nog wat nieuwe foto's kan plaatsen.
                Bezig...
                X