Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Blue Cheese Auto in potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Blue Cheese Auto in potten

    Korting op 420shop
    Yooooo,

    Ik ga toch maar twee plantjes buiten zetten in potten.
    Er liggen nu twee zaadjes te ontkiemen tussen keukenpapier (vochtig) hopelijk werkt het.

    20180612_184938.jpg

    Het is Blue Cheese auto van Barney's Farm.

    Ik wil ze in twee potten gaan zetten buiten, de ene pot zit standaard potgrond in van het tuincentrum, in de andere pot zit lightmix van Urban.

    20180612_185704.jpg

    20180612_185656.jpg

    Heb de potgrond al nat gemaakt, en nu is het wachten tot de zaadjes ontkiemen, als dat tenminste lukt...

    Enige tips?

    Greetzzzz






    Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

    #2
    Leuke soortjes, ben benieuwd wat ze gaan brengen.

    tips die ik je mee kan geven: je potten helemaal tot boven aan vullen, zoals je het nu hebt is natuurlijk niks.

    Ook lijkt het keukenpapier nog redelijk droog, ik maak het altijd gewoon goed nat en het kiemen verloopt bij mij altijd vlekkeloos. Enige keren dat het kiemen minder bij me ging is wanneer ik het keukenpapier liet uitdrogen.

    Zitten er gaten aan de onderkant van die potten? Ik betwijfel het. Dat is ook wel een belangrijke.


    succes met je kweek

    Comment


      #3
      Ah ik zal ze opvullen dan, heb alleen die gewone potgrond niet meer. Zou ik daar lightmix bij kunnen doen?
      Ik besprenkel het papier geregeld met water zodat het goed vochtig blijft.
      In die grote pot zitten gaten ja, in die kleinere niet...
      Bedankt voor je reactie!

      Last edited by HighHigh; 12 June 2018, 22:00.
      Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

      Comment


        #4
        Ja hoor, kan je gewoon light mix bij doen. Beetje mengen. Ik zou wel echt effe een nieuwe pot halen. Die paar euro's besparen en dan straks een verzopen plant hebben schiet niet op toch?

        Comment


        • HighHigh
          HighHigh commented
          Editing a comment

        #5
        Omdat je zoveel mogelijk aarde wilt waar je wortels in kunnen groeien. Ik pak elk jaar een grotere pot en elk jaar zit de pot weer helemaal volgeworteld. Ook een 35 liter pot met een autoflower.

        daarmee wil ik niet zeggen dat je 35 liter nodig hebt hoor. Maar als je ruimte in je pot hebt kan je daar het beste gewoon gebruik van maken.

        Comment


        • HighHigh
          HighHigh commented
          Editing a comment
          Duidelijk! Thanks

        #6
        Nog niet ontkiemd vanochtend
        Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

        Comment


          #7
          Kiemen kan makkelijk 3-5 dagen duren. Boven komen duurt ook weer zo'n 3 dagen.

          Eerste 2 weken dat ie boven is gaat het ook heel sloom allemaal maar heb geduld en je wordt beloond!

          Comment


            #8
            Zeker, gaat goed komen hoor.
            Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

            Comment


              #9
              Leuk! Ik ben de blue cheese ook aan het kweken (zie mijn kweekverslag). Moet zeggen dat ik erg tevreden bent voor een eerste kweek! Zorg dat ze na het ontkiemen snel zon krijgen. Mijn zaailingen waren enorm gestrekt omdat ik ze te lang in het donker heb laten staan.

              Succes!

              Comment


              • HighHigh
                HighHigh commented
                Editing a comment
                Dankjewel! Die van mij zijn wel AF's. Ik ga je verslag zeker volgen!

              #10
              20180613_173232.jpg
              Heb een nieuwe pot gekocht met gaten, deze is wel iets kleiner.
              Potten zijn opgevuld tot de rand.
              20180613_182329.jpg

              Heb de bovenkant vochtig gemaakt en wil nu eigenlijk het zaadje wel planten....Goed idee?

              Greetzzzz



              Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

              Comment


              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Heb je de pot ingewaterd?

              • HighHigh
                HighHigh commented
                Editing a comment
                Ik heb wat water gegeven zodat de bovenkant vochtig is, of moet ik echt veel water geven?

              #11
              20180616_123206.jpg

              Moet ik dat vliesje weghalen? Of zal dat vanzelf gaan?

              Greetzzzz
              Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

              Comment


                #12
                Normaal gesproken gaat dat vanzelf, 1 op de 50 keer misschien dat het zaadje vast blijft zitten. Dan kan je m eraf trekken maar reken er maar gewoon op dat die er vanaf valt.

                jammer van dat andere zaadje, had je het keukenpapier wel goed vochtig gehouden?

                achja, er staat er al 1 boven!

                Comment


                • HighHigh
                  HighHigh commented
                  Editing a comment
                  Het zal wel een keer te droog geweest zijn denk. Zat eerst nog te denken om dat 'mislukte' zaadje alsnog gewoon te planten en proberen laten ontkiemen in de grond, maar uiteindelijk niet gedaan.

                #13
                Niet geschoten is altijd mis, maar als je een nieuw zaadje ontkiemt raak je alsnog de roos wel :p

                Comment


                  #14
                  Soms heb je pech, had er ook 5 en 1 kwam niet uit. Toen heb ik 2 andere zaden gekiemd en die kwamen allebei uit dus nu heb ik er 1 extra

                  Succes met je kweek !
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #15
                    Dankje Flip.

                    Een paar uur later is het alweer wat gegroeid, vliesje is eraf gevallen.

                    20180616_175535.jpg

                    De grond is wel droog naar mijn idee, maar ik heb al zoveel gelezen over teveel water geven dat ik erg voorzichtig ben met wateren.
                    Pot staat wel vol in de zon grootste gedeelte van de dag.
                    Heb vanmiddag wat druppels van m'n handen laten vallen rondom het plantje.

                    Greetzzzzz
                    Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

                    Comment

                    Bezig...
                    X