Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek in Espana.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buiten kweek in Espana.

    Korting op 420shop
    Big Bud auto kweek.

    Zaadje 2 weken geleden in de yoghurt maker ontkiemt en in verse Janeco light mix gestopt.
    Het idee van de yoghurt maker kwam van mijn vrouw, nadat 2 eerdere ontkiem pogingen in hummus kweek bakjes waren mislukt.
    Nachtje in de yoghurt maker en de volgende ochtend een geheel geopend zaadje met een worteltje van dik een centimeter lang.

    Ik vind het plantje nog wat klein, maar heb inmiddels wel begrepen dat geduld een schone zaak is. Volgens mij doet ze het best goed.
    Het enige wat ik wel heel goed in de gaten moet houden dat het niet te warm wordt in het kweekbakje.

    Ik probeer overigens foto's toe te voegen maar lukt niet.
    Wat doe ik verkeerd?

    Gelukt!!! Eerst ff door F.A.Q. he.....


    Volgorde niet helemaal goed, want foto nr 3 moet natuurlijk foto nr 2 zijn, en vica versa....


    Attached Files
    Last edited by Stratus; 9 October 2018, 19:27.

    #2
    Ben overigens met slechts 1 plantje begonnen, want wil eerst kijken hoe het gaat.
    Kweektent komt morgen binnen, en dan toch ook maar een binnenkweek proberen...

    Comment


      #3
      Nice nog een half Spanjaard erbij.
      Beetje laat om nu nog te beginnen zeker?
      Afhankelijk waar in Spanje je woont

      Comment


        #4
        @Burundanga Woon in het zuid oosten, Provincie Alicante. Denk dat het met een Auto nog net gaat lukken. Tenminste dat hoop ik. We hebben nog zo een 13 uur licht dus dat wordt wel trickie maar heb begrepen dat een auto flower sowieso haar eigen gang gaat.
        We gaan het zien..

        Comment


        • Burundanga
          Burundanga commented
          Editing a comment
          Fuuff dat wordt moeilijk, maar blijf positief, ik ben benieuwd en volg je

        #5
        Mag de pret niet drukken. Zal wel een kleine worden denk ik zo.

        Comment


          #6
          Succes, er zit een beetje weinig aarde in je pot. Tot de rand toe vullen is beter.
          Je kunt of; Nu (LET OP: voorzichtigheid noodzakelijk, maak gebruik van vrouwenhanden ) van onderen bijvullen. Omdat ze nog zo jong is en de penwortel, die nu het hardste groeit, dan dieper naar beneden kan.
          Of straks tot aan de lobblaadjes bijvullen.
          Wil je ze gaan verpotten?

          Gelukkig is het gelukt met de foto's!
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #7
            Hola grower,
            Dank voor de tip.
            Zal mijn vrouw straks eens ff lief aan kijken..
            En, idd ga als ze iets groter is over naar een 20 liter pot...Lekker veel ruimte om rond te dartelen.

            Comment


              #8

              Burundanga
              #4.1

              Burundanga

              Begrijp wat je bedoelt, maar als het goed is volgende week een geheel opgetuigde tent met alles erop en er aan.
              Denk dat ik haar dan de 5 uurtjes die we tekort komen in de tent plaats.

              Comment


                #9
                @Sudoma Waar ik vandaan kom zeiden ze altijd, "klein maar fijn" of, "beter een kleine die steigert, dan een grote die weigert".

                Comment


                  #10
                  Dat zeggen ze allemaal met n kleintje heheh.


                  Opgepast met naar binnen en buiten sleuren hele tijd amigo.
                  Ikzelf zou eerder voorgroeien binnen en dan bij begin bloei naar buiten verplaatsen.

                  Comment


                  • Stratus
                    Stratus commented
                    Editing a comment
                    "Buiten" bij mij is een afgeschermd overdekt deel aan een schuurtje gebouwd. "Dak" is van doorschijnend kunststof. In deze ruimte staat ook de kweektent.
                    Even goed bedankt voor de tip.

                  #11


                  Week 4. Plantje groeit gestaag.

                  Ga denk ik volgende week over potten in een 20 liter pot.

                  Overigens een opmerkelijk bericht hier in de Spaanse kranten over een Nederlandse bende.

                  "De bende wilde in een loods in La Nucia en in twintig verschillende woningen jaarlijks tachtigduizend wietplanten kweken. Daarmee zou er jaarlijks tien ton aan hasj kunnen worden verbouwd. Ze wilden van Alicante de grootste producent van marihuana maken".
                  Het is een van de grootste drugsbendes die is opgerold, aldus de Spaanse politie.

                  Door deze "grappenmakers" wordt wel de aandacht heel erg gevestigd op de Nederlanders in Spanje.
                  Ben ik niet blij mee.
                  Attached Files
                  Last edited by Stratus; 19 October 2018, 18:28.

                  Comment


                    #13
                    Stratus, stratus, stratus..........

                    je woont in spanje!!!!
                    zet elke zomer 5 planten buiten en je hebt genoeg te smoken voor het hele jaar! En het kost niks

                    Comment


                    • Stratus
                      Stratus commented
                      Editing a comment

                    #14
                    Week 5
                    Plantje groeit en begint ook al lekker te ruiken, maar...
                    Ik zie hier en daar wat witte plekjes op sommige blaadjes ( zie foto's) en ook wat gaatjes waar die plekjes hebben gezeten.
                    Ook aan de randen wat beschadiging.
                    Kan iemand mij vertellen wat dit is en of het schadelijk is?

                    Verder groeit ze best, maar heb ik het idee dat het allemaal wat langzaam gaat.
                    Is dit een normaal tempo, of blijft ze echt achter in haar groei?
                    Ik hoop dat iemand mij kan geruststellen.
                    Wordt vervolgd.
                    Attached Files

                    Comment


                      #15
                      Als je in november wiet gaat kweken dan gaat het natuurlijk nooit zoals het "normaal" midden in de zomer gaat. Ook niet in Spanje.

                      Ik vind dat je erg kleine fotootjes maakt.
                      Gokje: te nat.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Stratus
                        Stratus commented
                        Editing a comment
                        Ja, dat is natuurlijk ook wel zo. Te nat? Hmmm...zou misschien wel eens kunnen. Ga ik naar kijken. Bedankt voor de reactie.
                        Foto's dus beter niet verkleinen?

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Je kan ze wel verkleinen als het nodig is, maar bijvoorbeeld tussen mega-groot en postzegelformaat in zou ook kunnen
                    Bezig...
                    X