Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag royal kush autoflower en northern light autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ja dat zijn verschillende.
    Als je rechtstreeks bij biobest bestelt heb je ze het snelste geloof ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Ik was zondag gelijk maar ff naar de intratuin geweest. Kon niet veel vinden maar had een flesje bodemleven van ecokuur gekocht.
      De varenrouwmuggen zijn verdwenen, dus je op deze wijze is het product aan te raden. Er is wel een groot nadeel, die (biologische) troep die ik erin heb gegooid stinkt nog krachtiger dan mijn sterkste wiet.
      Ik zou dit product dus afraden als je je planten (s nachts) binnen hebt staan. Volgende keer zou ik dan ook gewoon voor de nematoden gaan.

      Ik heb ze dus vanaf maandag definitief buiten gezet. En natuurlijk moesten ze een dag daarna de Northern Light hebben dus had die ook behandeld met het middel en staat nu ook buiten.
      Ik had de NL met minder van dat spul behandelt en het leek te werken, wel begon hij er een beetje somber uit. Ik dacht: komt vast wel door dat spul ff afwachten, maar De Royal Kush staat er wel goed bij, dus daar kan het niet aan liggen:


      De Royal Cookies zijn nu ondertussen ook al effetjes bezig. Eentje heeft een vervormd blad. Ergens volgende week gaan die ook naar buiten.

      De eerste haartjes van de RK beginnen nu ook een klein beetje bruin te worden:


      Attached Files

      Comment


        #33
        Kan niet zo snel vinden wat er aan de hand is. Dus je kan me uit de brand helpen (heb ook al een post gemaakt bij bladproblemen)
        Deze foto's ook nog gevonden:

        Comment


        • Sjenk
          Sjenk commented
          Editing a comment
          Het probleem van de slaphangende plant is trouwens overgewaaid.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Wat was het probleem met de slaphangende plant? En wat was de oplossing?
          (zie geen foto's in de post)

        • Sjenk
          Sjenk commented
          Editing a comment
          Het was een water probleem waarschijnlijk. Ik had hem teveel water gegeven tijdens het bestrijden van de varenrouwmug. Ik heb hem maar geen water gegeven en 's nachts binnen gezet. Na 2 dagen stond hij er weer vrolijk bij. En dat je geen foto's ziet klopt want soms heb ik het vermogen van een krentenbol. Als je heel graag de foto's nog wilt zien heb ik nog een post gemaakt op het hulp gedeelte waar ik uiteindelijk wel de foto's had neergezet.

        #34
        Voor de geinteresseerde, Ik ben een dierentuin begonnen.
        Misschien niet echt een dierentuin, maar een tijdelijke opvang voor beestjes die mij hoofdpijn geven.
        Achja, ik zit nu tijdelijk aan de bladluis. Ik ga later vanavond wel ff kijken wat de bedoeling is van deze wezens, of morgenochtend. Ben druk.

        Oja het zit op beide planten. De Royal Kush beduidend meer dan de NL. Het lijkt dat die beesten ook voorkeur heeft voor soortjes. Nu maar hopen dat ze niet verpesten.

        Nog een fotootje geprobeerd te maken, dat is volgens mij de sleutel naar succes.

        image_334825.jpg

        Ik informeer later wel wat ik gedaan heb of wat ik ga doen
        Last edited by QnQ; 16 June 2019, 20:07.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Buiten krijg je beestjes, daar ontkom je niet aan. Gelukkig zijn er ook natuurlijke vijanden. Ik kan niet alle foto's zien, in deze post bijv. zie ik niet de foto maar alleen de attached files die ik wel kan openen.

        #35
        Ahh sheisse zeg, ik kweek op balkon 1 hoog maar denk dat ik er ook aan ga geloven als ze permanent buiten staan.

        Comment


          #36
          Dat klopt. De ene soort kan vol beestjes zitten en een andere soort die erbij staat kan zo goed als schoon blijven.
          Beestjes hebben voorkeur.
          Die luizen kan je eraf blazen met een rietje, of met een wattenstaafje, of met je tong langs de onderkant van het blad gaan ofzo
          Check meteen of er geen mieren lopen, die houden luizen als huisdieren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #37
            Neemolie of eraf blazen iedere dag hehe
            Alhoewel lieveheersbeestjes kopen perfect is.

            Comment


              #38
              Ik zou gisteren beginnen met een leuke post maar vanochtend heb ik wel een dipje gehad.
              Ik had dus toprot. Er is denk ik maar 1 reden waarom dit heeft kunnen gebeuren.
              Ik heb de afgelopen 3 dagen de plant op zijn zijkant gelegd (elke dag 1 keer) en afgespoeld met de tuinslang met koud water om het bladluis weg te jagen.
              Gisteren was de neem olie binnen gekomen en heb ze gisteravond bespoten met een mixje. 4 ml neemolie, 25 ml vloeibare groene zeep, 1 liter water.
              IMG_20190602_122958 (2).jpg IMG_20190602_123113_LI (2).jpg
              De toprot is tot nu toe allen nog maar voorgekomen bij de NL en ik heb alles zo veel mogelijk weg proberen te halen.
              Het ging voornamelijk over de twee topjes onder de maintop. Maar toen ik klaar was zag ik dat het ook een klein stukje in de hoofdtop is gekomen.
              Ik heb geprobeerd alles wat rot was eruit te halen, alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is en of ik misschien niet beter de hele hoofdtop kan verwijderen,
              opdat ik voorkom dat de hele plant straks zit weg te rotten. De laaste foto van hierboven zo ziet het er nu uit. Met nog een klein beetje grijsachtig op de stam.

              Maar er is ook goed nieuws, de Royal kush is volgens mij bijna klaar. Alle 'haartjes' zijn ondertussen bijna helemaal bruin geworden.
              Ik heb even met mijn telefoon naar de trichomes gekeken en die zien er nog iets te doorzichtig uit volgens mij. En ik heb nog geen enkele 'amber' trichome gespot.
              Dus misschien heeft iemand hier nog een mening over.
              IMG_20190602_123559 (2).jpg IMG_20190602_123618 (2).jpg
              PS: ik hoop dat de foto's die ik in me berichten zet nu wel zichtbaar zijn.
              Attached Files

              Comment


              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Jammer van de toprot, ruim weghalen is het advies. Of een zakje eromheen zodat het niet verder verspreid via de lucht. Je trekt de juiste conclusie, bloeiende planten houden er niet van om nat gespoten te worden. Al helemaal niet via de zijkant. Stop je tijdig met de neemolie voor het oogsten? En hou je er rekening mee dat de pistels van de Royal Kush waarschijnlijk verkleurd zijn omdat ze nat zijn geworden? Bruine pistels zijn geen goede indicatie voor rijpheid.
                Good luck going forward.
                Suggestie, misschien een idee om eerst te vragen voordat je gaat doen. Niemand hier heeft het gehad over de bloeiende planten horizontaal leggen en dan afspuiten beste Sjenk.

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Jup! Ik sluit me aan bij @Ongeldig...
                Poprot er nu uithalen dat is de enige weg, ruim wegknippen!
                Toch wel jammer maar hoop dat je een goede oost overhoud!

              #39
              Ik begin er steeds verder er naar uit te kijken het moment dat de eerste plant neer mag.
              De Royal Kush heeft er wel zin in. Het lijkt ook wel dat de trichomen ook een beetje klaar beginnen te worden.
              Maar ik laat hem nog minstens een weekje staan, tot vrijdag minimaal. Heb namelijk niet het idee dat hij helemaal is uitgegroeid.

              Ik had vorige week de laatste keer met neemolie gespoten op de RK, en na wat inspectie van vanochtend zit de bladluis er nog steeds op.
              Maar gelukkig valt het mee en lijkt het erop dat er enkele tientallen maximaal over de gehele plant zitten. Ik had gelezen dat je ze er erg gemakkelijk eraf krijgt zodra de plant gedroogd is.

              Nu ff over de Northern light. Deze doet er zeker langer over dan de RK. Ik heb als het goed is geen last meer gehad van de toprot door mijn eigen domme actie.
              Ik ga vanavond de NL voor het laatst sprayen met neemolie omdat ik verwacht dat deze toch pas over 2 weken of langer klaar is. Het lijkt er trouwens op dat de grote bladeren het een beetje begeven.
              Ik zat zelf te denken aan een magnesium tekort. De NL en de RK zijn nu beide 11,5 weken oud.

              De royal cookies doen het ook wel prima. Ze zijn nu 6 weekjes oud. Ik heb de twee die in pot staan vorige week getopt. Dit om twee redenen. Ik wil ze over ruim een maand gaan verduisteren totdat ik op vakantie ga (laatste week van augustus) en dan moeten ze in me schuurtje en dan kunnen ze niet al te groot zijn. En van toppen krijg je natuurlijk als het goed gaat meer hoofdtoppen per plant. De variant die in de volle grond staat heeft duidelijk een langzamere groei lijkt het wel. Deze heb ik nog niet getopt, maar misschien doe ik dat in de toekomst. Wat ik wel opvallend vind is dat elke Royal cookies een ander soort bladtype oid heeft.

              Comment


              • Sjenk
                Sjenk commented
                Editing a comment
                Ik hoop dat de foto's te zien zijn want mijn computer liet de pagina ff crashen en heb hem toen opnieuw geladen, en toen op herstellen gedrukt.

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Je bent niet de eerste vandaag die problemen heeft met foto's, ik vermoed dat er iets niet helemaal goed gaat op de server.

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Mijn hele nieuwe verslag is f*cked-up vanwege foto problemen. Na 9x proberen was ik het zat. *delete* plop "off".

              #40
              Nee geen foto's te zien

              Comment


                #41
                Zal ik dan maar beginnen met het slechte nieuws?
                Weten jullie nog een paar weekjes geleden toen ik toprot had (door mijn eigen domme schuld) en ik toen alles had weggehaald.( in de Northern Light)
                Nou niet dus. blijkbaar zat er nog een klein beetje, want bij mijn dagelijkse inspectie zag ik een heel verdacht geel krullend blaadje uit de top steken (zucht).
                Zoals het blijkt is een beetje van de toprot op de stam ofzoiets blijven zitten en zit het nu in een ander topje.

                Omdat de bovenste toppen zo dicht op elkaar zaten, en ik verdere infectie wilde voorkomen heb ik maar alle bovenste topjes eraf gesneden.
                Ik heb vervolgens de verotte gedeeltes eruit gehaald en ik ga het gedeelte wat niet besmet is proberen te drogen en kijken wat eruit komt.
                Hier een paar foto's van de toprot:

                IMG_20190624_135816 (2).jpg IMG_20190624_135521 (2).jpg IMG_20190624_135421 (2).jpg



                Dan het goede nieuws.
                De Royal Kush is bijna klaar, of toch niet? Nou het is ingewikkeld. De trichomen zijn zeker bijna 100% dan wel niet 100% milky. Maar ik heb al eerder gemerkt dat er toch nog van die witte haartjes op sommige toppen wel heel erg uitsteken. Dus de toppen groeien nog. En met dit mooie weer zie ik geen reden om haast te maken. Alleen bij de originele hoofdtop zijn er geen witte haartjes meer die aanduiden op verdere groei. Nu dacht ik: Kan ik niet gewoon die originele hoofdtop er al afhalen om te drogen zodat die andere toppen meer energie krijgen? (en ik eerder van mijn eigen plantje mag proeven).

                Wat foto's van de Royal Kush.
                IMG_20190624_134909 (2).jpg IMG_20190624_134934 (2).jpg



                oja de Northern Light en de Royal Kush zijn nu 12,5 weken oud vanaf het moment dat ik begon met ontkiemen.
                De Royal cookies, die geen afs zijn, zijn nu 8 weken oud vanaf het moment van ontkiemen. En ik heb de 2 in pot getopt. En het lijkt wel of de 3 niet van dezelfde moeder/vader komen. Is hier overspel gepleegd?
                IMG_20190624_135539 (2).jpg IMG_20190624_135549 (2).jpg IMG_20190624_135605 (3).jpg

                Comment


                  #42
                  Ff een korte update.
                  Ik heb de hoofdtop van de royal kush geoogst woensdag. Ik had de trichomen gebestudeert en ik zag dat 25% amber kleurig werd/was geworden. Opvallend was dat bij de lagere toppen/zijtoppen de trichomen pas net begonnen waren amber te worden. Ik zag maar een enkel.
                  Voordat we natuurlijk beginnen met dat ik te vroeg heb geoogst zal ik jullie voor zijn en een uitleg geven. Het had met 2 dingen te maken. 1) Op 12 juli ga ik naar een festival van 3 dagen en ik had me juist voorgenomen om deze plantjes te beginnen om juist niet meer naar de shop te hoeven. Als ik ze een weekje later had geknipt hadden ze al helemaal geen tijd meer om te curen. En anders had ik weer 30 euro voor het weekend uit moeten geven alleen al voor de wiet. (bij een festival gaat dat er wel door heen). 2) Ik had een beetje koorts te pakken (oogstkoorts).

                  Maar niet getreurd nog grotendeels van het plantje staat nog geduldig te wachten op het moment van oogstrijpheid. Foto's van de trichomen op het moment van oogsten zijn opeens spoorloos.

                  Nu had ik vandaag nog een dilemma. Ik had even naar de Northern Light gekeken en tot mijn verbazing was daar ook al ik denk 1/6 van de trichomen amber aan het worden. Ik zat nu met een klein dilemma. Of ik ga ze morgenavond oogsten of ik doe het pas volgende week. Ik heb vanaf volgende week vrijdag pas weer tijd.

                  Ik heb toch maar besloten om te wachten, want ik heb op verschillende plekken gelezen dat je de trichomen 30-50% amber wilt hebben. En als het helemaal niet uitkomt zal ik de plant wel kunnen oogsten maar dan zal ik droog moeten knippen. Ik had de royal kush tot dusver nat geknipt en voor mijn gevoel was ik daar al jaren mee bezig, en ik heb gehoord dat droog knippen alleen maar langer duurt.

                  Hieronder dan nog maar de foto van hoe de trichomen er nu uit zien. (het valt tegen hoe goed ze op de foto staan)

                  Attached Files

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Misschien de meest optimale tijd om te oogsten, maar het zal hoe dan ook lekker smaken. Geniet ervan!

                  #43
                  Mooi hoor.
                  Zou niet al te lang wachten als je al toprot in die NL gehad hebt.
                  Ik oogst autoflowers meestal binnen 2-3 dagen als ik de eerste rot tegenkom anders blijft er weinig over.
                  En inderdaad, beter meteen nat knippen, dan zijn ze wat sneller droog.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X